AS: Ødegaard tæt på Arsenal-aftale

4 år 11 måneder siden #25 af Lars1991

longwind post=140281 skrev:

Ramos4 post=140279 skrev:

Dios post=140278 skrev: ​Hvordan får folk det til, at Ancelotti ikke værdsætter Ødegaard og han måske endda presser ham ud af klubben? Ancelotti siger jo det alle ved. Vi har mange midtbanespillere. Desværre meget få med klasse, om end Ødegaard helt sikkert besidder potentialet, så skal man også bare tage med, at hans præstationer ikke har været nogle som får tiden til at stå stille. Hans udvikling er gået den rigtige vej, men jeg så stort set samtlige kampe han spillede for Arsenal, og de 4 Arsenal fans jeg kender var slet ikke begejstret. Faktisk vil de alle 4 hellere have Rowe. Det hænger nok sammen med, at han er fra deres "akademi", men han gjorde det jo vanvittigt inden Ødegaard kom til.

Det er bare inden vi overromantisere det hele med ham. Jeg er kæmpe fan af hans type, og ville elske at se ham på holdet, men han bliver jo nødt til at tage kampen op. Den burde ikke være svær med Ceballos, Isco og hvad de andre tosser nu hedder, men det er klart Ancelotti ikke lover ham mere end han beviser. 

Læste du artiklen jeg smed? Ødegaard er slet ikke registreret pt.! Hvordan skal han så bevise sit værd?! :D

​Du må jo forstå, at manglen på registrering skyldes Ødegaards svage mentalitet. Han er bange for at konkurrere med mægtige Isco og skadede Kroos, at han slet ikke tør registrere sig. Og Ancelotti har altså givet ham masser af chancer. Fik han måske ikke 25 minutter mod AC Milan sammen med vores canteranos og Mariano? Hvis Ødegaard virkelig ville Real Madrid ville han jo bryde ind i La Ligas database og registrere sig selv.

Du har ret. Det alle imod Ødegaard! Zidane hadede ham, nu hader Ancelotti ham. Ingen kan se hans høje niveau! Udover geniet Arteta der, trods sin overflod af klasse spillere på midten, stadig bare putter ham direkte ind på sit vindende hold hver gang! Altså, hvis dét ikke er et bevis på at det bare er alle i Real Madrid der hader ham, så ved jeg ikke hvad er!
Følgende bruger(e) sagde tak: doven, DeLaRed

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 11 måneder siden #26 af NadaMás

NadaMás post=140262 skrev: Det er træls at se at unge spillere som Hakimi og Ødegaard skippes, mens Barca sætter lid til generationstalenter som Pedri og Fati - Og tilmed nu også Garcia og Demir.
...

At Hakimi blev solgt var ganske logisk sådan som situationen så ud. Carvajal var selvskrevet på den position, og Hakimi blev opfattet som en wingback som ikke helt passede (passer?) til den måde som vi spiller på. Desuden er muligheden for at Hakimi kommer tilbage til stedet, når nu Carvajal stopper om nogle par sæsoner i betragtning af at Hakimi er en Madrid-dreng og kontraktlængden (2025 for Carvajal og 2026 for Hakimi).

Argumentet er i sig selv ganske legitimt, men jeg syntes det ser bort fra at man har verdens største back-talent, som har bevist sig to år i streg i Dortmund. At han er mere offensivt indstillet end Carvajal skal ikke udelukke ham prompte - I Real Madrid er der plads til de største spillere og talenter.
Hertil skal det også siges, at vi har haft meget stor succes med Marcelo i årvis.

Ødegaard kan jeg ikke beklage mig over. Den klassiske ti'ers rolle ser ud til at være udspillet stort set. Vi er ikke længere i begyndelse af 2000. Kan vi få 50 mio. er jeg tilfreds, og skulle det ske at han bliver en ny De Bruyne så er det bare ærgerligt for os, men igen, sådan som situationen ser ud kan vi ikke rigtigt gøre noget.

En stor del klassisk trænede 10´er kan fungerer som mere dybdeliggende playmakere - Eksempelvis var Modric 10´er i sine første år i Tottenham. Vi ved alle hvordan han har fungeret mere dybdeliggende - Jeg tror, uden at jeg lige har min spåkugle i nærheden, at Ødegaard har færdighederne og potientialet, til at kunne gøre det samme. 

