Spansk presse: Varane kræver samme løn som Alaba

5 år 1 måned siden #25 af DeLaRed

-#7- post=138699 skrev: ​​@DeLaRed

Tror du ikke også man i klubben er nødt til at forholde sig til at Nacho fylder 32 år i løbet af sæsonen, mens Militao fylder 24 år? (Spøjst nok på samme dag endda, 18. januar). Jeg er egentlig enig i at Nacho er en bedre forsvarspiller på nuværende tidspunkt, men forskellen synes jeg virkelig også er minimal. Jeg kunne forstå Nacho fremfor Militao, hvis brasilianeren nu havde lignet Ruben Gonzalez v.2.0 hele sæsonen.

Jeg er med på fodboldflosklerne som "de bedste skal spille" osv., men vi ser jo igen og igen i fodboldverdenen at det ikke altid forholder sig sådan, når der er så mange andre faktorer at tage hensyn til, såsom netop alder og fremtidsudsigterne, eller løn og købssum som jeg forestiller mig var tilfældet med Gareth Bale i så lang tid. 

Jeg er med på fodboldflosklerne som "de bedste skal spille" osv., men vi ser jo igen og igen i fodboldverdenen at det ikke altid forholder sig sådan, når der er så mange andre faktorer at tage hensyn til, såsom netop alder og fremtidsudsigterne, eller løn og købssum som jeg forestiller mig var tilfældet med Gareth Bale i så lang tid. 

​Jeg forstår godt hvad du mener, jeg er dog uenig i et par ting.

For lige at kridtet banen op, så hentyder jeg i mine kommentarer udelukkende til næste season, når vi altså snakker om hvem det potentielt burde være starter.

På den baggrund mener jeg heller ikke at Nacho’s alder har nogen indflydelse på hvad man skal prioritere næste season. Han har som 31 årig spillet det bedste fodbold i hans karriere, så hvad taler imod at han ikke kan fortsætte formkurven næste season (han skal naturligvis ikke spille hvis han starter seasonen med et kæmpe form dyk, men min pointe er baseret på at han kan holde niveauet fra denne season)

Jeg mener så heller ikke at man sætter en stopper for Militao’s udvikling bare fordi han ikke indgår i Once de Gala, i denne season har han spillet 1.700 minutter, og han har været ude med både skade og Corona-karantæne, så mener som sådanne ikke at han har spillet alt for lidt til at kunne udvikle sig i denne season, hvilket hans opadgående formkurve fra April og frem også bevidner, så hvis Ancelotti smider 1.700-2.000 minutter i nakken på Militao næste season tror jeg nødvendigvis ikke at det betyder at man ødelægger hans fremtid eller at han derfor aldrig blir starter i Madrid.

Og hvis vi så tager udgangs punkt i den trup vi har nu, hvor defensiven klart er holdets store styrke både målt på resultater men også spiller for spiller, så mener jeg så absolut ikke man i næste season skal prøve at fokusere på at få spillere spillet ind på holdet for at kunne vinde titler om 2-3 seasoner, her er min holdning den stik modsatte at man skal spille de bedste spillere så man har bedst mulig chance for at spille med om trofæer nu og her, og så fortsætte med at fokusere på at spille de unge yderligere ind på holdet, som en del af “B-kæden” både med fokus på rotation samt også på baggrund af det taktiske oplæg til dem enkelte kamp.

Du nævner løn, her ved jeg ikke hvad forskellen er på Militao’s løn og Nacho’s, men tvivler på den spiller den store rolle. Og med henblik på hvor godt spillere som Ramos og Modric har begået sig som 34-35 årige, så ser jeg ingen grund til at Nacho ikke kan være styr manden i bagkæden de næste 2 seasoner (vel og mærke hvis han holder niveauet), jeg skal ikke kunne sige om Ancelotti forsøger at opbygge et stærkt hold til 24/25 seasonen, men hvis det stod til mig så var fokus i første omgang på at få noget ud af 21/22 seasonen.
Og så lige ifht købssum, så tror keg du har fat i noget, da det sikkert betyder noget i Madrid, det er dog et punkt jeg bare er fundamentalt uenig i, da man i så fald skulle spille Jovic fremfor Benzema, hvilket vi forhåbentlig er enige i ville være en season lang Aprilsnar ;-)

