Første Supercopa-kamp mellem Real Madrid og Athletic Club

• 9eren
  • Gæst
  • Gæst
5 år 6 måneder siden #61 af 9eren
Benzema, Zidane og Florentino,

I stedet

Håland eller Mbappe, Raúl og Manolo Sanchis

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 6 måneder siden #62 af Sebberg
Virkelig frustrerende kamp i går. Man kan sige, at Bilbao straffer os med kynisme, og at vi så virkelig heller ikke formår at score på de chancer, som vi har både i første og anden halvleg.

Jeg savner Cristiano så meget.

Der er dog særlig én ting, som jeg meget forundret og frustreret over, og det handler om Zidanes måde at sætte vores hold op på, når vi jagter et mål.

Det virker altid så voldsomt hovedløst, og som om at der sidder en 14-årig knægt og skifter ind i sit FM-save.

Hvorfor skal Vinicius ind i går? Han er god, når der er plads, og så slår han til gengæld virkelig dårlige indlæg og sparker under niveau. Hvorfor rykker man ikke Asensio derover, så der kommer en masse stærke indlæg?

Hvorfor tager man Modric ud for Valverde? Modric er en nøglespiller lige foran feltet, og Valverde bør da i langt højere grad indtage Casemiros position, når vi jagter et mål.

Hvorfor tager man vores eneste målfarlige spiller ud i Benzema, når der mangler otte minutter?

Konsekvensen er, at vi ender med 15-20 minutter, hvor vi går fra at have et spillemæssigt overtag, til at vi pludselig ikke struktur har og ikke skaber nogen chancer. Og det sker kamp efter kamp.

Det er ret normalt, at store hold får hold på bylden i de sidste 15 minutter, men det gør vi så sjældent, at det næsten er vanvittigt.
Følgende bruger(e) sagde tak: ElMadrid

5 år 6 måneder siden #63 af Ramos4
Nu så jeg heldigvis ikke kampen i går. Men hvorfor havde Nacho dog ikke den højreback Det er for vanvittigt.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024

5 år 6 måneder siden #64 af Taxii89

Sebberg skrev: Virkelig frustrerende kamp i går. Man kan sige, at Bilbao straffer os med kynisme, og at vi så virkelig heller ikke formår at score på de chancer, som vi har både i første og anden halvleg.

Der er dog særlig én ting, som jeg meget forundret og frustreret over, og det handler om Zidanes måde at sætte vores hold op på, når vi jagter et mål.

Det virker altid så voldsomt hovedløst, og som om at der sidder en 14-årig knægt og skifter ind i sit FM-save.

Hvorfor skal Vinicius ind i går? Han er god, når der er plads, og så slår han til gengæld virkelig dårlige indlæg og sparker under niveau. Hvorfor rykker man ikke Asensio derover, så der kommer en masse stærke indlæg?

Hvorfor tager man Modric ud for Valverde? Modric er en nøglespiller lige foran feltet, og Valverde bør da i langt højere grad indtage Casemiros position, når vi jagter et mål.

Hvorfor tager man vores eneste målfarlige spiller ud i Benzema, når der mangler otte minutter?

Konsekvensen er, at vi ender med 15-20 minutter, hvor vi går fra at have et spillemæssigt overtag, til at vi pludselig ikke struktur har og ikke skaber nogen chancer. Og det sker kamp efter kamp.

Det er ret normalt, at store hold får hold på bylden i de sidste 15 minutter, men det gør vi så sjældent, at det næsten er vanvittigt.

Det virker nemlig virkelig tilfældigt! Bilbao har flere åbne chancer end vi har, så synes dog ikke vi kan sige vi bliver straffet på kynisme. To friløbere og en kæmpe chance til Munain burde nok have givet dem et mål mere.

Til Vinicius' forsvar slår han faktisk et par rigtig gode indlæg i går, der også rammer Ramos fint.

Ellers helt enig. Det er mærkeligt at vores midtbane til sidst hedder Kroos-Valverde-Casemiro. Det skriger jo ikke af sats, men nærmere kontrol. Savner stadig Ødegaard, men den får jeg svært ved at slippe generelt.

Kroos laver flere træthedsfejl til sidst, hvor han smider den væk i opspillet, der havde Ødegaard været oplagt.
Følgende bruger(e) sagde tak: ElMadrid

5 år 6 måneder siden #65 af Kiwes

Taxii89 skrev:

Sebberg skrev: Virkelig frustrerende kamp i går. Man kan sige, at Bilbao straffer os med kynisme, og at vi så virkelig heller ikke formår at score på de chancer, som vi har både i første og anden halvleg.

