Optakt Cádiz - Real Madrid, LaLiga, 32. spillerunde
- Madridista02
-
- Platin bruger
-
- Real Madrid fan i det øjeblik jeg opdagede Roberto Carlos. Senere blev det Pepe og Marcelo der var mine yndlingspillere.
Ebbe Sand var heller ikke dårlig. Og i forhold til din første kommentar, så er det vel lige gyldigt om det er Schalke eller Bayern München.Dios post=136417 skrev:
Madridista02 post=136385 skrev:
Jeg er ret sikker på at Schalke er uenige med dig... Jeg synes det er et lidt vildt statement, men også en interessant vinkel. Benzema er virkelig undervurderet. Han arbejder stenhårdt og besidder mange forskellige facetter og kompetencer, som jeg ikke ser ret mange angribere ud over ham gøre det. Det samme gjorde Raúl egentlig. Han kunne også lidt af det hele, men derudover så havde han en aura der smittede af på hele holdet. En sindssyg vigtig spiller og anfører for os - jeg vil ikke kalde den ene større end den anden.Dios post=136381 skrev: Slagt mig gerne, men Benzema er en langt større og vigtigere spiller end Raúl! Havde Raúl spillet i alle andre klubber var han slet ikke blevet nævnt. Jeg elsker Raúl, men der kan ikke være 2 objektive holdninger omkring dette.
Schalke's største spiller inden Raúl var Ebbe Sand :D
Min anke med Raúl har altid været, at han aldrig var bedst til noget. Han var en vidunderlig angriber - helt sikkert, men hvor ville jeg dog være ligeglad med ham, hvis ikke han var Madridista.
Jeg er faktisk mere end sikker på, at langt de fleste vil vælge Shevchenko fremfor Raúl. Vel og mærke folk der husker den tid, og som ikke er farvet, for det bliver man unægteligt når snakken kommer på Raúl.
Jeg synes bare vi har at gøre med en spiller som Benzema som bare shiner. Forstod helt sikkert kritikken af ham, da Ronaldo var i klubben, men det han levere nu er på et ekstremt højt niveau, og i mine øjne det absolut højeste niveau i verden. Bayern skabte over 30 målchancer imod Psg i første opgør. Det er vel hvad vi skaber på en halv sæson, men alligevel ligger Benzema så højt på topscorerlisten og assistlisten. Alt det uden de potentielt mange mål på straffe.
En total handikappet offensiv, men alligevel formår han at udrette det han gør, så vi spiller med om titler.
I forhold til Schevchenko så er det vel grunden til at han har en ballon d'or og Raul ikke har. Ændrer stadig ikke på det faktum at Raùl scorede i to CHL finaler og vandt seks liga titler. Han var stor. Kæmpe person på banen, og det kan ikke altid målet på statistikker.
Jeg er enig med dig i at Benz gør det rigtig godt. Men synes du er ret hårdt ved Raùl nu.
Jeg savner Pepe :(
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
@Thomaskjensen, det var absolut ingen joke...jeg har laest hvad du har skrevet og mener lidt selv du svarer paa den kritik du giver til mit indlaeg, naar du skriver "...dette er Madrid og ikke Arsenal", denne pointe er nemlig essentiel i denne debat, og det er netop den slags kontekst der mangler naar der bliver raabt hoejt omkring at Zidane ikke kna finde ud af at haandtere unge spillere. Men da du lidt selv har taget ordene ud af munden paa mig, vil jeg istedet gaa over og svare paa @9eren's besked, og saa maa du lige melde ind hvis du mener der er noget der skal yderligere kommentar paa :-)Thomaskjensen post=136386 skrev: Ikke sikker på om dette er en joke igen eller du mener det DeLaRed?
At så mange unge nu får spilletid er af ren nød, det er det her han burde havde gjort for længe siden, bytte et halvt hold, for det er jo ikke ligefrem en ny ting at han har 5 udskiftninger.
Der er så meget langt fra at få spilletid til at få en rigtig chance at slå igennem på holdet, ja jeg ved godt at vi siger at de unge skal gribe chansen.