Og så er jeg jo tydeligvis også uenig i at forskellen på de 2 er minimal, men det skal ikke være en kritik af Militao, men derimod en stadfæstelse af at Nacho i denne season har været en af de absolut bedste forsvars spillere i Spanien, og uomtvisteligt den bedste i Madrid truppen. Og det er ok at vi er uenige om det, hvis vi forholder os til det subjektive synspunkt, men kigger man på statistikken vil man ihvertfald hurtigt kunne se at Real samler flere point ind med Nacho på banen fremfor Militao, det kan der naturligvis være flere forskellige grunde til (det er trods alt en hold sport) men det er stadivæk ikke en helt ligegyldig pointe i min bog. Og dertil må man heller ikke se bort fra den fejl rate begge spillere har, for Militao har begået flere kritiske fejl i denne season end Nacho, på færre minutter, det betyder ikke at han fortsætter med det (forhåbentlig ikke) men der mangler stadig noget udvikling før man smider Nacho på bænken fremfor Brazilianeren.

Donde está la biblioteca?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 1 måned siden #26 af Thomaskjensen
@DeLaRed, du ved som jeg at statistik er et toægget sværd :)

Nacho har spillet 2000 minutter, Militao 1134, de har begge scoret 1 mål, så skal man være fræk ja så score Militao ca dobbelt så mange mål som Nacho.
Næsten samme frekvens er det med skud per kamp, hvor Nacho har 0,5 og Mitao 0,9.
Nacho vinder i snit 1,3 luftdueller per kamp, hvor Militao naturligvis grundet sin højde tager 2,2 per kamp.

Defensivt takler Militao mere 1,4 mod 1,1, og Militao cleare bolden oftere 2,9 mod 2,3. Sidst laver Militao 4,7 lange afleveringer per kamp, 2,3 til Nacho.

Nacho laver 0,3 flere interceptions per kamp, 0,3 færre taklinger og 0,5 flere frispark.

De her tal er så baseret på LaLiga og hele seassongen,

Kigger vi på de kampe vi taber med Militao på banen er det;
Cadiz
Shakhtar Donetsk
Levante (hvor han vidst fik rødt...) Det var den 30 Januar, og vi har ikke tabt med Militao på banen siden.

Senest vi tabte med Nacho på banen var mod Chelsea.
Sidste redigering: 5 år 1 måned siden ved Thomaskjensen. Begrundelse: fæffe hvad er det?

5 år 1 måned siden #27 af DeLaRed

Thomaskjensen post=138707 skrev: @DeLaRed, du ved som jeg at statistik er et toægget sværd :)

Nacho har spillet 2000 minutter, Militao 1134, de har begge scoret 1 mål, så skal man være fræk ja så score Militao ca dobbelt så mange mål som Nacho.
Næsten samme frekvens er det med skud per kamp, hvor Nacho har 0,5 og Mitao 0,9.
Nacho vinder i snit 1,3 luftdueller per kamp, hvor Militao naturligvis grundet sin højde tager 2,2 per kamp.

Defensivt takler Militao mere 1,4 mod 1,1, og Militao cleare bolden oftere 2,9 mod 2,3. Sidst laver Militao 4,7 lange afleveringer per kamp, 2,3 til Nacho.

Nacho laver 0,3 flere interceptions per kamp, 0,3 færre taklinger og 0,5 flere frispark.

De her tal er så baseret på LaLiga og hele seassongen,

Kigger vi på de kampe vi taber med Militao på banen er det;
Cadiz
Shakhtar Donetsk
Levante (hvor han vidst fik rødt...) Det var den 30 Januar, og vi har ikke tabt med Militao på banen siden.

Senest vi tabte med Nacho på banen var mod Chelsea.

​Hej Thomas, jeg sad bare og ventede paa at du kom paa banen ;-)

Nu skal jeg lige pointere at min hoved pointe paa forskellen mellem de to spillere er baseret paa fejl-margin samt ogsaa hvilken betydning de har haft for Reals spil overordnet, set over hele seasonen(det vender jeg tilbage til). Men jeg har da lige et par kommentarer til det du har skrevet, for jeg er nemlig helt enig i at statistik kan ses fra forskellige vinkler, saa her kommer lige den anden side af medaljen.

