Optakt: Elche - Real Madrid, Copa del Rey, ottendedelsfinale

2 år 2 måneder siden #73 af DeLaRed

elle44 post=145090 skrev:

Fondo_Sur post=145087 skrev:

elle44 post=145085 skrev: Den dommer er seriøst en skændsel

​Vel ikke på de sidste afgørelser?

​Var der frispark på Lucas? Han var virkelig elendig hele kampen igennem. 

​Skal ikke forsvare dommeren og heller ikke Vazquez, men synes godt man kan se et forholdvis stort ryg i armen paa Vazquez inden han faar overbalance, han havde nok vaeltet alligevel (for det er jo Vazquez), men hvis jeg ser rigtigt er frisparket som saadanne ogsaa pa sin plads. 

Donde está la biblioteca?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • 9eren
  • 9eren's profilbillede
  • Offline
  • Platin bruger
  • Platin bruger
  • Real Madrid er en livsstil, Spanien og Madrid er mit hjem
2 år 2 måneder siden #74 af 9eren
Der var klart frispark. Hvor fanden blev VAR af i dag ved Marcelos udsmidning ?

Upcoming talents
Castilla: Obrador, Marvel, Nico P, Palacios, Alvaro Rodriguez
Juvenil A: Jacobo, Joan Martínez, Fortea, Iker Bravo, Pol Fortuny
Juvenil B: Jose Antonio Reyes, Yáñez
Juvenil C: Ariel Nkoghe Ncara
Cadete B: Enzo Alves Vieira
Benjamin A: Balboa, David Sánchez Miralles

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

2 år 2 måneder siden #75 af Fondo_Sur

elle44 post=145090 skrev:

Fondo_Sur post=145087 skrev:

elle44 post=145085 skrev: Den dommer er seriøst en skændsel

​Vel ikke på de sidste afgørelser?

​Var der frispark på Lucas? Han var virkelig elendig hele kampen igennem. 

​Ja han hev Lucas i trøjen i et desparat forsøg på at skabe en chance. 

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

2 år 2 måneder siden #76 af Vinícius

Kratmus post=145026 skrev: Copa'en er billigt til salg i år. De 2 store konkurrenter er allerede ude. Og vi starter med 2 forsvarsspillere!

Jeg synes, vi skal gå lidt mere efter den. Hvis ikke vi er foran til pausen, så er det ind med det store artilleri! Jeg snakker Hazard, Isco, Bale og måske også Ceballos ;)



Hvad sagde jeg? Hazard og Isco på måltavlen. Ceballos med en assist. 

Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.
Følgende bruger(e) sagde tak: JesperThomsen

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

2 år 2 måneder siden #77 af Lars1991

Thomaskjensen post=145091 skrev: Fik i dag alvårlige flashbacks til dengang uden VAR.

Der var ikke kontakt med Marcelo, og ikke frispark til Lucas, dommeren betaler tydeligt for mig tilbage på en dårlig beslutning.

VAR er ikke så dumt.


Der var også VAR på i den her kamp har jeg fundet ud af. Men det skulle man ikke tro nej haha. Så jo, VAR er godt dumt :D

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

2 år 2 måneder siden #78 af Real HWL
​Offside delen funger fint når det kommer til VAR. Men ellers er det jo lidt som vinden blæser og dommerstandarden. Man burde i fodboldverden kigge lidt ud af på andre store sportsgrene hvor video delen fungere fint. Ishockey, håndbold og amerikansk fodbold, der fungere det upåklageligt. Måske man kunne hente lidt inspiration udefra til at forbedre produktet. Nogen gange er det bare små ændringer der skal til.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

2 år 2 måneder siden #79 af Thomaskjensen
Ja, jeg tænkte på det da jeg havde Barca kampen på i baggrunden at det var underligt at de havde VAR :)
At VAR ikke lige kigger igennem Marcelos røde kort fatter jeg ikke, man kan vurdere at det ikke er en åbenlys fejl at vi får straffe.
Syntes dommeren kigger meget mildere på RM efter det røde kort, men OK jeg har jo haft felj før...

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

2 år 2 måneder siden #80 af Madrid1998
Måske kunne man implementere “Challenge” systemet som i nba. Hver træner får en enkelt Challenge til en dommerkendelse. Vinder man Challenger får man en til, taber man så er den røget, og så det op til dommeren som sædvanligt om man vil tjekke en tvivlsom kendelse resten af kampen.

