Optakt: Levante - Real Madrid, LaLiga, 2. spillerunde
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Odriozola er en del bedre end Vazquez defensivt, omend han ikke er "god" saa er han ikke saa skidt som Vazquez, saa er Dani ikke klar saa skal Odri ALTID spille fremfor Vazquez, og ellers saa skift over til en 3-mands forsvar, men Vazquez skal bare aldrig ligge omkring eget felt, det vi saa idag er jo paa ingen maade noget nyt.Ramos4 post=140640 skrev:
Det vilde er at Odriozola åbenbart er værre :OKiwes post=140638 skrev: Lucas skal aldrig spille back mere. Aldrig.
Donde está la biblioteca?
Er en smule uenig, omend jeg godt forstaar kritikken.Kiwes post=140645 skrev: Kun mig der synes at Asensio intet gav til vores spil? Så kunne Isco lige så godt være blevet inde.
1. Isco skulle ud, efter udligningen ville spillere som Modric og Kroos have hevet farten ud af kampen for at give Real overtaget igen, men det fejlede Isco komplet med (mener ikke vi kan forvente at det job skal ligge paa Fede endnu), og derved faldt han laengere og laengere ud af kampen. Saa udskiftiningen af Isco var kun paa sin plads, selvom han spillede rigtig fint de sidste 25 minutter af 1. halvej.
2. Synes det var ret tydeligt at se at Asensio havde faaet at vide at han skulle soege feltet, derfor var han ikke saa synlig i opspillet som man maaske kunne have forventet, men tror han gjorde det Ance bad ham om. Han laver ogsaa 2 rigtig god dybde loeb bag forvsaret men hverken Dani eller Militao opfanger ham i de situationer. Og saa tror jeg heller ikke det hjalp ham at man skiftede Bale ud, fordi det tvang ham til at skulle mere i feltet, havde man beholdt Bale paa banen havde man kunne faa mere ud af Asensio's indlaeg(og hjoerne spark), men istedet var han selv tvunget til at soege feltet. Ud over det havde han et godt skud paa kanten af feltet der havde retning mod maal, men bliver rettet af til hjoerne, med en smule mere held havde den vaeret inden for rammen.
Enig i at det ikke var prangende fra Asensio's side, men han er jo heller ikke en type der gaar ind og afdribler 4 spillere og saetter den op i hjoernet, saa tror han var det bedste kort Ance kunne spille i den situation, dog var det forkert at tage Bale ud naar man saetter en spiller som Asensio paa banen og saa maa vi ikke glemme at denne kamp for laengst havde vaeret afgjort hvis Vazquez ikke havde spillet back!
Ancelotti sagde det handlede om fitness.Kiwes post=140645 skrev: Kun mig der synes at Asensio intet gav til vores spil? Så kunne Isco lige så godt være blevet inde.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Jeg er sgu ret positiv efter i går aftes - på trods af nederlaget. Det er jo et helt andet hold end de sidste sæsoner, og det handler især om, at de rigtige løb bliver taget, og at de rigtige bolde bliver spillet.
Det er skidt af indkassere tre mål, og der er tale om et par store forsvarsblundere, men det er kraftedeme også heldigt. Vi vinder den kamp ni ud af ti gange, og det skal man altså også have med.
Men vigtigst af alt: Vinicius. Hvad er det, vi ser? Er det en god portion held med et par flotte afslutninger, hvorefter vi kommer tilbage til den gamle brasilianer? Eller er det her reelt set en Vinicius, der har fået en ny træner og har fået de små råd og tweeks, som løfter hans slutprodukt? Jeg håber klart på det sidste, og hvis det er tilfældet, så skal han jo starte.
Hazard til gengæld. Det er sgu trist, synes jeg. Det er jo tydeligt, at han har mistet sin eksplosivitet, og det er vel ret beset det, vi har købt ham for. Lige nu kan man da godt se, at han er en dygtig dribler, ejer en flot teknik og er god i småspillet, men hvis ikke han som fløj kan trække forbi en modstander, bliver han altså pludselig middelmådig, når han heller ikke ejer hverken fysik eller flotte afslutninger. En slags version af Isco - bare på kanten.
Er det fordi han hedder Lucas, og langtfra er god nok? Eller er det fordi folk vitterligt mener det er hans fejl?
Første scoring er rigtig ærgerlig, men igen synes jeg faktisk han gør det rigtige. Han er ikke naturlig forsvarspiller, og normalt ville man nok trække en offside, men han følger sin mand, og vores 5 spillere omkring Morales og Melero var åbenbart ikke nok til at fange 2. bolden. Fantastisk spillet ind af Melero, og ja Lucas bliver fanget, men er hans fejl så slem, at det decideret er hans skyld?
