Truppen imod Alcoyano, Copa del Rey, 1/16-finale
Chamartin skrev: Mange vil gerne have Zidane fyret hellere i dag end i morgen, og jeg kan også selv godt være fristet i et øjebliks eller rettere - efterhånden flere ugers frustration.
Markedet for ledige trænere er bare temmelig sparsomt pt.
Der går nogle rundt som Tuchel, Allegri, Sarri, Jardim og Valverde. Ikke umiddelbart nogen, jeg ville hive ind. Så er der nogle, som man sikkert godt kunne købe fri, Blanc, Rangnick og sikkert også nogle flere, men føler mig ikke overbevist deres profil passer til Madrid.
Raul synes jeg simpelthen har for lidt erfaring i den nuværende situation. Ja, det gik meget godt med Zidane for 5 år siden, men truppens kvalitet og holdets forfatning var generelt langt bedre dengang, end det er i dag. Det vil være at kaste Raul for løverne at tilbyde ham jobbet i dag.
Så trods alt vil det nok være bedst at lade Zidane køre sæsonen ud, og så må man gøre status til sommer over trænerens og truppens præstationer.
Mon ikke Zidane nok skal få sæsonen ud. Men forhåbentlig er det så det. Jeg frygter egentlig mest af alt at han spilder et helt år på ingen ting. Ingen udvikling blandt de spillere der skal være fremtiden. Han bliver nød til at bruge spillere som Valverde, Ødegaard og nu udlejet Jovic noget oftere ellers sker der jo ingen ting med dem! Jeg gider ikke se Marcelo på backen, jeg vil se Miguel Gutiérrez. Jeg gider ikke se Isco på midten, jeg vil se Ødegaard. Jeg gider ikke se Kroos og Modric få 90 minutter hver kamp, jeg vil se Valverde. Osv...
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Spørgsmålet er om han vil acceptere Real Madrid, da jeg har læst, at han går meget op i at have kontrol over de projekter han indgår i, hvilket givetvist er svært i en klub som denne.
- Estadio Santiago Bernabéu
- Platin bruger
-
Det gik også godt for Zidane for 4 år siden i 2017.
Og for tre år siden i 2018.
...
...
Og så vandt vi ligaen sidste sæson. Vi er forsvarende mestre.
Ja det går ikke særlig godt lige nu, men jeg synes det er utaknemmeligt at kaste Zidane for løverne til trods for at man har været frustreret over ham i længere tid. Set over perioden fra 2016 til 2021 har Real Madrid stort set ikke brugt penge (til sammenligning med tidligere tider) hvis man ser på perioden som en samlet periode. Zidane har stort set ikke fået nogle af de spillere, han ville have.
Jeg tror ikke på at en anden træner kan gøre den store forskel. Det er først og fremmest spillertruppen, der skal skiftes ud og det er desværre en større opgave. Der var engang hvor vi hele tiden talte om 2 positioner på banen, vi gerne ville forbedre. Nu er vi vel ude i 8 positioner.
Estadio Santiago Bernabéu skrev:
9eren skrev: Og vi vil være med i en europæisk super league. Holdet og klubben er i forfald
Det er vejen ud af dette hul. Real Madrid har brug for penge for at kunne nå til tops igen.
Med et nyt stadion og nye indgåede sponsoraftaler, er det jo ikke her vi halter. Vi halter der hvor man bruger 400M euro på spillere der ikke bliver til noget. Det er det sportslige projekt der simpelthen skal justeres og det starter med en ny træner til sommer (Perez smutter jo ingen steder hen)
Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
Chamartin skrev: Mange vil gerne have Zidane fyret hellere i dag end i morgen, og jeg kan også selv godt være fristet i et øjebliks eller rettere - efterhånden flere ugers frustration.
Markedet for ledige trænere er bare temmelig sparsomt pt.
Der går nogle rundt som Tuchel, Allegri, Sarri, Jardim og Valverde. Ikke umiddelbart nogen, jeg ville hive ind. Så er der nogle, som man sikkert godt kunne købe fri, Blanc, Rangnick og sikkert også nogle flere, men føler mig ikke overbevist deres profil passer til Madrid.
Raul synes jeg simpelthen har for lidt erfaring i den nuværende situation. Ja, det gik meget godt med Zidane for 5 år siden, men truppens kvalitet og holdets forfatning var generelt langt bedre dengang, end det er i dag. Det vil være at kaste Raul for løverne at tilbyde ham jobbet i dag.
Så trods alt vil det nok være bedst at lade Zidane køre sæsonen ud, og så må man gøre status til sommer over trænerens og truppens præstationer.
Til sommer ville det måske også være nemmere at købe en træner fri, end her midt i sæsonen. Og jeg er enig i at man burde lade Zidane køre sæsonen slut og så stoppe der, i stedet for en panikløsning, der måske ikke helt passer ind, midt i sæsonen.
Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
Estadio Santiago Bernabéu skrev: Ja det gik godt for Zidane for 5 år siden i 2016.
...
...
Ja det går ikke særlig godt lige nu, men jeg synes det er utaknemmeligt at kaste Zidane for løverne til trods for at man har været frustreret over ham i længere tid. Set over perioden fra 2016 til 2021 har Real Madrid stort set ikke brugt penge (til sammenligning med tidligere tider) hvis man ser på perioden som en samlet periode. Zidane har stort set ikke fået nogle af de spillere, han ville have.
Jeg tror ikke på at en anden træner kan gøre den store forskel. Det er først og fremmest spillertruppen, der skal skiftes ud og det er desværre en større opgave. Der var engang hvor vi hele tiden talte om 2 positioner på banen, vi gerne ville forbedre. Nu er vi vel ude i 8 positioner.
I min optik er det denne form for sentimentalitet der gør at klubben går i stå. Vi har ikke råd til at sidde tilbage og kigge på disse resultater uge efter uge, måned efter måned, uden udvikling i spil eller spillere, bare fordi vi med nuværende træner vandt en masse og spillede godt, for flere år siden.
Misforstå mig ikke, Zidane har været fantastisk for klubben, mere end det faktisk, men vi kan bare ikke vente på at det ændrer sig, at der igen er penge (hvor lang tid går der her?) for vi har jo en talentfuld trup der med rette træner kunne komme igang igen.
Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
- Thomaskjensen
-
- Platin bruger
-
Raul kan sagtens tage over frem til sommer hvor der kommer ind en ny træner.
El Siete skrev:
Estadio Santiago Bernabéu skrev: Ja det gik godt for Zidane for 5 år siden i 2016.
...
...
I min optik er det denne form for sentimentalitet der gør at klubben går i stå. Vi har ikke råd til at sidde tilbage og kigge på disse resultater uge efter uge, måned efter måned, uden udvikling i spil eller spillere, bare fordi vi med nuværende træner vandt en masse og spillede godt, for flere år siden.
Misforstå mig ikke, Zidane har været fantastisk for klubben, mere end det faktisk, men vi kan bare ikke vente på at det ændrer sig, at der igen er penge (hvor lang tid går der her?) for vi har jo en talentfuld trup der med rette træner kunne komme igang igen.
Meget enig! Det giver selvfølgelig anciennitet med så flot en karriere over de første år, men vi må samtidig forholde os til, at de to projekter vi står med som klub lige nu og dengang er radikalt forskellige. De første tre år var truppen sublim, så her handlede det nok mest om at få mandskabet til ikke at gå i totterne på hinanden og styre de store stjerner. Det var Zidane fantastisk til.
Nu handler det så om at bygge et nyt hold op og implementere (og udvikle) en række nye spillere, som forhåbentligt kan være stammen til en ny epoke. Og det ser jeg ingen indikationer på at Zidane er i stand til. Jeg mener ikke han skal have sæsonen ud, jeg tror det skader mere end det gavner. Raul op, det bliver ikke værre end det er nu.
Og så ved ingen af os jo hvad aftalen eller Zidanes opgave lige nu er fra ledelsens side. Kan jo godt være de er enige om et år med så meget damage control som muligt og at det fra sommeren hedder genopbygning. Jeg er bange for det gør projektet sværere og tidshorisonten længere på den nye stamme.
- Numeredoce
- Ekspert bruger
-
Med få undtagelser spiller vi forfærdelig kedeligt fodbold, selv når vi vinder - og vi har gjort det længe! Men derudover er der bare flere ting, der irriterer mig.
Zidane holder alt for hårdt fast i sin kerne. Jeg er med på, at Real Madrid har en økonomi der skal køre rundt. Men det er jo ligegyldigt. Vi hørte i flere år om Hazard og vi har i flere år hørt om Pogba og Mbappé. Jeg vil rigtig gerne have Mbappé til klubben, men det virker til at fordi klubben 'sparer op', så forsømmer man resten af holdet.