Vi starter lige med det helt simple, da du nu er statistikkens mester, saa maa du ogsaa en tur i skamme krogen for foerst at fremhaeve tal udelukkende fra La Liga for at faa Militao til at se god ud, og derefter hive en CHL kamp op ad tasken for at faa Nacho til at se daarlig ud, det maa bare kaldes en tilfaeldig VAR-kendelse fra din side, helt uden roed-traad, saa det er uden tvivl en om'er ;-)

For at smide endnu mere salt i saaret paa dig, saa lavet du sommer-pausens stoerste selvmaal, da du fremhaever Chelsea kampen hvor du foerst skriver, "...den 30 Januar, og vi har ikke tabt med Militao på banen siden." og derefter "Senest vi tabte med Nacho på banen var mod Chelsea."..maaske du lige skulle tjekke start-opstillingen i den Chelsea kamp, for ikke nok med at Militao faktisk spillede den kamp sammen med Nacho og Ramos i forsvaret, saa tabte han vel ogsaa den kamp praecis paa samme maade som Nacho, eller tager jeg fejl?....nu ved jeg godt jeg allerede sparker til en mand der ligger ned, men jeg har jo ret ;-)
- Og endnu vaere (for dig) saa var Nacho ikke med i Levante kampen (corona karantaene), og ud over Chelsea kampen har man heller ikke tabt med Nacho paa banen siden den kamp (paa naer mod Chelsea), saa hvis vi taeller fra Levante kampen og frem, saa har Militao tabt 1 kamp i La Liga, og Nacho har ikke tabt en eneste...I La Liga skal vi faktisk helt tilbage til 28 November for at finde Nacho's seneste nederlag som kom mod Alaves.

Nu er det ogsaa vigtigt at skilne imellem tabte kampe og tabte point, for det var det jeg hentydede til, jeg er stort set ligeglad med om Real taber eller spiller uagjort (i de fleste kampe, der er visse kampe man kan taale at spille uafgjort, f.eks i CHL), det handler i sidste ende om at faa maximum point(og/eller videre avancement). Hvis vi kigger over alle turneringer, saa har Militao spillet 21 kampe, ud af dem er der 5 nederlag, 5 uafgjorte og 11 sejre, hvorimod Nacho har spillet 33 kampe, ud af dem er der 5 nederlag, 7 uafgjorte og 21 sejre, igen her mener jeg at forskellen er stor nok til at man skal tage dette med i sine overvejelser, for for Nacho har en sejers % paa 64% imod Militao's 52%.

Men her kommer saa den egentlige pointe, og det er de kampe hvor vi har sat point til med Militao i en form for hovedrolle:
- Sevilla 2-2: Militao med straffe spark (haand paa bolden. Uheldigt? Ja, men det kostede stadig point)
- RM 1-2 Levante: Militao faar et roedt kort i det 8. minut (Det var et klodset frispark som bagerste mand, uanset om man mener at Real burde kunne vinde med 10 mand mod Levante eller ej, saa er det meget svaert at mod argumentere at Militao ikke kostede holdet denne kamp)
- Alcoyano 2-1 RM (Cope del Rey): Militao spiller egentlig en godkendt kamp indtil det 115. minut hvor LV laver en stor fejl paa hoejre backen som aabner op for et indlaeg, saa ingen tvivl om at LV baerer en stor del af skylden, MEN Militao vaelger ikke at lave tilbageloebet fra midtbanen, selvom han havde oceaner af tid til at komme retur, og indlaegget rammer lige netop der hvor han burde have staaet i forsvarskaeden, hvilket goer det til en nem scoring og dermed sejr til Alcoyano. Med tanke paa at hans makker i forsvaret var Victor Chust, er det sindsygt urutineret at han lader sine forsvars kammerater haenge i en situation hvor han sagtens ville have kunnet naa retur)
- RM 2-3 Shakhtar: Militao ser defensivt utrolig svag ud paa baade Shakhtars 1. og 3. maal, saa selvom hele holdet spillede skidt, saa er det meget svaert ikke at tilskrive ham en stor del af det nederlag fordi han simpelhen var all-over-the-place i den kamp.

Og hvis vi saa ogsaa lige runder et par stykker der heldigvis ikke kostede point:
Alaves 1-4 RM: Misser sin markering paa Alaves' maal fra en doedbolds situation.
Granada 1-4 RM: En simpel clearing paa en hoej bold, hvor Militao har masser af tid og plads til at faa bolden ud af fare-zonen, ender i at han sparker bolden direkte ind i foedderne paa en modstander der staar 5 meter fra ham, og vupti saa er der maal, amatoer-agtig fejl hvor han simpelthen saelger hele forsvaret.
RM 4-1 Huesca: Ved Huesca's maal, blir militao fanget paa det forkerte ben i tilbageloebet hvilket giver masser af plads til at slaa et vel-timet indlaeg, der er flere fejl i forsvaret i denne situation, men hans opdaekning af bold-holderen er ihvertfald lang fra Castilla niveau.

Man kan saa selvfoelgelig ogsaa finde situationer hvor Militao har reddet Real med gode aktioner, men ovenstaaende tegner efter min mening et ikke saa lyst billede af Militao's season, med tanke paa at han "kun" har spillet 21 kampe, og disse taeller jo ikke de fejl som ikke kostede maal, for dem er der ogsaa nok af, vi skal f.eks ikke maneg maaneder tilbage for at finde en kamp (husker ikke hvilken) hvor en simpel tilabge laegning er ved at havne i eget maal, og courtois maa ned og glide for at afvaegre bolden ud til hjoerne spark. Og Nacho begaar naturligvis ogsaa fejl (han har bl.a. begaaet et straffe spark) men jeg er overbevist om at man ikke finder lige saa mange fejl paa hans 33 kampe som man goer paa Militao's 21.

Hvis vi nu kigger paa all turneringer samlet set, saa har Militao et PPG paa 1.81 imod Nacho's 2.12 PPG, det er efter min mening en meget betydelig forskel set over en hel season, isaer hvis man tager med at Militao stadig har spillet 1.729 minutter, men som jeg selv naevner saa er dette jo en hold sport, saa vi kan ikke bare tilskrive de tabte point til Militao, det ville vaere unfair, men forskellen er dog stadig stor nok til at jeg mener den ihvertfald skal overvejes, naar man efterfoelgende opgoerer seasonen.

Og nedenstaaende er ikke et forsvar af Nacho eller en kritik af Militao, men dermed bare et lille bud paa hvorfor vi rent taktisk kan forklare forskellen mellem nogle af de statiskker du hiver frem.
"Nacho vinder i snit 1,3 luftdueller per kamp, hvor Militao naturligvis grundet sin højde tager 2,2 per kamp."
- Enig i at Militao er bedre i hovedspillet end Nacho, men det er ikke noedvendigvis derfor han vinder paa statiskken, for isaer naar Nacho og Militao spiller sammen, er der en tydelig rolle fordeling, hvor Militao often bliver den bagerste mand, hvor han skal afvaerge de lang (og hoeje), imens Nacho skal presse op og forsoege at bryde spillet hoejre paa banen (praecis samme setup vi har set melem Varane/Pepe og Ramos under ZZ''s tid som traener). Saa Militao faar flere "nemme" hoeje bolde at goere godt med.
"Nacho laver 0,3 flere interceptions per kamp"
- Samme som ovenfor, Nacho's job er at stope angreben fra at naa dybt ind paa Reals halvdel, hvorimod Militao skal stope dem fra at naa feltet.
" Militao cleare bolden oftere 2,9"
- Samme som ovenfor, Militao faar simpelthen flere hoeje/lange bolde at arbejde med fordi han oftest er bagerste mand, imens Nacho skubber op mod midtbanen.
"laver Militao 4,7 lange afleveringer per kamp"
- Her skal vi have Kroos og Modric ind i sammenhaengen, da Modric ofte ligger sig hoejere op paa banen, og derfor har Real i flere kampe ikke nogen i ders hoejre side til at slaa de lange afleveringer, derimod overlader Nacho ofte bolden til Kroos, som ligger dybt, og det er immervaek Kroos' specialitet saa han tager sig af de lange aflveringer fra Venstre side af banen. Ud over det burde man maaske ogsaa kigge paa hvor mange gange hver spiller loeber med i feltet, for her er jeg ret sikker paa Nacho vinder med flere laengder, men da vi snakker om forsvars spillere mener jeg ogsaa at vi skal fokusere paa deres forsvars spil.