Det virker nemlig virkelig tilfældigt! Bilbao har flere åbne chancer end vi har, så synes dog ikke vi kan sige vi bliver straffet på kynisme. To friløbere og en kæmpe chance til Munain burde nok have givet dem et mål mere.

Til Vinicius' forsvar slår han faktisk et par rigtig gode indlæg i går, der også rammer Ramos fint.

Ellers helt enig. Det er mærkeligt at vores midtbane til sidst hedder Kroos-Valverde-Casemiro. Det skriger jo ikke af sats, men nærmere kontrol. Savner stadig Ødegaard, men den får jeg svært ved at slippe generelt.

Kroos laver flere træthedsfejl til sidst, hvor han smider den væk i opspillet, der havde Ødegaard været oplagt.

Som jeg tidligere har skrevet herinde, jeg synes han laver så mange taktiske fejl Zidane. Lucas bør aldrig spille back mere i hans liv, han er ikke back, så simpelt er det. Det er jo nærmest det samme som at have Marcelo inde. Det er så tydeligt at vi imod en modstander som Bilbao, der altid står kompakt og langt tilbage, har brug for en der kan flytte bolden hurtigt i de små rum og finde den svære aflevering i feltet. Her ville Ødegaard være perfekt. Kroos bidrager jo intet i en kamp som den i går. Og så det med at tage Benzema ud, det jo helt væk!
Sidste redigering: 5 år 6 måneder siden ved Kiwes.

5 år 6 måneder siden #66 af DeLaRed
Der er et utal af problemer der skal løses, men kampen igår bliver igen igen afgjort af 2 personlige fejl fra en spiller der ikke hører til i forsvaret (husk hans straffespark mod Valencia, og hans hovedløse forsvars spil i første kamp mod Inter).

Men hvis vi lige ser bort fra de mamge personlige fejl vi har set i denne season, så kommer jeg her lige med et lidt kontroversielt spørgsmål, som jeg godt kunne tænke mig at hører gruppens mening til. (Det skal siges at jeg ikke nødvendigvis er overbevist om nedenstående, men noget jeg har studset over de seneste par uger)

Spørgsmålet går som følger: Kunne det tænkes at en spiller som Kroos måske faktisk er et af truppens helt store problemer i denne season?

Ja, jeg ved det er kontroversielt, for Kroos er imo stadig en af verdens bedste midtbane spillere (på en god dag). Men for at komme med lidt kontekst, så synes jeg ofte truppens spil både offensivt og defensivt afhænger af hvilken dag Kroos har; Imod Barca, Villarreal, Atlético, Gladbach (2. kamp) og Sevilla, så vi en Kroos der spillede på et højt niveau set over alle 90 minutter, omend der så nok har været andre spillere der har under præsteret, så har dette også været nogle af vores bedste kampe i denne season (altså hvis vi sammenligner med alle de dårlige kampe). Tilgengæld mod Betis, Cadiz, Gladbach (1. kamp), Alaves, Shakhtar (2. kamp), Osasuna og igår mod Bilbao, har han været en skygge af sig selv, med halv dårlige afleveringer og hårde tæmninger, dårlige tilbageløb og her generelt bare lignet en spiller der ikke rigtig kan finde kampens rytme.

Nu er det ikke fordi han alene skal have skylden for Reals problemer, langt fra, men Kroos er en meget låst spiller, der spiller på et specifikt sted på banen og har sin egen måde at kontrollere spillet og bold distributionen på, men netop fordi han “kun” har en måde at gøre tingene på bliver det måske et problem nå det ikke lige fungere at han så ikke kan omstille sig. Og især mod hold der står dybt, er han sjældent iblandt Reals bedste spillere, på nær med hans indlæg/dødbolde som naturligvis har deres ret (for det er han nu engang holdets bedste til). Dette gær så også at resten af holdet bliver låst lidt efter hans måde at spille på, og derved bliver det meget ensidigt. Et andet eksempel er formationen, en af de store grunde til at Real ikke har haft succes med diamanten(selvom jeg ikke personligt er fan af den opstilling i Real) er at Kroos slet ikke kan dække et så stort område rent defensivt som den opstilling kræver, ydermere er hans defensive kvaliteter i visse kampe også på den lavere del af skalaen for hvad der er acceptabelt i Madrid’s midtbane, men det fungere fordi han har Casemiro og Modric omkring sig.

