Optakt: Villarreal - Real Madrid, LaLiga, 10. spillerunde

1 uge 3 dage siden #49 af Ramos4

longwind skrev:

Ramos4 skrev:

longwind skrev:

Fondo_Sur skrev: Nogen der i øvrigt ved, hvorfor de spiller i de trøjer? Klager bestemt ikke, men det kom lidt ud af det blå.

Det er tredjetrøjen fra 2015/16, ikke? Klager bestemt heller ikke, den trøje er et mesterværk, og den lyserøde trøje er grusom at se på.

Der er en drage på og det skulle appellere til det asiatiske marked. Det var en tidlig kamp, så tidspunktet gør det nemmere for fans i Asien at se kampen.

Jeg gætter på det er derfor.

Din teori støttes også af, at chancen for at se Kubo i aktion sandsynligvis gør kampen endnu mere attraktiv for det japanske marked.

Det er dog lidt sjovt at tænke på, at der er nogle marketingsfolk, der synes, at en drage skulle appellere særligt til det asiatiske marked. Men flot er trøjen da.

Ja, det er lidt leflende på den hygge-racistiske måde.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018.
Følgende bruger(e) sagde tak: -#7-, longwind

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 uge 3 dage siden #50 af DeLaRed

Lars1991 skrev: Det også en mærkelig vendetta der er imod Vazquez, som spiller en helt fin kamp i dag.

Jeg synes derimod Mendy og Modric skuffer - Kroos var helt forrygende hvis man lige ser bort fra den bold han smider væk på målsparket som næsten kommer til at koste. Generelt synes jeg også der er synd at Modric og Kroos ikke får sat Ødegaard lidt mere i scene, de kunne godt finde ham i mellemrummene lidt oftere. Godt at se Carvajal tilbage og solid præstation fra Nacho og Varane.

Svært ikke at være skuffet når Real Madrid ikke vinder, men vi spiller trods alt på udebane imod et af ligaens stærkeste hold uden 4 vitale spillere.

Tror vi har set 2 vidt forskellige kampe!

Modric spiller en rigtig fin kamp, vel og maerke uden Casemiro bag sig. Det er rigtigt at Kroos spiller bedre, men det goer ikke at Modric har en daarlig dag. Og ifht til Martin, saa fik Villarreal efter 20min lukket ned for rummet midt i banen, derfor blev det svaret at finde ham, det gjorde saa tilgengaled at der blev mere plads paa vores kanter.

Nu har jeg ikke statistikken paa Vasquez, men han smider som minimum 15 bolde vaek idag, han saetter en stopper for stort set alle vores angreb der gaar igennem ham, da han simpelthen ikke kan folege med i det hritige pasnings spil, og derfor ofte taber bolde. Hans defensive spiller var heller ikke noget at raabe hurra for idag, det har vi set Asensio goere bedre over de seneste 2 maaneder.

Jeg kan slet ikke forstaa at man har set Vasquez spille godt idag(vel og maaerke paa hans favorit position), det er mig en gaade....men som sagt vi maa have set 2 vidt forskellige kampe.

Donde está la biblioteca?

1 uge 3 dage siden #51 af Kiwes

DeLaRed skrev:

Lars1991 skrev: Det også en mærkelig vendetta der er imod Vazquez, som spiller en helt fin kamp i dag.

Jeg synes derimod Mendy og Modric skuffer - Kroos var helt forrygende hvis man lige ser bort fra den bold han smider væk på målsparket som næsten kommer til at koste. Generelt synes jeg også der er synd at Modric og Kroos ikke får sat Ødegaard lidt mere i scene, de kunne godt finde ham i mellemrummene lidt oftere. Godt at se Carvajal tilbage og solid præstation fra Nacho og Varane.

Svært ikke at være skuffet når Real Madrid ikke vinder, men vi spiller trods alt på udebane imod et af ligaens stærkeste hold uden 4 vitale spillere.

Tror vi har set 2 vidt forskellige kampe!

Modric spiller en rigtig fin kamp, vel og maerke uden Casemiro bag sig. Det er rigtigt at Kroos spiller bedre, men det goer ikke at Modric har en daarlig dag. Og ifht til Martin, saa fik Villarreal efter 20min lukket ned for rummet midt i banen, derfor blev det svaret at finde ham, det gjorde saa tilgengaled at der blev mere plads paa vores kanter.