Men hvordan griber en spiller som Odriozola chancen når han ikke får spille sit spil, eller som Rodrigo bliver brugt på en helt ukendt position (CM i weekenden).
Der er mange eksempler, men lad os snakke om Fede, for når han får chansen er det oftest som en 1 til 1 indskiftning, eller 1 til 1 taktik, men Fede er ikke en Kroos, eller for den del Modric.
Vini er ikke en Hazard, og mit postulat er at Vini nu får spille som Vini, uden træner og medspillere klager på ham, og det er derfor han igen er blevet vigtig for os.
Så nej, ZZ giver ikke de unge chancen med mindre han er tvunget til det, han får bestemt ikke det ud af de unge som andre trænere kunne, hvilket naturligvis har at gøre med at dette er Real Madrid og ikke Arsenal. Vi skal vinde, vi skal spille flot, vi har helt enkelt ikke tålmodighed med trænere der satser på de unge.
RM kommer aldrig til at sige, OK, nu tager vi de næste 12 måneder som de kommer, taber vi de næste 4 kampe, så bliver ZZ sikkert fyret til sommer, så hvorfor skal han satse på ungdommen.
Donde está la biblioteca?
@9eren, det er ikke fordi jeg ikke forstaar dig, jeg tror jeg har en meget god ide om hvad du soeger, jeg tror bare vi 2 er grundlaeggende uenige omkring hvad Real Madrid er. For du har helt ret i at Zidane spiller disse ungen talneter af noed, fordi vi har mange skader samt et par spillere der underpraestere. (naar det saa er sagt kunne han have valgt at spille med baade Isco og Asensio paa midtbanen i gaarsdagens kamp, hvis han ville, saa at spille Blanco er ikke udelukkende pga af noed, men vi er stort set enige paa dette punkt, omend jeg mener man godt kan udbrede perspektivet en smule).9eren post=136377 skrev: De la red
Det kræver at talentet bliver indkørt og det er sjældent set under Zizou. Du kan ikke bare tage de der enkelt dages ting hvor Zizou afprøver med noget.
Hvis Antonio Blanco, Arribas og Chust bliver indkørt på første holdet næste sæson. Så tager jeg gerne mine ord tilbage hvis Zizou er træneren.
Men det viser jo fint at vi har talenterne og vi ikke skal ud og købe spillere. Der skal bare satses på en angriber nu hvor Perez siger vi kan kigge lang efter de store signing.
Problemet er at du (og flere andre) vil have at Zidane for alt i verden indkoere unge spillere paa 1. holdet, koste hvad det koste vil, og det mener jeg ikke han skal (eller nogen anden Real Traener for den sags skyld) for i Madrid er det absolut vigtigste imo 3 point hver gang, det nytter simpelhen ikke noget at vi smider et mesterskab eller faar en CHL exit fordi Zidane skal taenke paa fremtiden, naeste season maa vaere et problem naar vi er igang med at spille den, lige nu SKAL vi dog fokusere 100% paa denne season og intet andet. Vi ser hvordan en talent udviklings klub ser ud, det er baade Ajax og Dortmund gode eksempler paa, og det synes jeg selv er skide fedt...FOR DEM, men vi er REAL og vi skal ikke tage til takke med en 3. plads i bundesligaen, vi skal kaempe med om alle trofaer og vi skal for den sags skyld ogsaa vinde dem alle, for saa vidt muligt, og det kommer ikke ved at man bruger tid og riskiere point bare fordi en spiller som Arribas har potentiale til at blive god en gang om 4 aar, vi skal vinde og det er lige nu, ikke imorgen, ikke naeste uge og ikke naeste aar, men lige nu!
Vi har Castilla til at udvikle talneter, og det virker til de goer det meget godt (i og med at der er stort antal tidligere Madrid ungdoms spillere rundt omkring i Europa). Men springet fra Castiall til Real er Kaempe stort, og imodsaetning til dig, som meget gerne vil have at vi forsoeger at lukke dette huld, har jeg intet imod at det bliver stoerrer, fordi det er den eneste maade vi kan konkurrere med de stoerste klubber i Europa paa, der kan dog vaere undtagelser naar man falder over et generations talent, men det sker bare meget sjaeldent (se hvor mange Mbappe-agtige spillere der er kommet frem paa scenen de senset 10 aar, det er ikke hvert aar man finder spillere som ham, og det havde vaeret utrolig heldigt hvis han var foedt i Madrid...nu ved jeg godt man kunne have koebt ham da han var helt ung, men det er en helt anden diskution).
Fra Castilla og op til foerste holdet har den bedste og mest succesfulde vej vaeret udlejninger, og her synes jeg personlig vi har nogle gode historier i den nuvaerende trup: Carvajal, Vazquez, Asensio (blev koebt og udlejet til han var klar). Og saa har vi flere spaendenden spillere paa udlejning nu som maaske har en fremtid i Madrid Kubo, Oedegaard, Brahim, Mayoral osv. Der er ogsaa spillere som bliver udlejet og saa derigennem udvikler et niveau som maaske kunne vaere godt nok til Real Hakimi / Reguilon) men af forskellige aarsager saa havner de et andet sted.
Skal man virkelig tage springet fra Castilla direkte til 1. holdet, saa kraever det enten utrolig meget taalmodighed (som vi har set Martin nok ikke besidder) som i Nacho's tilfaelde, hvor han har accepteret en perifaer rolle paa holdet fra dag 1. og her mener jeg at Ego spiller en stor rolle i professinoel sport, for langt de fleste mener de er bedre end de andre paa holdet, det er den slags mentalitet der skal til for at naa til dette niveau i foerste omgang. Som eksempel tag Chust, det kan vaere at han allerede har udset sig selv som fremtidg landsholds spiller, men han er klog nok til at vide at det bliver han ikke hvis han skal spille 4. violin til Varane, Ramos og Nacho for eksempel, saa hvis han gerne vil spille for spanien en dag saa skla han enten have taalmodigheden til at vente 4-6 aar foer han potentielt faar chancen for fast spilletid (ikke fordi Zidane er en nar, men fordi Varane, Nacho og Ramos tydeligvis alle er bedre en chust og det vil de nok blive ved med at vaere i en aaraekke fremover) eller han kan bede om at blive lejet ud eller solgt til Sociedad hvor chancen til fast spilletid er meget hoejere, for husk selvom man er god nok til start-opstilling i Sociedad, en klub som er glad for at spille Europa League, saa er det langt fra sikkert at man er god nok til Real's 1. hold. Og ellers kraever det utrolig meget held, her mener jeg Iker Casillas er et pragt eksemplar, han var den helt rigtige alder, paa det helt rigtge niveau, paa det rette sted paa det rette tidspunkt og han greb chancen stort set med det samme (omend der var en period med Cesar ind imellem). Men der skal bare noget held til, isaer ifht de direkte konkurrenter, det taktiske og ens eget niveau i en ung alder for at man faar regelmaessige chancer i en klub som real, naar man til daglig spiller for Castilla.
Og her mener jeg saa at du (og andre) vaelger at se helt bort fra hvor stort talentet faktisk er hos de spillere vi har i Castilla, vel og maerke naar de saa faar chance for foerste holdet.I denne season har folegende spillere faet deres debut under Zidane:
Lunin
Park
Arribas
Chust
Duro
Blanco
Gutierrez
Og en ting er hvordan de goer det for Castilla til dagligt, det er jeg sikker paa du ved mere om end jeg goer, men hvis du er bare tilnaermelsesvis enig med mig i at springet fra Castilla til 1. holdet er kaempe stort, saa bliver vi ogsaa noed til at bedoemme disse spillere naar de nu har spillet for foerste holdet og ikke naar de spiller for Castilla. Og naar vi saa bedoemmer dem vil det imo vaere helt hovedloest ikke at sammenligne dem med deres direkte konkurrenter ogsaa, for igen dette er ikke en charity klub hvor tingene skal vaere fair, det handler slet og ret om 3 point i hver kamp!
