Optakt: Alavés - Real Madrid, LaLiga, 20. spillerunde

1 måned 5 dage siden #37 af DeLaRed
Jovic og Oedagaard spillede ikke, men Real vandt alligevel...Vildt nok ;-)

Spoej til side. Der var flere spillere der ramte dagen og Alaves gjorde det ikke saerlig svaert for Real.

Det var en fortjent sejr, uden at bruge alt for maneg kraefter. Den giver dog ingen indikation om hvor Real egentlig staar, naar de moeder den naeste defensivt-staerke modstander!

Donde está la biblioteca?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 måned 5 dage siden #38 af mohbar

Thomaskjensen skrev: Nøøøj hvor keedeligt efter Isco kom på banen.

Hold nu op. Det er der rigtig flot at se ham modtage bolden og tage driblinger rundt om sig selv flere gange og fra side til side mens hele holdet bare står og ser på.

Det ligesom den lille 8 årige dreng der har lært nye finter...se far- se hvad jeg kan.
Sidste redigering: 1 måned 5 dage siden ved mohbar.
Følgende bruger(e) sagde tak: Thomaskjensen

1 måned 5 dage siden #39 af Thomaskjensen
Det ligesom den lille 8 årige dreng der har lært nye finter...se far- se hvad jeg kan. ha ha :)

Ved ikke, kiggede nok mere på klokken på det tidspunkt.

Men bortset fra det, en indsats som jeg forventer mig mod de mindre hold. Man tager det seriøst, løber for hinanden og vinder uden store problemer med 4-1
Følgende bruger(e) sagde tak: mohbar

1 måned 4 dage siden #40 af mohbar
Sidste redigering: 1 måned 4 dage siden ved mohbar.

1 måned 4 dage siden #41 af Dios
Ja, det er ihvertfald altid noget, at folk ikke skriver indlæg som 8 årige drenge, som har den mindste pik i fælles badet i folkeren. Hold nu kæft, hvor findes der bare mange mindre begavet mennesker.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Sidste redigering: 1 måned 4 dage siden ved Dios.

1 måned 4 dage siden #42 af 9eren
Hold det for dig selv Dios!

Tilbage til Isco, så er det ærgerligt at hans niveau altid har været flagrende i klubben. Han er en fed spiller med en sublim teknik, som aldrig rigtigt har spillet på sin korrekte plads i Madrid og det kommer han heller ikke til under Zizou. Iscos navn er desværre størrer end spillerens præstationer på banen.

Hugol. 30 años con el mejor club del mundo.
Agent for Aquinas American School/Getafe Internacional (14-17 år) David Aznar
Il mio nome é Guiseppe Meazza

Sidste redigering: 1 måned 4 dage siden ved 9eren.

1 måned 4 dage siden #43 af Fondo_Sur
Problemet med Isco er, at han virker ligeglad med det hele inklusiv sin egen karriere.

Spanieren Luis Alberto fra Lazio har spillet fuldtid i flere år, vundet trofæer og nyder at spille, hvilket man senest så det i sine to mål mod Roma i derbyet.

Isco har dog været det større talent i mellem de to, og det kunne have blevet til meget mere for ham, men talent uden vilje er ikke så meget værd.

1 måned 4 dage siden #44 af DeLaRed
Isco har ikke gjort det nemt for sig selv, og selvom projektet under Zidane aldrig var tilpasset ham som type, saa er det stadig spileren selv der baere hovedansvaret for at have dykket saa meget i niveau, for i aarene 15-18 spillede han trods alt stadig paa et noget hoejere niveau end vi har set fra him siden.

Og saa saa vi jo ogsaa hvor langt hans talent egentlig raekkede, da Julen Lopetegui forsoegte at bygge holdet op omkring Isco, det var meget hurtigt at se at Isco ikke besider de leder egenskaber samt ogsaa det blik for spillet som det kraever at loefte en saadanne opgave, og derfor fungerede det aldrig rigtigt i den korte tid Julen havde i klubben!

1 måned 4 dage siden #45 af Dios

DeLaRed skrev: Isco har ikke gjort det nemt for sig selv, og selvom projektet under Zidane aldrig var tilpasset ham som type, saa er det stadig spileren selv der baere hovedansvaret for at have dykket saa meget i niveau, for i aarene 15-18 spillede han trods alt stadig paa et noget hoejere niveau end vi har set fra him siden.

