Statistikken: Vinicius er god for Real Madrid

1 uge 3 dage siden #1 af Daniel
...

VINICIUS 380x501Thumb

Man har kritiseret den unge brasilianers mangel på afslutningsevner, men har i den sammenhæng set blindt på andre facetter af spillet, hvor Vinicius bidrager med meget. Det fortæller statistikkerne, der afslører, at han er den kantspiller, som sikrer flest sejre som starter.

Real Madrid har vundet 69% af kampene, hvor Vinicius har været starter. Vázquez ligger nummer to på 66,6%. Rodrygo ligger nummer tre med 61,9%, og i bund finder man Asensio og Hazard, der hhv. ligger på 55% og 51,8%.

Real Madrid har altså held med at bruge Vinicius, der igen er blevet aktuel efter Hazards seneste skade. Sammen med Mendy på venstre side bringer Vinicius et stort løbepensum, fart og uforudsigelighed. Selvom Vinicius derfor har virket meget upoleret i sit spil, så har han ifølge statistikkerne været det bedste alternativ på kanten i denne sæson.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 uge 2 dage siden #2 af BBB
Jeg er overbevist! Fordi Vinicius starter inde i kampe, vi vinder. Der findes ikke andre forklaringer. Hvis vi bare starter med Lucas, Vinicius og Rodrygo, så vinder vi hele lortet. Let's fucking go!

Jeg ville gerne indsætte en gif her.

1 uge 2 dage siden #3 af Thomaskjensen
Det er jo en lige så tynd statistik som at sige at vi vinder når Kroos har over 95% afleveringer der kommer frem.

Vini har dog spillet ganske godt på det seneste men han har som resten af holdet haft perioder hvor han burde spille på Castillas og ikke på førsteholdet.

1 uge 2 dage siden #4 af BBB

Thomaskjensen skrev: Det er jo en lige så tynd statistik som at sige at vi vinder når Kroos har over 95% afleveringer der kommer frem.

Hvem har sagt/skrevet det?

1 uge 1 dag siden #5 af Dios
Det er sjovt, for her gik jeg og troede at det var Mendy's skyld vi vandt?

Sådan helt alvorligt. Hvornår stopper nyhederne som disse? :D Fair, hvis i vil blive ved med at bringe dem, men hvorfor ikke bruge den halve time på noget bedre? :) Ikke skrevet med en negativ tone, men søger man de her nyheder, så har man nok allerede læst dem inde på ekstrabladet etc.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: BBB

1 uge 1 dag siden #6 af Daniel
Der er sgu heller ikke meget positivt i dit indlæg, Dios. Helt ærligt, vi har lige søgt skribenter og gør det fortsat, så vil man have indflydelse på vores indhold må man hjertens gerne sende mig en mail på Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den..

“Isa” er forresten ny. Han har fået frihed i sin prøveperiode. Man kan bare springe over, hvis man ikke vil læse statistik, man finder irrelevant. Det er meget nemmere.

Og fortjener vores frivillige arbejde ikke bare en kende mere respekt end det der ekstrabladet fis? Det synes jeg personligt.
Sidste redigering: 1 uge 1 dag siden ved Daniel.
Følgende bruger(e) sagde tak: Brylle, andreashn, Madrid1998, Jbner, DeLaRed, 9eren

1 uge 1 dag siden #7 af Doc.juego
Selv om der næppe er en helt direkte årsagssammenhæng, så er det nu altså stadig interessant at det statistisk set går holdet bedre med Vini på holdet, selv om det ikke er hans guddommelige afslutninger der gør det.
Det kan selvfølgelig give en indikation af det som mange vini-fortalerer har snakket om, nemlig at der altså ofte sker noget med ham på banen, og det kan jo godt nogen gange indirekte kaste nogle ting af sig, netop grundet det kaos og den uforudsigelighed han bringer.

Og så er nyheden vel heller ikke mere EB agtig end den snak der har floreret med at Real vinder med Mendy, men taber med Marcelo ?
Selvfølgelig er det en hold præstation, og dermed et komplekst sammenspil hvor det er svært virkelig at isolere forskellige spillere over for hinanden.

1 uge 1 dag siden #8 af Dios
@Daniel.

Jeg synes i har gjort alt for en god og saglig debat igennem tiderne, men folk herinde er ikke til det længere desværre.

Der er absolut intet negativt i det jeg skriver. Jeg mener bare nyheder som disse sænker niveauet betragteligt. Danmark's største Real Madrid forum skal jo ikke lave nyheder, som er så ligegyldige som disse. Igen, så er jeg ikke interesseret i at skrive selv, da forum ikke er til det IMO. Jeg støtter jeres arbejde fuldt ud, men du ved ligeså godt som jeg og alle andre, at Vinicius ikke er skyld i Real Madrid vinder 66% af kampene. Ligeså vel, som at Marcelo ikke er skyld i, at Real Madrid taber alle kampe, eller Mendy er vores talisman vi rør på maven før hver kamp for at sikre de 3 point.

