Podcast: All-time favoritspillere: Panelet med hver deres kombineret XI

2 år 2 måneder siden #25 af nono

Sebberg post=144506 skrev: ​Nu har jeg lyttet til podcasten + scrollet igennem brugernes hold, og der er en ting, som undrer mig en smule. Eller i hvert fald er opsigtsvækkende:

At så få har CR7 på holdet. 

Svaret kender jeg nok godt: Han har været en diva, rygtet sig selv væk, brokket sig, skabt sig i forskellige kampe og til tider været ganske usolidarisk. Er det ikke argumenterne?

For mig er han uundgåelig på mit hold. Jeg er enig i alle de ovenstående ting, men den mand har skabt så mange gode minder i mig, at han automatisk har en kæmpe plads i mit Real Madrid-hjerte. 

Når det så er sagt, så er det vel forskellen på Messi og Ronaldo, uanset hvem man er til. Du vil helt sikkert ikke finde én culé, som ikke har Messi på et lignende hold, mens de modsatte igen og igen er tilfældet hos os. 

Det er sgu ret vildt. Hvad tænker I? Hvorfor er han ikke på jeres hold? 


Det er naturligvis dybt useriøst at sætte en Real Madrid all time greatest 11 uden Cristiano Ronaldo, som kun Alfredo Di Stefano kan måle sig med. Tråden hedder dog All-time favoritspillere, så jeg tror at folk har sat holdene mere med hjertet, end med hjernen... Det forklarer dog ikke hvordan spillere som Lucas, Coentrao og M. Diarra har fundet vej ind i tråden :D ;D

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Madridista02
  • Madridista02's profilbillede
  • Offline
  • Platin bruger
  • Platin bruger
  • Real Madrid fan i det øjeblik jeg opdagede Roberto Carlos. Senere blev det Pepe og Marcelo der var mine yndlingspillere.
2 år 2 måneder siden #26 af Madridista02

nono post=144512 skrev:

Sebberg post=144506 skrev: ​Nu har jeg lyttet til podcasten + scrollet igennem brugernes hold, og der er en ting, som undrer mig en smule. Eller i hvert fald er opsigtsvækkende:

At så få har CR7 på holdet. 

Svaret kender jeg nok godt: Han har været en diva, rygtet sig selv væk, brokket sig, skabt sig i forskellige kampe og til tider været ganske usolidarisk. Er det ikke argumenterne?

For mig er han uundgåelig på mit hold. Jeg er enig i alle de ovenstående ting, men den mand har skabt så mange gode minder i mig, at han automatisk har en kæmpe plads i mit Real Madrid-hjerte. 

Når det så er sagt, så er det vel forskellen på Messi og Ronaldo, uanset hvem man er til. Du vil helt sikkert ikke finde én culé, som ikke har Messi på et lignende hold, mens de modsatte igen og igen er tilfældet hos os. 

Det er sgu ret vildt. Hvad tænker I? Hvorfor er han ikke på jeres hold? 


Det er naturligvis dybt useriøst at sætte en Real Madrid all time greatest 11 uden Cristiano Ronaldo, som kun Alfredo Di Stefano kan måle sig med. Tråden hedder dog All-time favoritspillere, så jeg tror at folk har sat holdene mere med hjertet, end med hjernen... Det forklarer dog ikke hvordan spillere som Lucas, Coentrao og M. Diarra har fundet vej ind i tråden :D ;D

​Det forklarer da lige præcis hvorfor de spillere har fundet vej - "all time favoritspillere". Det ligger ret tydeligt i titlen synes jeg - det er brugernes yndlingsspillere. Dem de har holdt mest af, set op til, beundret eller følt sig mest underholdt af. Det er subjektive meninger. Ingen tvivl om at CR7 er den bedste i klubben nogensinde, men det ser ikke ud til, at han har charmeret sig ind på fansene, her på siden.

Jeg savner Pepe :(
Følgende bruger(e) sagde tak: Dragam

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

2 år 2 måneder siden #27 af -#7-
​Jeg vil egentlig også gerne knytte en kommentar til Mahamadou Diarra. For alle og enhver ved jo godt at Diarra nok ikke engang er i top 50 over de bedste midtbanespillere i Real Madrids historie, men ligesom Madridista02, så er han på en eller anden måde også en spiller jeg stadig husker for noget godt. Primært selvfølgelig hans bidrag i den legendariske 06/07 sæson, men også for den skade han netop desværre pådrog sig, som jo i virkeligheden ødelagde hans karriere.

Jeg husker ham som ekstremt hårdtarbejdende, ret god teknisk, og som en virkelig vellidt spiller i truppen, set udefra i hvert fald. Næsten ligesom vi kender Casemiro fra det nuværende hold.

Det er en sjov ting med favoritter, for jeg ville heller ikke sætte Cristiano på mit hold, simpelthen fordi jeg synes der er for meget lejesoldat over ham. Men jeg anerkender også at han er klubbens bedste spiller nogensinde.

DC19
Følgende bruger(e) sagde tak: Madridista02

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Madridista02
  • Madridista02's profilbillede
  • Offline
  • Platin bruger
  • Platin bruger
  • Real Madrid fan i det øjeblik jeg opdagede Roberto Carlos. Senere blev det Pepe og Marcelo der var mine yndlingspillere.
2 år 2 måneder siden #28 af Madridista02

-#7- post=144516 skrev: ​Jeg vil egentlig også gerne knytte en kommentar til Mahamadou Diarra. For alle og enhver ved jo godt at Diarra nok ikke engang er i top 50 over de bedste midtbanespillere i Real Madrids historie, men ligesom Madridista02, så er han på en eller anden måde også en spiller jeg stadig husker for noget godt. Primært selvfølgelig hans bidrag i den legendariske 06/07 sæson, men også for den skade han netop desværre pådrog sig, som jo i virkeligheden ødelagde hans karriere.

Jeg husker ham som ekstremt hårdtarbejdende, ret god teknisk, og som en virkelig vellidt spiller i truppen, set udefra i hvert fald. Næsten ligesom vi kender Casemiro fra det nuværende hold.

Det er en sjov ting med favoritter, for jeg ville heller ikke sætte Cristiano på mit hold, simpelthen fordi jeg synes der er for meget lejesoldat over ham. Men jeg anerkender også at han er klubbens bedste spiller nogensinde.

​Det er svært at vurdere om Diarra var i top 50 eller ej, han præsterede jo ikke kontinuerligt over en lang årrække, jeg kan bare huske, at vi sejlede rundt på midtbanen i årene efter Makeleles afsked. Der blev prøvet med alle mulige underlige køb til den defensive midtbane, og alle faldt igennem. Indtil Diarra kom, han var en rigtig solid og stærk DM, og det gjorde stort indtryk på mig. Faktisk så stort, at jeg fik en trøje med ham og opkaldte min email efter ham ;=) Jeg er godt klar over, at M.Diarra ikke er en all time bedste midtbanespillere for Real, ikke engang i nærheden, men han var en af mine yndlingsspillere, og derfor er han på mit favorit hold.

Jeg savner Pepe :(

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

2 år 2 måneder siden #29 af Elto92
Ja, jeg husker også hans afrikanske bånd om håndleddet. det kunne jeg godt lide dengang

en anden Diara som fandt en ekstra plads i mit hjerte var faktisk Lassana Diara. jeg elskede hans lave tyngdepunkt og aggresivitet. måske en Kante light vi havde os dengang
Følgende bruger(e) sagde tak: NadaMás, Madridista02, DeLaRed

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

2 år 2 måneder siden #30 af Brylle
​Casillas
Arbeloa - Pepe - Ramos - Marcelo
Modric - Guti - Di Stefano
Benzema - Ronaldo (gode gamle) - Vinicius

Det var ikke nemt at finde plads til alle dem, jeg gerne ville :D

Lidt ord på et par stykker:
Alfredo di Stefano: Alle beretninger fortæller at han kunne spille samtlige positioner på banen og placerede sig lige hvor han ville for at hente bolden, så han bliver sgu central midtbane på det her hold. Jeg har selvfølgelig aldrig set ham i aktion live, men efter jeg læste "Kærlighed og had i La Liga" samt set nogle klips efterfølgende og læste endnu mere, er han bare blevet en virkelig fascinerende profil.

Vinicius har jeg været vild med siden han kom trods sit slutprodukt. Det er lige præcis den magiske spiller, jeg har savnet i virkelig mange år, og nu er han begyndt at tage skridtet op som en stjernespiller i klubben. Benzema havde jeg aldrig troet, at jeg skulle sætte ind på sådan et hold, men der er ingen vej udenom efterhånden. Jeg må bare tage hatten af for den måde han har udviklet sig også gennem de seneste år samt den måde han har taget klubben på ryggen i svære tider. 

De 4 bagerste giver nok sig selv, men det er selvfølgelig forfærdeligt at skulle vælge mellem Roberto Carlos og Marcelo. Jeg går med Marcelos genialiteter og det faktum at han får alt til at se nemt ud. Jeg elsker at se ham spille, selvom det de seneste år har været forfærdeligt defensivt, men man glæder sig stadig hver gang han får bolden.
Følgende bruger(e) sagde tak: Madridista02

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Madridista02
  • Madridista02's profilbillede
  • Offline
  • Platin bruger
  • Platin bruger
  • Real Madrid fan i det øjeblik jeg opdagede Roberto Carlos. Senere blev det Pepe og Marcelo der var mine yndlingspillere.
2 år 2 måneder siden #31 af Madridista02

Elto92 post=144518 skrev: Ja, jeg husker også hans afrikanske bånd om håndleddet. det kunne jeg godt lide dengang

en anden Diara som fandt en ekstra plads i mit hjerte var faktisk Lassana Diara. jeg elskede hans lave tyngdepunkt og aggresivitet. måske en Kante light vi havde os dengang

​Ja Lass var også, glimtvis, verdensklasse. Ham havde jeg også en trøje med. Lidt sjovt at give ham nr10 dog..

