Optakt: Real Madrid – Granada, LaLiga, 23. spillerunde

4 år 5 måneder siden #85 af DeLaRed

Sebberg post=145560 skrev: ​Nu tog jeg lige en YouTuber med 'Jovic Goals Frankfurt', og det er da godt nok en helt anden spiller. Wow, han afslutter godt der. 

​Men utrolig vigtig detalje, lig mærke til hvor mamge af hans mål kommer på kontra, det er stort set +80%, og ved de resterende mål får han ofte utrolig mange gaver af modstander forsvaret (Bundesligaen er ikke ligefrem kendt for solidt forsvars spil de seneste 10 år). Og det er en af de utrolig mange grunde til at han er ubrugelig i en klub som Real, da han overhovedet ikke ved hvad han skal stille op mod en modstander der står i en defensiv blok. Og så skal jeg ikke kunne sige om han har mistet noget hurtighed efter at være kommet til Spanien, men har ser meget sjældent hurtig ud ifht de spanske forsvars spillere, hvilket også betyder at han sjældent blir farlig på kontra i La Liga.

Donde está la biblioteca?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 5 måneder siden #86 af Sebberg

DeLaRed post=145562 skrev:

Sebberg post=145560 skrev: ​Nu tog jeg lige en YouTuber med 'Jovic Goals Frankfurt', og det er da godt nok en helt anden spiller. Wow, han afslutter godt der. 

​Men utrolig vigtig detalje, lig mærke til hvor mamge af hans mål kommer på kontra, det er stort set +80%, og ved de resterende mål får han ofte utrolig mange gaver af modstander forsvaret (Bundesligaen er ikke ligefrem kendt for solidt forsvars spil de seneste 10 år). Og det er en af de utrolig mange grunde til at han er ubrugelig i en klub som Real, da han overhovedet ikke ved hvad han skal stille op mod en modstander der står i en defensiv blok. Og så skal jeg ikke kunne sige om han har mistet noget hurtighed efter at være kommet til Spanien, men har ser meget sjældent hurtig ud ifht de spanske forsvars spillere, hvilket også betyder at han sjældent blir farlig på kontra i La Liga.

​Du har ret, og det er faktisk også noget, som jeg er utrolig nervøs for ift. Haaland. 

Der er absolut ingen tvivl om, at manden har nogle helt vanvittige kvaliteter, og at der er en grund til det store prisskilt, men jeg har gjort samme iagttagelse som dig, når jeg ser videoer med Haaland. Bundesliga-defensiverne står naivt højt, og der er fandme mange mål, hvor Haaland bliver spillet fri i en kontra.

Når det så er sagt, har han så meget kølighed, acceleration og fysik, at han forhåbentligt kan formes til også at være voldsom i feltet ift. indlæg og de små stikninger. Det tror jeg på. 
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, DeLaRed

4 år 5 måneder siden #87 af Thomaskjensen
Jeg kan godt se lighederne mellem Jovic og Haaland.
Haaland har en topfart på 36,04 km/t det er bare 2,45 km/t langsommere end Vini... Jovic 33,79

Jovic er 1,82, vejer 85 kg.
Haaland 1,94, og vejer 88 kg.

Men dette giver lige så god mening som at sammenligne Benz med Mariano, jo vist spiller de på samme position men kom igen, Haaland og Benz er bare uendeligt bedre på alle facetter af spillet.

Haaland kommer om vi så skal spille med 4 angribere, Vini, Haaland, Mbappé og Benz som falsk 9'er.

4 år 5 måneder siden #88 af Dios
​@ Sådan helt seriøst. Synes du så ikke selv det falder tilbage på træneren? Enten får man en træner, som ønsker sig specifkke spillertyper, ellers får man en træner som spiller materialet. Og lad os være ærlig, selvom du prøver, så spiller Asensio's rolle absolut intet i denne sæson. Uden ham havde vi haft samme sæson, men derimod er Vinicius grunden til vi ikke ligger og roder rundt sammen med Atletico og Barca. Selvfølgelig på grund af vores altid stabile og bedste 9'er, for uden ham havde vi nok ikke konkurret med Barca og Atletico, men nok nærmere Getafe, Granada og de hold. 

