Optakt: Real Madrid - Borussia Mönchengladbach, CL, 6. spillerunde
5 år 7 måneder siden #85
af Matamoro
Besvaret af Matamoro på emne Optakt: Real Madrid - Borussia Mönchengladbach, CL, 6. spillerunde
Mit bud på en opstilling efter januar- transfervinduet
......... Courtois.........
Vázquez Pau Torres Ramos Alaba
..................Casemiro....................
Modric/Valverde.........Kroos........
Rodrygo......... Benzema ......Szoboszlai
......... Courtois.........
Vázquez Pau Torres Ramos Alaba
..................Casemiro....................
Modric/Valverde.........Kroos........
Rodrygo......... Benzema ......Szoboszlai
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
5 år 7 måneder siden #86
af Lars1991
Fair nok, kender ikke rigtig til ham udover hans indhop for Real Madrid. Jeg lagde bare mærke til to fuldstændig uprovokeret boldtab kort efter han blev skiftet ind og fik flashback til Marvin Park som godt nok også havde et meget svagt indhop. Men det selvfølgelig også et stort pres at komme ind for Real Madrid. Det jo det de har gået og drømt om i mange år.
Besvaret af Lars1991 på emne Optakt: Real Madrid - Borussia Mönchengladbach, CL, 6. spillerunde
Daniel skrev:
Lars1991 skrev:
henrikcomn skrev:
Lars1991 skrev: Hvor er det nederen at Arribas kommer ind og gør det SÅ dårligt haha. Han lykkedes jo ikke med de mest simple afleveringer.
Hvad i alverden snakker du om? Jeg har ikke fidus til at han nogensinde slår igennem, men han laver da ikke en eneste fejlaflevering i aften? Hans første aktion var en tunnel på en modstander, og derfra stille og roligt. Syntes han minder om Kubo i hans bevægelse og spil med bolden.
Det første han gør er at mislykkes med en aflevering til Modric der er 3 meter fra ham.. det samme gør han kort tid efter til Benzema længere oppe på banen. Så er der i en kontra hvor han slet ikke har overblikket til at se en helt blank Kroos. Det skræmmende lavt niveau, men det sikkert også nerver.
Jeg synes egentlig heller ikke, han faldt igennem. Fin på bolden og træffede OK beslutninger i stedet for at sætte bolden alt for meget på spil, som man som ung spiller godt kan forfalde til, når man lige vil vise sig frem i de minutter, man får - han spillede sine minutter kløgtigt, og sådan noget falder i god jord hos Zidane.
Kontrafasen, som du refererer til, ærgrede jeg mig da også gevaldigt over, at han ikke så Benzemas løb, men det kunne også godt hænge sammen med, at han er meget etbenet den gode Arribas, og måske ikke er lige så kold på ydersiden som Modric er ;-) vi var trods alt oppe med to, så det er lidt i småtingsafdelingen for mig.
Sådan helt generelt, så er Arribas en ganske talentfuld spiller. Han var formidabel for u/19-drengene i Youth League i fjor. Han er den 6. mest brugte Castilla-spiller i indeværende sæson, og det er altså kun de helt tunge drenge, der har fået mere spilletid; spillere som Chust, Dotor, Blanco, Duro osv. Han har uden tvivl en fin fodboldpakke, men der skal ikke herske nogen tvivl om, at den spillertype han er, får svært ved at bryde igennem i Real Madrid. Lidt i samme stil som Pablo Sarabia. Og det ville slet ikke overraske mig, hvis vi ser en lignende karrierevej for Arribas - han har råtalentet til de fleste spanske klubber under de tre store vil jeg mene. På den lange bane selvfølgelig.
Arribas' største styrke er, at han kan spille flere offensive pladser, og derfor kunne man også sagtens forestille sig flere minutter til ham i den her sæson på Real Madrids førstehold in mente faktorer som Zidanes fortsatte dalende tillid til en lille håndfuld offensive spillere, corona og skader.
Marvin Park var i øvrigt den anden Castilla-spiller, der fik debut på førsteholdet i sæsonåbneren mod La Real. Han spillede 20 min. dengang - Arribas fik blot en symbolsk indskiftning i de døende minutter af kampen. Det ser imidlertid ud til, at Zidane er mere lun på Arribas i skrivende stund. Fire gange med førsteholdstruppen på tur - to kampe. Park har stadig kun den ene gang med førsteholdet.
Fair nok, kender ikke rigtig til ham udover hans indhop for Real Madrid. Jeg lagde bare mærke til to fuldstændig uprovokeret boldtab kort efter han blev skiftet ind og fik flashback til Marvin Park som godt nok også havde et meget svagt indhop. Men det selvfølgelig også et stort pres at komme ind for Real Madrid. Det jo det de har gået og drømt om i mange år.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen