Bale skadet hjem fra Wales

2 måneder 1 uge siden #13 af Brylle
Besvaret af Brylle på emne Bale skadet hjem fra Wales
​Han har ikke været i spil i flere måneder. Hvordan i alverden tager man så på landsholdslejr? Det synes jeg virkelig er useriøst.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

2 måneder 1 uge siden #14 af Mølbat
Besvaret af Mølbat på emne Bale skadet hjem fra Wales
​Bale har ikke lavet andet end at tage pis på Real Madrid de sidste tre år, og det her er endnu et eksempel. Han ved udmærket godt, at han er småskadet/på vej tilbage fra en skade, men tager alligevel med landsholdet, og gør her skadessituationen værre. Han ønsker kun at bruge Madrid til at hæve sin løn og så tage til Wales for at spille et par gange om året. Han bragte sig selv ind i klublegende-debatten med sine præstationer fra '13 til '18, men siden da har han gjort alt, hvad han kan for at komme ud af den diskussion. En klublegende her bliver han aldrig.

2 måneder 1 uge siden #15 af 9eren
Besvaret af 9eren på emne Bale skadet hjem fra Wales

elle44 post=143511 skrev: Jeg synes det er fint at pifte af holdet, men synes også det er lavt at pifte af enkelte spillere, medmindre de har gjort noget helt vanvittigt. Fx hvis man fejrer en scoring med et heil hitler til følge. Men som Ramos4 også pointerer, er det svært for os at sætte os ind i, når vi slet ikke er inde omkring kulturen.

​hvis Jesper gider, så kan han sikkert fra 2003 og frem finde en masse snak om dette her på madridista dk :)

Hugol. 32 años con el mejor club del mundo.
Agent for Aquinas American School/Getafe Internacional (14-17 år) David Aznar
Il mio nome é Guiseppe Meazza
Medlem af Peña La Gran Familia

2 måneder 1 uge siden #16 af madrid2000
Besvaret af madrid2000 på emne Bale skadet hjem fra Wales
​Det kunne være rart, hvis man ikke fik flere Bale nyheder.
Jeg har ikke betragtet ham som en del af holdet i flere sæsoner nu.

2 måneder 1 uge siden #17 af Kimbo
Besvaret af Kimbo på emne Bale skadet hjem fra Wales
Sikke noget vrøvl at man ikke kan have en holdning til noget bare fordi
man ikke har været en del af det.
Så kan man dælme ikke have en holdning til særligt meget
her i livet.
Jeg var ikke med til at futte kvinder af på bålet dengang det var på mode, men derfor tænker jeg godt jeg må stille spørgsmålstegn til
om det var den korrekte fremgangsmåde.

Når det så er sagt er Real Madrid speciel på dette område.
Jeg bryder mig generelt ikke om at der bliver piftet af enkelte spillere under kampen, men omvendt er jeg heller ikke super imponeret af fanklubber der støtter holdet konstant, uanset hvordan de performer. Har man spillet elendigt skal det også kunne mærkes fra tribunerne efterfølgende.
Følgende bruger(e) sagde tak: Kratmus

2 måneder 1 uge siden #18 af Kratmus
Besvaret af Kratmus på emne Bale skadet hjem fra Wales

Dragam post=143505 skrev:

Kasillas post=143502 skrev: ​Jeg kan ikke skælde Bale ud på baggrund af hans adskillige skader, for det er han ikke herre overfor. Real Madrid valgte, at skrive en lang kontrakt og ergo er det vores ansvar, at udbetale hans fede hyre hver måned. Sådan er cyklussen: Man udsteder en kontrakt, og mange gange tjener klubben penge på det og andre gange gør den ikke. Jeg er taknemlig for hans bidrag til Copa del Rey'en og plus de to Champions League, hvor han uden tvivl havde afgørende rolle, og selv hvis jeg kunne skrue tiden tilbage ville jeg fortsat skrive kontrakt med Bale jævnfør de tre føromtalte pokaler.

Der hvor Bale har ridset sin egen lak er, at han har været involveret i pinlige episoder, der blot gjorde mere skade på hans eget omdømme og gjorde det sværere for ham selv at vinde tillid. Hvad i alverden var pointen i at han grinede over at få et flag med "Wales-Golf-Madrid" skrevet på? Hvad i alverden var pointen med at lave bevidst provokerende kikkert-rollespil i den modsatte bane mens Real Madrid var i afgørende momenter på den anden side af banen?  Hvorfor i alverden valgte hans agent - Jonathan Bennet - at udbasunere ævl om at vi fanserne skal kysse Bales fødder og være taknemlige blot for at provokere med Bales billigelse? Kunne Bale ikke se, at alt dette ville give bagslag?