Og igen, til alle der laeser med vil jeg gerne understrege, jeg har intet imod Militao, og tilskriver ham helt sikkert en vigtig rolle paa Madrid hold naeste season, og han har ogsaa spiller en flot afslutning paa seasonen, isaer fra April og fremefter, men at sige at Militao har spillet paa nivuea med eller over Nacho i denne season, er naesten en fornaermelse af Nacho, som mange vist helt overser ifht hvor staerkt han har spillet igennem hele seasonen. Uden tvivl en af La Liga's bedste forsvars spillere i denne season, og en spiller der med det niveau han har vist iaar, stort set ville gaa direkte ind i start opstillingen hos alle RM's konkurrenter i Spanien.

OBS! Tonen ovenfor er udelukkende ment i sjov, da jeg ved du kan ta det ;-)...haaber du faar en god aften!

Donde está la biblioteca?
Sidste redigering: 5 år 1 måned siden ved DeLaRed.
Følgende bruger(e) sagde tak: Thomaskjensen, Estadio Santiago Bernabéu

5 år 1 måned siden #28 af BBB

Fondo_Sur post=138681 skrev:

BBB post=138669 skrev:

Fondo_Sur post=138660 skrev:

BBB post=138658 skrev: ​Der var vist en eller anden, som nævnte at Alaba vil smadre lønbudgettet i Real Madrid. Der er ikke gået en måned, og allerede ser det dårligt ud...

Hellere beholde Varane til 10 millioner end at købe Alaba for 12.

​Til gengæld kan man sælge Varane for 60+ millioner. 

​Det er meget fint, men med Varane har vi en spiller, der er integreret i truppen, og vi sætter ikke en præcedens for at forsvarsspillere bliver hentet ind til dobbelt løn af en starter, som har været fast mand i 7 år eller hvor længe det nu er.

​Altså, har Nacho og Militao ikke overhælet Varane? Og på den front bør man sælge en bænkspiller, der er så meget værd. 

Jeg er med på at Real Madrid ikke er en sælgende klub og alt det der, men der er alvorligt brug for offensive forstærkninger. Alabas løn er jo højere end Varanes alene fordi at han var gratis at hente. Hvis spillere er fornærmede over det faktum, kan de bare finde et andet sted. Som om at Varane ikke vil få tilbudt en kæmpe løn i PL, hvis han først vil skifte næste sommer som kontraktløs. Alaba fik i hvert fald tilbudt en højere løn i England. Fordi han var gratis at hente. Real Madrid betaler i forvejen mest i løn verden over sammen med Barcelona. Og de har Messi. 

​1) Han var ikke gratis at hente. Hans signon fee er ikke en del af de 12 mio. euro.
2) Det er gratis at forlænge Varane's kontrakt. De 10 mio. euro som han kostede må efterhånden være afskrevet igennem den første kontraktperiode.
3) Jeg er uenig i, at Nacho og Militao har overhalet Varane.
Følgende bruger(e) sagde tak: DeLaRed

5 år 1 måned siden #29 af Thomaskjensen
​God Morgen DeLaRed, sidder med tåre i øgene og bare griner, jeg vidste jeg skulle få dig op af stolen :)  1000 tak for en rigtig god start på dagen. Nyder at du ikke nøjes dig med at skyde manden, nej du begraver ham også for at kunne danser på graven. 

Jeg fik den reaktion jeg forventede, dog havde jeg håbet at andre skulle få chancen inden DeLaRed toget skulle ankomme, det var ikke andet end tænkt for at drille da du skriver enligt statistikken. Statastikken er ikke med Nacho om man vrider "lidt" på den som jeg gjorde. 

Først er imponeret over at du fanger den med tabte point, for den fik jeg jo slette da den var meget dårlig for min vinkling. For det andet troede jeg ikke du skulle reagere på at jeg bare kigger på LaLiga (da det er de cifre der er nemmest at tage frem), men hvad skal jeg ellers skrive, vi har jo heller ikke tabt med Nacho på banen i hele 20/21 ud over Chelsea kampen. Ja og så må jeg lægge hovedet på blokken, for jeg missede helt at Militao var med mod Chelsea, det var en felj 40.

