Optakt: Real Madrid – Granada, LaLiga, 23. spillerunde

• 9eren
  • Gæst
  • Gæst
4 år 5 måneder siden #73 af 9eren
13 kampe til vi kan blive mestre. Håber vi får en god kamp mod Villarreal inden de svære opgør mod PSG. De har vundet 1-5 ude. Selvfølgelig scorede Mbappe.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 5 måneder siden #74 af Sebberg
​Ancelotti lagde op til en hård kritik i torsdag, og jeg synes, at han gjorde det samme med opstillingen i går. Der findes ingen plausible argumenter for, at Hazard og Valverde ikke skal have en plads foran spillere som Isco, Camavinga og Rodrygo.

Men så skal han naturligvis også have ros, når han forsøger at vende kampens forløb, og det gjorde han i går. 

Valverde er fremragende. Jeg tror nærmest, han er min favoritspiller i truppen, og endnu engang beviste han i går, hvorfor jeg personligt mener, at han skal køres ind på holdet for alvor. Det må bare ikke ske, at vi på den ene eller anden måde ender med at få ham sendt afsted, for han er jo netop den dynamik, som mange efterspørger. 

Jeg sidder med fornemmelsen af, at hvis han får kontinuerligt med spilletid og får lagt ti procent ekstra på, så kan han blive en voldsomt dominerende midtbanespiller,  der står for minimum ti mål hver sæson. Han har dybdeløbene, konditionen til løb i feltet OG et vanvittig hårdt spark, men det er som om, at han har været ret uheldig. Fandme mange gange - inkl. i går - at han har et tordendrøn direkte på målmanden eller lige forbi. Når han får tur i den, bliver han modbydelig. 

Og så er der Rodrygo. Jeg sad i går og fokuserede specielt på ham for virkelig at forstå, hvor det er vi får gavn af ham, og min konklusion er hård: ingen steder. Det er måske potentialet, som vi drømmer om, men er der nogen af jer, der kan beskrive hans spillertype for mig? Han har intet specielt antrit. Han dribler ikke specielt godt. Han er ikke specielt stærk i kombinationerne. Han har et udmærket spark. Hver eneste gang, han modtager bolden, spiller han bolden enten tilbage eller på tværs.

Den sidste aflevering er også tit ringe, og det henleder mig til Hazard, for hvis man ikke kan se en voldsom forskel på de to, så ved jeg sgu ikke. Vi er enige om, at de begge mangler antrit og målfarlighed, men i går er det da helt tydeligt, at Hazard er en langt bedre fodboldspiller. Så snart han kommer ind, bliver der kombineret i de små rum, og han er på så absurd højt et niveau, når det kommer til små prik, hælafleveringer og kombinationer i feltet, at der konstant bliver kreeret chancer med ham på banen.

Jeg er klar over, at det ikke er den Hazard, vi købte, men vi må simpelthen snart blive enige med os selv om, at han lige nu er niveauer over Rodrygo.

Og så kommer vi til Jovic. Puha. Jeg vil så gerne give den mand en chance, og jeg har brugt to og et halvt år på at bilde mig selv ind, at han 'bare' lige skal have hul på bylden. Måske det er rigtigt, men hans afslutninger godt nok fornærmende ringe. Lad os tage i går som eksempel. To gange får han en chance med sit gode ben INDE i feltet. Det skal nødvendigvis ikke være lig med mål, men som angriber i Real Madrid er det simpelthen et krav, at du skal kunne diske op med en afslutning, der volder målmanden problemer. 

Hvad er det, der sker? Det er seriøst nærmest hver eneste afslutning, som han rammer forkert, og når der kommer cutbacks ind i feltet, rammer han aldrig målet. Er han en elendig afslutter eller bare nervøs? Det er sgu synd.

• 9eren
  • Gæst
  • Gæst
4 år 5 måneder siden #75 af 9eren
I går og i mange andre kampe fik Asensio sat et ordentligt stort stykke gafa tape henover munden på hans kritikkere!

• 9eren
  • Gæst
  • Gæst
4 år 5 måneder siden #76 af 9eren
Sebberg.

I stedet for at lave splitting mellem spillerne, hvorfor så ikke se os som et helt hold. Rodrygo har længe præsteret fedt for os og er lidt skidt for tiden. Men han kan komme tilbage. Det er jo heller ikke fordi Vini har præsteret så godt på det seneste.