Nu har jeg ikke statistikken paa Vasquez, men han smider som minimum 15 bolde vaek idag, han saetter en stopper for stort set alle vores angreb der gaar igennem ham, da han simpelthen ikke kan folege med i det hritige pasnings spil, og derfor ofte taber bolde. Hans defensive spiller var heller ikke noget at raabe hurra for idag, det har vi set Asensio goere bedre over de seneste 2 maaneder.

Jeg kan slet ikke forstaa at man har set Vasquez spille godt idag(vel og maaerke paa hans favorit position), det er mig en gaade....men som sagt vi maa have set 2 vidt forskellige kampe.

Jeg synes faktisk også at både Modric og Mendy spillede under niveau. Modric med mange boldtab i første halvleg, og Mendy fik aldrig rigtig bidraget i offensiven. Ikke decideret dårligt, men skuffende. Dejligt med Carvajal tilbage, han er bare en kæmper! Også fin kamp af Mariano der viser noget aggressivitet og raseri som Jovic på ingen måde udstråler. Lucas skal på bænken igen - vi kan simpelthen ikke have en kantspiller der er så elendig på bolden på holdkortet blot fordi han gider at arbejde defensivt.
Sidste redigering: 1 uge 3 dage siden ved Kiwes.

1 uge 3 dage siden #52 af -#7-
Isoleret set er et point på udebane, mod et altid besværligt Villarreal-hold vel OK trods alt, især med tanke på at Ramos og Benzema var ude af opgøret.

Men hold nu kæft hvor er det bare så dræbende kedeligt at se en Real Madrid kamp. Jeg kunne pege på de første 10 spillere i truppen, som for flere år siden skulle have været ude af vagten. Sker der ikke en drastisk udskiftning i truppen til sommer, corona eller ej, så ved jeg sgu snart ikke hvad man skal sige.

Jeg håber at ledelsen, ligesom jeg, ser på den her sæson som noget der bare skal overstås, inden det nye Bernabeu skal indvies med et brag af en transferfest, for det må efterhånden være lysende klart for alle omkring klubben at det ikke kan blive ved meget længere med de her spillere.

En sjov og vittig signaturtekst
Følgende bruger(e) sagde tak: El Siete, JesperThomsen

1 uge 3 dage siden #53 af Estadio Santiago Bernabéu
Suk..

Der var lyspunkter, men de var få.

1. Villarreal har haft en rigtig god sæson. Derfor mødte vi et hold i storform. Et enkelt point til hvert hold virker retfærdigt.
2. Mariano Diaz viser endnu engang sit værd. Jovic havde scoret 0,0 mål på 85 minutter. Benzema måske en enkelt men formentlig ikke.
3. Varane så vanlig stabil ud (men der går formentlig lang tid før vi føler os helt trygge ved ham igen.)
4. Nacho viser endnu engang sit værd.
5. Hazard så fit ud. Han mangler naturligvis kamptræning.
6. Carvajal viser endnu engang sit værd.

Skadeslisten:
2. Carvajal
4. Ramos
7. Hazard
15. Valverde
18. Jovic
19. Odriozola

1 uge 3 dage siden #54 af Zyconith
Vi mangler virkelig en Mourinho til at få rettet op på klubben igen. Mesterskab eller ej, Zidanes tilbagevenden er ikke løsningen.

"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos

"Piqué, cabrón, saluda al campeón"

¡Puta Barca!

1 uge 3 dage siden #55 af Ruenaldo
Det er en ‘reimagining’ af vores 3. trøje fra 14/15-sæsonen, som er lavet i samarbejde med Pharrell’s tøjmærke Human Race. Der er også lavet lignende trøjer til blandet andet Juventus og Bayern :-)

Hvorfor vi lige skulle bære den i dag, skal jeg ikke gøre mig klog på. Men det er en ganske god teori!

1 uge 3 dage siden #56 af Fondo_Sur

Zyconith skrev: Vi mangler virkelig en Mourinho til at få rettet op på klubben igen. Mesterskab eller ej, Zidanes tilbagevenden er ikke løsningen.

Hvis Mou fortsætter sin succes i Tottenham, de har lige slået City og ligger nummer 1, så er det et muligt scenarie.