Hvad angår din bekymring om Pedri og Fati, så kan jeg som en ældre Madridista berolige dig med at det ikke er noget nyt at man hyper alle talenter op og tager sorgene på forskud. Saviola og Riquelme blev betragtet som store talenter som skuffede fælt i Barca omkring begyndelse af 2000. Bojan Krkic og Giovanni og Dos Santos blev betragtet som store talenter, men vi ved hvordan det gik. Vidste du godt, at det største potugisisk talent var Ricardo Quresma, og ikke Cristiano Ronaldo? Vidste du godt at De Bruyne, Salah og Lukaku er alle såkaldte "late-bloomer" (spiller som slår sent igennem). Også tilbage omkring 2018 blev Isco set som en stor spiller på vej til prime-fasen, og Asensio som den største spanske talent, men i dag sidder vi skuffet. Min pointe er såmænd: Vi. ved. ikke. hvordan. det. kommer. til. at. gå. med. Pedri. og. Fati. Eller andre for dens sags skyld. - Så at Barca har Fati og Pedri trækker jeg skulderen over: talenterne kommer og går, bliver hypet eller undervurderet. 

Jeg er udemærket bekendt med alle ovenstående tilfælde. 
Nuvel, jeg vil mene at hele det indlæg tager udgangspunkt i en bekymring over Pedri og Fati - Det er nok lige så meget sagt. Jeg pointerede sgu egentlig bare at Barca på nuværende tidspunkt har en stamme af unge, spanske spillere - Som dømt på lidt forskelligt fra foregående to sæsoner til et EM, ser betydeligt mere spændende ud end vores unge spillere. Men jo, som du siger, ved: Vi. ved. ikke. hvordan. det. kommer. til. at. gå. med. Pedri. og. Fati. Det er selvfølgelig fair at tage et pragmatisk standpunkt, og der er da ingen tvivl om at meget af den her hype skabes af journalister og kommentatorer/eksperter der skal have noget at skrive/snakke om - Det ændrer dog ikke ved, at jeg hellere vil have Fati end Vini.

Jeg ikke stor fan af tonen i "ældre Madridista", og det gentagende "vidste du godt"-spørgsmål, forklaring af udtrykket "late-bloomer". Der ligger implicit en antagelse at jeg er en young gun (direkte oversat ung pistol, der menes dog ung fyr) som er lettere uvidende. Men lad nu det ligge.

Jeg er ganske tilfreds med klubbens sammensætning bortset fra de forreste i start 11: men igen: ingen kunne havde forudset, at Menuier ville forvride og smadre Hazards ankel. Kan vi få Hazard til at blive skadefri (har nul forhåbninger) eller få Mbappe (en mulighed) bliver jeg ovenud tilfreds.

​Enig - Om end en centerforsvar heller ikke ville skade. Vallejo har intet at bidrage med i truppen, og med forrige sæsoners skadehistorik, kan det kommer til at se tyndt ud.​

Sidste redigering: 4 år 11 måneder siden ved NadaMás.
Følgende bruger(e) sagde tak: Kialpe

4 år 11 måneder siden #27 af Ramos4

Lars1991 post=140282 skrev:

Dios post=140278 skrev: ​Hvordan får folk det til, at Ancelotti ikke værdsætter Ødegaard og han måske endda presser ham ud af klubben? Ancelotti siger jo det alle ved. Vi har mange midtbanespillere. Desværre meget få med klasse, om end Ødegaard helt sikkert besidder potentialet, så skal man også bare tage med, at hans præstationer ikke har været nogle som får tiden til at stå stille. Hans udvikling er gået den rigtige vej, men jeg så stort set samtlige kampe han spillede for Arsenal, og de 4 Arsenal fans jeg kender var slet ikke begejstret. Faktisk vil de alle 4 hellere have Rowe. Det hænger nok sammen med, at han er fra deres "akademi", men han gjorde det jo vanvittigt inden Ødegaard kom til.

Det er bare inden vi overromantisere det hele med ham. Jeg er kæmpe fan af hans type, og ville elske at se ham på holdet, men han bliver jo nødt til at tage kampen op. Den burde ikke være svær med Ceballos, Isco og hvad de andre tosser nu hedder, men det er klart Ancelotti ikke lover ham mere end han beviser. 

Læste du artiklen jeg smed? Ødegaard er slet ikke registreret pt.! Hvordan skal han så bevise sit værd?! :D

​Du må jo forstå, at manglen på registrering skyldes Ødegaards svage mentalitet. Han er bange for at konkurrere med mægtige Isco og skadede Kroos, at han slet ikke tør registrere sig. Og Ancelotti har altså givet ham masser af chancer. Fik han måske ikke 25 minutter mod AC Milan sammen med vores canteranos og Mariano? Hvis Ødegaard virkelig ville Real Madrid ville han jo bryde ind i La Ligas database og registrere sig selv.