Når jeg taler om det falder tilbage på træneren, så skyldes det jo, at jeg slet slet ikke synes vores bænk er elendig. Bale for Wales er markant bedre end i Real, og stadig en spiller i eliten. Jovic bliver gjort langt dårligere end han er, fordi Real Madrid slet ikke er stedet for ham spillemæssigt. Hazard synes jeg er vores klart bedste bud på at være den bedst præsterende efter Benzema og Vinicius, og mange af argumenterne kommer Sebberg med. Rodrygo er svær at greje, for som jeg har sagt i et par år nu, så ser jeg ham klart som værende bedst som 9'er ligesom Brylle også nævner og Asensio er jo på ingen måder dårlig. Han skal bare ikke være på den højrekant. Det går imod modstandere som ikke kan forsvarer som Granada og Mallorca, men han kan intet ude på den højrekant ellers. 
Så hvorfor skal vi være så meget efter spillerne, når det langt fra kun er spillernes ansvar at præstere. Bliver du ved med at proppe en firkantet klods (Jovic) ned i et trekantet hul (Real Madrid), så er det måske ikke klodsen/spillerens skyld det ikke fungere, men ham tossen der bliver ved med at prøve på det. 

Jeg synes ikke Jovic skal have chancen, og jeg synes det er helt fint man spiller Asensio eller Isco som 9'er i stedet for, for det fungere langt bedre. Isco var jo fantastisk igår, fordi han kan spille i små rum, som Jovic ikke kan.
For mig falder det hele tilbage på træneren, og så nytter det selvfølgelig heller ikke noget at have en træner som siger spillerne først skal hviles når det er for sent, som med Benzema. Han var jo ikke træt, selvom han nærmest ikke kunne gå i kampene og han nu har muskelproblemer. 

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL

4 år 5 måneder siden #89 af Dios

Thomaskjensen post=145564 skrev: Jeg kan godt se lighederne mellem Jovic og Haaland.
Haaland har en topfart på 36,04 km/t det er bare 2,45 km/t langsommere end Vini... Jovic 33,79

Jovic er 1,82, vejer 85 kg.
Haaland 1,94, og vejer 88 kg.

Men dette giver lige så god mening som at sammenligne Benz med Mariano, jo vist spiller de på samme position men kom igen, Haaland og Benz er bare uendeligt bedre på alle facetter af spillet.

Haaland kommer om vi så skal spille med 4 angribere, Vini, Haaland, Mbappé og Benz som falsk 9'er.

Messi er 1,70 høj og vejer 67kg.
Mertens er 1,69 høj og vejer 64kg.

Ergo må de være lige gode. Det råd skal jeg huske :D

4 år 5 måneder siden #90 af Thomaskjensen
@Dios,

"Men dette giver lige så god mening som at sammenligne Benz med Mariano, jo vist spiller de på samme position men kom igen, Haaland og Benz er bare uendeligt bedre på alle facetter af spillet."

4 år 5 måneder siden #91 af DeLaRed
@Dios

Jeg tror det bliver en svaer traener debat imellem os to, naar vi er saa langt fra hinanden ifht kvaliteten af det spiller materiale Ancelotti har til raadighed. Det skal ikke noedvendigvis vaere et forsvar af Ancelotti (jeg havde ogsaa valgt andre disponeringer end ham, dog langt fra de samme som ofte bliver naevnt her paa siden), men derimod mere en konstatering omkring at vi aldrig naar til enighed hvad angaar traenerens ansvar naar vi paa ingen maade er i oejn hoejde hvad angaar spillerne.

Hvad jeg dog er enig med dig i, er at Isco har overrasket helt paa toppen som en slags haengende angriber i en fri rolle, og ham og Asensio fungere rigtigt fint der (Asensio fungere hovedageligt godt sammen med spillere der er gode paa bolden, men har har svaerre ved at goere en forskel naar amn omringer ham med Vazquez og Jovic, 2 spillere der har en utrolig daarlig teknik). Og derfor er jeg helt med paa at Isco skal vaere 2. valget til Beznema i denne periode, naar det saa er sagt saa er det ogsaa tydeligt at en spiller som Isco ville faa meget mere ud af den rolle ved at have en faktisk CF foran sig, saa optimalt er det ikke.