Jeg selv hader når centerbacks løber ud af position, fordi det efterlader så meget plads i bagrummet, og man ser det jo 2-3 gange med Nacho i løbet af kampen, hvor der kommer mål på den ene. Jeg synes virkelig det er svært at klandre Lucas alene for nogle af målene. Det er børnesygdomme i vores defensiv som gentagende gange gør, at modstanderen kan få en stor chance, hvis de har lyst.
Alaba ser dum ud på 2 af målene. Nacho er ude af position i halvdelen af tiden han spiller. Militao er jeg rædselslagen ved, og kigger altid for meget bold, og Lucas er jo bare ikke god nok, men hvorfor er det altid ham der får hele skylden?
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Afleveringen til det første mål er god, men der skal han simpelthen holde linjen. I min optik står han alene for den. Det 2 mål er slet ikke hans skyld. Kunne han gøre mere..måske.Dios post=140668 skrev: Er der ikke en saglig person som kan fortælle mig hvorfor det hele skal handle om Lucas? Er det hans skyld, fordi der bliver scoret fra hans side af på et indlæg fra venstre? Militao og Lucas skal dække 3 mand. Militao er forreste mand og dækker 0 af dem. Lucas positionere sig jo rigtig godt ift. de 2 angribere, hvor han reelt set dækker begge op. Han er jo ikke Supermand, som kan dække 3 mand op alene.
Er det fordi han hedder Lucas, og langtfra er god nok? Eller er det fordi folk vitterligt mener det er hans fejl?
Første scoring er rigtig ærgerlig, men igen synes jeg faktisk han gør det rigtige. Han er ikke naturlig forsvarspiller, og normalt ville man nok trække en offside, men han følger sin mand, og vores 5 spillere omkring Morales og Melero var åbenbart ikke nok til at fange 2. bolden. Fantastisk spillet ind af Melero, og ja Lucas bliver fanget, men er hans fejl så slem, at det decideret er hans skyld?
Jeg selv hader når centerbacks løber ud af position, fordi det efterlader så meget plads i bagrummet, og man ser det jo 2-3 gange med Nacho i løbet af kampen, hvor der kommer mål på den ene. Jeg synes virkelig det er svært at klandre Lucas alene for nogle af målene. Det er børnesygdomme i vores defensiv som gentagende gange gør, at modstanderen kan få en stor chance, hvis de har lyst.
Alaba ser dum ud på 2 af målene. Nacho er ude af position i halvdelen af tiden han spiller. Militao er jeg rædselslagen ved, og kigger altid for meget bold, og Lucas er jo bare ikke god nok, men hvorfor er det altid ham der får hele skylden?
- Thomaskjensen
-
- Platin bruger
-
Enig i at Lucas ser meget ringe ud ved 2-1, men hvor er Nacho?
Ved 3-2 er det vel Alaba, Nacho og Militao der hopper op efter samme boldt, mens Carvajal står og kigger på uden at orientere sig om at han er alene med 3 spillere. I situationen er det Nacho der taber duellen hvor efter Alaba uheldigt får den i hovedet, her ser ingen af de 4 bagerste ret gode ud...
Jeg ser en trend i alle mine kommentarer, og det er Nacho.
Glemte helt den brændte chance hvor der skulle havde stået 4-2, her løber angriberen fra Nacho.
- madrid2000
-
- Platin bruger
-
At Vasquez koster mål og piv ringe offensivt er jo ikke en overraskelse. Der er perioder, hvor han spiller over niveau, og ligner en fornuftig løsning, men hans normale niveau er på et 2 tal.
Jeg var virkelig underholdt i går. Heller 3-3 end 1-1 eller 0-0 under Zidane. Vinicous mål virker meget lovende. Jeg håber det er tegn på bedre dage.
Jeg har desværre ingen tiltro til Isco, Bale og Asensio. Tror det er Vinicious og Rodrygo, der skal satses på. Bale er tung i røven. Kun god som target man de sidste 5 minutter, hvis man jagter mål.
Thomas tager fejl ved maal nr. 1Thomaskjensen post=140673 skrev: Nacho så ikke god ud ved 1-1 målet, han virker heller ikke ret tilfreds med sig selv efter målet.
Enig i at Lucas ser meget ringe ud ved 2-1, men hvor er Nacho?
