Officielt: Zidane stopper i Real Madrid

5 år 1 måned siden #37 af Henning Jensen
​Real Madrid er absolut ikke en arbejdsplads, som på nogen måde kan sammenlignes med andre arbejdspladser, ikke en gang en sammenligning med andre topklubber i fodboldens verden kan drages. Real Madrid er en arbejdsplads, hvor hver/hvert eneste beslutning/valg som bliver truffet, vil blive målt og vejet ud fra klubbens store betydning, ikke bare i Spanien men også i resten af Europa, ikke bare i fodbold men også i international forretning generelt. Klubbens betydning for hele Spaniens kultur og økonomi, er uden samenligning. Det er udelukkende derfor, at en klub som Real Madrid, kan beslutte sig for at "lægge arm" med en institution som UEFA angående en Super League. 
Hvordan Real Madrid end må vælge at agere i en given situation, vil altid tiltrække sig en enorm opmærksomhed, som for eksempel fra den internationale presse, det være sig både sportspresse og alt anden pressedækning.

Man skal ikke læse mange aviser for at vide, at vi vi befinder os i en tid, hvor journalister selv kan fabrikere egne historier og nyheder ud fra egen/eget overbevisning/synspunkt, og derved skabe et ekokammer, hvor de kan sælge historier til et allerede bestemt klientel, og vi kan vælge de historier og nyheder vi ønsker, ud fra vore egne overbevisninger og synspunkter. En kunstigt skabt symbiose, men med et meget reelt ekokammer som resultat.

Jeg synes derfor at det er det rette valg af Zidane, at henvende sig direkte til os Madridistas, for at fortælle os om sine egne valg og beslutninger, og derved ikke lade jounalisterne skabe deres egne historier, ved at bruge hans ord i eget favør. En handling som denne kræver selvfølgelig både en vis position og status, men den har Zidane til fulde. Det kræver også en personlighed ud over det sædvanlige, og et mod af format, hvilket Zidane også besidder. Og sidst men ikke mindst, så kræver en handling som denne "cajones", store tykke og tunge cajones, og dem har Zidane åbenbart også. Zidane har med denne handlig, vist mig at han besidder en ekstraordinær balance mellem det at handle resolut, og at "stå op" for det han tror på, samtidigt med den altid tilstedeværende rolighed, som han udviser på pressemøder, og på sidelinien af banen både under kamp og træning. Det er alt som jeg ønsker i en træner - det er Madridismo.

Jeg er oprigtigt ked af dette farvel. Jeg så Zidane som muligheden for på sigt, at få vores egen Alex Ferguson som træner og ambassadør for vores elskede klub. Det er også derfor at jeg skaber mit eget ekokammer, og vælger at se dette som et "på gensyn", istedet for at se det som et farvel. Men jeg er alligevel personligt bange for at Zidane har "brændt en bro" og "tændt et bål", som ikke kan slukkes... Men håbet er hvidt med krone og kors på toppen.

Min konklusion er derfor, at når to så store klub koryfæer som Zidane og Ronaldo, inden for så kort tid, ytrer utilfredshed med både klubledelse og spansk sportspresse, så må og skal klubbens bestyrelse tage dette til en alvorlig efterretning. For uden legender, er Real Madrid ikke legendarisk... Men så igen, Real Madrid er ikke som andre arbejdspladser.

Tak for alt kære Mr. Zidane. Kongen er død, længe leve den nye konge, hurra!
Følgende bruger(e) sagde tak: El Siete, DeLaRed, Estadio Santiago Bernabéu

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 1 måned siden #38 af Zyconith

DeLaRed post=138453 skrev:

Fondo_Sur post=138451 skrev:

Zyconith post=138450 skrev: ​Der kan ikke være nogen tvivl, Florentino dimision! Hold kæft et kapitalistisk røvhul. Ødelæggende for klubben og fodbolden i al almindelighed. Fy for helvede hvor er han ulækker. På ingen måder værdig til at have en rolle at spille i fodboldverdenen, ham og Trump kan blive ved deres spekulative entreprenørvirksomheder.

as.com/futbol/2021/05/31/primera/1622429...4=bm9ybWFs&m5=MjM%3D

Hold dog op. 