Ser også at jeg missede at Militao har fået prisen af MotM 1 gang mod Nacho 0 :) Dam at jeg ikke fik den med. 

Jeg skulle måske for god ordens skyld pointere at dette ikke er et angreb på Nacho, ja eller et forsvar af Militao. Ser dem gerne danne trio med Alaba næste seassong.  
Fedt er det uden diskution at vi har fået brugbare alternativer i forsvaret, og jeg tror ikke der er nogen der ikke er glade over at vi har Nacho og Militao, så vi kan komme videre om Varane og Ramos ikke forlænger. 
Sidste redigering: 5 år 1 måned siden ved Thomaskjensen.
Følgende bruger(e) sagde tak: DeLaRed

5 år 1 måned siden #30 af Estadio Santiago Bernabéu

Thomaskjensen post=138723 skrev: ​God Morgen DeLaRed, sidder med tåre i øgene og bare griner, jeg vidste jeg skulle få dig op af stolen :)  1000 tak for en rigtig god start på dagen. Nyder at du ikke nøjes dig med at skyde manden, nej du begraver ham også for at kunne danser på graven. 

Jeg fik den reaktion jeg forventede, dog havde jeg håbet at andre skulle få chancen inden DeLaRed toget skulle ankomme, det var ikke andet end tænkt for at drille da du skriver enligt statistikken. Statastikken er ikke med Nacho om man vrider "lidt" på den som jeg gjorde. 

Først er imponeret over at du fanger den med tabte point, for den fik jeg jo slette da den var meget dårlig for min vinkling. For det andet troede jeg ikke du skulle reagere på at jeg bare kigger på LaLiga (da det er de cifre der er nemmest at tage frem), men hvad skal jeg ellers skrive, vi har jo heller ikke tabt med Nacho på banen i hele 20/21 ud over Chelsea kampen. Ja og så må jeg lægge hovedet på blokken, for jeg missede helt at Militao var med mod Chelsea, det var en felj 40.

Ser også at jeg missede at Militao har fået prisen af MotM 1 gang mod Nacho 0 :) Dam at jeg ikke fik den med. 

Jeg skulle måske for god ordens skyld pointere at dette ikke er et angreb på Nacho, ja eller et forsvar af Militao. Ser dem gerne danne trio med Alaba næste seassong.  
Fedt er det uden diskution at vi har fået brugbare alternativer i forsvaret, og jeg tror ikke der er nogen der ikke er glade over at vi har Nacho og Militao, så vi kan komme videre om Varane og Ramos ikke forlænger. 

Du blev fuldstændig skudt ned i alt hvad du skrev. Hvorfor fortsætter du?

En fejl 40 betyder desuden at man har et udstyr, som er blevet betjent teknisk forkert af brugeren. Ikke at man konstant citerer statistikker forkert og bytter rundt på deres værdier.

5 år 1 måned siden #31 af Thomaskjensen
ESB, hvad er dit problem?

Får man ikke opfordre til debat? Må man ikke stille spørgsmål længere?

Handler det bare om at have ret eller forkert, for så er du på det helt forkerte forum, jeg håber at vi kan have en god tone og drille hinanden lidt og ikke tage alt personligt, få dig et liv, smil, vær glad og lad være med at fortælle hvad jeg skal og ikke skal gøre, mene eller skrive, hvorfor bruger du energi på det?

I blandt får du hjerneblødninger, jeg fatter det ikke, er det værdt de? har du det bedre?

Kan du ikke lide hvad jeg skriver så scroll over det som et voksent menneske, eller skriv et svar der er værdigt!

En fejl 40 er en fejl der sker 40 cm fra tastaturet!
Hvor har jeg bytte rundt på værdier? Jeg skriver INTET der ikke er sandt, men det er ikke det som er pointen, jeg forventer ikke at ret, for det ved jeg at jeg ikke har.

Du som så ofte helt misforstået hvad jeg skriver og hvorfor, du læser for at svare, ikke for at forstå.
Når jeg skriver må du gerne læse mellem linjerne, ellers kan vi glemme debat og bare skrige på hinanden som børn.

Er du bare her på siden for at få ret?
For at trampe på folk der syntes anderledes end dig?

5 år 1 måned siden #32 af Estadio Santiago Bernabéu
​Haha Thomas :D

God aften

Leveret af Kunena Forum