Men spørgsmålet er, hvad ville der ske hvis man tog Kroos ud af den nuværende opstilling og gav holdet 8-10 kampe til at omstille sig, ville spillet så måske se anderledes ud?

Jeg kender ikke svaret, og skal understrege at jeg synes Kroos er fantastisk, jeg er bare blevet en smule i tvivl omkring om han potentielt faktisk er et af holdets største problemer og tænker derfor hvad der ville ske hvis han ikke var der mere....

Giv gerne jeres input:-)

Donde está la biblioteca?
Sidste redigering: 5 år 6 måneder siden ved DeLaRed.

5 år 6 måneder siden #67 af Kiwes

DeLaRed skrev: Der er et utal af problemer der skal løses, men kampen igår bliver igen igen afgjort af 2 personlige fejl fra en spiller der ikke hører til i forsvaret (husk hans straffespark mod Valencia, og hans hovedløse forsvars spil i første kamp mod Inter).

Men hvis vi lige ser bort fra de mamge personlige fejl vi har set i denne season, så kommer jeg her lige med et lidt kontroversielt spørgsmål, som jeg godt kunne tænke mig at hører gruppens mening til. (Det skal siges at jeg ikke nødvendigvis er overbevist om nedenstående, men noget jeg har studset over de seneste par uger)

Spørgsmålet går som følger: Kunne det tænkes at en spiller som Kroos måske faktisk er et af truppens helt store problemer i denne season?

Ja, jeg ved det er kontroversielt, for Kroos er imo stadig en af verdens bedste midtbane spillere (på en god dag). Men for at komme med lidt kontekst, så synes jeg ofte truppens spil både offensivt og defensivt afhænger af hvilken dag Kroos har; Imod Barca, Villarreal, Atlético, Gladbach (2. kamp) og Sevilla, så vi en Kroos der spillede på et højt niveau set over alle 90 minutter, omend der så nok har været andre spillere der har under præsteret, så har dette også været nogle af vores bedste kampe i denne season (altså hvis vi sammenligner med alle de dårlige kampe). Tilgengæld mod Betis, Cadiz, Gladbach (1. kamp), Alaves, Shakhtar (2. kamp), Osasuna og igår mod Bilbao, har han været en skygge af sig selv, med halv dårlige afleveringer og hårde tæmninger, dårlige tilbageløb og her generelt bare lignet en spiller der ikke rigtig kan finde kampens rytme.

Nu er det ikke fordi han alene skal have skylden for Reals problemer, langt fra, men Kroos er en meget låst spiller, der spiller på et specifikt sted på banen og har sin egen måde at kontrollere spillet og bold distributionen på, men netop fordi han “kun” har en måde at gøre tingene på bliver det måske et problem nå det ikke lige fungere at han så ikke kan omstille sig. Og især mod hold der står dybt, er han sjældent iblandt Reals bedste spillere, på nær med hans indlæg/dødbolde som naturligvis har deres ret (for det er han nu engang holdets bedste til). Dette gær så også at resten af holdet bliver låst lidt efter hans måde at spille på, og derved bliver det meget ensidigt. Et andet eksempel er formationen, en af de store grunde til at Real ikke har haft succes med diamanten(selvom jeg ikke personligt er fan af den opstilling i Real) er at Kroos slet ikke kan dække et så stort område rent defensivt som den opstilling kræver, ydermere er hans defensive kvaliteter i visse kampe også på den lavere del af skalaen for hvad der er acceptabelt i Madrid’s midtbane, men det fungere fordi han har Casemiro og Modric omkring sig.

Men spørgsmålet er, hvad ville der ske hvis man tog Kroos ud af den nuværende opstilling og gav holdet 8-10 kampe til at omstille sig, ville spillet så måske se anderledes ud?

Jeg kender ikke svaret, og skal understrege at jeg synes Kroos er fantastisk, jeg er bare blevet en smule i tvivl omkring om han potentielt faktisk er et af holdets største problemer og tænker derfor hvad der ville ske hvis han ikke var der mere....

For mig er Kroos god når vi spiller mod hold der ikke pakker sig. Han er rolig på bolden og kan spille sig ud af et hvilket som helst pres. Sikkert også derfor han typisk spiller bedre mod de større hold. Han er desværre ingen trussel i offensiven og kommer nærmest aldrig ind i feltet, hvilket vi har brug for når vi skal spille igennem 11 spillere i eget felt.
Sidste redigering: 5 år 6 måneder siden ved Kiwes.
Følgende bruger(e) sagde tak: DeLaRed

5 år 6 måneder siden #68 af Daniel

DeLaRed skrev: Der er et utal af problemer der skal løses, men kampen igår bliver igen igen afgjort af 2 personlige fejl fra en spiller der ikke hører til i forsvaret (husk hans straffespark mod Valencia, og hans hovedløse forsvars spil i første kamp mod Inter).