Og saa saa vi jo ogsaa hvor langt hans talent egentlig raekkede, da Julen Lopetegui forsoegte at bygge holdet op omkring Isco, det var meget hurtigt at se at Isco ikke besider de leder egenskaber samt ogsaa det blik for spillet som det kraever at loefte en saadanne opgave, og derfor fungerede det aldrig rigtigt i den korte tid Julen havde i klubben!

Selv om Real Madrid er det absolut højeste niveau, hvor presset er langt større end i andre klubber, så er det alligevel problematisk, at så få spillere åbenbart ikke har niveau, psyke eller talent til at spille for Real Madrid. Der kommer et tidspunkt i ens liv, hvor man må begynde at se indad, hvis der kommer et mønster.
Jeg er lige ved at tro, at Real Madrid er den klub som har købt aller flest spillere som ikke har slået igennem. Talenter så som etablerede spillere. Det kan skyldes 2 ting.
Et er, at samtlige spillere ikke har niveau til Real Madrid hvad det tilhører, og to er, at Real Madrid simpelthen ikke gør deres forarbejde godt nok.

Nu er det sjældent en spiller som forlader Real Madrid blomstre op andet sted, men mange gange er de spillere også blevet kørt fuldstændig ned. Det kan være selvforskyldt, men det kan også være utrolig dårlige arbejdsbetingelser for spillerne.

Zidane kører sit system slavisk, og her passer langt de fleste spillere ikke ind. Hvorfor begynder klubben at tænke på fremtiden når træneren er en her og nu løsning? Er det egentlig så Vinicius' egen skyld, eller bærer træneren og klubben ikke langt det største ansvar? Det er præcis den problematik man har set med Isco igennem tiderne. Man hentede ham som 10'er/hængende angriber i Malaga, men prøvede at omskole både hans position, men også spillestil. Det skal gå galt. Du nævner Lopetegui, men netop under ham på det spanske landshold var han den absolut bedste og vigtigste spiller kamp efter kamp.
For der spillede han netop som 10'er på et hold som spillede hans form for fodbold.

Når det går igen og der dannes et mønster, så må man bare begynde at spørge sig selv hvad problemet egentlig skyldes, for man kan jo sige præcis det samme med James.
Vi ser det med Ødegaard nu, og med Zidane som træner, eller Perez som ikke giver træneren den snor det kræver, hvis man vil ansætte en "filosof" som Lopetegui, så skyldes det mange gange ikke spillerne, men de vilkår der er for spillerne.

Klopp sagde det jo egentlig til perfektion inden han tog jobbet i Liverpool og afviste Real Madrid. Hans projekt stemte bare ikke overens med Perez projekt. Klopp ville som min. have 3 år mener jeg det var og fri råderum over spillerne.

Altså hvilket menneske med forstand på fodbold vælger at købe Bale og Isco i samme transfervindue? :D Det er netop det der er det helt store problem med Isco og alle andre spillere som ikke rigtig slår igennem, men egentlig har niveauet.

Alle har et ansvar, men det er immervæk svært, at præstere under vilkår som ikke passer en. Der er jo en grund til, at de bedste trænere har ansat 2-3 mennesker som ved præcis hvilke type spillere som der skal scoutes efter. Igen vil jeg fremhæve Klopp, for han har jo et scouting system, hvor der bliver analyseret på færdigheder og ikke navnet. Hans assistent tror jeg det var udtalte, at hvis Klopp ville have en spiller som var god i presspillet og til at slå bolde i dybden, så kunne de bare søge på det i systemet, og så ville de bedste til det komme frem først.

I Real Madrid kigger man jo sjældent på andet end spillerens succes i deres perspektive klub. Intet er rigtigt eller forkert, men der er jo bare en grund til hvorfor det går som det gør.

Følgende bruger(e) sagde tak: Jakobsif555, El Siete

1 måned 4 dage siden #46 af Thomaskjensen
Det er desværre et umuligt problem vi har, et der han rigtig mange vinkler og at få alt med er umuligt.
Ledelsen prioritere klubbens langsigtige succes (med ledelsen mener jeg både Perez og os fans), og for at foreningen skal være attraktiv køber man stjerner (Hazard), samtidig kigger de 5-10 år ud i fremtiden rent spillermateriale og køber klogt Vini, Rodrigo, Kubo flere på stort set samme plads.
Derefter siger man til træneren, "Du skal vinde trofæer NU, og her er de bedste spillere i dag, og de bedste talenter til i morgen", med en forventning om at træneren "løser opgaven", han er jo en af de bedste i verden.