Du siger at Rodrygo ikke har et specielt antrit.. Altså så sæt dig ned og kig ordentligt efter. 
Sidste redigering: 4 år 5 måneder siden ved 9eren.

4 år 5 måneder siden #77 af Thomaskjensen

9eren post=145552 skrev: I går og i mange andre kampe fik Asensio sat et ordentligt stort stykke gafa tape henover munden på hans kritikkere!

​Ja han har nu ikke fået sat tape over min mund for 25 kampe har betydet 8 mål og 1 assist. Men OK om visse nu mener at 1 mål hver 4 kamp er godt nok? Han skal dog have ros for at snittet i år er så højt da han historisk set skal bruge 4 kampe per mål...218 kampe 48 mål... 

Kigger vi mod den anden kant så er der spillet 31 kampe, scoret 15 og lavet 10 assist, hvilket jeg vil mene er OK. Det er hvad jeg forventer mig af en kantspiller i Real Madrid, måske lidt lavt da jeg vil se mål eller assist i hver kamp. 

Asensio har et fedt spark, det ved vi alle. Men at stoppe med at kritiseres hans fart og manglende evne at skabe noget for resten af holdet grundet et (utrolig vigtigt) mål, ja jeg ved snart ikke hvad jeg skal sige...

Sidste redigering: 4 år 5 måneder siden ved Thomaskjensen.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, Real HWL

4 år 5 måneder siden #78 af Real HWL

9eren post=145552 skrev: I går og i mange andre kampe fik Asensio sat et ordentligt stort stykke gafa tape henover munden på hans kritikkere!

Asensio er en fantastisk fodboldspiller, hans bundniveau er bare for lavt. Lad os se om han kan holde niveau resten af sæsonen. En god kamp i ny og næ er bare ikke godt nok.

4 år 5 måneder siden #79 af Sebberg

9eren post=145553 skrev: Sebberg.

I stedet for at lave splitting mellem spillerne, hvorfor så ikke se os som et helt hold. Rodrygo har længe præsteret fedt for os og er lidt skidt for tiden. Men han kan komme tilbage. Det er jo heller ikke fordi Vini har præsteret så godt på det seneste.

Du siger at Rodrygo ikke har et specielt antrit.. Altså så sæt dig ned og kig ordentligt efter. 

​Så vi må ikke vurdere spillerne enkeltvis længere? Okaaaay.

Men problemet er jo bare, at vi ikke er enige. Rodrygo har ikke 'længere præsteret fedt for os'. Han har været komplet ligegyldig, siden han ankom til klubben, hvis man tager et par fine præstationer med. Prøv nu lige at husk på, at vi er Real Madrid. Verdens største klub. Det er den målestok, vi taler, og der er Rodrygo alt for ringe og har været det gennem længere tid.

Du synes, at han har et specielt antrit? Antrit på vel især vurderes på evnen til at sætte sin direkte modstander som fløj, og jeg kan da tælle på én hånd, hvor mange gange han har gjort det over hele sæsonen. Og når han gør det - som det var tilfældet en gang i går - så er det jo en dribling ud mod baglinjen. Han er så langt fra farligt, at det er tragikomisk. 

4 år 5 måneder siden #80 af henrikcomn

Sebberg post=145556 skrev:

9eren post=145553 skrev: Sebberg.

​Så vi må ikke vurdere spillerne enkeltvis længere? Okaaaay.

Men problemet er jo bare, at vi ikke er enige. Rodrygo har ikke 'længere præsteret fedt for os'. Han har været komplet ligegyldig, siden han ankom til klubben, hvis man tager et par fine præstationer med. Prøv nu lige at husk på, at vi er Real Madrid. Verdens største klub. Det er den målestok, vi taler, og der er Rodrygo alt for ringe og har været det gennem længere tid.

Du synes, at han har et specielt antrit? Antrit på vel især vurderes på evnen til at sætte sin direkte modstander som fløj, og jeg kan da tælle på én hånd, hvor mange gange han har gjort det over hele sæsonen. Og når han gør det - som det var tilfældet en gang i går - så er det jo en dribling ud mod baglinjen. Han er så langt fra farligt, at det er tragikomisk. 

