Optakt: Alavés - Real Madrid, LaLiga, 20. spillerunde

1 måned 4 dage siden #49 af DeLaRed

Dios skrev: @Thomaskjensen.

Jeg elsker projektet med, at man køber spillere på alle niveauer. Det er den eneste vej frem. Projektet bliver bare skudt gevaldigt ned når man har en træner som ikke tænker langsigtet og udvikling i spillerne. Jeg ved ikke om Zidane egentlig gør et fantastisk arbejde i kulissen, men jeg ved da, at Vinicius gik fra at være stjernen sammen med Benzema på holdet til at være fyld på Castilla. Det skal Vinicius ikke have på sine skuldre alene. Nuvel, så skal han alene forbedre sine færdigheder som overhovedet ikke har rykket sig, men det er jo Zidane's opgave, at spille materialet så man får udbytte af det, og det er netop her min kritik rammer træneren/ledelsen.

Det er ikke fansene eller andre der er problemet. Det er ren og skær ledelsen som står med ansvaret alene. Først og fremmest, så var Lopetegui 3. valg. Derefter henter man ham på en ulækker måde. Alene det skaber dårlig stemning. Man kender til hans stil, og havde Perez haft forstand, eller ansat personer omkring sig med forstand, så ville man offentlig udtale, at det her projekt er en langsigtet plan.
Går Perez ud og udtaler, at vi skal opbygge holdet på ny, så frigiver det en helvedes masse pres fra spillerne og trænerens side af. Det var jo netop præcis det Klopp gjorde på hans første pressemøde i Liverpool. Der sagde han bare perioden ville være på 5 år. Fair det kan man ikke i Real Madrid, men dengang var der også kæmpe forskel på Real Madrid og Liverpool. Nu står vi som kæmpe tabere, hvor Liverpool til hver en tid vil kører os rundt.

@DeLaRed.

Det handler ikke om hvad Real Madrid havde brug for, men hvorfor man køber spillerne. Arbelado (træner fra Alaves) sagde da han blev ansat, at spillerne ikke var til hans filosofi endnu, så derfor måtte han se på spillermaterialet og får det bedste ud af det. Det er sådan en træner skal tænke, hvis man åbenbart ikke kan få sine ønsker opfyldt. Sådan er gamet jo, ellers kan man ligeså godt ansætte dig og mig fra gaden.
Siden afskaffelsen af Mourinho, så har samtlige spillere jo kunne spille den form for fodbold, hvis vi ser bort fra Bale. Det er jo ligesom nu. Se hvor gode boldspillere vi har, men hvor forfærdeligt vi spiller. Modric spiller genialt igår, hvor han alene stod for, at splitte forsvaret op. Ellers er det jo ikke noget vi normalt ser. Vores chancer kommer på tilfældigt spil og indlæg. Vi har altså Modric, Kroos og Benzema på pladserne. Alle verdensklasse med bolden på fødderne. Hvorfor fanden skal bolden så spilles bredt hvergang vi skal skabe en chance?
Der er da absolut grundlag nok til hvorfor spilleren falder så meget i niveau.
Prøv at spil Ronaldo, som playmaker. Tror du så selv på han vil scorer plus 30 mål? :D

Men hvorfor skal Isco forlade projektet? Han er vel nok den mest eksemplariske spiller i verden. Han brokker sig utrolig sjældent, og ser man på hvordan andre i hans position har reageret, så er der da intet at sætte en finger på. Han virker afklaret med sin position som breddespiller. Der var lidt nykker på et tidspunkt, men det skal der også være. Alt andet vil være uambitiøst. Så længe han opfører sig ordentlig, holder sin kæft offentligt og er til rådighed for holdet, så findes der vel ikke en bedre breddespiller end ham.

Præmissen for mig er, at det er trænerens skyld mere end spillerens skyld. Så kan man argumentere for om det er Zidane's skyld eller ledelsens skyld. Det kan jeg gøre kort. Det er klart Perez skyld, for det er ham der ansætter de forkerte trænere.
Det er bare ikke Isco's skyld, at han bliver spillet som fløj og præstere som han gør. Han har sit ansvar, men igen er det trænerens ansvar, at sammensætte spillerne så de fungere som en enhed. Også selvom det ikke er ham som har ønsket dem.
Perez er en kæmpe klovn på mange måder. Han er også et kæmpe geni på mange områder, men som helhed, så fejler han konstant når der skal ansættes trænere. Holdet har været i forfald siden det hele startede nærmest.

