Optakt: Inter - Real Madrid, Champions League, 4. spillerunde

3 år 4 måneder siden #73 af Matamoro
Jeg har mine tvivl omkring Ødegaard. Han er bestemt meget talentfuld, men han lader ikke til at have temperamentet til at spille for en klub som Madrid. Han forsøger ikke med skud på mål eller driblinger. Han er heller ikke særlig aggressiv i duellerne, hvilket kan gøre det svært for ham at få en plads på midtbanen. Hvis han skal spille på en af de offensive pladser så skal der være flere individuelle præstationer. Så er det ikke nok at være god til at binde spillet sammen. Så er vi tilbage hvor vi startede. Han har måske ikke det rette temperament til en klub som Real Madrid.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 4 måneder siden #74 af Henke

Matamoro skrev: Jeg har mine tvivl omkring Ødegaard. Han er bestemt meget talentfuld, men han lader ikke til at have temperamentet til at spille for en klub som Madrid. Han forsøger ikke med skud på mål eller driblinger. Han er heller ikke særlig aggressiv i duellerne, hvilket kan gøre det svært for ham at få en plads på midtbanen. Hvis han skal spille på en af de offensive pladser så skal der være flere individuelle præstationer. Så er det ikke nok at være god til at binde spillet sammen. Så er vi tilbage hvor vi startede. Han har måske ikke det rette temperament til en klub som Real Madrid.

Kroos er heller ikke en spiller med temperament eller som går 100% ind i alle nærkampe. Han er heller ikke en udpræget målscorer. Trods det er han en forholdvis god midtbanespiller alligevel. :)

Måske ender Ødegaard mere med at være vores erstatning for Kroos i det lange løb. For der kan ikke være tvivl om, at Ødegaard allerede besidder samme pasningsevner og blik for spillet.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, Chamartin, El Siete

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 4 måneder siden #75 af Matamoro
Du har måske ret i Ødegaard kan blive en ny Kroos som binder spillet sammen og så må vi overlade gennembrudene til Valverde. Så må vi håbe at Rodrygo knækker koden og bliver den offensive spiller der både kan sætte sig selv og andre op til mål. Han viser i glimt at han har hele pakken.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 4 måneder siden #76 af DeLaRed

Matamoro skrev: Du har måske ret i Ødegaard kan blive en ny Kroos som binder spillet sammen og så må vi overlade gennembrudene til Valverde. Så må vi håbe at Rodrygo knækker koden og bliver den offensive spiller der både kan sætte sig selv og andre op til mål. Han viser i glimt at han har hele pakken.


OBS! @Matamoro, dette er ikke en kritik af hvad du skriver, men bare et interesseret spørgsmål!

Hvornår har Rodrygo sat er mål op til sig selv? Jeg kan ikke huske at have set ham kreére en chance til sit eget mål, derimod vil jeg mene at samtlige mål han har scoret for Real er kommet via forarbejde fra hans hold kammerater, og så er han ellers bare god til at placere sig og afslutter usvigelig sikkert!

Så jeg håber personligt ikke at vi skal ligge vores lid til at det er ham der i fremtiden skal skabe spillet frem i banen, for pt mener jeg slet ikke det er en af hans spids kompetencer, vi skal derimod bygge videre på at få ham ind i boksen og til afslutninger, og så overlade opspillet til de andre offensive kræfter.

Donde está la biblioteca?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 4 måneder siden #77 af Matamoro
Vi skal på ingen måde sætte vores lid til en enkelt spiller. Uanset hvilken spiller det måtte være. Når det er sagt, så synes jeg, at Rodrygo i glimt har vist, at han har hele pakken. Han et godt touch på bolden, en let og ubesværet måde at trække væk fra sin direkte modstander, et godt spark med begge ben, god placeringsevne og spilforståelse og måske vigtigst af alt, så virker han som én der har psyken til at blive en succes i Real Madrid. Det sidste er selvfølgelig gætværk. Alle disse kvaliteter har vi kun set i glimt, men knægten er kun 19 år så han kan stadig nå at eksplodere. Ødegaard derimod virker ikke som om han har psyken til at blive mere end en virkelig dygtig boldflytter a la Kroos. Tidligere i karrieren var hans driblinger et kendetegn ved hans spil. Det så vi meget mindre af i Real Sociedad end i Holland. Og vi har nærmest ikke set en eneste dribling endnu i Real Madrid. Han har et godt spark, men prøver sjældent fra distancen. Jeg tror han er lidt for ydmyg til at spille fodbold på egne præmisser, han vil hellere tilpasse sig. Han skærer hele tiden bider af sit stort anlagte spil. Tilpasning er som regel godt, men det er ikke tilpasning som skaber de store individualister. De får tværtimod holdet til at tilpasse sig. I forhold til Rodrygo synes jeg også der er kommet en tendens til at de unge teenagere skal levere varen med det samme. Det var ganske få spillere der gjorde dette. Der var ingen der kendte Zidane, Iniesta, David Silva, David Villa, Eto'o, som 19 årige. Lad os give de unge talenter en chance. Man kan spørge om det samme gælder for snart 22 årige Ødegaard? måske vil han også pludselig eksplodere og blive en ny Zidane eller Iniesta. Jeg håber det, men tvivler mere på ham.
Sidste redigering: 3 år 4 måneder siden ved Matamoro.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum
Annonce