Ved 3-2 er det vel Alaba, Nacho og Militao der hopper op efter samme boldt, mens Carvajal står og kigger på uden at orientere sig om at han er alene med 3 spillere. I situationen er det Nacho der taber duellen hvor efter Alaba uheldigt får den i hovedet, her ser ingen af de 4 bagerste ret gode ud...
Jeg ser en trend i alle mine kommentarer, og det er Nacho.
Glemte helt den brændte chance hvor der skulle havde stået 4-2, her løber angriberen fra Nacho.
Thomas tager fejl ved maal nr.2
Thomas tager fejl ved maal nr.3
Jeg ser en trend i alle mine kommentarer, og det er Thomas :D
Spoej til side, her kommer lige et lidt anderledes udlaeg af de 3 maal, vi starter bag fra.
Maal nr 3: Nacho hopper op med en Levante spiller, Nacho naar hoejest, men faar ikke hovedet paa bolden, MEN det goer levante spilleren heller ikke (han fokusere faktisk mere paa at skubbe Nacho end han goer paa at naa bolden), og saa rammer bolden altsaa Alaba i hovedet. Hvis Alaba ikke havde staaet der havde der vaeret maalspark, saa hvordan kan det noegnsinde blive Nacho's skyld??? Det er sku for meget at forvente at han i luften ogsaa lige skal orientere sig om hvor Alaba staar henne, Nacho's eneste job i den situation er at soerge for hans direkte mand ikke naar foerst til bolden og den opgave loeser han med 100% succesrate!
Maal nr 2: Du spoerger jo selv hvor Nacho er henne, jamen han er da ude og daekke Venstre Back'en (altsaa der hvor bolden er og hvor indlaegget bliver slaaet fra) da Levante ret nemt via en trekant for spillet sig om bag ved Alaba, saa Nacho har kun 2 valg, han kan loebe ind i feltet igen og derved efterlade De Frutos helt alene ude paa venstre kanten eller han kan forseoge at naa ud til De Frutos og forsoege at lukke ned for indlaegget. Ved ikke hvad du mener han skulle goere i den situation, men uanset hvad saa naar han aldrig retur ind foran maal hvis de Frutos vaelger at slaa et hurtigt indlaeg. Her mener jeg nok mere vi skal kigge imod Casemiro og Fede og spoerge hvorfor de staar og kigger fodbold istedet for at loebe ned og daekke det hul Nacho efterlader. Og selvom Vazquez bliver solgt og staar alene med 2 mand foran maal, saa beviser han igen at han ikke kan magte den defensive opgave da han i skud oejeblikket traekker sig fordi han er bange for at blive ramt af bolden, i selv samme situation skal der ikke herske tvivl om at Dani havde kastet hele kroppen ind foran skuddet med aabne oejne og haenderne bag ryggen, det havde maaske ikke hjulpet meget men bare endnu et af de mange pragt eksemplarer paa at Vazquez ALDRIG skal naerme sig eget felt! Men her kan du jo saa vaelge om du mener at Nacho skulle have efterladt De Frutos helt alene paa kanten og forsoegt at naa tilbage i feltet, jeg mener absolut han vaelger den mulighed der har stoerst chance for succes (altsaa hvilken forsvare spiller vender ryggen til en helt aaben kant spiller og loeber retur i felete, Nacho skal i denne situation kunne stole paa at hans midtbane kollegaer loeber retur i feltet)
Maal nr. 1: Igen spiller Levante med en nem trekant rundt om Casemiro og Fede og derved staar de pludselig 3 Levante spillere i ryggen paa Casemiro og Fede, man kan sagtens disuktere hvad Nacho skal goere i denne situation, vaelger han at blive staaende saa er der en Levante spiller ret-vendt mod maalet, ca. 10 meter uden for feltet, hvis han faar lov til at trykke et skud af uden at blive presset kunne man godt forstille sig at Courtois havde givet forsvaret en kommentar med paa vejen, der er en eller anden der skal gaa til manden med bolde i den situation men da han allerede er kommet forbi Case/Fede, saa falder den paa Nacho. Nacho traekke ud af feltet velvidene at Militao og Vazquez stadig er bag ham, han naar ikke af blokere aflveringen men faar presset nok til at den aflvering der falder lige foran feltet bliver en smule upraecis, og det giver Militao chance for at tackle bolden, hvilket han faktisk ogsaa faar gjort, uheldig for ham og Madrid saa ender den loese bold i foedderne paa Melero, der nemt kan spille bolden ind imellem Militao og Nacho, som nu begge er ude af position (begrundet vel og maerke). Imens alt dette udpsiller sig har Vazquez kun 1 opgave og det er foelge med i hvad Roger Marti laver, for der er ingen andre spillere omkring ham, enten skal han holde offside linjen fordi saa var maalet underkendt (og det havde vaete en offside for 2-3 metter) og ellers skal han foelge Roger ind i feltet og ligge sig imellem ham og maalet foer afleveringen overhovedet falder, men istedet saa spiller Vazquez paa fineste vis Roger onside imens han er alt for langt fra manden til at kunne naa ham i feltet, og dette sker alt samme fordi han staar og kigger fodbold. Dette var 100% et maal der kunne have vaeret undgaaet hvis man havde haft en rigtig hoejre back...paa hoejre back pladsen! Men naar man vaelger at spille med en Wing der sidste season helt alene har kostet flere point og over en haandfuld maal, saa ligger man som man selv har redt.