Pointen er, at Isco selvfølgelig ikke har fået nok ud af sit talent, men der er jo ikke 2 delte meninger om, at under Pep f.eks. så havde vi alle siddet og savlet. Nu bliver Isco haglet ned, fordi holdet udstiller hans mangler i stedet for at fremhæve hans kvaliteter.

Ifht om Isco skal forlade projektet eller ej, det var ikke det jeg som sådanne hentydede til, nu snakkede vi om hvis skyld det var at han spiller utrolig svagt og har gjort det i mange år. Ifht hans fremtid vil jeg fremhæve havs Agents udtalelser i November, hvor der tydeligt blev sagt at Isco vil videre, så imo hvis vi gerne vil skabe et “nyt” hold, så giver det mening at komme af led de spillere der er “nemme” at komme af med, hvis han selv gerne vil væk, så er det en men beslutning. Men du hat da ret, som bredde spiller er serbiske skidt at sætte ham på banen de sidste 20min og sænke tempoet og holde på bolden, men det er utopi at tror at med den rette taktik så vil Isco igen blomstre, det kan sagtens være at den tid for længst er forbi. Men havde han fået mere ud at sit talent i Sevilla under Julen Lopetegui over en 6-7 årig periode, den køber jeg godt, men for hver gang en spiller går på banen, så vælger man selv hvor meget man gir af sig selv, og her mener jeg Isco stoppede for lang tid siden, og uanset om man mener træner/klub har været hårde mod ham og st det er synd for ham, så er det stadig selvvalgt og ikke nogen andens skyld. Og hvis nu Isco var så fantastisk, kunne han måske ikke i det mindste have prøvet at omstille sig lidt? Som eksempel kan vi vel tage Di Maria, som om nogen kunne omstille sig til en helt ny rolle under Ancelotti, og imo gjorde det fortræffeligt centralt på banen. Det siger jeg ikke at alle spillere kan, men det ser nu heller ikke ud som om Isco har forsøgt)

Nu skriver du også at vi har et hold fuldt at spillere der kan spille den type fodbold der passer til Isco, men det er vel ikke alle der kan det. Vini og Jovic for eksempel ville imo gøre sig bedst i kontra-fodbold. Vasquez, Mariano, Odriozola og Mendy har ikke den fornødne teknik til at spille bolden rundt som “Pep fodbold”. Marcelo har ikke lungerne til 5min på top niveau mere. Og hvad med Casemiro, passer han ind i det billede? (Nu siger jeg ikke at ZZ’s taktik virker, det kan vi godt blive enige om, men jeg har min tvivl omkring om en taktik der ville bringe en spiller som Isco mere i spil ville være bedre end det vi ser nu, det har jeg svært ved at se, efter min mening ville vi på den korte bane vinde mere med den type fodbold vi spillede imod Villareal og efterfølgende Inter, med en double pivot hvor vi spiller bolden hurtigt op igennem midten, frem lod Martin/Valverde som hurtigt skal søge angriberne og her også forsøge at få afsluttet angrebet hurtigt, og faktum er der er intet hurtigt ved Isco, så her hille han falde helt ud af truppen. Igen ikke sikkert at dette ville hjælpe, men imo er et stort problem den meget langsomme måde vi fører bolden frem på banen, det giver modstanderne masser af tid til at stille sig dybt, hvorefter vi så ikke har svaret til at komme igennem deres kæder)

Jeg mener du tager fejl ifht hans position på banen, jeg husker ikke en eneste kamp i ZZ’s 2nd periode hvor Isco spiller Wing, han har indtil videre kun spillet centralt i banen, enten foran de 2 CM’er, eller som oftest som en slags substitut for Modric.

Måske ville Isco havde været god under Pep, med hans TikiTaka stil, men det er svært at sige 100%, igen tilbage til den sammenligning med landsholdet, måske så Isco som spiller godt ud, men hjalp det holdet som helhed?

Donde está la biblioteca?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 måned 3 dage siden #50 af Thomaskjensen
@Dios, det virker vel som om vi er enige i grunden, der skal meldes ud fra højeste ledelse at det her er vejen vi går, skal det så koste Jovic, Ødegaard, Modric og Fede, så er det den vej vi skal gå.
Samme den anden vej, vi må ofre selv Ramos om han ikke vil RM.
Hvis ledelsen ikke står bag en forandring, ja så kommer det ikke at ske, det er det elementære i ledelsesudvikling/"change Management".

@DeLaRed, den elementære forskel på en spiller som Bale og Isco er vel netop som i erhvervslivet, de rigtig store forlader virksomheden, og alt man har tilbage er nikkedukker.
Jeg er medvidende om at jeg indirekte kritisere en del spillere som Ramos og Modric, men de tilhøre men de er jo stadig en stor del at stemmen i klubben, ikke en perefiri som Bale, Isco og Marcelo som i min verden har givet op for længe siden.

