Første Supercopa-kamp mellem Real Madrid og Athletic Club

1 måned 1 uge siden #73 af El Siete

Ramos4 skrev: Jeg har selv foreslået Allegri tidligere, men er han garant for god offensiv fodbold? At skifte træner nu vil gøre mere skade end gavn. Vi ved jo Zidane har hundrede liv. Han skal nok kunne hive dem op igen. Han har endnu ikke haft en sæson som træner uden et trofæ. Så lad os nu liiige.

Vi må skifte ham ud til sommer. Og jeg tror ikke Allegri er løsningen.

Spillet er simpelthen blevet så jammerligt at selvom vi skulle hive en CdR hjem denne sæson, så skal der nye kræfter til i trænerstaben. Jeg tror faktisk at Zidane selv vælger at gå til sommer, specielt hvis indkøbene lader sig vente på.

Men valget er vel Allegri eller Raul. Eller Tuchel?

Madridista siden 2000. Raúl over dem alle.

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 måned 1 uge siden #74 af Thomaskjensen
@Brylle, lad os kigge lidt nærmere på assist/mål og spilletid;
Kroos 1201 minutter mellem hver assist og mål hver 1201 minut.
Kroos 1201 / 1201
Modric 1290 / 430 (3 mål)
Isco 361 / Ingen mål
Fede 743 / 248
Lucas 558 / 558
Carvajal 414 / ingen mål
Rodrigo 105 / ingen mål
Vini 772 / 376
Benzema 285 / 178

Jeg blev overrasket over hvor lavt Benzema ligger, så jeg sammenlignede ham med lidt andre.
Greismann 297 / 237
Kanibalen 413 / 103
Llorente 369 / 184
Lukaku 384 / 96
Ronaldo 546 / 73
Morata 162 / 203
Fernandes 199 / 127
Mané 666 / 222
Lewandowski 235 / 59
Mbappe 199 / 83

Det sporede da lidt ud :) men tilbage på min pointe.
Skal det virkelig være OK at man har 1 assist på 20 timers fodboldt? Når man så samtidig regner med at han har lavet ca 952 afleveringer.
Han er jo med marginal den dårligste på det område.

Naturligvis er vi for hårde ved Kroos, men når attituden mangler fuldstendigt, og der bare lalles rundt som en flødebolle så mener jeg at man ikke er Real Madrid værdig.
Jeg vil se løb når han ikke har bolden, løb når han har bolden og måske mest af alt løb når han har afleveret bolden, lidt som Modric...

1 måned 1 uge siden #75 af Fondo_Sur

Ramos4 skrev: Jeg har selv foreslået Allegri tidligere, men er han garant for god offensiv fodbold? At skifte træner nu vil gøre mere skade end gavn. Vi ved jo Zidane har hundrede liv. Han skal nok kunne hive dem op igen. Han har endnu ikke haft en sæson som træner uden et trofæ. Så lad os nu liiige.

Har en mærkelig tro på, at holdet har en god chance i Champions League i år.

Ligaen ser meget svær ud, da holdet simpelthen mangler den simple offensive kvalitet til at slå de defensive anlagte middelmådige hold.

1 måned 1 uge siden #76 af Jaetinh

1 måned 1 uge siden #77 af DeLaRed

Jaetinh skrev: en.as.com/en/2021/01/15/football/1610696879_085997.html

Hvad foregår der lige her?

Det lugter a click-bait, når resten af verden allerede er på nakken af Zidane kan jeg ikke forestille mig at han “straffer” Ødegaard for åben skærm. Der skal nok ligge en god grund bag hans lette træning efter kampen, enten dirigeret af klubbens Fysiske afdeling eller måske af Ødegaard selv.

Donde está la biblioteca?
Følgende bruger(e) sagde tak: Estadio Santiago Bernabéu

1 måned 1 uge siden #78 af baggins

El Siete skrev:

Spillet er simpelthen blevet så jammerligt at selvom vi skulle hive en CdR hjem denne sæson, så skal der nye kræfter til i trænerstaben. Jeg tror faktisk at Zidane selv vælger at gå til sommer, specielt hvis indkøbene lader sig vente på.

Men valget er vel Allegri eller Raul. Eller Tuchel?

Spørgsmålet er virkelig hvem man skal vælge til at overtage for Zidane. Men er også træt af den kedelig omgang fodbold. Jeg er ikke stor fan af Allegri's fodbold. Raul er uprøvet (men det var Zidane også). Julian Nagelsmann kan ikke spansk, Tuchel er ikke den bedste man-manager. Et bud kunne også være Gasperini fra Atalanta.

!Illa, Illa, Illa, Juanito Maravilla¡ !Hala Madrid¡!