MOU, blev ansat til at ændre dette da han kom til klubben, med stor succes, og min overbevisning er at ZZ kom tilbage for at være med til at styre klubben bedre så man ikke bruger 50% af sine investeringer på spillere der spiller samme position.

ZZ har vel været træner for klubben i 4-5 år mener jeg og han har vel max fået 3 spillere som han har bedt om, Hazard og Mendy som jeg husker det. (Har sikkert glemt nogle)
Når rotationssystemes så fejler så kræves der resultat fra ledelsens side (mest af alt fansene) og så er der ikke mange andre muligheder end at spille på det sikre. Kvaliteten findes men spiller man hver 3 dag er det for meget for en 30+ i længden, og siden pandamien har der ikke været muligheder for at spille træningskampe som behøves for til dels vurdere om en spiller som Ødegaard passer ind på holdet, eller at tilpasse holdet til ham, eller at kigge på spilmønstre for den del.

Nu er dette ikke et langt forsvar af ZZ, for jeg ville ikke begræde om han smuttede i morgen, eller til sommer for den del.
Jo mere jeg tænker på det, jo mere er jeg overbevist om at han får til sommeren 2022, og at det måske er det eneste rigtige.
Hvad der så sker med spillere som Jovic, Vini, Rodrigo, Kubo, Ødegaard og så mange andre. Det er vel op til ledelsen at sætte ned foden, skal vi vinde i dag, eller satse på udvikling?
Skal vi vinde i dag skal de unge udlejes og det er måske hvad der sker, alternativet er at vi satser på fremtiden og så skal vi ikke forlænge med de gamle, og det er måske også hvad der sker. Man har vel stadig ikke officielt forlænget med Ramos eller Modric?

Vi fik ikke Klop eller en anden supertræner at arbejde her med mindre han tror at klubben enten kan vinde alt i dag (Typisk Pep), eller at klubben har den helt rigtige vision 3+ år ud i fremtiden og man får ro og magt (Klop).

PT har vi hverken eller og det er ikke holdbart hverken i dag eller i morgen, det skaber forvirring, usikkerhed og det er vel det modsatte af tillid og vilje at levere for klubben da man ved 100% at klubben bakker op om mig, om det er Ædegaard eller Modric/Kroos for at sætte det på sin spids.
For intet talent som Martin eller Jovic skal eller vil agere backup i længden, elten tror vi på dem, ellers smutter de. Det er vel nogle af de ledelses engenskaber vi søger hos vores spillere.

1 måned 4 dage siden #47 af DeLaRed
@Dios,

Vi kan sagten vaere enige om at flere spillere deriblandt Isco er blevet handlet forkert ind ifht hvad Madrid havde brug for. Jeg haaber ogsaa vi kan blive enige om at baade i hans foerste og hans 2. periode i klubben har Zidane haft meget lidt at skulle have sagt ifht til de indkoeb der er blevet lavet. Saa naar du naevner traeneren er jeg ret uenig (dette galeder naturligvis ogsaa for Julen og Solari i Isco's tilfaelde) for man maa ikke glemme at hvis man ligge holdets spillestil om saa den er tilpasse Isco, hvem af de andre 24 spillere havde saa tabt paa den aendring, for som du jo selv giver udtryk for, saa er der ingen sammenhaeng i truppens sammensaetning.

Naar det saa er sagt, saa synes jeg ikke det er gunrdlag nok for at Isco er faldet saa meget i niveau, selvom spillestilen ikke passer ham, kunne han jo stadig bidrage med 10 maal og 10 assist per season, under Zidane's foerste periode (har ikke lige tjekket talene, men mener de ligger paa det niveau). Ud over det, saa maa vi heller ikke glemme at Isco har haft muligheden for at forlade projektet. Han forlaengede tilbage i 2017, allerede paa det tidspunkt burde det have staaet ham klart at han ikke var "stor" nok til at en klub som Real Madrid ville aendre deres spillestil for ham alene.