Ifht til Bale, synes jeg det er lidt unfair at hive ham op ad hatten nu, han har jo ikke vaeret til raadighed for Ancelotti stort set hele seasonen. Er da helt enig med dig i at han paa en god dag uden tvivl er vores bedste loesning paa hoejre kanten, men da han endelig kommer retur fra 3 maaneders skade i december er han med paa baenken i 1 kamp og saa ude med Corona og derefter rygproblemer, saa han er foerst kommet retur for 16 dage siden, og faktum er hverken du eller jeg ved hvilken forfatning han er i paa nuvaerende tidspunkt, saa for mit vedkomne underbygger det ikke dit argument, men derimod highlighter at nogle af de faa spillere som har kvaliteten til at kunne goere en forskel paa banen ikke har vaeret til raadighed.

Ifht Hazard, er jeg en smule usikker paa hvad du mener, for hvis dit argument er at han skal spille istedet for Asensio, saa skal du laengere ud paa marken. De faa kampe hvor Hazard har spillet i hoejre side, har han vaeret usynlig i den side af banen, fordi han helt naturligt driver over mod venstre hvor han har sine forcer, og det har gjort at vores hoejre side har vaeret ikke eksiterende og gjort os utrolig nemme at daekke op for (isaer fordi det oftest har vaeret Vazquez der har skulle baere opgaven med at holde bredde fra back'en, og det er vi forhaabentlig enige om at han slet ikke er staerk nok til, hverken offensivt eller defensivt). Og spille Hazard paa midten er jeg heller ikke saa stor fan af som du er, synes ofte han forsvinder derinde, hans force ligger med udgangs punkt i venstre side, og her har Vini bare haft et niveau som Hazard ikke har vaeret i naerheden af. Og sidst men ikke mindst, saa synes jeg der er stor forskel paa om Hazard spiller med eller uden Benzema, saa i de kampe hvor Benzema ikke kan spille er jeg i tvivl om, om Hazard goere den forskel der skal til for at vinde kampen. Jeg medgiver dog gerne at hvis din pointe var at Hazard skulle have startet paa venstre foran Rodrygo igaar, saa er jeg helt enig, som jeg har sagt siden Rodrygo's start i klubben, hans eneste forcer ligger oppe omkring, eller inde i, modstanderens felt, fra midtbanen og derop er han komplet ubrugelig, og det har han altid vaeret uanset hvilken side man ligger ham i, ydermere er han ALTID bedst naar han kommer ind de sidste 20min og kan bruge sin ungdommelige energi imod et traet (eller satsene) forsvar, saa det er det eneste tidspunkt jeg mener Rodrygo skal spille, tilgengaeld mener jeg saa ogsaa at han netop der er langt bedre baade i pres-spillet, kombinationerne og mere farlig i feltet end Jovic og Mariano f.eks.

At Asensio ikke skal spille i hoejre, er ogsaa noget jeg har naevnt masser af gange, det er jeg enig i, MEN kun hvis vi havde bedre alternativer, og det har imo bare ikke (medmindre Bale han faar et overraskende comeback, men paa nuvaernede tidspunkt er han et kaempe wildcard). Som jeg ser det er Asensio vores absolut bedste loesning til Hoejre siden, selvom det er en af hans svageste positioner. (Og Dani er ogsaa utrolig vigtig for den side, uanset hvem der spiller paa kanten, det er som nat og dag imellem ham og Vazquez)

Saa derfor, saa laenge vi ikke bare kan vaere nogenlunde af samme holdning omkring kvaliteten af truppen, saa er det svaert at debatere traeneren, da du jo vil mene at det er ham der odelaegger det hele og jeg langt hen af vejen vil kigge paa det materiale han har og derudfra sige at han i mange kampe traeffer de rigtige beslutninger, naar det i sidste ende handler om de 3 point, for jeg mener paa ingen maade vi har bredden til at spille fint og fornemt fodbold, der mangler alt for meget kvalitet, og vores top 13-15 spillere skal som du selv naevner baere alt for meget ansvar (via spil minutter) og kan derfor heller ikke laengere preaestere paa oeverste niveau pga treathed, problemet er bare at man hver gang man afviger fra dem, koerer en langt stoerre risiko ifht de 3 point. (Jeg havde personligt gerne set Ance smide alt vores affald efter Copa'en og derved sparre de vigtige spillere til denne periode, jeg er dog ogsaa overbevist om at vores bredde spillere havde faaet en gevaldig afklapsning af det Bilbao hold der moedte op til den kamp, saa det havde vaeret at smide haandklaedet i ringen, men den luksus har man bare ikke i CHL eller La Liga)

Sidste redigering: 4 år 5 måneder siden ved DeLaRed.