1 måned 1 uge siden #79 af Brylle

Thomaskjensen skrev: @Brylle, lad os kigge lidt nærmere på assist/mål og spilletid;
Kroos 1201 minutter mellem hver assist og mål hver 1201 minut.
Kroos 1201 / 1201
Modric 1290 / 430 (3 mål)
Isco 361 / Ingen mål
Fede 743 / 248
Lucas 558 / 558
Carvajal 414 / ingen mål
Rodrigo 105 / ingen mål
Vini 772 / 376
Benzema 285 / 178

Jeg blev overrasket over hvor lavt Benzema ligger, så jeg sammenlignede ham med lidt andre.
Greismann 297 / 237
Kanibalen 413 / 103
Llorente 369 / 184
Lukaku 384 / 96
Ronaldo 546 / 73
Morata 162 / 203
Fernandes 199 / 127
Mané 666 / 222
Lewandowski 235 / 59
Mbappe 199 / 83

Det sporede da lidt ud :) men tilbage på min pointe.
Skal det virkelig være OK at man har 1 assist på 20 timers fodboldt? Når man så samtidig regner med at han har lavet ca 952 afleveringer.
Han er jo med marginal den dårligste på det område.

Naturligvis er vi for hårde ved Kroos, men når attituden mangler fuldstendigt, og der bare lalles rundt som en flødebolle så mener jeg at man ikke er Real Madrid værdig.
Jeg vil se løb når han ikke har bolden, løb når han har bolden og måske mest af alt løb når han har afleveret bolden, lidt som Modric...

Undskyld, men læste du ikke mit indlæg? Jeg vil gerne stille spørgsmålet igen. Hvem tager de løb som gør at Kroos kan lægge en assist? Forventer du at Benzema skal gøre det efter ham søger langt ned i banen? Skal Lucas helflugte første gang ude fra kridtet?

Det er jo hele taktikken som gør det svært for Kroos. Vi får absolut ingenting ud af hans kvaliteter pt. Hvis du vil se løb med bolden, så skal vi ikke have Kroos. Hvis du vil se ham løbe dybt eller ned og kombinere i små rum, så skal vi ikke have Kroos. Kroos skal styre spillet, sprede afleveringer og stå for de vilde bolde som bryder modstanderens kæder men det kan han ikke uden bevægelse fra modtageren.

Fair hvis du vil have en anden type, og det kan jeg godt forstå, men uanset hvad man putter ind pt, så virker det ikke sådan som Zidane styrer holdet.

Jeg gad godt se Kroos under en træner med en plan, et koncept og offensive spillere med kvalitet såfremt det passer til ham. Ingen af os ønsker kun en enkelt assist fra Kroos, men vi kan jo ikke bare kigge på lidt tal og konkludere alt deraf. Det sjove er jo at finde ud af hvad problemet er. Du nævner noget med løb, men man bad jo heller ikke Xavi, Xabi og Pirlo om at tonse fra box til box. Hvis Kroos skal være mere kampafgørende, så skal spillerne rundt omkring ham også fungere, og hvis de gør det, så kan Kroos gøre dem til verdensklasse spillere med de kvaliteter som han besidder.
Følgende bruger(e) sagde tak: El Siete

1 måned 1 uge siden #80 af Kimbo
Enig, Kroos har absolut ingen at smide stikninger til, der er 0 dybdeløb.
Dybdeløb og spil på tredjemand er komplet ukendt for vores spillere og jeg forstår det simpelthen ikke. Kan det virkeligt passe man ikke træner noget så "simpelt" i vores klub ?
Et godt eksempel er Barcelona, de har også spillet uhyrligt denne sæson, men nu begynder deres midtbanespillere at løbe for hinanden. De Jong har været boldflytter, men nu søger han konstant i dybden og det har allerede givet flere mål samt assists af sig. Det er så hamrende vigtigt, især når vi spiller mod de her hold som pakker sig.

Det er sku ikke raketvidenskab altså, angriberen trækker tilbage og hiver en defender med sig, en midtbanespiller tager dybdeløbet i det hul han efterlader og så skal vi så have den magiske stikning fra midtbanen. Jeg ved godt vi ikke har en Messi men vi har ganske kompetente spillere, både Kroos og Modric kan altså godt slå de her afleveringer, de får bare aldrig muligheden for det for taktikken sutter en fed pibe.
Sidste redigering: 1 måned 1 uge siden ved Kimbo.

1 måned 1 uge siden #81 af Thomaskjensen
Jeg var heldig at siden gik "time-out" for satan et langt svar jeg havde skrevet :(

Jeg er 110% enig i jer at Kroos ikke har nogen som helst at passe til, det troede jeg var tydeligt og har ikke ret meget at gøre med den kritik jeg ligger på Kroos. Klart kanterne ikke skal slikke linien, klart at en anden midtbanespiller skal komme ind i feltet når Benz kommer ned.

Men undskyld mig er vi Arsenal?
Skal alle assist og det offensive spil komme fra midterlinien hvor Kroos er 98% af kampen.

Hvad skulle ske om Kroos nu løber 5-10 meter frem efter han har afleveret bolden til Casemiro eller Modric?
Hvad skulle ske om Kroos stod 10 meter længere frem på banen, var der flere der skulle løbe?

@Kimbo, det er jo netop hvad du skriver som begynder at fungere i Barcelona.

Leveret af Kunena Forum

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.