Truppen mod Betis, LaLiga, 33. spillerunde

2 år 11 måneder siden #37 af Madrid1998
Det ville være så fedt med en lidt mere “dominerende” spillestil med flot fodbold, med blandt andet kombinationer mellem Hazard og Benzema osv.
Vi scorede en masse mål under Mourinho, og han skabte en vinderkultur, men følte stadig der manglede noget. Jeg bliver nok bare aldrig helt tilfreds med kontrabold, for så man sådan set underdog et eller andet sted.

Jeg husker fx 4-0 Kampen i Bayern, som illustrerer det meget fint. Selvom vi vandt 4-0, så var det på kontra, mens vi stillede os tilbage. Bayern var sådan set det “dominerende” hold, hvor vi satsede på at de angreb, så vi kunne fange dem i kontra.
Jeg drømmer om, at vi en dag får et fast spillesystem, med powerplay, hvor det rent faktisk er os der dominerer og nedbryder modstanderen. Hvor man i slutningen af en 3-0 kamp mod et stort hold sidder med følelsen af, at vi havde det hele, var overlegne, og fortjente sejren på baggrund af en magtdemonstration, og ikke kontrabold.
Sidste redigering: 2 år 11 måneder siden ved Madrid1998.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • 9eren
  • 9eren's profilbillede
  • Væk
  • Platin bruger
  • Platin bruger
  • Real Madrid er en livsstil, Spanien og Madrid er mit hjem
2 år 11 måneder siden #38 af 9eren
Det var under Ancelotti og i første kamp vandt vi 1-0 som slet ikke var kontra bold

Ønskelisten: Frimpong, Alphonso Davies, Juanlu, M, Gutierrez, Jobe Bellingham, Rafa Marin, Leny Yoro, (Florian Wirtz).

RM TV Über alles

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

2 år 11 måneder siden #39 af Madrid1998

9eren post=136562 skrev: Det var under Ancelotti og i første kamp vandt vi 1-0 som slet ikke var kontra bold

​Ja, men det var Mourinho der skabte holdet imo. Henviste til kampen pga spillestilen, og ikke træneren. Vi tillod dem tage initiativet på hjemmebane. Tag et kig på statistikkerne, 18-9 målforsøg til dem, 64-36 i boldbesiddelse til deres favør, 15 hjørnespark mod vores 3. Det var altså vores hjemmebane. Tallene ligner vores tal når vi spiller mod et middelmådigt hold som Valladolid.

Målet var dog flot. Rigtig gode løb af Coentrao og Benzema. Hurtigt opspil.

Vi var dog ikke de dominerende, og ikke det bedre hold i hvert fald. 
 

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

2 år 11 måneder siden #40 af Thomaskjensen
Vil så hellere se på kontrafodboldt end tiki-takki, 90 minutter med 1500 afleveringer på max 4 meter er for mig døden.

Det der undre mig mest af alt er at vi under ZZ i perioder spiller vidunderligt fodboldt, der er en frihed og det ser faktisk enkelt ud, vi så det mod Liverpool og i sidste weekends kamp, var der mod Cadis eller noget hvor vi spillede perfekt i 20 minutter.
Samtidig falder alt fra hinanden i perioder, der er ingen der løber for hinanden, ingen ide eller gnist.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

2 år 11 måneder siden #41 af Dios

Thomaskjensen post=136568 skrev: Vil så hellere se på kontrafodboldt end tiki-takki, 90 minutter med 1500 afleveringer på max 4 meter er for mig døden.


Men det er jo det der er skørt, for det ene udelukker jo ikke det andet, og ej heller er tiki-taka ensbetydende med alt for mange ligegyldige afleveringer. Jeg er kæmpe fan af Pep, og hans beskrivelse af tiki-taka og hans æra i Barcelona er virkelig inspirerende. Han siger nemlig, at han hader tiki-taka som det blev skabt på det spanske landshold, hvor man gjorde det for at holde boldbesiddelse, og den form for tiki-taka er jo egentlig også død.
Pep viderudviklede det, og siger bla. at han hader afleveringer uden formål, og man skal altid søge afleveringen for at komme tættere på modstanderens mål.
Det er klart, at ingen hold i verden er i stand til, at spille 100% angrebsfodbold, men har man chancen for at spille sig til en chance, så gør man det.
Faktisk stikmodsat Real Madrid under Zidane, hvor man meget hellere vil have kontrol og sørge for ikke at angribe med for mange mand for ikke at blive sårbare bagtil. Problemet med den stil er bare, at vi aldrig rigtig mestre nogle af delene :D

Jeg vil dog til en hver tid hellere have vi spiller bolden lidt kedeligere rundt og forsvarer en 1-0 føring end nu, hvor vi stiller os ned i eget felt og prøver at forsvarer den hjem på en yderst komptakt defensiv.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

2 år 11 måneder siden #42 af Thomaskjensen
Du har jo helt ret, jeg er også stor fan af når vi insistere på at spille os ud af vanskelighederne, bare det ikke bliver for meget som jeg syntes det ofte bliver.
Det virker som om ideen er at få modstanderne trætte, tvinge dem til fejl, spille rundt, Forfra, forfra.
Det bliver let statisk og jeg har flere gange klaget over at spillerne ikke løber for hinanden, ved ikke hvad det skyldes.
Nu missede jeg sammenspillet mellem Hazard og Benzema i weekenden da jeg jo faldt i søvn til den totalt kedelige 1 halvleg, men det er jo sammenspillet som du skriver om der får de fleste af op af stolen, det behøver ikke være Guti lækkerier, men lidt sjæl, er det for meget at forlange?
Jeg er bare taknemmelig over at jeg ikke havde spenderet en mindre formue på biljetter, flyg, hotel, tapas (tapas, graeee, savner) for at se den indstilling fra spillerne.

Vælger PT ikke at klage over ZZ, vi har 9 finaler tilbage, derefter må vi evaluere.

Hala Madrid!
Sidste redigering: 2 år 11 måneder siden ved Thomaskjensen. Begrundelse: Skulle da lige have læst denne igennem, så rettede gramattiske fejl.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum
Annonce