Min pointe med at bruge den halve time langt bedre skal ses i lyset af hvor ligegyldig nyheden er. Vi har et kæmpe problem omkring skader i klubben f.eks. Ikke bare nu eller i denne sæson, men generelt set. Spring dog disse ligegyldige nyheder over, og spar en halv time samme hverdag til at gå i dybden og skriv et indlæg/nyhed whatever med kød på som sparker røv.
Igen - er man interesseret i disse nyheder, så levere bold dem, hvis det gør respekten større? Jeg har uendelig meget respekt for jeres arbejde. Jeg har trods alt været den mest aktive bruger herinde de sidste 10 år, men nyheder som disse fremmer bare ikke respekt eller niveauet herinde.

Skribenten skal ikke tage det personligt, for det er det sådan set ikke. Jeg ligger mig gerne fladt ned, hvis brugerne herinde elsker at sidde og læse statistik som det her. Så springer jeg det gerne over ligesom jeg gør med så meget andet.

Nu troede jeg det var dig der kom med nyheden, så fair, at han vil skrive det sikre til at starte med, men det kom fra dit navn af. Lige nu er niveauet herinde, at vi kan være mere end 100% sikre på, at Isco får karakteren 1, om han så fik 10 sekunder. Ikke engang du kan være det bekendt ;D

Forstå mig ret, så holder jeg gerne kæft fremadrettede :)

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Sidste redigering: 1 uge 1 dag siden ved Dios.
Følgende bruger(e) sagde tak: Daniel, BBB

1 uge 1 dag siden #9 af BBB

Dios skrev: Igen - er man interesseret i disse nyheder, så levere bold dem, hvis det gør respekten større? Jeg har uendelig meget respekt for jeres arbejde. Jeg har trods alt været den mest aktive bruger herinde de sidste 10 år, men nyheder som disse fremmer bare ikke respekt eller niveauet herinde.

Jeg er glad for nye skribenter, og det er ikke skribentens skyld, at der er lorte nyheder på Marca og AS. Jeg tror dog ikke, at Bold.dk leverer denne slags nyheder.

Statistikker er nice, men den her er ligegyldig.
Følgende bruger(e) sagde tak: JesperThomsen

1 uge 1 dag siden #10 af henrikcomn
Jeg har længe været fortaler for Vinicius.

Men må efterhånden indrømme, at han ikke har niveauet til Real Madrid. Som i overhovedet ikke. Måske efter et par sæsoner på udlån, men pt. smerter det at se, så ringe en kantspiller som ham på det mægtigste hold i verden.

Hvor er den Vinicius vi så i første sæson, hvor han bl.a. kørte rundt med Pique? Han virker totalt blottet for selvtillid. Ingen flabede driblinger, kun lange træk forbi og ind i modstanderen.

Ingen afslutninger eller vovede afleveringer. Kun sløsede afleveringer frem i banen eller sikre bolde bagud.

1 uge 1 dag siden #11 af Estadio Santiago Bernabéu

henrikcomn skrev: Hvor er den Vinicius vi så i første sæson, hvor han bl.a. kørte rundt med Pique? Han virker totalt blottet for selvtillid. Ingen flabede driblinger, kun lange træk forbi og ind i modstanderen.

Ingen afslutninger eller vovede afleveringer. Kun sløsede afleveringer frem i banen eller sikre bolde bagud.

Jeg har gjort nogle af de samme tanker. Kan det være dalende selvtillid efter lange perioder uden at score? Han kom jo til fra Brasilien hvor han var vant til at score og pludselig var niveauet for højt.

Næste kamp: La Liga Matchday 25
Real Madrid - Real Sociedad
Kamptidspunkt: Mandag 1. marts kl. 21:00
Stadion: Alfredo di Stéfano

1 uge 1 dag siden #12 af BBB

Estadio Santiago Bernabéu skrev:

henrikcomn skrev: Hvor er den Vinicius vi så i første sæson, hvor han bl.a. kørte rundt med Pique? Han virker totalt blottet for selvtillid. Ingen flabede driblinger, kun lange træk forbi og ind i modstanderen.

Jeg har gjort nogle af de samme tanker. Kan det være dalende selvtillid efter lange perioder uden at score? Han kom jo til fra Brasilien hvor han var vant til at score og pludselig var niveauet for højt.

Han scorer mere nu end da han ankom. Han gør scorer mere på færre skud end da han ankom. Han laver flere assists nu end da han ankom.
Han dribler mindre end i starten, men dengang var kritikken også, at han ikke gjorde noget godt med bolden efter en dribling.

Lucas Vazquez har bedre stats end Vinicius hele vejen rundt. Spanieren er simpelthen en bedre spiller end Vinicius. Der er en vanvittig ide om, at fordi der kommer en dyr, ung brasilianer, så må han være god. Vinicius har aldrig været god. Han har i tre måneder lyst op på et hold, der var helt elendigt. Det korte lysglimt, som han Vinicius bragte var på baggrund af driblinger, der aldrig mundede ud i noget.

De lange træk forbi en modstander var i øvrigt også noget, som han lavede i Brasilien. Scouten, der anbefalede ham, burde miste jobbet, hvis der har været nogen reference til Neymar i rapporterne.

Leveret af Kunena Forum

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.