Oven i købet er Bale ekstremt uvidende om Real Madrids kultur og kender ikke til vores pifte-kultur, og selv journalisten er tilsvarende uvidende om klubben:

Det er faktisk ikke noget usædvanligt, at vi krævende madridistas pifter, når holdet ikke præsterer eller har rodet sig i noget dumt. Det er en måde at motivere spillerne til at gøre det bedre næste gang. Sådan er Real Madrid og derfor er vi Spaniens og Europas mest vindende klub. Liverpool havde ikke vundet Premier League i omkring 30 år, og det var fansene tilfredse med og sang deres klubsange, men sådan ville det aldrig nogensinde gå i Real Madrid. Sært at den idiot ikke vidste det, og sært at ingen havde forklaret ham realiteterne i Real Madrid.

Jeg undres i det hele taget om hvordan fansene vil tage imod Bale i sæsonens sidste kamp og potentiel afskeds-seancen? - Vil de hylde ham eller pifte ad ham? På den ene side er han en helt i klubben, men på den anden side er han ubegavet idiotisk, der ikke kendte værdier og krævementaliteten, og derfor har rodet i en række pinlige episoder, der snildt kunne havde undgås med en lille dosis refleksionsevne. 

​Kulturen med at pifte af egne spillere er skammelig, og jeg væmmes ved folk der gør det.

Kritik kommer i mange former, heriblandt piften. Jeg er med på, at skolelæreren ikke skal pifte af eleven, der svarer forkert, men hvis man som professionel fodboldspiller ikke kan klare kritik i form af piften, skulle man måske have valgt en miniputklub som Atletico Madrid eller golf i stedet. Sidstnævnte har Bale jo så til dels også valgt, og tilsvarende spillede han godt i Tottenham. Det er måske også mere passende for den sky britte, der har brug for klap bare han rammer kuglen. Piften er helt ufarligt. Hvor det bliver et problem for mig, er når det bliver personligt med trusler og racistisk med abelyde m.m. Men piften.. Grow a pair...

At Bale står bag et flag med Wales, Golf, Madrid bla bla bla er jeg sådan set heller ikke harm over. Jeg forstår udmærket, at en spiller prioriterer sit landshold frem for alt. Hvad skulle manden gøre i den givne situation? Nægte at sidde med det og gå væk fra det og skælle sine holdkammerater ud? Hvis I synes det, så kom lige tilbage til virkeligheden - så ville han være hadet i både Wales og Real Madrid. Man kan da også være sart. Igen...

2 måneder 1 uge siden #19 af Kasillas
Besvaret af Kasillas på emne Bale skadet hjem fra Wales

Kratmus post=143522 skrev: At Bale står bag et flag med Wales, Golf, Madrid bla bla bla er jeg sådan set heller ikke harm over. Jeg forstår udmærket, at en spiller prioriterer sit landshold frem for alt. Hvad skulle manden gøre i den givne situation? Nægte at sidde med det og gå væk fra det og skælle sine holdkammerater ud? Hvis I synes det, så kom lige tilbage til virkeligheden - så ville han være hadet i både Wales og Real Madrid. Man kan da også være sart. Igen...​

Nu stod Bale ikke blot med den eneste valgmulighed for at skælde ud, men han kunne snildt havde forladt fejre-seancen uden det store ståhej. I stedet for valgte han at blive og grine videre imens kameraerne forevigede situationen. Hvis du synes, at ovenstående var en fantastisk situationsfornemmelse så fred med det. Min holdning er, at der er ingen grund til at få (mindst) halvdelen af Bernabeu efter sig.

“Real Madrid er en klub som kun tænker på det sportslige, aldrig det politiske eller nationalistiske… Jeg tror, at det er en kæmpe fordel den har overfor FC Barcelona som tænker for meget i det politiske.” – Jorge Valdano
Sidste redigering: 2 måneder 1 uge siden ved Kasillas.