1 uge 2 dage siden #57 af Estadio Santiago Bernabéu
Dagen derpå

Det er som om det uafgjorte resultat, der i går føltes som et nederlag, pludselig føles som et OK resultat i dag bare fordi FC Barcelona tabte til Atlético Madrid.

Der er alligevel alvorlige panderynker, hvis vi har ambitioner om at stå på verdenstoppen.

Skadeslisten:
2. Carvajal
4. Ramos
7. Hazard
15. Valverde
18. Jovic
19. Odriozola

1 uge 2 dage siden #58 af YunisTaker
Det er virkelig svært at se Real Madrid spille, og det har det været i nogle år efterhånden. Jeg kan huske den gang jeg gjorde alt for ikke at misse en Real Madrid kamp. Mener ikke jeg er blevet mindre fan af holdet, men interesseren er faldet enormt de sidste to års tid.

Real starter jo nærmest kampen med at være foran 1-0, og resten af kampen har de ikke et skud på mål. Barcelona tabte som forventet i går, men hvor man normalt ville være glad for at se dem tabe, så er skuffelsen af Real Madrid meget større, og de to hold kæmper jo nærmest om hvem der er den største joke for tiden.

Det positive fra kampen må vel være at Mariano scorede, håber Zidane indser at han skal være 2. angriber frem for Jovic fremover. Lucas var i øvrigt en af Reals bedste (ikke at det siger så meget), så den hate der er imod ham skal hellere rettes mod andre spillere som ikke leverede i går.

Real Madrid since 2002

Raul & Zidane.

Pepe, Marcelo & Benzema.

CAAAAASEEEEEEEMIIIIIIIIIIIROOOOOOOOO!!!
Følgende bruger(e) sagde tak: Zyconith, Estadio Santiago Bernabéu

1 uge 2 dage siden #59 af DeLaRed

YunisTaker skrev: Det er virkelig svært at se Real Madrid spille, og det har det været i nogle år efterhånden. Jeg kan huske den gang jeg gjorde alt for ikke at misse en Real Madrid kamp. Mener ikke jeg er blevet mindre fan af holdet, men interesseren er faldet enormt de sidste to års tid.

Real starter jo nærmest kampen med at være foran 1-0, og resten af kampen har de ikke et skud på mål. Barcelona tabte som forventet i går, men hvor man normalt ville være glad for at se dem tabe, så er skuffelsen af Real Madrid meget større, og de to hold kæmper jo nærmest om hvem der er den største joke for tiden.

Det positive fra kampen må vel være at Mariano scorede, håber Zidane indser at han skal være 2. angriber frem for Jovic fremover. Lucas var i øvrigt en af Reals bedste (ikke at det siger så meget), så den hate der er imod ham skal hellere rettes mod andre spillere som ikke leverede i går.

Nu er du ikke den eneste der skriver at Vasquez spiller en god kamp, og det bliver jeg simpelhen nød til at stille spørgsmål tegn ved?

Inden jeg forsætter så skal jeg lige slå 2 ting fast:
1. Jeg forsøger ikke at køre hetz mod Lucas, jeg ville ønske han præsterede bedre og at vi kunne regne med ham når vi havde skader, det mener jeg dog er ved at være 2-3 år siden vi virkelig har kunne.(dermed ikke sagt at han ikke engang imellem spiller en god kamp, men hans bund niveau ligger simpelhen meget langt under hvad de fleste af hans hold kammerater præstere)
2. Jeg har som sådanne ikke de samme forventninger til Vasquez som jeg har til for eksempel Kroos, Benzema, Carvajal etc. da der naturligvis er forskel på niveau fra start elleveren og så til Back-up/reserve spillere. Når det så er sagt forventer jeg stadig et vores spiller nr.20-25 på listen stadig præstere på et niveau som ikke direkte hæmmer/ødelægger Reals spil, både offensivt og defensivt.

Så lad is snakke om kampen igår;

Rent defensivt så jeg personligt ikke en specielt god kamp fra Lucas. Så vidt jeg ved så vinder han en bold i det 43. Minut, men ud over det er hans pres-spil ikke videre effektivt, omend han skal have klapsalver for at løbe mange meter.

Da vi så kommer godt ind i 2. Halvej, ser vi flere gange at Villarreals dybde løb tvinger Carvajal til at løbe ind i feltet for at dække af, og i de situationer er det Lucas der skal løbe tilbage og dække højre-backen og han løber da også med retur men ikke en eneste gang får han dækket af for Villarreals indlæg da han ligger ca.5-8 meter væk fra manden med bolden, så det gav Villarreal en håndfuld frie indlæg ind i feltet fra højre side...det er bare ikke godt nok fra en Vasquez som trods alt har erfaring nok til at skulle kunne dække op for et indlæg.

