Kylian Mbappé: Jeg fortalte PSG at jeg gerne ville væk

1 uge 5 dage siden #13 af Real HWL

Thomaskjensen post=142701 skrev:

Real HWL post=142700 skrev:

Fondo_Sur post=142699 skrev: Sagen må i hvert fald have afskrækket spillere i at skrive under med PSG. Hakimi virker fx bondefanget indtil 2026. Om han vil kunne lide at bo i Paris så længe eller drømmer om et skifte i sommeren 2025 er bare ærgerligt. Kontrakter er heldigvis ikke så rigide i Real Madrid, hvor man lod Varane gå selvom det kun er Militantao og tvivlsomme Jesus V, der er reelle midterforsvarer.

Sikkert ikke, PSG tilbyder en løn de færreste kan sige nej til. Men hvis man vil være sikker på at have en lille smule frihed, så må man få skrevet en frikøbsklausul ind i sin kontrakt.

​Som så er ulovligt i Frankrig :( 

Ja det har du da ret i. Det er kun ved nedrykning du kan få en frikøbsklausul.

Sidste redigering: 1 uge 5 dage siden ved Real HWL.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 uge 5 dage siden #14 af Ramos4
Hvis man ikke kan se sig selv i en klub i 5 år frem, så skal man nok ikke underskrive en kontrakt på 5 år.

Problemet med uskrevne regler er, at de nemt kan bøjes. Hvornår skal man acceptere at en spiller vil væk? Er det også inden for f.eks. 2 år af en 5 årig kontrakt, eller er det kun inden for det sidste år, man SKAL gå med til et salg? Hvor høj skal transfersummen være, før den sælgende klub SKAL sige ja til et salg?

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018.

1 uge 5 dage siden #15 af Real HWL

Ramos4 post=142704 skrev: Hvis man ikke kan se sig selv i en klub i 5 år frem, så skal man nok ikke underskrive en kontrakt på 5 år.

Problemet med uskrevne regler er, at de nemt kan bøjes. Hvornår skal man acceptere at en spiller vil væk? Er det også inden for f.eks. 2 år af en 5 årig kontrakt, eller er det kun inden for det sidste år, man SKAL gå med til et salg? Hvor høj skal transfersummen være, før den sælgende klub SKAL sige ja til et salg?

Der kan ske mange ting indenfor 5 år der gør at man vil skifte klub. Lige i Mbappes tilfælde så ville han gerne prøve noget nyt efter 6-7 år i den franske liga. Hvorfor skal han ikke have lov til det? For engangsskyld handler det ikke om penge, men om nye udfordringer.

Man skal acceptere en spiller vil væk hvis det er det han ønsker, så er det i mine øjne lige meget hvor lang tid der er tilbage af en kontrakt. Hvis man ønsker at skifte efter allerede 2 år, kunne det f.eks tyde på at spilleren ikke er faldet til i klubben eller landet. Skal man så tvinge ham til at blive? Prisen afhænger af situationen. Hvis spilleren vil væk må man aftale en fair pris der tilgodeser alle parter. Tænker også det foregår sådan i de fleste normale klubber. Det er trods alt mennesker vi har med at gøre.

1 uge 5 dage siden #16 af Kasillas
Alle bør vide hvad en bindende kontrakt er. Har en (top)spiller skrevet en kontrakt på 5 år, så har man bundet sig til perioden. Men normale klubber plejer at sælge spilleren 1 år før kontraktens udløb for at tilfredsstille alle parter. Det gælder specielt top-spillere.

Men Prison $aint G€rmain er slet ikke en normal klub med en normal logik angående indtægter og regnskabsbalance af en indlysende grund: Klubben er ejet af diktaturstaten Qatar, og landets olierigdomme bliver postet til P$G uden hensyn til indtjeningsbalance: Fordi deres foretagende er SPORTVASKNING, sådan at du ikke kommer til at tænke på overgreb mod gæstearbejder, håndafhugning og diktatur når du tænker "Qatar".