Jeg er heller ikke helt sikker paa om jeg er helt enig i din sammenligning med Landholdet. Til at starte med som jeg husker det saa tabte Spanien ikke under lopetegui i 20 kampe, hvilket er flot, men man spilede 6 kampe uafgort, og nogle af de sejre der kom var smalle 1maals sejre mod meget smaa nationer. Det er naturligvis subjectivt, saa ved ikke helt om du mener det var det bedste fodbold vi har set fra Spanien, men jeg husker nu perioden som ret svingende og kampene meget kedelige, saa personligt er det fint at man mener at IIsco var den bedste, men det er ikke saerlig svaert naar resten af holdet ikke fungere eller spiller saerlig godt. (og nej en 8 maals sejr mod Lichetnsteing taeller jeg ikke som saerlig imponerende)...Men nu skal dette heller ikke handle om landsholdet eller lopetegui, og som sagt dette er subjectivt.

Og du har ret, vi ser det med flere spillere i den nuvaerende trup, som er handlet ind uden nogen roed traad, men den mener jeg vi nemt kan ligge paa ledelsen og for den sags skyld Perez' skuldre. Og du har ogsaa ret i at der ikke er lang nok snor til Traeneren i Madrid, men det har der bare heller ikke vaeret i rigig mange aar, ogsaa i perioder hvor Peres ikke har vaeret praesident, saa den mener jeg vi kan ligge tilbage paa os selv (maaske ikke lige dig og mig, men Madridista's generelt) for der er simpelhen bare ikke tid til at man (som Julen) faar 1 point fra 5 kampe i streg, som slutter med en udklassering af Barca paa 5-1. Og praecis derfor maa man maaske ogsaa godt kunne forstaa netop Zidane, for det handler ikke om at skabe en fremtid i Real, den handler om ikke at miste Jobbet, det er dog ikke traneren skyld, og om nogen har han indtil nu praesteret at leve under det pres i meget lang tid, derfor maaske ogsaa meget forstaaeligt at Zidane falder tilbage paa de spillere han stoler paa, for hvis det nu var dit (eller mit) job der hang i en tydn snor, ville nogen af os saa i ramme alvor saette Odriozola eller Lunin paa banen, bare for at "give dem en chance" eller for at "faa dem igang", personligt tror jeg det naeppe, men det bevaeger sig saa ogsaa over paa et Hoenen eller Aegget spoergsmaal...

Ifht til Oedegaard, Vini og Isco saa mener jeg helt sikkert at Klubben baere et stort ansvar, naar det aa er sagt, kan vi maaske ogsaa kigge os selv is psejlet og speroge om vores forventninger til en 20 aarig Brazilianer eller en 22 aarig nordmand er for hoeje og at vi med dem ogsaa har for lidt taalmodighed?

Men lige i Isco's tilfaelde har han haft en karriere der er lang nok, og faaet chancer nok til at han ved bedre end at lade sin kaariere gaa saadanne i forfald, det mener jeg ikke vi kan ligge tilbage paa nogen andre end ham selv, ud over at han blev koebt til klubben i foerste omgang, men som sagt han har jo haft muligheden for at forlade Madrid...

Dette skal ikke tages som et forsvar af Zidane, men naar vi beroere ham mener jeg bare vi maa se i oejnene at hverken i hans foerste periode eller i hans 2nd periode, har dette nogensinde vaeret Zidane's projekt. Det man saa masske kan klandre ham for er ikke at vaere staerk nok til at saette sig igennem overfor Perez, noget en Mourinho nok var en del bedre til, og maaske er det netop det vi har brug for i den naeste traener, en der kan have overtaget i forholdet til Perez og ledelsen, saa der ikke bare bliver koebt den ene brasilianer efter den anden (Reinier er et endnu mere maerkeligt indkoeb end Vini og Rodrygo var, hvis du spoerger mig) men istedet bliver sammenlagt en trup der kan fungere sammen. Det er dog bare ikke noget Zidane paa noget tidspunkt har faaet muligheden for.

1 måned 4 dage siden #48 af Dios
@Thomaskjensen.

Jeg elsker projektet med, at man køber spillere på alle niveauer. Det er den eneste vej frem. Projektet bliver bare skudt gevaldigt ned når man har en træner som ikke tænker langsigtet og udvikling i spillerne. Jeg ved ikke om Zidane egentlig gør et fantastisk arbejde i kulissen, men jeg ved da, at Vinicius gik fra at være stjernen sammen med Benzema på holdet til at være fyld på Castilla. Det skal Vinicius ikke have på sine skuldre alene. Nuvel, så skal han alene forbedre sine færdigheder som overhovedet ikke har rykket sig, men det er jo Zidane's opgave, at spille materialet så man får udbytte af det, og det er netop her min kritik rammer træneren/ledelsen.

