Rygte: Real Madrid forhandler med Alaba
Ikke én gang nævner du, at Marcelo spiller med reserverne kontra Mendy, som spiller med de stærkeste. Det er absolut det der betyder noget, hvis du spørger mig.
Enig i, at man skal se hvor målene kommer fra, men hvor mange mål kom egentlig så fra Marcelo's side af? På stående fod kan jeg ihvertfald nævne en helt del mål komme fra højre side af fejl fra Varane, Ramos og også Lucas. Jeg siger på ingen måde Marcelo går fri, for det ser heller ikke godt ud for ham. Argumentet med, at vi vinder med Mendy er jo bare et håbløst argument, som kan gøre den bedste spiller til den dårligste, og dårligste spiller til den bedste.
Imod Bilbao så vi rigtig ofte, at Ramos dækkede op i venstre side for Mendy. Præcis ligesom da Marcelo spillede. Den vil jeg ikke tørre af på Mendy, som andre tørrede den af på Marcelo, men derimod på hvor meget Ramos egentlig sejler.
Når vi har så store offensive problemer som vi har, så synes jeg helt sikkert ikke Mendy's defensiv skal gøre han sidder solidt på pladsen, og slet ikke med hans form i mente.
Granada og Bilbao har skabt massevis af chancer med Mendy på banen. Derimod har Mendy ikke skabt noget der minder om bare en halv chance i offensiven.
Og de chancer er jo også kommet i hans side. Bla. Bilbao's mål. Jeg vil overhovedet ikke klandre Mendy for det mål, men pointen er bare hvor latterlig det argument er.
00:59 inde i klippet, så ser man præcis det Marcelo er blevet savet ned for i så mange år. Det er hverken smukt af Mendy eller Ramos, men det er jo et eksempel på, at problemet ikke er løst i den venstre side, og Marcelo måske ikke var problemet alene i sidste ende. Nu er der ikke mål, men chancen var enorm, og der kunne ligeså godt have været mål, og det er egentlig min pointe med min kommentar om, at det er bevist, at chancerne stadig bliver skabt med Mendy i forsvaret, og også i hans side, selvom han er et bæst defensivt. Som nævnt kun når modstanderen kommer ned imod ham.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Real Madrid har ikke tabt med Mendy som starter i 30 kampe eller lignende, og det skyldes også, at han lukker så godt af på Real Madrids forhåndværende svage led i defensiven.
Mendy kan ikke slå et indlæg, men så dårlig er han slet ikke offensivt. Hans temposkift og overlap er rigtig gode. Også er han god i possesion - dog mest fordi han har gode boldspillere ved siden af sig - så der er sku ikke så meget at brokke sig over.
At han så er bedre offensivt og at Mendy også er et menneske, der laver fejl, det ændrer ikke på noget for mig.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Edit: Det giver ingen mening at have Marcelo med for at han kan lægge op til 1 scoring, hvis han selv er skyld i 1 i den anden ende. Jeg vil helt klart hellere have ro på defensiven. Selvom Mendy da bestemt har sine mangler.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
- Brylle
- Gæst
-
Helt enig. Det er komplet tåbeligt overhovedet at forsøge at argumentere for at Marcelo er et bedre valg. Det giver ingen mening. Tilmed har han intet bidraget med offensivt i denne sæson heller.Ramos4 skrev: Marcelo har været en skændsel længe. Der er ikke så meget at rafle om i min bog. Når man lunter hjem hver evig eneste gang, så er man ikke i stand til at spille for verdens største klub.
At han så er bedre offensivt og at Mendy også er et menneske, der laver fejl, det ændrer ikke på noget for mig.
Det er en kæmpe gave at Mendy er kommet ind og har bidraget så positivt som han har til holdet og den defensive tryghed som er ved at blive bygget op. Udover at det går fint for ham, så betyder det også at han første overgang fra en gammel spiller til en ung spiller er ved at ske. Så ender vi i det mindste ikke med at skulle skifte 4 ud på én gang plus ændre på de pladser hvor der ikke præsteres. Jo mere der kan ændres gradvist ad gangen jo bedre er det. Så nu synes jeg at Mendy skal have ro til at udvikle sig, for han spiller som minimum godkendt hver gang.
Det er synd at se Marcelo i den forfatning, men når man ser ham på SoMe, så ligner det en spiller der arbejder hver dag for at blive bedre. Det betyder ikke at det er hele sandheden, men det giver da en forhåbning om at han kan komme en smule tilbage og bidrage hvis der er brug for det. Jeg kunne godt håbe at vi i nogle kampe får lukket dem tidligt, så Marcelo kan få nogle minutter på et hold der fungerer og derved spille sig ind i en rytme så vi kan regne med ham hvis Mendy enten går i stykker eller hvis han er på et niveau hvor vi kan bruge ham som en offensiv indskiftning såfremt der skal jagtes.