Financial Fair Play spiller ikke en stor rolle for at stække P$G tilsyneladende så vidt jeg kan se. P$G-kaliffen sidder der, og desuden dømmer den ikke konsekvens bortset fra småbøder. Desuden er Financial Fair Play suspenderet for en stund i Frankrig, og dermed havde/har P$G ingen grund til at sælge Mbappe.

180 mio. euro er også en dråbe i vandet for P$G. Hvad i alverden skal de bruge de 180 mio. euro til når de har Qatar bag ryggen?

Spørgsmålet er om P$G kommer til at ramme os økonomisk, fx ved at komme til at gå efter samme spillere som vi udelukkende for at presse prisen op, for at statuere et eksempel til andre klubber om konsekvensen.

Vores stærkeste våben mod sportvaskningsklubben fra Paris er nok vores historie og stadium, mens P$G slår os på pengepungen. Men kan P$G-diktatoren omdanne deres egen stadium til topklasse og kan P$G vinde nogle par champions League-titler de næste par årtier, så vil de eventuelt matche klubber som Real Madrid, Barcelona, Juventus, AC Milan, Liverpool og Manchester United i historie.

“Real Madrid er en klub som kun tænker på det sportslige, aldrig det politiske eller nationalistiske… Jeg tror, at det er en kæmpe fordel den har overfor FC Barcelona som tænker for meget i det politiske.” – Jorge Valdano

1 uge 5 dage siden #17 af Ramos4

Real HWL post=142705 skrev:

Ramos4 post=142704 skrev: Hvis man ikke kan se sig selv i en klub i 5 år frem, så skal man nok ikke underskrive en kontrakt på 5 år.

Der kan ske mange ting indenfor 5 år der gør at man vil skifte klub. Lige i Mbappes tilfælde så ville han gerne prøve noget nyt efter 6-7 år i den franske liga. Hvorfor skal han ikke have lov til det? For engangsskyld handler det ikke om penge, men om nye udfordringer.

Man skal acceptere en spiller vil væk hvis det er det han ønsker, så er det i mine øjne lige meget hvor lang tid der er tilbage af en kontrakt. Hvis man ønsker at skifte efter allerede 2 år, kunne det f.eks tyde på at spilleren ikke er faldet til i klubben eller landet. Skal man så tvinge ham til at blive? Prisen afhænger af situationen. Hvis spilleren vil væk må man aftale en fair pris der tilgodeser alle parter. Tænker også det foregår sådan i de fleste normale klubber. Det er trods alt mennesker vi har med at gøre.

​En kontrakt gælder begge veje. Vi vil sindssygt gerne af med Bale, men han er i sin gode ret til at blive kontrakten ud og hæve sine penge. Omvendt må spillere også acceptere at klubber gerne vil beholde dem kontrakten ud. Hvordan skulle vi kunne tvinge Bale til at bryde kontrakten? På samme måde er det vel fair, at klubber heller ikke skal tvinges til at bryde en kontrakt.

Et salg forudsætter også, at man kan få de penge ind igen, man har givet for spilleren. Hvorfor skulle en klub dog sælge en spiller med et tab? Så kan man argumentere for, at spilleren ikke performer sit bedste, hvis han er utilfreds, men en klub er da i sin gode ret til at vælge ikke at sælge, hvis de ikke føler pengene passer. Det nytter ikke noget, at spillerne kan styre showet suverænt, så længe der er transfersummer involveret.

Enten skal vi have styr på de enorme overgangssummer, ellers må spillere til at underskrive kortere kontrakter. 

1 uge 5 dage siden #18 af Fondo_Sur
Klubberne som kollektiver står i en meget mere magtfuld position i forhold til spilleren, som er et menneske. Det gør meget mere ondt, hvis man vil væk fra et sted end hvis man som spiller vil have de sidste penge ud af sin kontrakt i Real Madrid, hvor man selv har været medvirkende til store præmiepenge og andre diverse indtægter. Synes ikke at det er helt fair at sammenligne caso Mbappé med Bale.