Ud af ovenstaaende mener jeg at Blanco og Chust er dem der har vist mest potentiale ud fra den spilletid alle spillerne har faaet indtil videre. Men hvis vi kigger paa chust, og vi ser hen mod naeste season, hvor passer han saa ind henne, for hvis han ikke er bedre end Militao, Varane, Nacho Ramos/Alaba saa maa vi simpelhen bare kategorisere ham som uheldig hvis ingen af dem blir skadet i laengere tid, for selvfoelgelig skal Zidane stille med det bedste hold til hver kamp naeste season, inkl en smule rotation, men med 4 spillere der er bedre end ham (og forhaabentlig meget faerre skader) saa er der jo bare ikke plads til ham. Blanco kan der stadig vaere plads til, isaer hvis man skiller sig af med Isco, og her kan du og jeg godt blive enige om at det villevaere decideret dumt at smide 70mio efter Camawinga i en tid hvor vi ikke har pnege, naar det saa er sagt saa mener jeg vi mabgler at se Blanco spille 4-5 kampe mere paa det niveau vi saa fra ham igaar foer jeg mener vi skal satse paa ham (hvis man altsaa havde alternativer), men her er der jo tale om held, hvis klubben nu havde erhverevt sig Roca sidste sommer, saa var der igen bare ikke plads til ham, uheldigt for Blanco men godt for Madrid's chancer for titler!
De resterende spillere ovenfor har ikke overbevist mig om noget som helt (lad os tage lunin ud af den ligning for nu). Jeg forstaar godt rmoantikken omkring at Park ser "spaendene" ud, men kigger man objejtivt paa det har han intet bevist som Odirozola ikke ogsaa kan levere (det var ikke et forsvar af Odriozola, park er imo bare ikke bedre lige nu), arribas har haft ligesaa mange gode indhop som han har middelmaadige, men hvem skal han tage spilletide fra, for hvis hna spiller saa goer Vini eller Rodrygo det ikke og man kna mene om de 2 spillere hvad man vil men de er i min bog bedre og har steoore potentialle. Maaske der kan aabne sig en mulighed for den unge spanier hvis Vazquez forlader klubben, saa er der en bredde plads han maaske kan udfylde, men det handler om held, for han skal ikke have spilletid paa bekostning af de andre bedre spillere end ham. Det vi har set fra Duro er ikke en doejt bedre end hvad vi har set fra Jovic, saa ham springer vi bare over. Og saa er der Gutierrez, og vi kan vel afskrive hans minutter igaar med debut-nerver, men det nievau han lagde for dagen igaar kommer han ikke langt med på 1. Holdet saa hvis han faar chancen igen, saa skal han sku praestere, jeg ved det er haardt, men Zidane kan ikke tage chancen for saa at miste 3 vigtige point, hverken i denne seaosn eller i næste. (ifht Gutierrez kan han jo vinde på at Marcelo evt forlader klubben, selvom jeg vil se det før jeg tror på det, men her har vi saa også en spiller på udleje i Fran Garcia, som imo på nuvaerende tidspunkt er langt bedre end det vi saa fra Gutierrez igaar) Saa hvis nogle af disse unge spillere skal have en chance er deres bedste haab en god udlejning hvor de faar fast spilletid på top niveau og ellers skal de vaere utrolig heldige at der aabner sig en plads op som Madrid ikke har pnegene til at daekke med en reserve af bedre kvalitet. Og saa faar at komme tilbage til det det hele handler om, nemlig de 3 point, Zidane og Madrid kan ikke taale at tabe en eneste kamp, og derfor SKAL han stille det absolut bedste hold til hver kamp (inkl. Lidt rotering) men den rotering skal jo saa ske med 1. Holds reserverne saa laenge de er bedre end Castilla spillerne, hvilket jeg vil mene er tilfaeldet i stort set 100% af ovenstående eksempler.
I den perfekt verden havde Zidane alle spillerne klar og man fik tidligt i seasonen udbygget sig en 12 points foering i ligaen og derigennem kunne der maaske blive lidt plads til at man eksperimenterede med unge spillere uden at oedelagge udviklingen hos 1. Holds reserverne. Eller at Real often kom op på en 3 maals foering i de foerste 45 minutter, saa var der nok også en smule mere plads til at sende Castilla spillere på banen de sidste 20 minutter. Men det er bare ikke realiteten lige nu, og saa lanege man ikke foere ligaen eller kampene komfortabelt saa skal man ikke tage nogen chancer for at Sikre udviklingen af et potentiale, men skal derimod spille de staerkeste kort man har saa man ikke pludselig taber kampene og dermed også pointene.