Men jeg kan gå med til at sige at Vasquez som den reserve han er spiller en lige akkurat godkendt defensiv kamp, for selvom vi skulle kunne forvente mere af ham defensivt, så koster han ikke mål igår.

Når vi så kigger på det offensive, så kommer her lidt minutter;

34
48
72

Det var de 3 gange i kampen hvor Vasquez kom til afslutning på oplæg fra hans hold kammerater. Ingen af chancerne er 100% chancer, så det ville være unfair at sige at han skulle have scoret. MEN alle 3 chancer er 100% horrible afslutninger og det er ikke super fedt, vi taler her om Vinicius agtige skud. Så det er svært at modargumentere det faktum at i og omkring feltet fejler Lucas igår!

Her kommer så lidt flere minutter:

2
18
22
29
32
40
51
55
76
78
83

Det var de 11 gange (kan godt være der var flere) hvor Lucas er direkte involveret i at Real Madrid taber bolden til Villarreal. Og jo, der er helt sikkert et par situationer hvor han måske modtager en lidt svær bold, men i største delen af de 11 gange er det simpelhen bare en dårlig aflevering eller dårlig bold kontrol.
Dette er på ingen måde godt nok for nogen Real spiller, især ikke når nu han ikke præcis var den spiller med flest bold berøringer i kampen. Det kan der slet ikke være dislution om at han falder helt igennem i offensiven med så mange boldtab.

Når han så ikke mistede bolden, blev det ofte til en aflevering bagud eller en aflevering ind i banen. Det vil jeg egentlig ikke klandre han for, da det jo er hvad hans niveau er til, så synes faktisk det er godt når han vælger den nemme løsning. MEN jeg kan ikke sidde og klappe i hænderne af det, det er det absolut mindste vi kan forvente at en hvilken som helst spiller i den hvide trøje, når man ikke kan følge med, så giv bolden til en bedre spiller!

Så generelt var det ikke ham vores succcesfulde angreb gik igennem, og største delen af jer beklager jer også over at vi spiller så dårligt offensivt igår, men kunne måske Vasquez være en del af grunden???

Jeg hører gerne retur om hvordan Vasquez har spillet en god kamp igår, for jeg kan slet ikke se hvordan hans præstation igår kan være acceptabel for nogen?

For midt vedkomne (og dette er jo subjektivt) så er det Courtois der med en personlig fejl koster os point, men næst efter ham var LV den dårligste spiller vi havde på banen fra start, og så følger Isco og Vini trop men de fik immervæk ikke lige så lang tid som Vasquez til at se ærgerlige ud!

Donde está la biblioteca?

1 uge 2 dage siden #60 af Lars1991
Jeg synes han defensive indsats var fremragende, han løber meget og presser godt. Derudover synes jeg han bidrager fint i offensiven med hans mangler taget i betragtning. Ja hans afslutninger er dårlige, men han har god bevægelse og er aktiv. Ja han smider bolden væk nogle gange og hvis resten af vores trup ikke gjorde det, så ville jeg da nok også dømme ham hårdere.. men igår mistede Mariano, Modric og Mendy vel ligeså mange bolde, Modric tit helt uprovokeret. Derudover må man jo også kigge på alternativerne.. Rodrygo, Vinicius og Asensio. Asensio og Rodrygo er tit helt usynlige, her synes jeg Lucas var mere aktivt med i spillet igår. Vinicius problemer kender vi alle.
Så med alt det sagt, så ja synes Lucas spillede en helt fin kamp, hvorfor jeg også gav ham 3 for godkendt. Men selvfølgelig skal vi da havde noget bedre på den plads det tror jeg ikke der er nogen der er uenige i. Igår var Lucas bare oplagt da han bidrager bedre defensivt end de andre, er i kampform på grund af hans mange kampe på backen, var ikke med noget landshold, og han har lungerne til at arbejde hårdt hele kampen (hvilket jeg også så som grunden til at han ikke bliver taget ud - Ødegaard, Hazard og Marian var gået døde, det var Lucas ikke).

Leveret af Kunena Forum

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.