Det er dog fair, at man skal respektere sin kontrakt, hvilket Mbappé i den grad også gør. PSG (Leonardo) udtalte sig dog netop ambivalent i forhold til at holde kontrakten, når han udtalte, at Mbappé ikke måtte smutte gratis:
“- Når præsidenten siger til hele verden, at man ikke år lov til at rejse og at man aldrig slipper en gratis……..i det øjeblik, så bliver man lidt bekymret, det vil jeg ikke lyve om. Jeg sagde: Hvis jeg ikke kan rejse frit (når kontrakten udløber, red.), hvad skal der så ske? Herefter kom der lidt fornuft ind og man fortalte mig, at det var hans måde at vise sin afmagt på. Det beviser, at jeg har gjort noget godt for klubben og at man ikke vil af med mig”

PSG har desuden afvist transfersum, der netop er højere end, hvad de selv betalte på trods af covid-19 og snarligt kontraktudløb.

PSGs mange dårlige undskyldninger er bare røgslør for, som tidligere drøftet, at deres økonomiske forankring er unormal i fodboldregi. Der er i den grad brug for FFP eller lignende i Frankrig. Det får de vidst i 2023, og det er det samme år, hvor Messis kontrakt udløber.  

Sidste redigering: 1 uge 5 dage siden ved Fondo_Sur.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL

1 uge 5 dage siden #19 af Real HWL

Ramos4 post=142707 skrev:

​En kontrakt gælder begge veje. Vi vil sindssygt gerne af med Bale, men han er i sin gode ret til at blive kontrakten ud og hæve sine penge. Omvendt må spillere også acceptere at klubber gerne vil beholde dem kontrakten ud. Hvordan skulle vi kunne tvinge Bale til at bryde kontrakten? På samme måde er det vel fair, at klubber heller ikke skal tvinges til at bryde en kontrakt.

Et salg forudsætter også, at man kan få de penge ind igen, man har givet for spilleren. Hvorfor skulle en klub dog sælge en spiller med et tab? Så kan man argumentere for, at spilleren ikke performer sit bedste, hvis han er utilfreds, men en klub er da i sin gode ret til at vælge ikke at sælge, hvis de ikke føler pengene passer. Det nytter ikke noget, at spillerne kan styre showet suverænt, så længe der er transfersummer involveret.

Enten skal vi have styr på de enorme overgangssummer, ellers må spillere til at underskrive kortere kontrakter. 

Altså hvem vil gerne af med Bale, udover os fans? Zidane gad ikke bruge ham. Jeg har da ikke indtryk af at Perez har prøvet at presse Bale ud af klubben. Var han ikke skadet nu, så er jeg også sikker på han havde startet de fleste kampe.

Men ja selfølgelig gælder en kontrakt begge veje.

Det tænker jeg da ikke man bare kan forlange at man får det samme for en spiller som man selv har givet for ham. I en normal verden ville real stå med de klart bedste kort på hånden i en forhandling med en klub om en spiller der gerne vil væk og har et år tilbage af kontrakten. Varane til United for 35m. Vi kan hurtigt blive enig om at Varane mindst er det dobbelte værd. Men det kan real bare ikke forlange for ham når han gerne vil væk og hans kontrakt udløb om et år.

For at vi ikke træder for meget i det samme så er jeg helt med på jeg har alt juridisk imod mig i den her debat. Men jeg har stadigvæk ikke fundet ud af om du har en lige så sort/hvid holdning som psg har?

1 uge 5 dage siden #20 af Thomaskjensen
Tror helt enkelt at Leonardo har levet under en sten i de sidste 30 år, han har som det land der ejer klubben ikke fulgt med i udviklingen og ved ikke at kvinder nu har rettigheder og Bosmann dommen ved han intet om :)

Jeg bliver som de fleste provokeret over at PSG har råd til at sigen nej til vores elskede klub, men samtidig er de jo ligeglade med penge.