Om man saa kan lide Zidane eller ej, det er ikke hvad dette handler om, det handler om hvad der er det rigtige at goere for en klub som Real Madrid, og naar springet fra ungdommen til eliten er saa stort som det er skal man ikke bare goere det alligevel fordi det “sikre” fremtiden eller fordi det er “umotiverende” for de unge spiller, det handler om resultater og intet andet! (man kunne jo saa maaske kigge ned mod Ctasilla istedet og forseoge at faa bedre spillere ind på holdet og udvikle traeningen saa deres niveau netop kom taettere på det niveau der bliver spillert på 1. holdet)
Som @thomaskjensen saa fint skrev det - “dette er Real Madrid, ikke Arsenal”!
Donde está la biblioteca?
- Thomaskjensen
-
- Platin bruger
-
Jeg bliver bare stadig irriteret når han beder om at få en spiller tilbage til klubben og han så ikke bruger ham ordentligt, eller man beder en spiller som Vini spille som Hazard. Jeg kommer helt op i det røde felt når spillere ikke rigtig gider, og der findes spillere på bænken der vil dø for klubben og de ikke får chancen. At der tidligere var en tydelig plan for Hazard og hans opstandelse fra de døde.
Man kan så igen forsvare ZZ, hvilket jeg gerne vil, for hvem er det der bestemmer hvem der skal spille...
Dios post=136381 skrev: Slagt mig gerne, men Benzema er en langt større og vigtigere spiller end Raúl! Havde Raúl spillet i alle andre klubber var han slet ikke blevet nævnt. Jeg elsker Raúl, men der kan ikke være 2 objektive holdninger omkring dette.
Jeg slagter dig gerne! ;-)
For det første vil jeg gerne understrege, at Karim Benzema er en fabelagtig angriber. Han har vundet mig over på sin side med årene, men det har også taget ham rigtig lang tid. Han er undervurderet, fordi han er misforstået på sin position. Jeg anså ham i rigtig lang tid ikke som en af de bedste angribere i verden, fordi han scorede for lidt (det gør han i øvrigt heller ikke), og det var en fejl. Han har ALTID bidraget med MEGET andet, men det er nemt at sige i et retrospektiv. Det er omvendt vigtigt at kunne erkende sine fejlvurderinger af visse spillere - det gør jeg gerne!
Når det er sagt, så synes jeg også, at du undervurderer Raúl overraskende meget i dit oplæg. Raúl var en fabelagtig angriber i sine velmagtsdage - dagene før gassen gik af ballonen i midt 00'erne, hvor han begyndte at sadle om og bidrage med andre fornemme ting på grønsværen. Han havde sågar en lille opblomstring i to sæsoner i sin mindre gode periode i Real Madrid, hvis vi udelukkende kigger på målene, han bidrog med. Raúl var bare så meget mere, og her overgår han, for mig, Karim Benzema. Endda med længder. Han var indbegrebet af vores elskede madridismo, en fighter, en kriger, en målscorer, en anfører, en Capitán, første mand på holdkortet blandt MANGE galacticos, han var manden, limen om man vil, der holdte Real Madrids gyngende korthus sammen i start 00'erne og så var han bare formidabel overalt på den offensive del af banen. Han havde et utømmeligt arsenal af måder at få banket læderet i rosen på, og så gik han ALTID forrest, også i modgang.
Omvendt har vi Benzema, der, for mig, på det rendyrkede talent, er en mere talentfuld angriber end Raúl var. Jeg synes dog ikke, at franskmanden har fået det optimale ud af sit talent, hvor Rául, uden tvivl, fik det maksimale ud af sit. Det er nødvendigvis ikke Karims egen fejl, da han har stået i skyggen af Ronaldo i mange år i Real Madrid, men jeg tror faktisk, nej, jeg ved, at vi havde snakket om Benzen på en helt anden måde, og med en helt anden respekt, hvis han havde været frontfiguren i Real Madrid gennem 10'erne - han var et voldsomt talent. Voldsomt.