Jeg kan læse mig til, at billedrør tv'et stadig eksistere :D
@Ramos4.
Lucas er også vores bedste højrekant, men betyder det, at han er god nok som fast starter i Real Madrid? Som altid når det kommer til Marcelo, så vælger du at misforstå. Når Mendy sejler defensivt, så er han menneskelig. Så har vi hørt det hele med nu :)
Naar vi har en debat, bliver vi noed til at sammenligne aebler med aebler. Hvis jeg laeser imellem linjerne i dit svar saa gaar jeg ud fra du hentyder til denne season, naar du siger at Marcelo kun spiller med reserverne, men nu skrev jeg jo i mit indlaeg at jeg basere min kritik af Marcelo paa alle hans kampe siden sommeren 2018, saa for lige at uddybe saa vi du har alt info:
Fra sommeren 2018 indtil slut Okt 2020 (altsaa 27 maaneder) har Marcelo spillet sammenlagt 63 kampe for Real, det er 52% af alle kampe og man kan derfor over hele perioden anse ham for at have vaeret foerste valget og saa har Reguilon/Mendy/Nacho maatte deles om de resterende kampe. Naar vi saa bredt kigger paa det store antal minutter Ramos, Varane, Casemiro og tildels Carvajal (han har jo vaeret en smule skadet i perioden) har spillet i samme periode, saa er det helt hovedloest at sige at Marcelo kun spiller med reserverne, uden at jeg har statistikken paa det kan jeg med overbevisning paastaa at over 35 af Marcelo's kampe (altsaa mere end 50%) i den periode er spillet i staerkeste opstilling i bagkaeden (Inkl. Casemiro), saa nej Marcelo spiller ikke kun med reserverne, den holder simpelthen ikke! Og naar vi saa kigger paa de utroligt mange kampe vi har tabt med Marcelo paa banen, 21 ud af 63 (altsaa 33%), saa kan det godt vaere at den del af dem er kommet med en svagere bagkaede, men det understreger jo netop at Marcelo ikke har nogen positiv indfyldelse paa det defensive spil, og at de andre (Ramos, Varane, Dani, Casemiro) netop redder Marcelo's roev naar de spiller sammen med ham!
Saa nej jeg koeber ikke dit argumenet med at det er alle andre's skyld, men du har en pointe naar du siger at statistik paa "ikke tabte Kampe" med Mendy paa banen maaske ikke helt har noget med ham at goere, men at det bare er alle de andre der skal have kreditten, synes den er svaer at argumentere for, men for virkelig at vinde argumentet skal man jo analysere hvor i forvaret alle maal og chancer er blev skabt imod Real siden Mendy startede, og det har jeg ikke tiden til.
Kaeden hopper dog helt af for dig naar du finder individuelle kampe og videoer for at udstille Mendy's defensiv, det holder jo paa ingen maade.
For jo, jeg er enig Mendy spiller ikke fantastiks i hver kamp, meeeen det er der ingen der goer, om det saa er Van Dijk, Kimmich, De Ligt, Alaba eller hvad de nu ellers hedder, saa har de som spillere alle sammen spillet daarlige kampe, det er helt uundgaaeligt, men ud over det kan de ogsaa loebe ind i hold der scorer maal mod dem selvom de spiller godt, som eksempel saa kan vi tage Reals bagkaede fra sidste season (Courtois, Dani, Varane, Ramos, Mendy og Casemiro) det er svaert at argumentere imod at disse 6 spillere ikke udgjorde en af europas 3 bedste defensiver set over hele 19/20 seasonen, men det betyder jo ikke at modstanderne ikke kommer frem til chancer, ellers villle der jo i hver kamp staa 0 chancer og 0 skud paa maal i statistkkerne, det goer der jo ikke.
Og ligesom Mendy kan lave fejl, ligesaa vel indroemmer jeg ogsaa gerne at det ikke er alle 63 kampe Marcelo har spiller hvor han har vaeret daarlig defensivt, for vi kan nok godt find 8-12 kampe hvor han har spillet en defensivt acceptabel kamp, men det udgoere j kun 20% af alle dem han har spillet, og det er nteop problemet at han i 80% af sine kampe uden tvivl er banen daarligste defensive spiller (endda medregnet modstandernes forsvars kaede), men omvendt saa er det IMO 80-90% af Mendy's kampe hvor han staar super solidt defensivt (og langt bedre end vi nogensinde har set Marcelo's defensiv, omen han saa kunne noget andet i sin storheds tid).