2 måneder 1 uge siden #20 af Kratmus
Besvaret af Kratmus på emne Bale skadet hjem fra Wales

Kasillas post=143524 skrev:

Kratmus post=143522 skrev: At Bale står bag et flag med Wales, Golf, Madrid bla bla bla er jeg sådan set heller ikke harm over. Jeg forstår udmærket, at en spiller prioriterer sit landshold frem for alt. Hvad skulle manden gøre i den givne situation? Nægte at sidde med det og gå væk fra det og skælle sine holdkammerater ud? Hvis I synes det, så kom lige tilbage til virkeligheden - så ville han være hadet i både Wales og Real Madrid. Man kan da også være sart. Igen...​

Nu stod Bale ikke blot med den eneste valgmulighed for at skælde ud, men han kunne snildt havde forladt fejre-seancen uden det store ståhej. I stedet for valgte han at blive og grine videre imens kameraerne forevigede situationen. Hvis du synes, at ovenstående var en fantastisk situationsfornemmelse så fred med det. Min holdning er, at der er ingen grund til at få (mindst) halvdelen af Bernabeu efter sig.

Det er jo så en holdning. Jeg tror ikke på, at han på nogen måde kunne have forladt fejre-seancen uden noget ståhej. Det er mere hans holdkammerater, der mangler situationsfornemmelse, når de sætter ham i den situation.
Bale havde Bernabeu efter sig i forvejen - det løb var kørt. ;)

2 måneder 1 uge siden #21 af Kasillas
Besvaret af Kasillas på emne Bale skadet hjem fra Wales
​Jeg er ret sikker på, at de fleste med en intuitivt instinkt havde tænkt, at der var adskillige andre muligheder end blot at stå der med et fjoget smil, der ville gøre en mere upopulært i Real Madrid. - Korrekt at Bale allerede havde Bernabeu på nakken, og med flag-episoden fik han bare endnu flere på nakken. Det skal nok blive interessant at se hvordan afsked-ceremonien udarter sig.

“Real Madrid er en klub som kun tænker på det sportslige, aldrig det politiske eller nationalistiske… Jeg tror, at det er en kæmpe fordel den har overfor FC Barcelona som tænker for meget i det politiske.” – Jorge Valdano

2 måneder 1 uge siden #22 af Lars1991
Besvaret af Lars1991 på emne Bale skadet hjem fra Wales
​Ej hold da op, han kunne da sagtens have sagt fra. Hvad er det for noget ståhej der skulle opstå hvis han sagde noget ala "I'm sorry, I'm already in bad standing in my club, I can't do that (tage billedet med flaget)" Hvis der skulle komme noget som helst ståhej ud af det er det da aldrig nogensinde hans skyld. Han er en voksen mand, han må tage noget ansvar :D

2 måneder 5 dage siden #23 af Ramos4
Besvaret af Ramos4 på emne Bale skadet hjem fra Wales

Kimbo post=143519 skrev: Sikke noget vrøvl at man ikke kan have en holdning til noget bare fordi
man ikke har været en del af det.
Så kan man dælme ikke have en holdning til særligt meget
her i livet.
Jeg var ikke med til at futte kvinder af på bålet dengang det var på mode, men derfor tænker jeg godt jeg må stille spørgsmålstegn til
om det var den korrekte fremgangsmåde.

Når det så er sagt er Real Madrid speciel på dette område.
Jeg bryder mig generelt ikke om at der bliver piftet af enkelte spillere under kampen, men omvendt er jeg heller ikke super imponeret af fanklubber der støtter holdet konstant, uanset hvordan de performer. Har man spillet elendigt skal det også kunne mærkes fra tribunerne efterfølgende.

Genialt at sammenligne piften med hekseafbrændinger. Argumentation på det helt høje plan.

​Selvfølgelig kan du have en holdning til piften. At man kan blive fan af en klub med over 120 år på bagen, og samtidig synes en integreret og uskyldig del af fankulturen er afskyelig - dét giver bare ikke megen mening. Det er piften...det er bare piften. 

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018.

2 måneder 5 dage siden #24 af Thomaskjensen
ELSKER når de hvide lommetørklæder kommer frem, når fansene jubler over en modspiller der bare smadre os.

Bale har bevist eller ubevist provokeret vores fans flere gange, husker et tilfælle han gjorden en gestur til fansene efter et mål som tydeligvis er meget provokerende i Spanien, "well yess" vidste han det, måske, måske ikke.

Min pointe er at han aldrig har intigreret sig i landet/holdet, i modsætning til andre store legender. Og det er derfor han er hadet blandt mange.

Min personlige darling er Vini, svin ham til når han som i dag koster mål, men som Madridista så kan man ikke hade ham for han vil klubben, han elsker at spille for RM, selv når han bliver smadret i en takling som giver et klart rødt kort. Drengen giver 1000% i hver kamp. Det gør Bale ikke!

Leveret af Kunena Forum

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.