Zidane havde ikke mere at give, og nu sætter han i stedet fokus på ledelsen. Jeg troede, at han var bedre end det, men åbenbart ikke.

Det er selvfølgelig beklageligt, hvis en tosse fra ledelsen lækker noget til medierne, men er det ikke rent gætterier? Zidane ved måske mere end os fans, men rygter kan også ende ud i pure opspind fra de spanske aviser. Kildematerialet omkring disse ting er jo så tynde, som de kan blive. 

Men samtidigt siger han, at han godt forstår, hvorfor han kunne have blive fyret. 

Det er en mærkelig omgang kommunikation. Han forsøger nok at problematisere ledelsens stil, men det ender med at skade klubben i stedet nu, hvor han går ud med det offentligt. Skuffende. 

​Synes faktisk heller ikke at dette klæder Zidane, omend man måske også skal spørge sig selv hvad man selv havde gjort i en situation hvor resten af verden har en masse   forudindtagelser omkring hvad der er forgået i klubben de sidste 2 år.

Jeg tror dog ikke der kan være nogen tvivl omkring at Zidane uden tvivl ved om noget har været lækket og af hvem, samt også at der er forgået samtaler omkring hans fyring tidligere på året, om det så er berettiget eller ej er op til den enkelte at sige, men dette er ikke baseret på rygte. Præcis på samme måde som at det var en offentlig hemmelighed at Casillas lækkede ting til pressen under Mourinho’s tid i klubben. Bernabeu er lige som alle andre arbejdspladser, og der går ikke lang tid før hele kontoret ved at Carsten og Britta hyggede sig på lageret til sommerfesten!

Dermed ikke sagt at Zidane skulle have lavet sit farvel på denne måde.

​Det var Dudek.

"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos

5 år 1 måned siden #39 af Bismo

Fondo_Sur post=138451 skrev:

Zyconith post=138450 skrev: ​Der kan ikke være nogen tvivl, Florentino dimision! Hold kæft et kapitalistisk røvhul. Ødelæggende for klubben og fodbolden i al almindelighed. Fy for helvede hvor er han ulækker. På ingen måder værdig til at have en rolle at spille i fodboldverdenen, ham og Trump kan blive ved deres spekulative entreprenørvirksomheder.

as.com/futbol/2021/05/31/primera/1622429...4=bm9ybWFs&m5=MjM%3D

Hold dog op. 

Zidane havde ikke mere at give, og nu sætter han i stedet fokus på ledelsen. Jeg troede, at han var bedre end det, men åbenbart ikke.

Det er selvfølgelig beklageligt, hvis en tosse fra ledelsen lækker noget til medierne, men er det ikke rent gætterier? Zidane ved måske mere end os fans, men rygter kan også ende ud i pure opspind fra de spanske aviser. Kildematerialet omkring disse ting er jo så tynde, som de kan blive. 

Men samtidigt siger han, at han godt forstår, hvorfor han kunne have blive fyret. 

Det er en mærkelig omgang kommunikation. Han forsøger nok at problematisere ledelsens stil, men det ender med at skade klubben i stedet nu, hvor han går ud med det offentligt. Skuffende. 

​Guillem Balague mfl. har bekræftet, at rygterne blev lækket af ledelsen, så Zidane har i hvert fald ret i sine udtalelser. Marca er mere eller mindre ledelsens talerør. 

Om det var smart at komme med denne udtalelse er så en helt anden sag. Det klæder ham overhovedet ikke og skaber kun flere problemer for klubben. 

Sidste redigering: 5 år 1 måned siden ved Bismo.

5 år 1 måned siden #40 af Ramos4
Det er selvfølgelig uprofessionelt, hvis nogen i ledelsen har lækket info. Men jeg ved snart ikke. Hvis man taber 5 af 15 kampe og heraf to gange til Shakhtar, så behøver den spanske presse vel ikke nogen lækkede oplysninger for at skrive, at det står sløjt til og at Zidane's job er i fare. Det var vel åbenlyst for alle.

Men tak for alt, Zizou.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024

Leveret af Kunena Forum