Jeg savner Pepe :(

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

2 år 2 måneder siden #32 af Mølbat
Som barn gad jeg ikke rigtig fodbold, og det var først i teenageårene, jeg begyndte at interessere mig for sporten. Jeg blev fan af Real Madrid i 2008, så spillere fra før den tid, kommer ikke til at indgå i min XI.

​Casillas
Ramos-Pepe-Nacho-Marcelo
Modric-Alonso-Özil
Di María-van Nistelrooy-CR7

Midtbanen med Modric, Alonso og Di María fra 13/14-sæsonen er stadig min all-time favorit. Skulle jeg pege på en spiller som min favorit, bliver det nok Ruud van Nistelrooy. (Jeg er dog lidt skuffet over, at jeg ikke kunne finde plads til Brahim Díaz på holdet).
Følgende bruger(e) sagde tak: JimmyBroe

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

2 år 2 måneder siden #33 af Hamid8210
Navas
Carvajal - Ramos - Varane - Marcelo
Alonso- Modric
Ronaldo - vinicis
BenZema - Ruud

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

2 år 2 måneder siden #34 af NadaMás
Startede først rigtigt med at se Real da Galactico-æraen lakkede mod enden, men har nu stadig fået dem representeret godt, ud fra hvad jeg husker.

                     Casillas
Salgado - Ramos - Pepe - Marcelo
                 Modric - Xabi
           Figo - Zidane - C. Ronaldo
                        Raul

Runner ups: Cannavaro, Varane, Carlos, Guti, Beckham, Ozil, Benzema, Van Nistelrooy, Ronaldo
Ville specielt meget gerne have haft Carlos, Ozil og Ronaldo med, men ift. hvor meget jeg har set med diverse spillere, syntes jeg det er den her for mig.

Ville også ønske jeg havde set spillere som Redondo, Laudrup - For slet ikke at gå tilbage til Di Stefano, Gento, Puskas, Pirri osv. 
 
Følgende bruger(e) sagde tak: Zyconith

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

2 år 2 måneder siden #35 af Dragam

Sebberg post=144506 skrev: ​Nu har jeg lyttet til podcasten + scrollet igennem brugernes hold, og der er en ting, som undrer mig en smule. Eller i hvert fald er opsigtsvækkende:

At så få har CR7 på holdet. 

Svaret kender jeg nok godt: Han har været en diva, rygtet sig selv væk, brokket sig, skabt sig i forskellige kampe og til tider været ganske usolidarisk. Er det ikke argumenterne?

For mig er han uundgåelig på mit hold. Jeg er enig i alle de ovenstående ting, men den mand har skabt så mange gode minder i mig, at han automatisk har en kæmpe plads i mit Real Madrid-hjerte. 

Når det så er sagt, så er det vel forskellen på Messi og Ronaldo, uanset hvem man er til. Du vil helt sikkert ikke finde én culé, som ikke har Messi på et lignende hold, mens de modsatte igen og igen er tilfældet hos os. 

Det er sgu ret vildt. Hvad tænker I? Hvorfor er han ikke på jeres hold? 

​Jeg kan ikke udstå Cristiano, og hans  attitude, og han ville ALDRIG nogensinde komme på mit favorithold... for det her er jo favorithold, og ikke hvem der teknisk set var de bedste spillere.
Sidste redigering: 2 år 2 måneder siden ved Dragam.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

2 år 2 måneder siden #36 af BBB

Sebberg post=144506 skrev: ​
Det er sgu ret vildt. Hvad tænker I? Hvorfor er han ikke på jeres hold? 

​Jeg har været underholdt af Ronaldo i perioder. Afleveringer med ryggen, bolden han med hælen fik lobbet over sig selv og Pique og andre kunster. Han vil bare ikke slå to af mine tidlige kærligheder i Figo og Laudrup i underholdningsværdi, og jeg smider ham ikke på toppen over Ronaldo. Hvor passer han så ind?

Jeg ville i øvrigt 1000 gange hellere have Ronaldinho og Maradona på et Barca-hold med favoritspillere end Messi. Messi er over dem begge, hvis holdet skal vinde kontinuerligt sæson efter sæson, men det var slet ikke sådan jeg opfattede oplægget. Guti ville ikke komme på holdet - og var jo i perioder knap på holdet - hvis det blot handlede om at vinde.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum
Annonce