Og naar du saa finder en video med et par daarlige aktioner fra Mendy, saa beviser det jo intet, du skal jo samtidig finde alle de klip hvor Mendy har afvaerget et angreb eller loebet dybe bolde op som dermed aldrig er blevet farlige eller helt enkelt bare har brugt sin fysisk til at skubbe modstanderne af bolden, og saa se hvad der er mest af. For der kan ikke herske tvivl om at Mendy har langt flere gode aktioner defensivt end daarlige. Havde jeg tiden til det kunne jeg nemt sammenklippe en 45 minutter lang video af alle de fejl Marcelo har lavet i hans seneste 63 kampe, og ca. 50% af dem ville vaere at han ikke er i naerheden af Real's forsvarkaede naar modstanderne angriber, og for at finde ham skal man spole 30sec tilbage i kampen for at se Marcelo vaere midt i at livsfarligt Asthma anfald pa modstandernes banen halvdel. Det er en simpelthen en skaendsel at se Marcelo paa samme graestaeppe som Ramos og Modric der begge er hhv 2 og 3 aar aeldre end brazilianeren, da han i over 2 aar nu har vaeret saa langt bagefter dem i sin fysysike form at de faar ham til at ligne en pensionist. Hvis man ikke viste bedre skulle man tro at Marcelo i 2018 var det foerste tilfaelde af COVID, og sidenhen aldrig er kommet sig over symptomerne.
Saa jo Marcelo er uden tvivl det svageste defensive led i vores bagkaede og har vaeret det i over 2 seasoner nu, der er ingen anden defensiv spiller de seneste 2 seasoner der har en daarligere statistik end 67. minutter per scoring i eget maal end ham, og set over 63 kampe siger det immervaek en del). Og alle historierne om at han nu endelig er stoppet med pommesfritterne og har hyret en personlig traener kan ikke faa hans latterlig lave niveau de sidste 27 maaneder til at forsvinde, og i min bog er det too-little-too-late!
Men vi kan dog godt blive enige om at Mendy ikke er noget saerligt rent offensivt, derfor ogsaa mit indlaeg om at man maaske skal kigge paa at justere taktikken en smule for at faa ham mindre indvolveret i det opbyggede spil, men derimod udnytte hans solide defensive kvaliteter. (Kort sagt, jeg vil helst ikke se Mendy med bolden for meget i foedderne, men der er ingen jeg heller vil se i en loebe duel med en modstander)
Du faar mig paa ingen maade overbevist om at Marcelo fortjener minutter i Madrid mere, og heller ikke at han har fortjent de minutter han har faaet de seneste 2 aar. IMO saa er han en af de 3 -4 svageste spillere vi har i truppen (Lunin og Odriozola er svaere at bedoemme da de til sammen kun har spillet 1 kampe for Real i 2020, og Jovic er indtil vider et kaempe flop), og det kan 5-6 assists ikke rette op paa (for han er jo ogsaa langt fra kontinuerligt god i offensiven, og har ikke vaeret det siden Ronaldo forlod klubben). Naar det saa er sagt, saa er jeg slet ikke i tvivl om at Marcelo ogsaa er at finde i klubben i naeste season, for han ved godt at han ikke finder en bedre deal et andet sted, og det beviser saa dermed ogsaa hvor lidt han i sidste ende har til overs for klubben, for en spiller med respekt for klubben havde sagt farvel af respekt for klub og fans, istedet for at hive en tung loen og optage en vigtig plads i truppen!
Donde está la biblioteca?
- Thomaskjensen
-
- Platin bruger
-
ZZ har indset at højre kanten ikke er lige så stærk defensiv som Mendy, og jeg ser ofte Fede og Modric komme langt ned og rydde op, det samme ser jeg i opspillet hvor vi forsøger at overbefolke højre kant med specielt Modric som spilfordeler.
Venstre side har vi Kroos der skal hjælpe til, og der er stor forskel på hvordan de driver en bolt. (Kroos og Modric).
Når Vin spiller er det ganske enkelt hvad der sker på kanten, han løber, om det ikke går spiller han til Kroos, og så syntes jeg ikke man skal klage på Mendy at han ikke er offensiv, for hvad skal manden gøre?
Nu kan jeg ikke hske hvordan Hazard spiller, men det jeg husker er at Mendy er mere offensiv.
