Optakt: Inter - Real Madrid, Champions League, 4. spillerunde
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Jeg gad godt se Rodrygo på toppen mod Alaves i weekenden.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Fondo_Sur skrev: zmodruc? Hahaha DeLaRed for faen... den har jeg ikke hørt før.
Jo jo, det er vores nye filippiner på midtbanen;-)...sorry, gamle tommelfingre!
Donde está la biblioteca?
DeLaRed skrev:
Fondo_Sur skrev: zmodruc? Hahaha DeLaRed for faen... den har jeg ikke hørt før.
Jo jo, det er vores nye filippiner på midtbanen;-)...sorry, gamle tommelfingre!
Troede det var et nyt kælenavn, du havde fabrikeret.
Ramos4 skrev: Vini kan ikke lægge en aflevering, så "god" i det opbyggende spil er måske så meget sagt.
Jeg gad godt se Rodrygo på toppen mod Alaves i weekenden.
Fair nok, jeg mener bedre end Rodrygo! Alt fir mange kampe hvor Rodrygo er startet, har vi set han gemme sig ved linjen, eller spille bokse bagud. Vini udfordre langt mere, og er også bedre til det...om han er go kan sagtens diskuteres ;-)
Syntes da ved første øjekast ikke at bolden blev mere end en smule snittet uden at skifte mærkbar kurs..
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Sahinovic skrev:
Det er også nogle fine kvaliteter han har, men det ændrer bare ikke på at han er uhyggelig dårlig når han så endeligt (hvilket han heller ikke kan finde ud af særligt tit) trækker ned i banen og modtager bolden, så aner han jo ikke hvad han skal gøre. Enten mister han den, eller også er han alt for langsom til at slippe den, hvilket er med til at ødelægge det opbyggende spil.Doc.juego skrev:
Sahinovic skrev: Mariano er godt nok svag i det opbyggende spil. Ikke særligt mærkeligt at han får så lidt spilletid.
Meget uenig, altså ikke i at han ikke wr den bedste pasnings spiller- det er han ikke, men han fylder i feltet, presser, vinder dueller, tager løb. Søger altid målet.
Alt det Jovic ikke er, og i min optik en ganske udmærket angriber som ille nødvendigvis er bedre end benzema, men han er en helt anden type der giver nogle andre, og til tider tiltrængte strenge at spille på.
Plus det er hans 2 kamp i sæsonen.
Jeg synes han er et friskt pust.
Ps. Vidal, hvad laver manden ? Han er jo bindegal, klart rødt.
Det er jo et kæmpe problem, og derfor undrer det mig ikke, at Zidane ret så ofte ser bort fra ham.
Ja det er bestemt ikke hans force at gå ned i banen, det er netop min pointe at han kan bringe noget andet end hvad vi har, fz i Benzema, derfor bør han være et større asset. Fordi vi mangler det- mener jeg.
Sagt sådan lidt forsimplet, så kan han ikke spille midtbane spiller, men det er heller ikke hans rolle, det må de 3 mindtbanespillere, og 2 wings tage sig af. Hvorfor skal han ned i banen og deltage i det opbyggende spil??
Hans rolle er angriber, og det er han god til. Han tager dybde løb, presser, er en pressence i boksen, så måske kunne ligge den af som en boksspilker hvilket han kan sådan medium ish.
Når Benzema fungerer, så er det rigtig fint, men der er satme mange kampe hvor det bare slet ikke fungerer med benz. Fordi det er fint at han kan spille bolde godt rundt nede på banen, men tit ender det så med at når man kommer i en farlig situation, er der så pludseligt intet at gøre, end at sende den tilbage i banen. Fordi at han nogen gange negligere sin "angriber rolle" ved godt det er lidt forsimplet, men jeg synes pointen er fin.
I disse kampe, kunne det da være en kæmpe god ide at sende Mariano ind IMO. Enten sammen med Benz i 2 mands angreb, eller for Benz de sidste 20-30 min, når man skal bruge noget andet up front, som altså tit er tilfældet.
Mariano er ikke en elegantier, han er en sømand!
Og det giver ikke mening at vurdere ham ud fra benzemas principper, fordi han kan ikke være en 1:1 erstatning, men en anden type som helt sikkert kan være et asset, og have en rolle at spille - hvertfald som jeg ser det.
Og jeg ser meget hellere Mariano end fx Jovic, da jeg mener at han er bedre på samtlige punkter, måske lige fraset småspillet, men her er Jovic jo ikke ligefrem en af de bedste.
Grundet disse årsager, så er jeg faktisk meget uenig i hvordan Zidane har frosset ham ude, eller bare slet ikke brugt ham. Fordi jeg mener at han bør have en større rolle. Selvfølgelig er han ikke fast starter, men en mere hyppig brugt bredespiller forstår jeg nu ikke, at han ikke er.
Man kan bare se på hans mål / min de sidste par sæsoner, de er jo virkelig gode taget i betragtning den yderst sparsomme mængde minutter og kontinuitet han får.
Jovic har jo fx fået flere minutter denne sæson, end Mariano har fået i sin real madrid karriere efter han kom retur.