​fuldstændig enig 

• Brylle
  • Gæst
  • Gæst
4 år 5 måneder siden #81 af Brylle

Sebberg post=145551 skrev: ​Ancelotti lagde op til en hård kritik i torsdag, og jeg synes, at han gjorde det samme med opstillingen i går. Der findes ingen plausible argumenter for, at Hazard og Valverde ikke skal have en plads foran spillere som Isco, Camavinga og Rodrygo.

Men så skal han naturligvis også have ros, når han forsøger at vende kampens forløb, og det gjorde han i går. 

Valverde er fremragende. Jeg tror nærmest, han er min favoritspiller i truppen, og endnu engang beviste han i går, hvorfor jeg personligt mener, at han skal køres ind på holdet for alvor. Det må bare ikke ske, at vi på den ene eller anden måde ender med at få ham sendt afsted, for han er jo netop den dynamik, som mange efterspørger. 

Jeg sidder med fornemmelsen af, at hvis han får kontinuerligt med spilletid og får lagt ti procent ekstra på, så kan han blive en voldsomt dominerende midtbanespiller,  der står for minimum ti mål hver sæson. Han har dybdeløbene, konditionen til løb i feltet OG et vanvittig hårdt spark, men det er som om, at han har været ret uheldig. Fandme mange gange - inkl. i går - at han har et tordendrøn direkte på målmanden eller lige forbi. Når han får tur i den, bliver han modbydelig. 

Og så er der Rodrygo. Jeg sad i går og fokuserede specielt på ham for virkelig at forstå, hvor det er vi får gavn af ham, og min konklusion er hård: ingen steder. Det er måske potentialet, som vi drømmer om, men er der nogen af jer, der kan beskrive hans spillertype for mig? Han har intet specielt antrit. Han dribler ikke specielt godt. Han er ikke specielt stærk i kombinationerne. Han har et udmærket spark. Hver eneste gang, han modtager bolden, spiller han bolden enten tilbage eller på tværs.

Den sidste aflevering er også tit ringe, og det henleder mig til Hazard, for hvis man ikke kan se en voldsom forskel på de to, så ved jeg sgu ikke. Vi er enige om, at de begge mangler antrit og målfarlighed, men i går er det da helt tydeligt, at Hazard er en langt bedre fodboldspiller. Så snart han kommer ind, bliver der kombineret i de små rum, og han er på så absurd højt et niveau, når det kommer til små prik, hælafleveringer og kombinationer i feltet, at der konstant bliver kreeret chancer med ham på banen.

Jeg er klar over, at det ikke er den Hazard, vi købte, men vi må simpelthen snart blive enige med os selv om, at han lige nu er niveauer over Rodrygo.

Og så kommer vi til Jovic. Puha. Jeg vil så gerne give den mand en chance, og jeg har brugt to og et halvt år på at bilde mig selv ind, at han 'bare' lige skal have hul på bylden. Måske det er rigtigt, men hans afslutninger godt nok fornærmende ringe. Lad os tage i går som eksempel. To gange får han en chance med sit gode ben INDE i feltet. Det skal nødvendigvis ikke være lig med mål, men som angriber i Real Madrid er det simpelthen et krav, at du skal kunne diske op med en afslutning, der volder målmanden problemer. 

Hvad er det, der sker? Det er seriøst nærmest hver eneste afslutning, som han rammer forkert, og når der kommer cutbacks ind i feltet, rammer han aldrig målet. Er han en elendig afslutter eller bare nervøs? Det er sgu synd.

​Jeg synes faktisk at Rodrygo er ret god når han bevæger sig ind centralt. Der sidder en virkelig god fod på ham, og der er han også langt bedre i kombinationerne. I min bog er han blevet spildt de første par år i Real, for han har slet ikke farten til at komme forbi en modstander, og det er som om at altid forvilder sig ud i problemer når han ligger bredt. Men jeg synes faktisk at både hans afslutninger og kombinationsspil er rigtig godt, og hvis man kigger fremad efter en Benzema-type, der kan gå ned og binde spillet sammen, så synes jeg at han har nogle kvaliteter. Tilmed er han virkelig skarp inde i feltet. Det er i hvert fald sådan som jeg ser Rodrygo. Og så skal det selvfølgelig siges, at han ikke er i nærheden af Benzema. Vi står i Real med det problem, at der ikke findes 3 offensive spillere som har niveauet til at spille for Real Madrid. Der findes Vinicius og Benzema, og så findes der Asensio som nærmeste reserve. Resten er ikke gode nok, og en spiller som Rodrygo burde sendes ud på leje et års tid for at få fuld spilletid.