Det er ikke fansene eller andre der er problemet. Det er ren og skær ledelsen som står med ansvaret alene. Først og fremmest, så var Lopetegui 3. valg. Derefter henter man ham på en ulækker måde. Alene det skaber dårlig stemning. Man kender til hans stil, og havde Perez haft forstand, eller ansat personer omkring sig med forstand, så ville man offentlig udtale, at det her projekt er en langsigtet plan.
Går Perez ud og udtaler, at vi skal opbygge holdet på ny, så frigiver det en helvedes masse pres fra spillerne og trænerens side af. Det var jo netop præcis det Klopp gjorde på hans første pressemøde i Liverpool. Der sagde han bare perioden ville være på 5 år. Fair det kan man ikke i Real Madrid, men dengang var der også kæmpe forskel på Real Madrid og Liverpool. Nu står vi som kæmpe tabere, hvor Liverpool til hver en tid vil kører os rundt.

@DeLaRed.

Det handler ikke om hvad Real Madrid havde brug for, men hvorfor man køber spillerne. Arbelado (træner fra Alaves) sagde da han blev ansat, at spillerne ikke var til hans filosofi endnu, så derfor måtte han se på spillermaterialet og får det bedste ud af det. Det er sådan en træner skal tænke, hvis man åbenbart ikke kan få sine ønsker opfyldt. Sådan er gamet jo, ellers kan man ligeså godt ansætte dig og mig fra gaden.
Siden afskaffelsen af Mourinho, så har samtlige spillere jo kunne spille den form for fodbold, hvis vi ser bort fra Bale. Det er jo ligesom nu. Se hvor gode boldspillere vi har, men hvor forfærdeligt vi spiller. Modric spiller genialt igår, hvor han alene stod for, at splitte forsvaret op. Ellers er det jo ikke noget vi normalt ser. Vores chancer kommer på tilfældigt spil og indlæg. Vi har altså Modric, Kroos og Benzema på pladserne. Alle verdensklasse med bolden på fødderne. Hvorfor fanden skal bolden så spilles bredt hvergang vi skal skabe en chance?
Der er da absolut grundlag nok til hvorfor spilleren falder så meget i niveau.
Prøv at spil Ronaldo, som playmaker. Tror du så selv på han vil scorer plus 30 mål? :D

Men hvorfor skal Isco forlade projektet? Han er vel nok den mest eksemplariske spiller i verden. Han brokker sig utrolig sjældent, og ser man på hvordan andre i hans position har reageret, så er der da intet at sætte en finger på. Han virker afklaret med sin position som breddespiller. Der var lidt nykker på et tidspunkt, men det skal der også være. Alt andet vil være uambitiøst. Så længe han opfører sig ordentlig, holder sin kæft offentligt og er til rådighed for holdet, så findes der vel ikke en bedre breddespiller end ham.

Præmissen for mig er, at det er trænerens skyld mere end spillerens skyld. Så kan man argumentere for om det er Zidane's skyld eller ledelsens skyld. Det kan jeg gøre kort. Det er klart Perez skyld, for det er ham der ansætter de forkerte trænere.
Det er bare ikke Isco's skyld, at han bliver spillet som fløj og præstere som han gør. Han har sit ansvar, men igen er det trænerens ansvar, at sammensætte spillerne så de fungere som en enhed. Også selvom det ikke er ham som har ønsket dem.
Perez er en kæmpe klovn på mange måder. Han er også et kæmpe geni på mange områder, men som helhed, så fejler han konstant når der skal ansættes trænere. Holdet har været i forfald siden det hele startede nærmest.

Pointen er, at Isco selvfølgelig ikke har fået nok ud af sit talent, men der er jo ikke 2 delte meninger om, at under Pep f.eks. så havde vi alle siddet og savlet. Nu bliver Isco haglet ned, fordi holdet udstiller hans mangler i stedet for at fremhæve hans kvaliteter.

Følgende bruger(e) sagde tak: Jaken

Leveret af Kunena Forum

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.