Vi kan sagtens diskutere om der blev kommunikeret ordentligt iblandt forsvares spillerne i 2. halvej, vi kan ogsaa godt kigge paa om Alaba maaske var en smule for offensiv (selvom han er med i opspillet til 2 af vores maal) og derved efterlader for meget plads paa Venstre siden som Isco naturligvis ikke tager sig af (I hoejre side laa Fede meget dybt og skulle flere gange agere Hoejre back, men den rolle var der ingen fra midtbanen der paatog sig i den anden side), og man kan ogsaa stille spoergsmaals tegn ved om Casemiro og Fede var aktive nok ved maal nr. 1 og 2. Men det aendre bare ikke paa at det er Vazquez der igen igen fejler fatalt og byder Levante ind i kampen, og det er den pris vi betaler (og har betalt mange gange foer) ved at have en offensiv-minded wing i vores bagkaede, det fungere ikke og det gjorde det heller ikke i sidste season. Men at individuelt give Nacho skylden for nogle af maalene er imo helt hovedloest!
DeLaRed post=140671 skrev: @Dios, nu skriver du at Nacho konstant er ude af position (noget vi naturligvis er komplet uenige i), men du har sagt det samme utallige gange om Ramos, Militao føler du dig ikke sikker ved og hvis jeg ikke husker helt forkert så var du heller ikke Varane’s største fan, på baggrund af det går jeg også ud fra at Pepe nok heller ikke var helt din kop te (han kan vel bedst beskrives som det vi håber Militao en dag bliver til). Så af rent og skær interesse kunne jeg godt tænke mig at spørge dig hvornår der sidst har været en midter forsvarer i Madrid, som fik din fulde accept? (Cavalho, Cannavaro, Samuel, Hierro etc, hvor langt skal vi tilbage)
Jeg elskede Varane før hans knæskade. Det største forsvarstalent jeg nogensinde har set, men desværre gik han fuldstændig i stå efter hans knæskade. Hamrende usikker på bolden, og underlig dårlig i hans dueller. Du ser jo selv Real Madrid's kampe, så det ved du jo.
Ramos har jeg tatoveret på min krop, og han er i min bog den største forsvarspiller i historien. Defensivt er han ikke i nærheden af rigtig mange italienere, men som en samlet pakke var han i hans prime det største.
Jeg er ikke en person som til hver en tid vil forsvare en spiller, fordi jeg kan lide typen. Ser jeg noget i spilleren, så vil jeg have mine argumenter, men hvorfor skulle jeg blive ved med at sige Ramos er verdensklasse når han weekend efter weekend viste rigtig svagt forsvarspil? Det gjorde jeg jo ikke for 5-6 år siden.
Hvis du ikke synes Ramos var ude af position, så kan jeg sagtens forstå hvorfor du ikke synes Nacho ikke er det :D Det kræver en sindssyg disciplin fra resten af holdet, at dække op for forsvarspillere, som går væk fra sin linje. Nacho inde centralt under 2-1 målet havde gjort underværkere. Lucas ville kunne fokusere på sin mand på bagerste. Om der stadig havde været mål skal jeg ikke kunne sige, men jeg kan slet ikke forstå trænere acceptere sine midterforsvarer agere som Nacho under målet. Han gør jo situationen langt farligere ved, at forlade sin position. Det kræver jo vi har en kant som arbejder ligeså meget defensivt som offensivt, og det er der jo ingen på det her plan som gør, selvom du vil argumentere for Asensio gør det :D
For at svare på dit spørgsmål, så var jeg rigtig tilfreds med Ramos og Varane duoen for en helt del år siden. Ellers skal vi tilbage til Hierro for at finde en der kunne løse opgaven imo.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.