Det giver ingen mening at Jovic er så uskarp. Altså jeg husker stadig de der klik fra Frankfurt, hvor medspillerne har løftet armene før han afslutter, og der satte han altså bolde ind. Jeg synes det er skørt. Han har ellers en vanvittig vending i går og kommer faktisk afsted i høj fart mod feltet, men desværre rammer han næsten ikke bolden i sin afslutning. Jeg tror det er et spørgsmål om selvtillid, men jeg tror heller ikke han får hul på det her.

4 år 5 måneder siden #82 af DeLaRed
Hvor ville det dog være befriende hvis flere Madridista’s havde samme selvindsigt som @Sebberg har, når det kommer til Jovic.

“Og så kommer vi til Jovic. Puha. Jeg vil så gerne give den mand en chance, og jeg har brugt to og et halvt år på at bilde mig selv ind, at han 'bare' lige skal have hul på bylden. Måske det er rigtigt, men hans afslutninger godt nok fornærmende ringe. Lad os tage i går som eksempel. To gange får han en chance med sit gode ben INDE i feltet. Det skal nødvendigvis ikke være lig med mål, men som angriber i Real Madrid er det simpelthen et krav, at du skal kunne diske op med en afslutning, der volder målmanden problemer.”

Donde está la biblioteca?

4 år 5 måneder siden #83 af Sebberg
​Nu tog jeg lige en YouTuber med 'Jovic Goals Frankfurt', og det er da godt nok en helt anden spiller. Wow, han afslutter godt der. 

4 år 5 måneder siden #84 af DeLaRed

Thomaskjensen post=145554 skrev:

​Ja han har nu ikke fået sat tape over min mund for 25 kampe har betydet 8 mål og 1 assist. Men OK om visse nu mener at 1 mål hver 4 kamp er godt nok? Han skal dog have ros for at snittet i år er så højt da han historisk set skal bruge 4 kampe per mål...218 kampe 48 mål... 

Kigger vi mod den anden kant så er der spillet 31 kampe, scoret 15 og lavet 10 assist, hvilket jeg vil mene er OK. Det er hvad jeg forventer mig af en kantspiller i Real Madrid, måske lidt lavt da jeg vil se mål eller assist i hver kamp. 

Asensio har et fedt spark, det ved vi alle. Men at stoppe med at kritiseres hans fart og manglende evne at skabe noget for resten af holdet grundet et (utrolig vigtigt) mål, ja jeg ved snart ikke hvad jeg skal sige...

​Men hans snit er ikke skidt ifht at være reserve, og vi må ikke glemme selv om folk åbenbart tror noget helt andet om manden, så har han “kun” startet 12 kampe i denne season, så han er tydeligvis mere reserve end han er fast mand i start 11’eren. Jeg siger det gerne igen, Asensio er ikke god nok til at være starter i Real, MEN han er uden tvivl vores bedste bud lige pt, og er klart det bedste valg efter Benz og Vini til front trioen...synes sagtens man kan spørge sig selv hvor Real var henne i denne season uden Asensio, for han har været utrolig afgørende i flere kampe.

Vi kan sagtens have en diskution omkring hvor mange færre kampe han burde starte, men det er helt hjerndødt at diskutere når hans direkte konkurrenter hedder Rodrygo, Hazard, Vazquez, Isco (Jovic og Mariano).

Og selvom målsnit imo er en vigtig statistik for en offensiv spiller, så er den også farlig, for kigger du listen igennem over dårligst målsnit i denne season, finder du uden tvivl Fede meget tæt på bunden af den liste, ved godt han sjældent spiller i front trioen, MEN hans snit er dog også langt under hvad man burde forvente (det var ingen kritik af Fede, han skal naturligvis spille, men bare et eksempel på at målsnit ikke er den eneste parameter)

Hvis vi kigger frem af, og går ud fra at Mbappe kommer til sommer, så skal vi være glade hvis Asensio bliver, for så er han netop i den reserve rolle som han har niveauet til, hvis han siger farvel og tak, er vi jo tilbage til at det er Vazquez der skal afløse Mbappe, og tal lige om niveau forskel engang ;-)

EDIT: Og du bliver naturligvis også nød til at medregne assists i din analyse af en offensiv spiller.

Donde está la biblioteca?
Sidste redigering: 4 år 5 måneder siden ved DeLaRed.

Leveret af Kunena Forum