I min branche kalder man det for B-Sales-Trap, man har været succesfuld i et par år og tror man ved man kan det her, så forandres markedet, man bytter job og alt går af helvede til. Man har jo været bedst og begynder at skyde skylden på omgivelserne, vejret og glemmer at man som sportsmand skal levere og udvikle sig.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

1 måned 2 dage siden #51 af Dios
@DeLaRed.

Vi er sådan set bare uenige, og det kommer heller ikke helt bag på når jeg ellers læser dine indlæg :D

Det var det du skrev omkring Isco. Det er jo gået op for Isco, at man ikke spiller fodbold omkring ham, og derfor har man heller ikke hørt ham brokke sig nogensinde. Det er rigtigt, at han både selv og hans agent har sagt han vil forlade Real Madrid til sommer. Det er også helt fint. Hvis han vil spille fast, så er der vel ingen som bebrejder ham det.
Det gør bare ikke, at Zidane aldrig har kunne udnytte ham, eller langt de fleste andre i klubben. Noget vi vel alle håbede på, da den største 10'er i historien overtog, for han ved da om nogen hvordan en sådan spiller skal spilles, men det ser man jo desværre tit.
Igen, så kommer der et punkt i ens liv, hvor man overvejer det hele. Det er klart, at Isco aldrig har været et match i Real Madrid, fordi tilfældigt spil har været foretrukket siden vi købte ham. Og jeg tror da helt sikkert også hans tid på topplan er færdig, da han har misset alt for mange minutter, men ser vi 4 år tilbage, så ville Pep gøre ham til den bedste spiller i verden. Det er jeg slet ikke et sekund i tvivl om.

Haha stop :D Di María spillede halvanden god måned som midtbanespiller. Han var forfærdelig de første mange gange, og ellers mindede hans præstationer meget om Lucas omskoling til højreback. Mange gange dårligt og meget få gange godt.

Der er ingen grund til at tale om hvilke spillere der passer til Isco nu. Det kapitel er jo overstået, og det falder meget godt tilbage på min andre indlæg omkring hvor meget Perez og til dels Zidane har fejlet med trupsammensætningen/måden at spille fodbold på.
Som nævnt, så køber Real Madrid ikke spillere efter et koncept, men hvem der præstere bedst på markedet her og nu. Bale var det absolut bedste eksempel på det, og Jovic er det jo egentlig også nu. 78 min. i Frankfurt skulle han bruge for at scorer ligeså mange mål på halvanden sæson i Real Madrid. Det vidner om en forfejlet transferstrategi.
Og for at svarer på dit spørgsmål, så er det aldrig klogt at bygge holdet op omkring spillere som når ikke har niveauet her og nu. Hverken Vinicius, Lucas, Jovic eller hvem du nævner er spillere som man skal bygge holdet op omkring.
Uenig omkring Mendy, for han kan netop bruges i et system med højt pres og offensivt possession fodbold. For i de systemer, så er det sjældent backsene som skal agere playmaker som vi ser det under Zidane. Backsene i et sådan system bliver brugt til at skabe bredde og komme til baglinjen. Her vil Mendy være verdensklasse modsat nu, da han får bolden i bedre positioner end nu. Lige nu skal han jo fører den frem, og indgår rigtig meget i det opbyggende spil.
Vil også mene Casemiro passer ind, for i et sådan system, så er han omgivet af 4-5 boldstærke playmakere, hvor afstanden imellem spillerne er minimalt ift. nu, hvor Casemiro mange gange skal slå en lang halvliggende, hvis Kroos er dækket op.

Jeg elsker selv den måde vi spillede imod Inter på, men problemet med det er bare, at langt de fleste hold ikke spiller så naivt som Inter gjorde i den kamp. Den plads der var imellem kæderne var jo amatøragtigt, men nu er min pointe heller ikke at tale Isco op. For jeg ser ham slet ikke som i nærheden af at være god nok længere.
Min pointe var bare hvem der havde ødelagt det for Isco, og her mener jeg størstedelen af skylden ligger hos træneren. Specielt når mønstret går igen, og eksemplet ikke kunne bliver Isco, men også 4-5 andre. Nu senest Ødegaard.

Bare for at tage et hurtigt eksempel så spillede Isco fløj i vel nok den kedeligste El Clasico opgør som endte 0-0.

Hjalp Iniesta eller Xavi Barcelona holdet? Det kan i hvertfald ikke ses på deres dårlige stats.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: Jaken, Madrid1998, Thomaskjensen

Leveret af Kunena Forum

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.