Du har ret. Det alle imod Ødegaard! Zidane hadede ham, nu hader Ancelotti ham. Ingen kan se hans høje niveau! Udover geniet Arteta der, trods sin overflod af klasse spillere på midten, stadig bare putter ham direkte ind på sit vindende hold hver gang! Altså, hvis dét ikke er et bevis på at det bare er alle i Real Madrid der hader ham, så ved jeg ikke hvad er!

​Isco kan vi sgu nok ikke komme af med, men det står fandme skidt til hos den gode Ødegaard, hvis Ancelotti hellere vil beholde Ceballos. Ødegaard er slet ikke klar endnu, men jeg minder blot en gang om, at Modric kom til Madrid som 27-årig og selv der blev han betragtet som en fiasko første sæson blandt nogle. Så først som 28-årig slog han virkelig igenem.

Zidane havde mange skøre idéer om spillere han kunne lide og ikke lide, så det synes jeg ikke man kan regne med.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024

4 år 11 måneder siden #28 af -#7-
​Hold kæft mand, hvis Ødegaard vil til det her Arsenal hold, med den joke af en træner hvis eneste kvalifikation er at han kender Pep, så skal nordmanden sgu have held og lykke herfra. 

DC19

4 år 11 måneder siden #29 af longwind
Hvis jeg var Ødegaard så tror jeg, jeg ville foretrække en sæson på Castilla frem for det her Arsenal-hold.

4 år 11 måneder siden #30 af BBB

Ramos4 post=140284 skrev:

Lars1991 post=140282 skrev:

​Isco kan vi sgu nok ikke komme af med, men det står fandme skidt til hos den gode Ødegaard, hvis Ancelotti hellere vil beholde Ceballos. Ødegaard er slet ikke klar endnu, men jeg minder blot en gang om, at Modric kom til Madrid som 27-årig og selv der blev han betragtet som en fiasko første sæson blandt nogle. Så først som 28-årig slog han virkelig igenem.

Zidane havde mange skøre idéer om spillere han kunne lide og ikke lide, så det synes jeg ikke man kan regne med.

​De første 6 måneder var han vel reelt også en fiasko. Det vendte med scoring mod United. Selv Modric skulle have en hånd med at slå igennem, og den hånd kom i form Nani's fod. 11 mod United's 10 og vi skulle score, så Mou smed en ekstra mand ind på midten. 

Jeg vil dog stadig mene, at den 10'er position, som Modric havde på et tidspunkt, den har han aldrig været i nærheden af at have i Real Madrid, men hans kompetencer er virkelig kommet i spil i hans nuværende rolle. Det samme gælder også for Kroos. Den 10'er roller, som han havde i starten af karrieren, den har han ikke haft i Real Madrid, men hans kompetencer er stadig kommet i spil.

4 år 11 måneder siden #31 af Ramos4
Jeg er i øvrigt ikke kæmpe Ødegaard fanboy eller noget. Jeg synes blot der tegner sig et mønster, når vi sælger Hakimi, Regulion og nu Martin.

Jeg mener bare, hvor godt skulle Ødegaard have klaret sig i Sociedad og Arsenal for at få bare én sæsons chance i Madrid? Hvor godt skal en 20, 21, 22 årig klare sig? Ceballos og Isco er sgu da dårligere og har modsat Martin intet potentiale fremadrettet.

Hvis ledelsen ikke mener han kan bruges, så er det bare at sælge ham. Pogba, Camavinga og måske Goretzka er gratis næste sæson, så hvis vi kan få 50m euro for Ødegaard kan jeg godt forstå man vil slå til. Men en fair chance synes jeg aldrig han har fået.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Følgende bruger(e) sagde tak: Doc.juego, Jbner

4 år 11 måneder siden #32 af Dios
​@Ramos4. 

Skal vi ikke hurtigt blive enige om, at Ødegaard selv kan have bestemt ikke at blive registreret, fordi han er på vej væk, og en mulig skade senere vil sætte hans skifte på stand-by, hvis ikke helt annulleres? 

Der er absolut ingen fremtid i, at registrere Ødegaard, hvis han alligevel er Arsenal spiller. Det jeg elsker ved Real Madrid er, at man opfører sig ordentligt overfor de spillere som vil videre. Om han så hedder Ødegaard, Hakimi eller what so ever, så respektere man spillernes valg og stiller sig ikke på bagben. 