På den måde sker der ikke alt for mange spilstop, da man kun har en Challenge og helst ikke vil miste den pga et hjørnespark i 20. Min.
Sidste redigering: 2 år 2 måneder siden ved Madrid1998.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, Ramos4

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

2 år 2 måneder siden #81 af JimmyBroe
Jeg var stor kritikker af VAR og er det for så vidt stadig, omend jeg, ligesom mange andre, bare har accepteret at det er blevet en del af fodbolden. Som en anden beskriver, så er det fantastisk ved Offsidekendelser. Men hvor kan jeg blive hysterisk nogen gange når de vælger ikke at bruge det i situationer i feltet.
Deres argument er som oftest, at VAR kun skal bruges ved store fejl. Et argument som hænger mig ud af halsen. Nu har man sgu valgt at indføre det. Så skal det bruges ved alle fejl, store som små. ​

Flere af jer skriver de burde gøre som i andre sportsgrene. Jeg ser kun fodbold, så kan nogen beskrive hvad det er der fungere i eksempelvis Amerikansk fodbold, basket, ishockey osv.? Jeg har svært ved at se hvad de kan gøre nemlig.

Jeg er her stadig XOXO

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

2 år 2 måneder siden #82 af Fondo_Sur

JimmyBroe post=145112 skrev: Jeg var stor kritikker af VAR og er det for så vidt stadig, omend jeg, ligesom mange andre, bare har accepteret at det er blevet en del af fodbolden. Som en anden beskriver, så er det fantastisk ved Offsidekendelser. Men hvor kan jeg blive hysterisk nogen gange når de vælger ikke at bruge det i situationer i feltet.
Deres argument er som oftest, at VAR kun skal bruges ved store fejl. Et argument som hænger mig ud af halsen. Nu har man sgu valgt at indføre det. Så skal det bruges ved alle fejl, store som små. ​

Flere af jer skriver de burde gøre som i andre sportsgrene. Jeg ser kun fodbold, så kan nogen beskrive hvad det er der fungere i eksempelvis Amerikansk fodbold, basket, ishockey osv.? Jeg har svært ved at se hvad de kan gøre nemlig.

​Synes at det er simpelt.

Hvis han er sikker på, at der ikke er straffe, så dømmer han ikke - ligesom før VAR blev indført. Medmindre(!) at nogen i VAR rummet ser noget afgørende på gengivelserne, som dommeren ikke har set. Derudover må man respektere en dommers beslutning, når vedkomne har frit udsyn til situationen. 

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

2 år 2 måneder siden #83 af NadaMás
​Med Barca, Sevilla og Atletico ude af CdR, tør jeg sgu godt gøre mig forhåbninger!
Omvendt hviler der lidt en CdR-forbandelse over Real de sidste mange år.. 
Rent bord i Spanien med La Liga, CdR og Super Copa ville være kærkommet, efter at Barcas hjemmelige dominans i gennem 10´erne!
Tilmed hvis det kunne ske på mere overbevisende vis end da vi vandt 19/20-sæsonen!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

2 år 2 måneder siden #84 af Madrid1998

JimmyBroe post=145112 skrev: Jeg var stor kritikker af VAR og er det for så vidt stadig, omend jeg, ligesom mange andre, bare har accepteret at det er blevet en del af fodbolden. Som en anden beskriver, så er det fantastisk ved Offsidekendelser. Men hvor kan jeg blive hysterisk nogen gange når de vælger ikke at bruge det i situationer i feltet.
Deres argument er som oftest, at VAR kun skal bruges ved store fejl. Et argument som hænger mig ud af halsen. Nu har man sgu valgt at indføre det. Så skal det bruges ved alle fejl, store som små. ​

Flere af jer skriver de burde gøre som i andre sportsgrene. Jeg ser kun fodbold, så kan nogen beskrive hvad det er der fungere i eksempelvis Amerikansk fodbold, basket, ishockey osv.? Jeg har svært ved at se hvad de kan gøre nemlig.

 

​Det skal nok ikke ud i et helt identisk system, men med modifikationer selvfølgelig. En basket kamp består af 4 x 12 min spil, men en kamp varer alligevel omkring 2 og en halv time. Det er pga alle de spilstop og videotjek de laver, hvor det virkelig kan trækkes ud til tider. Desuden stopper uret så snart bolden er ud af spil fx ved “indkast” eller når der scores. Det er dog nok også mere afgørende i basket hvor der er frikast ved mindste kontakt nærmest, og indkast til det forkerte hold kan gør en stor forskel især i slutningen af kamp. Derfor er det nok på sin plads med videotjek overkill.

Jeg er personligt tilhænger af et var system, men ikke selve offside reglerne. Synes ikke det giver mening man er offside på grund af en skostørrelse. Synes simpelthen der skal tillades en vis margin. Mht reglerne kunne det være interessant med det Challenge system jeg nævner ovenpå til de “små fejl”. På den måde undgår man de overdrevne videotjek, men tager Challenge systemet som ved nba hvor hver træner har ret til en enkelt Challenge, som man så beholder hvis man får ret.

Disse kunne bruges når en dommer bare ikke gider tjekke var af en eller anden grund, eller hvis man er sikker på der ikke er frispark.

Jeg kunne også med inspiration fra nba ønske mig lidt gennemsigtighed. Hvor dommeren forklarer visse beslutninger. Her tænker jeg især ved hånd på bolden, hvor man nogle gange intet forstår.
Sidste redigering: 2 år 2 måneder siden ved Madrid1998.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum