Truppen imod Alcoyano, Copa del Rey, 1/16-finale

5 år 6 måneder siden #121 af Sahinovic
Det siger samtidigt også meget om det spillermateriale Zidane har til rådighed, hvis de ikke formår at hive en sejr hjem mod et tredje divisons hold uden instrukser.

Florentino Pérez
Følgende bruger(e) sagde tak: DeLaRed, Estadio Santiago Bernabéu

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 6 måneder siden #122 af Franksk
Hvis Raul Skal overtage, skal han først lige blive rask. (Corona)
Men derefter vil jeg gerne se ham overtage.
Men jeg tror det bliver en helt anden.

5 år 6 måneder siden #123 af Bismo

Sahinovic skrev: Det siger samtidigt også meget om det spillermateriale Zidane har til rådighed, hvis de ikke formår at hive en sejr hjem mod et tredje divisons hold uden instrukser.

Det siger intet om spillernes individuelle kvaliteter, at de underpræsterer som hold. Det må og skal falde tilbage på træneren. Det er et strukturelt (måske også kulturelt?) problem.

Du mener vel ikke i ramme alvor, at vi tabte, fordi modstanderens spillere havde bedre kvalitet?
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, El Siete

5 år 6 måneder siden #124 af Dios
Zidane har for mig fået alt for lang snor på trænerposten. Og det har han alene på grund af hans meritter som spiller, og ikke som træner. Nuvel er det svært at være efter ham som træner, fordi hans trofæskab er så enormt. Zidane's timing har altid været til perfektion, og det har den også bare været som træner, for havde han ikke ramt præcis den trup han gjorde på det helt rigtige tidspunkt, så tør jeg godt lægge hovedet på blokken og sige, at det havde været det her scenarie vi ville se for 4 år siden, og ikke et faktum, at vi stod med Chl titlen 3 gange i streg.
Zidane står mit hjerte utrolig nært, men han har været en kæmpe skuffelse for mig på trænerposten. Kedeligt, uden gejst og langtfra offensivt sprudlende fodbold, som forventningen vel altid er som den måske bedste 10'er i historien.

Spiller for spiller er vores trup stadig i top 5 i verden. Potentialet i truppen er derudover også i top 5 i verden. Zidane får bare intet positivt ud af den her trup med så meget kvalitet og potentiale.
Vi kan være nok så meget efter Vinicius, Rodrygo, Lucas, Hazard, Asensio etc. problemet er bare at Zidane enten ikke formår at løfte deres niveau, eller hans taktiske valg sætter så mange spillere i skakmat, så ingen præstere. Selvfølgelig skal spillerne spille på et højere niveau, men det er trænerens opgave, at sætte holdet, så flest mulige spillere rammer deres topniveau hvad angår spillermateriale og taktik. Intet fungere på holdet.

Vi lukkede få mål ind sidste sæson, men chancerne blev stadig skabt, men aldrig udnyttede, og derfor blev der scoret få mål imod os. Nu bliver der scoret på de chancer vi stadig tillader, og derfor hagler målene ind. Zidane har intet ændret på det.
Vi mangler mål, og det har vi gjort siden Ronaldo's afsked. Det har Zidane intet ændret ved.
Spillet manglede indentitet i hans første periode, og det gør det stadig. Heller ikke det har Zidane ændret ved. Kroos ramte topniveauet sidste sæson sammen med Benzema, og Modric har genfundet niveauet i denne sæson, men holdet mangler alle indøvede detaljer, og lever man på tilfældigheder, så skal spillermaterialet også være til det, og det er det bare ikke.
Alt det falder tilbage på Zidane! Ikke spillerne. Enten er spillerne fatsvage, som jeg ikke tror, ellers har Zidane ikke skabt mønstre for dem, og derfor render der 11 spillere rundt og spiller bold på deres egen måde.

Min pointe er: Hvad nytter det at få de spillere Zidane ønsker, hvis han alligevel ikke formår at få dem spillet sammen som et hold? Nuvel, så vil en Mbappé nok pynte mere end Asensio, men hvis ingen alligevel spiller Mbappé god, så bliver det en minimal opgradering, og vil næppe ændre alverdens. Hvad nytter det, at gøre tingene halvt, for vi kan på ingen måde forstærke os på 2-3 pladser med milliardindkøb som det vil kræve. Det var jo netop derfor vi investerede i fremtiden med masser af potentiale.

Jeg håber inderligt man bliver enig med Zidane om en gensidig aftale om at ophæve hans kontrakt. Det nytter intet at lade ham spille imod Atalanta, for ja, så er vi favoritter, men vi har alt og tabe i den kamp. Vi skal gå videre, så det er ikke en sejr i sig selv hvis vi går videre, men vi ved også godt, at det ikke blive en walk over. Det lader til Zidane har selvindsigt, så forhåbentlig indser han også, at det ikke nytter noget at fortsætte.
Stod det til mig med min viden, så ville jeg give Raúl sæsonen ud. Og med min viden, så aner jeg overhovedet ikke hvor han står, men jeg ved han han udtalte om hvad han vil få frem i spillerne. Den glæde, vilje og ære ved at bærer trøjen. Den skal frem igen. Der skal kæmpes og spille smukt offensivt fodbold. Om han står for det sidste ved jeg ikke, men jeg føler lidt han skal prøves nu og her.
For ellers er mit ønske, at man endelig går med på moden, og får en træner med en klar identitet og filosofi med højt aggressivt pres og offensivt fodbold.
Det skal være slut med de kontrollerede 1-0 føringer. Vi har så utrolig mange unge og talentfulde spillere, så det vil være på sin plads, at spille dem tættere på Once De Gala. Ødegaard og Valverde vil jo være verdensklasse på et hold, som spiller hurtigt med højt pres. I min verden har vi noget nær den mest optimale trup i verden. Den skal kun finjusteres, ellers burde vi have spillerne til at bærer holdet de næste 10 år. Det kræver bare en træner, som sætter sig igennem og får indført et moderne spilkoncept.
Julian Nagelsmann har før fået tilbudt jobbet, men han var ikke klar til det. Spørgsmålet er om det ikke er på tide, at gå med en ny mand, som kan sparke holdet frem til 2021 og ikke 2010 og gå all in på ham.
Med ham som træner vil Mbappé også passe langt bedre ind.

Zidane har IMO bare spillet alle sine kort, og nu er det på tide, at sige tak for alt.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Sidste redigering: 5 år 6 måneder siden ved Dios.
Følgende bruger(e) sagde tak: Steen, mohbar, Thomaskjensen, El Siete, Kialpe

5 år 6 måneder siden #125 af Steen
twitter.com/MadridXtra/status/1352272405981503488

Hvad i alverden laver den knægt i førsteholdstruppen?
Sidste redigering: 5 år 6 måneder siden ved Steen.

• 9eren
  • Gæst
  • Gæst
5 år 6 måneder siden #126 af 9eren
Det minder om en fejl fra en 7 mands kamp på DAI niveau

5 år 6 måneder siden #127 af Sahinovic

Bismo skrev:

Sahinovic skrev: Det siger samtidigt også meget om det spillermateriale Zidane har til rådighed, hvis de ikke formår at hive en sejr hjem mod et tredje divisons hold uden instrukser.

Det siger intet om spillernes individuelle kvaliteter, at de underpræsterer som hold. Det må og skal falde tilbage på træneren. Det er et strukturelt (måske også kulturelt?) problem.

Du mener vel ikke i ramme alvor, at vi tabte, fordi modstanderens spillere havde bedre kvalitet?

Vi er vel enige om, at det er de individuelle kvaliteter på hver enkelt spiller der udgør holdets niveau? Real Madrid er så elendige, da nærmest samtlige spillere underpræstere voldsomt.

Nævn én spiller der imponerer - altså, hvor man tænker, denne spiller en god omgang bold. Jeg har svært ved at udpege en der gør det lige på nuværende tidspunkt.

Vi taber til Alcoyano fordi de er bedre på dagen, længere er den ikke. Jeg er ikke af den overbevisning om at et trænerskifte vil gøre særligt meget med det spillermateriale vi har lige nu, og derfor synes jeg ikke den kun skal falde tilbage på Zidane, og det får man lidt et indtryk af når man læser med herinde.

Allegri (bliver blandt andet fyret pga. at Juventus spiller noget af det mest kedelige bold nogensinde), Pochettino (hvad har han nogensinde udrettet, og underholdende bold kan han heller ikke stå for) og Mourinho (hahaha) bliver nævnt som mulige kandidater - det er svært at tage seriøst.

Florentino Pérez
Sidste redigering: 5 år 6 måneder siden ved Sahinovic.
Følgende bruger(e) sagde tak: DeLaRed

5 år 6 måneder siden #128 af Sahinovic
SLET

Florentino Pérez
Sidste redigering: 5 år 6 måneder siden ved Sahinovic.

5 år 6 måneder siden #129 af Sebberg

Sahinovic skrev:

Bismo skrev:

Vi er vel enige om, at det er de individuelle kvaliteter på hver enkelt spiller der udgør holdets niveau? Real Madrid er så elendige, da nærmest samtlige spillere underpræstere voldsomt.

Nævn én spiller der imponerer - altså, hvor man tænker, denne spiller en god omgang bold. Jeg har svært ved at udpege en der gør det lige på nuværende tidspunkt.

Vi taber til Alcoyano fordi de er bedre på dagen, længere er den ikke. Jeg er ikke af den overbevisning om at et trænerskifte vil gøre særligt meget med det spillermateriale vi har lige nu, og derfor synes jeg ikke den kun skal falde tilbage på Zidane, og det får man lidt et indtryk af når man læser med herinde.

Allegri (bliver blandt andet fyret pga. at Juventus spiller noget af det mest kedelige bold nogensinde), Pochettino (hvad har han nogensinde udrettet, og underholdende bold kan han heller ikke stå for) og Mourinho (hahaha) bliver nævnt som mulige kandidater - det er svært at tage seriøst.

Det er jo ret beset ikke noget, som vi kan finde et facit på, for det handler jo om, hvordan man anskuer tingene.

Men. Det er alligevel ret vildt, at du efter en sæson, hvor vi nærmest ikke har kunnet skabe chancer, har tabt til flere upåagtede hold og generelt har præsteret langt under niveau, ikke kan komme frem til den konklusion, at vi har en træner, der har det primære ansvar.

Det er klart, at enkelte spillere kan underpræsterer, men når en hel trup gør det, kan det ikke længere handle om spillertruppens kvalitet, men at de ikke bliver sat ordentligt op, eller fordi der er noget galt med motivationen/kulturen.

Og det bliver jo bare helt og aldeles eksemplificeret med Ødegaard, Jovic, Llorente og så videre, hvor vi har spillere, der shiner på andre hold, men som falder totalt igennem i Real Madrid.

For mig er der ingen tvivl: Zidane skal væk. Jeg er klart tilhænger af, at vi giver vores trænere lang snor, men alt ved denne sæson har været hovedrystende galt.
Følgende bruger(e) sagde tak: El Siete

5 år 6 måneder siden #130 af Lars1991

Steen skrev: twitter.com/MadridXtra/status/1352272405981503488

Hvis Marcelo skal lære dig defensiv discplin, så den gal :D
Følgende bruger(e) sagde tak: Steen, DeLaRed

5 år 6 måneder siden #131 af Thomaskjensen
Kvaliteten findes naturligvis i truppen, vi vandt 2 gange over Inter, AM og Barca.

Havde vi vundet mod opryggerne skulle vi ligge klart nr 1.

At vi taber til et bedre hold er ingen skam, men seriøst.
Derfor kan dette bare falde tilbage på ZZ.
Følgende bruger(e) sagde tak: El Siete

5 år 6 måneder siden #132 af DeLaRed

Steen skrev: twitter.com/MadridXtra/status/1352272405981503488

Hold kæft det er hovedløst! Ligeså tragi-komisk er det at fordi Marcelo står og råber af Vini misser han sin egen markering som helt uden at blive presset nemt kan heade bolden videre til bag-stolpen. Brasiliansk komik på højt plan :-)

Donde está la biblioteca?
Følgende bruger(e) sagde tak: Steen

Leveret af Kunena Forum