Det er tydeligvis Ødegaard’s helt eget valg, at han vil skifte. Han gjorde det under Zidane sidste sæson og nu gør han det igen. 
Derudover er der vel intet der taler for, at vi absolut skal sælge for at overleve. Vores økonomi ser jo sådan set rigtig god ud, men der er ingen fremtid i at tvinge en spiller til at kæmpe for spilletid, hvis han ikke har lyst og hellere vil spille på et mandskab hvor konkurrencen er minimal. 
Så må det bare blive i en uambitiøs klub som Arsenal indtil han har slået sit navn fast på øverste niveau og kan “kræve” en fast start plads hos en af de største. 

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Sidste redigering: 4 år 11 måneder siden ved Dios.
Følgende bruger(e) sagde tak: doven

• Madridista02
  • Madridista02's profilbillede
  • Platin bruger
  • Platin bruger
  • Real Madrid fan i det øjeblik jeg opdagede Roberto Carlos. Senere blev det Pepe og Marcelo der var mine yndlingspillere.
4 år 11 måneder siden #33 af Madridista02
"Having two of the Midfield competitors already injured, a 36 years old Modric and current versión of Isco to fight with, if a 22 years old Martin Ødegaard couldn't find the will to fight for his place in this weakest Real Madrid side of the century, than he should probably leave, there's nothing else to say anymore."
Så en Real Madrid side der skrev det her. Der er selvfølgelig flere perspektiver på sagen end blot dette, men stadigvæk tankevækkende synes jeg.

Jeg savner Pepe :(
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

4 år 11 måneder siden #34 af PMO
Kan folk ikke smide nogle kilder til det der bliver skrevet. Ellers er det postulater.
En troværdig kilde på at Ødegaard ikke vil blive og kæmpe?

4 år 11 måneder siden #35 af Lars1991

PMO post=140295 skrev: Kan folk ikke smide nogle kilder til det der bliver skrevet. Ellers er det postulater.

Men der er jo ingen der i realiteten ved noget. Langt det meste af de her ting bliver jo behandlet internt. Vi ved ikke om det er Perez, Ancelotti eller Ødegaard selv der vil have ham væk. Eller om det overhovedet er nogen der vil have ham væk! Måske er de alle indstillet på at han bliver og kæmper og rygterne er.. bare rygter. Men hvis de er sande, så ved vi heller ikke grunden. Er det niveau, erfaring, penge, mentalitet. Nobody really knows! Vi prøver jo bare at se på det med den information vi har, også i fortiden, og prøver at komme op med nogle plausible grunde til hvorfor der er de her problemer/rygter med Ødegaard - en spiller de fleste af os havde glædet os til at se i Real Madrid.

Følgende bruger(e) sagde tak: Madridista02

4 år 11 måneder siden #36 af PMO

Lars1991 post=140298 skrev:

PMO post=140295 skrev: Kan folk ikke smide nogle kilder til det der bliver skrevet. Ellers er det postulater.

Men der er jo ingen der i realiteten ved noget. Langt det meste af de her ting bliver jo behandlet internt. Vi ved ikke om det er Perez, Ancelotti eller Ødegaard selv der vil have ham væk. Eller om det overhovedet er nogen der vil have ham væk! Måske er de alle indstillet på at han bliver og kæmper og rygterne er.. bare rygter. Men hvis de er sande, så ved vi heller ikke grunden. Er det niveau, erfaring, penge, mentalitet. Nobody really knows! Vi prøver jo bare at se på det med den information vi har, også i fortiden, og prøver at komme op med nogle plausible grunde til hvorfor der er de her problemer/rygter med Ødegaard - en spiller de fleste af os havde glædet os til at se i Real Madrid.

​For at være ærlig giver jeg meget lidt for rygter, fan teorier osv. Fakta er brugbart, gætterier om diverse ting, uden det mindste faktuelle belæg, er ikke. 

Men skal man så ikke starte med at se på fakta. Ødegaard har spillet 3 kampe for RM og fået 5 indskiftninger. (www.soccerbase.com/players/player.sd?player_id=75804) Det er fakta og det er ikke mange kampe.

Mentalitet? Hvilke indikationer har der været på, at Ødegaards mentalitet er ringere end andre RM spillere? Han har spillet i flere forskellige europæiske ligaer, præsteret og vist potentiale. 
Følgende bruger(e) sagde tak: longwind

Leveret af Kunena Forum