Herudover, og tilbage til min oprindelige pointe om, at jeg synes, du undervurderer Raúl, har spanieren altså 6! Ballon d'Or top 10 - Karim har ingen, så vidt jeg kan se. Raúl har endda en andenplads fra 2001, hvor han tabte til Owen, og jeg føler mig overbevist om, at der faktisk har været debat om, at han burde havde vundet den dengang. Og når jeg kigger ned over listerne nu her, så synes jeg ikke, man kan bruge argumentet om, at talentet er større i dag end dengang, hvis det skulle falde dig ind :-)
Raúl har selvfølgelig også stadig flere mål og kampe for Real Madrid end Karim, og det heller ikke uvæsentligt i min bedømmelse. Når alt det her er skrevet, så kan jeg sagtens forstå, hvorfor du bringer debatten på banen. Karim er fantastisk, har været fantastisk i laaaaang tid, og her i skrivende stund en af de bedste spillere på planeten OG han er fucking 33! år. Det er så vildt. Han er vild og jeg priser mig lykkelig over, at han er Real Madrid-spiller.
Jeg vægter ham dog ikke over Raúl. Kan det ændre sig? Måske. Skulle vi f.eks. gå hen og nappe El Doblete, er man jo nødt til at give Benzema endnu mere kredit og det kan godt være med til at tippe den lidt mere over i hans favør for mit vedkommende.
- Madrid1998
- Platin bruger
-
Jeg vil mene, at det er sværere at komme i top-10 ballon d’or i Benzemas tid end Rauls. For så ikke at tale om deres omdømme. Benzema kendt som Ronaldos håndlanger og en angriber der ikke scorer nok, mens Raul var Real Madrids ansigt (sammen med Zidane). Kigger man på statistikker så er jeg sikker på Benzemas snit er mindst ligeså godt, hvis ikke bedre. Ja Raul var ung da han slog til, men Benzema kom til da han var 20-21.Daniel post=136430 skrev:
Dios post=136381 skrev: Slagt mig gerne, men Benzema er en langt større og vigtigere spiller end Raúl! Havde Raúl spillet i alle andre klubber var han slet ikke blevet nævnt. Jeg elsker Raúl, men der kan ikke være 2 objektive holdninger omkring dette.
Jeg slagter dig gerne! ;-)
For det første vil jeg gerne understrege, at Karim Benzema er en fabelagtig angriber. Han har vundet mig over på sin side med årene, men det har også taget ham rigtig lang tid. Han er undervurderet, fordi han er misforstået på sin position. Jeg anså ham i rigtig lang tid ikke som en af de bedste angribere i verden, fordi han scorede for lidt (det gør han i øvrigt heller ikke), og det var en fejl. Han har ALTID bidraget med MEGET andet, men det er nemt at sige i et retrospektiv. Det er omvendt vigtigt at kunne erkende sine fejlvurderinger af visse spillere - det gør jeg gerne!
Når det er sagt, så synes jeg også, at du undervurderer Raúl overraskende meget i dit oplæg. Raúl var en fabelagtig angriber i sine velmagtsdage - dagene før gassen gik af ballonen i midt 00'erne, hvor han begyndte at sadle om og bidrage med andre fornemme ting på grønsværen. Han havde sågar en lille opblomstring i to sæsoner i sin mindre gode periode i Real Madrid, hvis vi udelukkende kigger på målene, han bidrog med. Raúl var bare så meget mere, og her overgår han, for mig, Karim Benzema. Endda med længder. Han var indbegrebet af vores elskede madridismo, en fighter, en kriger, en målscorer, en anfører, en Capitán, første mand på holdkortet blandt MANGE galacticos, han var manden, limen om man vil, der holdte Real Madrids gyngende korthus sammen i start 00'erne og så var han bare formidabel overalt på den offensive del af banen. Han havde et utømmeligt arsenal af måder at få banket læderet i rosen på, og så gik han ALTID forrest, også i modgang.
