Optakt: Villarreal - Real Madrid, LaLiga, 10. spillerunde

1 uge 2 dage siden #61 af DeLaRed

Lars1991 skrev: Jeg synes han defensive indsats var fremragende, han løber meget og presser godt. Derudover synes jeg han bidrager fint i offensiven med hans mangler taget i betragtning. Ja hans afslutninger er dårlige, men han har god bevægelse og er aktiv. Ja han smider bolden væk nogle gange og hvis resten af vores trup ikke gjorde det, så ville jeg da nok også dømme ham hårdere.. men igår mistede Mariano, Modric og Mendy vel ligeså mange bolde, Modric tit helt uprovokeret. Derudover må man jo også kigge på alternativerne.. Rodrygo, Vinicius og Asensio. Asensio og Rodrygo er tit helt usynlige, her synes jeg Lucas var mere aktivt med i spillet igår. Vinicius problemer kender vi alle.
Så med alt det sagt, så ja synes Lucas spillede en helt fin kamp, hvorfor jeg også gav ham 3 for godkendt. Men selvfølgelig skal vi da havde noget bedre på den plads det tror jeg ikke der er nogen der er uenige i. Igår var Lucas bare oplagt da han bidrager bedre defensivt end de andre, er i kampform på grund af hans mange kampe på backen, var ikke med noget landshold, og han har lungerne til at arbejde hårdt hele kampen (hvilket jeg også så som grunden til at han ikke bliver taget ud - Ødegaard, Hazard og Marian var gået døde, det var Lucas ikke).

Nu siger jeg ikke at Lucas ikke noedvendigvis skulle have haft start pladsen, det var vel en taktisk belsutning fra ZZ om at han gerne ville have LV's pres-spil mod Villarreal, og som sagt han loeb mange meter, helt sikkert, men han vinder saa vidt jeg ved kun en enkelt bold, og det er jo ikke fordi hans pres-spil stoper Villarreal fra at komme frem til Real's felt, for saa havde vi ikke set saa mange gode aktioner fra Varane og Dani som vi saa igaar). Og saa er jeg med paa at han er i kampform, men han loeber IMO toer for luft efter 75. minut (det er saa nok mere ZZs problem end det er LV's).

Som jeg skrev igaar saa har vi nok set kampen forskelligt, for sjovt nok saa naevner du Modric, og jeg synes selv han spillede en fin kamp (ikke fantastisk, men klart bedre en Vasquez, som vi jo ogsaa skal forvente) men nu saa jeg et tweet idag(fra en anden RM blog) der skrev at Modric kun mistede 2 bolde igaar. Jeg kan ikke bekraefte om den stat er rigtig, men jeg er obverbevist om at Modric ikke mistede bolden 11 gange, og hertil kan der ikke vare tvivl om at Modric havde langt flere bold beroeringer end LV. Saa var han heller ikke en stopper for vores angreb paa samme maade som LV, han var derimod over hele banen fra den ene side til den anden i konstant bevaegelse omkring Kroos og Oedegaard. Rent offensivt var Modric's rolle en anden igaar, da det generelt var Oedegaard og Hazard der skulle skabe kampen paa modstanderens bane halvdel, hvor isaer Kroos men ogsaa Modric skulle ligge dybere for at daekke hullet uden Casemiro, en opgave som jeg synes det loeste rigtig fint i 1. halvej, det falder dog fra hinanden da Isco kommer paa banen.

Nu skal det ikke vaere en debat om Modric vs Vasquez. Men jeg synes personligt at Vasquez fejl og mangler er blevet godt og grundigt udstillet de seneste uger, og jeg mener at han indtil videre har vist sig at vaere et af vores svageste kort paa haanden(Jovic, Marcelo og Isco er svagere, men saa stopper den pt ogsaa der i min bog), men jeg haaber da baade for ham og Madrid at han vender det igen, for det ser ikke ud til at ZZ har taenkt sig at stoppe med at saette ham paa baenken. Jeg har dog kun set en enkelt rigtig staeerk kamp fra LV i denne season (imod Barca) og siden den kamp synes jeg hans niveau fra kamp til kamp har vaeret nedadgaaende. Jeg savner simpelthen den super-udskifter LV var i perioden 2015-2017, men det er bare ved at vaere lang tid siden Vasquez har vist os den side af sig selv. (Og her har jeg tidligere her i gruppen kommet med en teori om at han i og med at have mistet sin fart, som han tydeligvis har, saa har han mistet sin eneste spids kompetence, og det udstiller saa desvaerre bare hvilken middelmodig spiller han egentlig altid har vaeret, men hans fart gjorde at han havde noget specielt i sit spil, som nu har vaeret vaek i 2-3 aar)

Ifht alternativerne, der har Asensio helt sikkert ikke leveret til forventningerne rent offensivt, men han har i den grad ogsaa vaeret fanget af at have baade LV og til dels ogsaa Nacho bag sig, for de fleste kampe han har spillet har han skulle burge alt for meget energi paa at forsvare, fordi der har vaeret kaempe huller i bagkaeden og i vores hoejre side, netop fordi LV har vaeret ude a position. Og den maade Marco har forsvaret paa indtil videre, har vaeret langt bedre end det vi saa fra LV igaar. Asensio ved nemlig hvrdan man gaar ud til modstanderen og enten presser paa bolden eller blokere et indlaeg naar. Saa hvis vi kigger paa det defensive spil fra vores hoejre kant/wing, saa kan du ikke faa mig overbevist om at LV er et bedre valg end Asensio. Men fair nok at han er usynlig i flere kampe rent offensivt (det har jo noget at goere med at han ofte har skulle spille hojere back, men lad nu det ligge) tilgengaeld kan jeg ikke se hvordan det er vaere usynlig er daarligere end at smide bolde vaek hver gang man faar den, men det kan vi jo saa kalde en smags sag.

Rodrygo, her er jeg enig med dig. Rent defeisvt er Rodrygo nok den daarligste spiller paa vores hold (nu er det saa heller ikke det han decideret er koebt ind til men stadig). Jeg mener heller ikke Rodrygo pt skal starte vores kampe, da han netop som du siger ofte er usynlig, og det er han fordi han faktisk ikke er saerlig god i opspillet, han bliver foerst farlig naar han faar bolden omkring modstanderens felt. Og det er Zidanes problem at finde ud af hvordan man saa burger ham bedst, jeg mener dog godt han kunne have kommet paa som indsifter igaar, men ikke sikkert det havde betydet det store, da han ikke havde hjulpet med at faa kontrol over kampen.

Ifht Vini, saa skal han ikke spille i Hoejre, det har vi set han ikke kan. Men jeg synes det er meget maerkeligt at forventningerne til ham (som 20aarig) er langt stoerre end de er til en garvet raev som Vasquez, for hver gang Vini smider 11 bolde vaek i en kamp, bliver han slagtet, saa forstaar ikke hvorfor samme regler ikke galeder for LV...

Anyways, vi kan vaere enige om at vaere uenige, men i min bog skal LV paa baenken de naeste par kampe, og saa kan han komme paa banen med 20min igen og jagte bolden som en gal.

Donde está la biblioteca?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.