Nej, Kroos er ikke et af truppens helt store problemer. Svar nok? ;-)
Følgende bruger(e) sagde tak: DeLaRed

5 år 6 måneder siden #69 af henrikcomn

Daniel skrev:

Nej, Kroos er ikke et af truppens helt store problemer. Svar nok? ;-)

Kroos er ABSOLUT en af truppens helt store problemer.

1. Han er definitionen af en humørspiller - Han sgu ligeglad når det går holdet dårligt.
2. Han er langsom og ugidelig i mange situationer
3. Ingen dynamik whatsoever
4. Slår et utal af dårlige dødbolde(mig en gåde at man ikke finder en der er bedre)

Han er helt sikkert den midtbanespiller man bør ofre og give Ødegaard eller Valverde chancen. Han SKAL sælges til sommer.

Når han er på toppen og fungerer med Modric og Casemiro er det ren verdensklasse - Det ser vi bare aaalt for sjældent efterhånden, og kan simpelthen ikke klare hans attitude mere.
Følgende bruger(e) sagde tak: Macon, DeLaRed

5 år 6 måneder siden #70 af Thomaskjensen
@DeLaRed, Nu skal du passe på, at kritisere Kroos er farligt her på siden :)
Jeg ser Kroos som et enormt problem på holdet, jeg har gået så langt at jeg har givet ham skylden for at venstre side ikke fungere, jeg mener det er hans fejl at Benzema ikke får nok at arbejde med, og bliver tvunget at gå ned i banen for at hente bolden.

Han bidrager med intet offensivt. Defensivt heller ikke meget. Igen i går var den helt gal med hans indstilling til tingene, han kom alt for ofte hjem som sidste mand, jeg observerede 2 gange at Benzema var med hjemme og forsvare før Kroos...

Han plejer jo at være en vigtig station i opspillet, specielt når der presses højt, det har han ikke været længe. Når han aflever bolden 3 meter står han stort set stille og kigger på hans fantastiske aflevering. Ikke en eneste offensiv løbning fra manden så jeg i går, ikke en eneste dribling.

Måske det er mig der har misforstået det hele og Kroos spiller som 6'er? og det er Cassimiro der er er vores offensive midt. Jeg ser jo oftere Cassemiro i feltet end jeg ser Kroos, så måske der er noget om snakken...
Det mærklige er så at Cassemiro stadig har væsenligt flere bolderobninger end Kroos. Lidt statastik;

Interceptions; Kroos 0,6 Cassimiro 2 Modric 1,2
Clearence; Kroos 0,4 Cassimiro 2 Modric 0,2
Antal gange nogen er driblet forbi; Kroos 1,1 Cassimiro 1 Modric 0,6
Blokerede skud; Kroos 0,1 Cassimiro 0,5 Modric 0

Skal vi ikke bare konkludere at Kroos ikke er en Defensiv midtbanespiller. Så må han vel være offensiv.

Mål; Kroos 1 Cassimiro 3 Modric 3
Assist; Kroos 1 Cassimiro 0 Modric 1
Skud forsøg; Kroos 1,4 Cassimiro 0,7 Modric 1,1
Driblinger; Kroos 0,4 Cassimiro 0,3 Modric 1,6

Kan man kalde det en offensiv kraft?
Vi ved jo alle at han kan aflevere en boldt som ingen anden men hvor meget bedre er han?
Key Passes; Kroos 2,1 Cassimiro 0,5 Modric 1,3
Afleveringer; Kroos 71,4 Cassimiro 52,3 Modric 59,9
% Kroos 93,3 Cassimiro 85 Modric 89,6
Sideskift; Kroos 1,3 Cassimiro 0,1 Modric 0,4
Lange bolde; Kroos 7,2 Cassimiro 3,7 Modric 3,6

Ja jeg er ikke imponeret, og har stadig ikke rigtig forstået hvor han spiller på banen, er det CM måske?
Følgende bruger(e) sagde tak: Macon, DeLaRed

5 år 6 måneder siden #71 af DeLaRed
@Daniel, jeg overvejede faktisk om jeg skulle skrive at du ikke havde behov for at svare, men synes nu alligevel det var synd at holde dig uden for legen. Problemet er bare at dit svar er så langt at jeg ikke orker at læse det ;-)

Donde está la biblioteca?