Om man så skal være sur over PSG som klub, FFP (pftt) eller de regler La Liga kontra den franske ditto liga stiller for krav til klubberne er nok den diskussion man skal have for den er konkurrence forvridende så det basker.

Vi spiller helt enkelt ikke efter samme regler!

Nuvel, om 1½ år SKAL alle franske klubber leve op til de samme regler som La Liga, og så er det slut med PSG, med mindre de faktisk lykkedes med at vinde alt de næste 2 år, og det håber jeg inderligt ikke sker.

Håber og tror at PSG går ned i historien som et sjovt og forrykt projekt, for fanbasen findes helt enkelt ikke. Vist har PSG enormt mange fans i Mellemøsten, men det sportslige projekt ud over Mbappé som vil væk og 2 ældre Barca spillere + Ramos er jo ikke lige noget at juble over.
Følgende bruger(e) sagde tak: andreashn, Fondo_Sur

1 uge 4 dage siden #21 af Ramos4

Real HWL post=142709 skrev:

Ramos4 post=142707 skrev:

Altså hvem vil gerne af med Bale, udover os fans? Zidane gad ikke bruge ham. Jeg har da ikke indtryk af at Perez har prøvet at presse Bale ud af klubben. Var han ikke skadet nu, så er jeg også sikker på han havde startet de fleste kampe.

Men ja selfølgelig gælder en kontrakt begge veje.

Det tænker jeg da ikke man bare kan forlange at man får det samme for en spiller som man selv har givet for ham. I en normal verden ville real stå med de klart bedste kort på hånden i en forhandling med en klub om en spiller der gerne vil væk og har et år tilbage af kontrakten. Varane til United for 35m. Vi kan hurtigt blive enig om at Varane mindst er det dobbelte værd. Men det kan real bare ikke forlange for ham når han gerne vil væk og hans kontrakt udløb om et år.

For at vi ikke træder for meget i det samme så er jeg helt med på jeg har alt juridisk imod mig i den her debat. Men jeg har stadigvæk ikke fundet ud af om du har en lige så sort/hvid holdning som psg har?

​Vi kan sagtens blive enige om, hvad der er god stil eller ej. Men jeg siger bare, at man ikke kan forvente at alle er lige flinke. Slet ikke en klub, der får lov at bryde FFP. En kontrakt er en kontrakt og der er ikke noget der hedder flink i business. Der må konkrete regler på bordet, hvis vi skal problemet til livs.

Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL

1 uge 4 dage siden #22 af Thomaskjensen
Det er jo netop det som er problemet her, at RM skal ikke bare leve op til FFP, nej LaLiga stiller krav til os også med et lønloft og et krav at alle spillere skal have en frikøbsklausul.

Vi ser jo tydeligt konsekvenserne af ikke at have styr på økonomien i form af Barcelona og Valencia

Alt dette er PSG 100% fritaget for, de næste 1½ år kan de gøre lige hvad der passer dem. Derefter går der sikkert en årerække inden reglerne er lige for alle.

Og vent bare, der er med garanti nogen der kommer ville straffe RM for at tjene penge på andet end fodboldt

1 uge 4 dage siden #23 af Real HWL
​Ifølge Mbappes mor, så skrider det frem af med en kontraktforlængelse :-/

1 uge 4 dage siden #24 af Daniel

Real HWL post=142714 skrev: ​Ifølge Mbappes mor, så skrider det frem af med en kontraktforlængelse :-/

Jeg ville ikke stole på nogen fra Mbappés bagland i det her spil mellem Real Madrid og PSG.

Det er f.eks. offentlig kendt, at Farmand Kylle også gerne så Mbappé blive i fransk fodbold.

Heldigvis har Mbappé større drømme og ambitioner. Han binder sig ikke til PSG med to år mere efter sommerens shit show. Det nægter jeg simpelthen at tro på.

Familien Kylle vil gerne blive, men de behøves nødvendigvis heller ikke at rejse med til Madrid ;-)
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, El Siete

Leveret af Kunena Forum

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.