Omvendt har vi Benzema, der, for mig, på det rendyrkede talent, er en mere talentfuld angriber end Raúl var. Jeg synes dog ikke, at franskmanden har fået det optimale ud af sit talent, hvor Rául, uden tvivl, fik det maksimale ud af sit. Det er nødvendigvis ikke Karims egen fejl, da han har stået i skyggen af Ronaldo i mange år i Real Madrid, men jeg tror faktisk, nej, jeg ved, at vi havde snakket om Benzen på en helt anden måde, og med en helt anden respekt, hvis han havde været frontfiguren i Real Madrid gennem 10'erne - han var et voldsomt talent. Voldsomt.
Herudover, og tilbage til min oprindelige pointe om, at jeg synes, du undervurderer Raúl, har spanieren altså 6! Ballon d'Or top 10 - Karim har ingen, så vidt jeg kan se. Raúl har endda en andenplads fra 2001, hvor han tabte til Owen, og jeg føler mig overbevist om, at der faktisk har været debat om, at han burde havde vundet den dengang. Og når jeg kigger ned over listerne nu her, så synes jeg ikke, man kan bruge argumentet om, at talentet er større i dag end dengang, hvis det skulle falde dig ind :-)
Raúl har selvfølgelig også stadig flere mål og kampe for Real Madrid end Karim, og det heller ikke uvæsentligt i min bedømmelse. Når alt det her er skrevet, så kan jeg sagtens forstå, hvorfor du bringer debatten på banen. Karim er fantastisk, har været fantastisk i laaaaang tid, og her i skrivende stund en af de bedste spillere på planeten OG han er fucking 33! år. Det er så vildt. Han er vild og jeg priser mig lykkelig over, at han er Real Madrid-spiller.
Jeg vægter ham dog ikke over Raúl. Kan det ændre sig? Måske. Skulle vi f.eks. gå hen og nappe El Doblete, er man jo nødt til at give Benzema endnu mere kredit og det kan godt være med til at tippe den lidt mere over i hans favør for mit vedkommende.
Mht ballon dor, så må Messi og Ronaldo jo være selvskrevet. Så har du lige Iniesta, Xavi som bliver kaldt historiens bedste Duo. Så kommer der spillere som Ramos, historiens bedste forvarsspiller eller en af dem. Modric- Kros også efter Xavi-Iniesta æraen. Hertil skal vi ikke glemme at vi lever under en tid hvor de defensive spillere, især målmændene begyndte med at få en masse opmærksomhed. Der kom en del snak om at målmændene ikke værdsættes, Casillas, Buffon, Neuer, De Gea osv. Det tvang jo nærmest folk til at stemme, og der kom en hel masse hype omkring. Ballon dor er meget hype og omdømme i mine øjne. Der havde Raul klart en fordel, i forhold til hans ansigt udadtil, holdet han spillede for, perioden han spillede i, og spillerne han var oppe imod.
Jeg elsker Raul, en sand klublegende, men Benzema er bedre i mine øjne. Havde Benzema været spansk og kommet fra Castilla havde han nok også haft større status, omdømme og måske også forbundet med Madridismo og alt det åndelige noget. Dog er han ikke den samme ledertype som Raul.
Dejligt indlæg. Du hopper dog lige i med begge ben, da de første 2 afsnit udelukkende handler om din kærlighed til Real Madrid og ham. Det er netop lige akkurat det man ikke skal komme ind på. For er Gerrard så en af de bedste midtbanespillere nogensinde? Rigtig god - ja, men ikke i toppen, selvom mange Liverpool fans mener dette. Hvorfor mon? :) De klubkoryfæer er i alle klubber, og jeg vil langt hellere putte Raúl i den boks end værende en af de bedste angribere i verden. Lige modsat med Benzema, som jeg oprindeligt mener er en af de bedste angribere i historien. Jeg mener ikke det er en neglegering af Raúl. Det er bare mere et statement om hvor god Benzema er IMO.
Man kan ikke andet end at elske Raúl. Barca fans har det med Raúl som vi har det med Puyol. Gennemførte gentlemans som har en masse respekt hos modparten. Alt det har Raúl, men vurdere man udelukkende på spillet på banen og deres stats, så vinder Benzema, og det kan der bare ikke være 2 delte meninger om.