• Brylle
  • Gæst
  • Gæst
5 år 6 måneder siden #72 af Brylle

Thomaskjensen skrev: @DeLaRed, Nu skal du passe på, at kritisere Kroos er farligt her på siden :)
Jeg ser Kroos som et enormt problem på holdet, jeg har gået så langt at jeg har givet ham skylden for at venstre side ikke fungere, jeg mener det er hans fejl at Benzema ikke får nok at arbejde med, og bliver tvunget at gå ned i banen for at hente bolden.

Han bidrager med intet offensivt. Defensivt heller ikke meget. Igen i går var den helt gal med hans indstilling til tingene, han kom alt for ofte hjem som sidste mand, jeg observerede 2 gange at Benzema var med hjemme og forsvare før Kroos...

Han plejer jo at være en vigtig station i opspillet, specielt når der presses højt, det har han ikke været længe. Når han aflever bolden 3 meter står han stort set stille og kigger på hans fantastiske aflevering. Ikke en eneste offensiv løbning fra manden så jeg i går, ikke en eneste dribling.

Måske det er mig der har misforstået det hele og Kroos spiller som 6'er? og det er Cassimiro der er er vores offensive midt. Jeg ser jo oftere Cassemiro i feltet end jeg ser Kroos, så måske der er noget om snakken...
Det mærklige er så at Cassemiro stadig har væsenligt flere bolderobninger end Kroos. Lidt statastik;

Interceptions; Kroos 0,6 Cassimiro 2 Modric 1,2
Clearence; Kroos 0,4 Cassimiro 2 Modric 0,2
Antal gange nogen er driblet forbi; Kroos 1,1 Cassimiro 1 Modric 0,6
Blokerede skud; Kroos 0,1 Cassimiro 0,5 Modric 0

Skal vi ikke bare konkludere at Kroos ikke er en Defensiv midtbanespiller. Så må han vel være offensiv.

Mål; Kroos 1 Cassimiro 3 Modric 3
Assist; Kroos 1 Cassimiro 0 Modric 1
Skud forsøg; Kroos 1,4 Cassimiro 0,7 Modric 1,1
Driblinger; Kroos 0,4 Cassimiro 0,3 Modric 1,6

Kan man kalde det en offensiv kraft?
Vi ved jo alle at han kan aflevere en boldt som ingen anden men hvor meget bedre er han?
Key Passes; Kroos 2,1 Cassimiro 0,5 Modric 1,3
Afleveringer; Kroos 71,4 Cassimiro 52,3 Modric 59,9
% Kroos 93,3 Cassimiro 85 Modric 89,6
Sideskift; Kroos 1,3 Cassimiro 0,1 Modric 0,4
Lange bolde; Kroos 7,2 Cassimiro 3,7 Modric 3,6

Ja jeg er ikke imponeret, og har stadig ikke rigtig forstået hvor han spiller på banen, er det CM måske?

Jeg må indrømme at jeg er lidt splittet i forhold til Kroos, men jeg synes at I er lidt for hårde ved ham. Der er forhåbentlig ingen der er i tvivl om hvor præcise bolde han kan lægge og hvor god han er til at styre spillet.

I forhold til assist, skabe chancer osv, så har jeg dog én meget stor anke mod kritikken. Det er altså meget svært at lægge op til en chance hvis ikke der er nogen løb. Og hvor skal det løb komme fra? Benzema falder ned i banen, Vinicius og Lucas står altid helt ude på kridtet, Modric og Casemiro skal selvfølgelig ikke gå dybt og Hazard er for tyk. Hvordan skal man så lave en assist som du gerne vil have flere af?

Jeg vil gerne medgive at hans attitude uden bold er til at brække sig over og når man ikke gider løbe hjem i andet end lunt når man er tættest på den mand der løber kontra, så behøver man ikke spille mere. Men lad nu det ligge.

Jeg synes personligt at det er hele taktikken der er gal og gør at Kroos ikke blomstrer. Se nu hvis Ødegaard kunne løbe sine mange meter i mellemrummet og vi havde 1-2 på de tre forreste pladser som både løb i felt og løb dybt sommetider. Et eller andet. Der skal altså bevægelse til for at Kroos på bolden kan blomstre 100% og når man stiller med et hold som ikke løber, så kommer der ikke andet end afleveringer der har til formål at holde bolden i gang. For hvad skal han ellers gøre? Det er i hvert fald sådan jeg ser på det.

Leveret af Kunena Forum