Så i min bog er det befængt at snakke om at vi skal bruge 50 millioner Euro på venstre kant, når vi har Mendy, det er ikke VB positionen den er galt med se frem i banen hvem han spiller med og hvordan de udnytterden fart Mendy faktisk kommer med.
Men det er let at stirre sig blind på ën spiller og sige at han er problemet.
I'm so sorry, men du taber mig fuldstændig med dine ligegyldige statistikker :D Og specielt når du blander forskellige trænere ind i billedet. Vi bliver nødt til at tage billeder nu og her.
Du har slet ikke forstået argumentet, hvis du tror jeg giver alle andre skylden end Marcelo. Jeg henviser til en kamp vi spillede for 2 uger siden. Et kæmpe problem, som mange klandrede Marcelo for, men vi ser stadig problemet under Mendy. Specielt brugeren Ramos4 så sig blind på, at Ramos ikke lavede fejl, men udelukkende var Marcelo's skyld, at Ramos dummede sig. Til mit held, eller boldøje, da jeg selvfølgelig godt vidste, at Marcelo ikke var skyld i Ramos opdækning, så sker det imod Bilbao op til flere gange med Mendy på backen. Det er simpelthen ikke at tabe kæde, men lukke røven på folket :D
Du skriver i dit første skriv, at man skal kigge på hvilken side målene kommer fra, da man ikke kan klandre Mendy for det, og her er jeg helt enig. Her vælger du at hive en statistik frem på Marcelo tilbage fra 2018 med ligegyldige stats, som netop ikke viser det? Det er bare så vi alle er indforstået med, at vi selvfølgelig alle går efter manden, så længe han hedder Marcelo og ikke Mendy :D
Til netop dette hiver jeg 2 eksempler frem, da Bilbao scorede fra Mendy's side af, og efterfølgende er vi ved at smide pointet, da der bliver skabt en kæmpe chance i venstre side.
Betyder det så, at Mendy skal klandres for de 2 mål? Ifølge din logik, så ja, men kun hvis han hedder Marcelo! Det er vigtigt at understrege, da kæden jo hopper af da jeg decideret finder klarer eksempler på, at modstanderen stadig kommer frem til store chancer og mål via vores venstreside.
Jeg kan dog godt se, at det er problematisk ift. at henvise til en kamp tilbage i 2018 under en helt anden træner :D
Jeg vil sådan set ikke hænge for meget i det her. For mig handler det slet ikke om hvem der er bedst af Marcelo og Mendy. Stod det til mig, så var ingen af dem i betragtning til at være første valg i klubben. Det er egentlig der jeg vil hen, og som jeg hele tiden har givet udtryk for. Men når man har set sig sur på en spiller, så er det også bare sådan det er.
Det er egentlig pisse ligegyldigt, hvor på banen Alaba tidligere har spillet, hvor han spiller nu, hvorfor han spiller noget andet på det schweiziske landshold og hvorfor blå er en federe farve end rød. Det vigtige er hans kvaliteter, og de er fantastiske. Det ville være en eminent handel på alle parametre og særligt for konkurrencen i truppen, der godt kunne trænge til en lille overhaling.
Ind med ham, tak. Og ud med noget andet, tak. Det kan være Marcelo. Det kan være Militão. Det kan være Odriozola. Who cares? Der skal bare sælges noget overflødigt for at åbne en plads til ham.
Daniel skrev: Det her er egentlig en no brainer, hvis Real Madrid kan lande ham til en fornuftig løn - ikke de 12 millioner euro, som bulletinerne går på.
Det er egentlig pisse ligegyldigt, hvor på banen Alaba tidligere har spillet, hvor han spiller nu, hvorfor han spiller noget andet på det schweiziske landshold og hvorfor blå er en federe farve end rød. Det vigtige er hans kvaliteter, og de er fantastiske. Det ville være en eminent handel på alle parametre og særligt for konkurrencen i truppen, der godt kunne trænge til en lille overhaling.
Ind med ham, tak. Og ud med noget andet, tak. Det kan være Marcelo. Det kan være Militão. Det kan være Odriozola. Who cares? Der skal bare sælges noget overflødigt for at åbne en plads til ham.
Han er godt nok østriger;)
- Madrid1998
- Platin bruger
-
Og rød er en federe farve!asp3200 skrev:
Daniel skrev: Det her er egentlig en no brainer, hvis Real Madrid kan lande ham til en fornuftig løn - ikke de 12 millioner euro, som bulletinerne går på.
Han er godt nok østriger;)