Du siger det selv. Benzema er total misforstået, og brugeren Thomaskjensen er det bedste eksempel. Hvis ikke Benzema scorer, så er han "dumpet" fordi det er hans rolle.
Vi alle ser fodbold forskelligt, og det er jo kun fair. Jeg giver egentlig ikke så meget for de FIFA/UEFA lister, hvis jeg skal være helt ærlig. Ikke fordi det taler imod Benzema, men der er bare nogle spillere der skal med på de lister uanset hvordan de så har gjort det.
Det skal heller ikke være en hemmelighed, at jeg nok er en af Benzema's største fortalere :D Det tror jeg heller ikke nogen er i tvivl om. Det er meget få mennesker der generelt forstår mig, men alt det Benzema gør på en bane forstår jeg uden at blive irriteret, og spørger du min kone, så er det helt exceptionelt :D
Om jeg er for farvet ift. Benzema skal jeg ikke kunne sige, men omvendt, så er han også misforstået, så vil ikke komme bag på mig, hvis nogle synes det ;D
Alt i alt, så er de begge kæmpe legender i Real Madrid. Jeg anser bare Benzema som værende en langt større og bedre spiller end Raúl. Begge spillere har dog det tilfælles, at deres forståelse for deres holdkammerater er vigtigere end hvem der scorer målene, og måske er det i virkeligheden også deres største svaghed. Mere ego i dem begge havde måske fået dem længere, men forhelvede hvor er jeg glad for det ikke er tilfældet :)
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
- Thomaskjensen
-
- Platin bruger
-
Men Benz er ikke "dumpet" om han ikke laver mål, så længe han laver assist og vi vinder kampen, jeg kan sagtens give Benz eller en anden angriber karakteren 3 uden assist eller mål, men det bliver jo aldrig verdensklasse uden slutprodukt.
Det er jo lige så tosset som at give Coutios 5 for at holde nullet, i en kamp hvor der er 0 redninger. Så citer mig gerne, men helst med kontent.
OT, så erkender jeg åbent at jeg har et problem med Benz, han er ikke en person jeg skulle invitere på en BBQ og hjemmelavet IPA, han er ikke et forbillede jeg vil at mine drenge skal se op til.
Derimod Raul... Elsket af alle, en sang leder, en gentleman, guddommelig...
Der findes for lidt subjektiver i det Danske sprog til at beskrive ham.
Benz, ja han er en snalling som bedst.
"""Lettere""" provokerende, så passer lige på at undskylde på forhånd. Jeg er medvidende om at jeg kraftigt undervurdere Benzema, men sig det ikke til nogen.
Du har jo ordret sagt, at det trækker ned, hvis ikke der kommer slutprodukt, om det så handler om ham med den gode aflevering. Derfor kom jeg med den overdrivelse med 27 skabte chancer, og netop der kunne du jo godt se hvor "tåbeligt" det er, men du er en så sær snegl, så du stolt kan sige at du har issues med nogle, hvor du ikke kan se udover det issue med de spillere. Jeg synes ikke du er en hård mand, men skide uretfærdig mand. Det kan man respektere eller ej. Jeg gør langtfra, men nok om det :) Jeg har intet imod dig, så lad vær og tag det her negativt, for det er det ikke. Der skal være plads til alle, og det respektere jeg til gengæld :)
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
- Thomaskjensen
-
- Platin bruger
-
Lad mig lige slå fast at om Kroos laver 5 Liverpool afleveringer, som Vini tager ned og brænder så får Kroos 5, og Vini en sviner. Det trods den perfekte nedtagning.
Man kan vælge at tage det der bliver skrevet, som om det er skrevet i sten, der er altid ekstreme situationer og grå-zoner.
Som spiller respektere jeg Benzema, det han gør på banen har jeg det fint med, det er personen. Han er blevet anklaget for sex med mindreårig, står for retten til oktober og risikere 3 års fængsles for udpresning af Mathieu Valbuena, han bagtaler sine medspillere og trods han mistede sit kørekort for at køre 116 km/t for hurtigt viste han igen dårligt omdømme og vælger at kørte uden kørekort.