Med undtagelse af Mendý og Curtois, så er det lang tid siden, at der er hentet en forstærkning, som rent faktisk slog til. Enten er de skadede, eller også får de ikke chancen, eller også er de så unge, at man ikke kan forvente de spiller fast. - der har naturligvis også været spillere der bare var dårlige.
Jeg tænker bare... Der må være andre spillere der kan forstærke os. Men jeg får klart indtryk af, at Zidane ser sig varm på en spiller, og så er alle andre spillere til samme position ligegyldige. Er Pogba, Casemiro, Modric og Kroos virkelig de eneste i hele verden, der kan få en startplads på vores midtbane? Really?
Når han så samtidig holder stædigt fast i den gamle garde, så misser vi også spillere. Hvilken angriber gider skifte til klubben nu, når de har set hvor lidt snor Jovic fik? Hvem gider sidde på bænken bag Benzema? Benzema fik også længere snor dengang han kom til klubben som ung spiller, selvom der var andre angribere i klubben.
Der er ingen gratis pladser på holdet, men hvis Zidane ikke kan finde spillere der kan afløse den gamle garde, så vil jeg hellere have en manager ind, der kan.
Jeg ved godt der er stavefejl i mit brugernavn...... Mit spansk er heldigvis blevet bedre siden ;-)
Den næste træner der bliver ansat skal komme ind med ro i sindet med et projekt i hånden, der stemmer overens med klubben og dermed ikke blive “kastet for løverne” til en nærmerst umulig opgave ala en ansættelse af Nagelsman, der ikke kan tale spansk. Sådan noget skal ske med forberedelse.
Zidane har fandme været god med sin visdom om topfodbold, men man nu længe set begrænsningerne ved en “ufærdig træner”.
Det bliver lækkert at se noget nyt, når det kommer.
Taxii89 skrev:
El Siete skrev:
...
...
Meget enig! Det giver selvfølgelig anciennitet med så flot en karriere over de første år, men vi må samtidig forholde os til, at de to projekter vi står med som klub lige nu og dengang er radikalt forskellige. De første tre år var truppen sublim, så her handlede det nok mest om at få mandskabet til ikke at gå i totterne på hinanden og styre de store stjerner. Det var Zidane fantastisk til.
Nu handler det så om at bygge et nyt hold op og implementere (og udvikle) en række nye spillere, som forhåbentligt kan være stammen til en ny epoke. Og det ser jeg ingen indikationer på at Zidane er i stand til. Jeg mener ikke han skal have sæsonen ud, jeg tror det skader mere end det gavner. Raul op, det bliver ikke værre end det er nu.
Og så ved ingen af os jo hvad aftalen eller Zidanes opgave lige nu er fra ledelsens side. Kan jo godt være de er enige om et år med så meget damage control som muligt og at det fra sommeren hedder genopbygning. Jeg er bange for det gør projektet sværere og tidshorisonten længere på den nye stamme.
Spot on. Klubber har brug for forskellige trænere til forskellige opgaver. Vi er der nu, hvor vi død og pine skal komme igennem med det generationsskifte, inden vores talenter tager væk eller går glip af afgørende udviklingstid (aka bliver for gamle uden at udvikle sig, sådan som det skete for Asensio). Da økonomien givetvis ikke ser godt ud, er det altafgørende for de næste ca. 8 år, at vi får opbygget en kerne med nogle af de talentfulde spillere vi besidder. Hvis bare 3-4 af dem slår igennem og bliver bærende kræfter vil det være en succes.
Zidane er ikke træneren til dette projekt. Det må stå klart for enhver, og det tager intet fra hans tidligere meritter. José Luís Sánchez rapporterer i dag, at omklædningsrummet er splittet i to grupper. "Dem der spiller" og "de unge". Det siger jo alt.
Bottom line er, at jo længere tid Zidane er i klubben, jo længere tid udsætter vi det, der SKAL gøres. Zidanes prioriteringer svarer til at tage kviklån til at betale sine regninger. Ikke nok med at det er en kortsigtet løsning, den skader dig på længere sigt.
Et hypotetisk spørgsmål: ville en Poch, Klopp mv. få mere ud af vores nuværende trup end Zidane eller mener I vitterligt, at deres niveau simpelthen ikke er bedre end det, vi så i går, og har set alt for længe i de senere år???
Svaret bør være tydeligt. Problemet er Zidane. Point blank..