4 år 5 måneder siden #92 af Dios
​@DeLaRed.

Mht. at jeg mener det falder tilbage på træneren, så hænger det sammen med hans taktiske oplæg samt formation og spillervalg. Vi har ingen god højrekant - lad os blive enige om det, for det kan vi vel? :) Hvorfor så spille med en højrekant? Eller hvorfor blive ved med at spille de samme spillere derude som aldrig lykkedes hvergang. Nu spillede Asensio en god kamp i weekenden. Skal vi vædde med, at han er hamrende usynlig imod Villarreal? Dels fordi modstanderne er bedre, men også fordi han ikke fungere ude på den højrekant. Carvajal gør ham bedre, men Lucas gør ham derimod ikke dårligere i mine øjne. Vi taler om en spiller som er fravalgt i en nærmest historisk dårlig spansk landsholdstrup, og jeg forstår godt fravalget, om end man altid kan debattere om Nacho og Asensio skal med som fyld.

Vil Ancelotti stædigt fastholde hans 4-3-3, så synes jeg også det skal falde tilbage på ham når tingene ikke spiller, da materialet ikke er til det. Og det har virkelig ikke spillet i mange måneder. Vi skal true centralt og på bredden, men for at true på bredden, så skal der lægges pres inde centralt for at skabe 1 mod 1 situationer på kanten, og for at true centralt skal vores kanter kridte stregen for at åbne op centralt. Her giver det bare ingen mening, at have Asensio på kanten samtidig med Modric ofte også spiller højre midtbane. Det fungere simpelthen bare ikke, og selvom det bliver minimalt bedre med Rodrygo på kanten, da han modsat Asensio til tider går til baglinjen, så bliver bolden altid spillet tilbage eller på tværs, da ingen af vores spillere på den højrekant er gode i 1 mod 1 situationer. Dertil ikke sagt, at Rodrygo er et bedre valg end Asensio, for begge er oftest elendige.
Det falder i den grad tilbage på træneren, for det handler ikke om hvor gode vores spillere er, men hvordan de bliver sat op, og det er egentlig blot det min pointe er. 

Sådan som Hazard har spillet siden hans skade, så vil jeg mene han er vores klart bedst præsterende spiller uanset hvor han spiller på banen, hvis vi ser bort fra Vinicius og Benzema. Ham og Ancelotti har et beef - det er tydeligt. Hvad det skyldes ved ingen, men jeg synes i den grad Hazard præstere når han kommer ind. Det er klart, at han ikke er på sit prime niveau, men når han spiller, så begynder vi at spille fodbold synes jeg. Der gik vel heller ikke meget mere end 2 min. før han sætter et farligt angreb op, fordi han netop kan kombinere i de små rum, og er så fantastisk til at lægge den af på førsteberøring og har fået sit eksplosive temposkifte tilbage, som bare gør han runder sin mand og tager mange af de rigtige løb. 
Netop det mønster har vi set i hans 2 seneste indhop, hvor han er tæt på at få fremtvunget et straffe (Godt det ikke blev dømt), og senest få et frispark lige udenfor feltet (som heller ikke var der imo :D). Han giver en helt anderledes dynamik på holdet inde centralt, men Ancelotti mener vel Asensio's defensive arbejde er vigtigere. 
Jeg ville helt klart spille med Hazard på "højrekanten" og ofre Modric på den centrale midtbane for at få en Valverde ind som jo dræbte Granada med hans spil når han bliver spillet rigtigt. Hvis man absolut skulle gå med en 4-3-3. Ellers synes jeg det er hovedløst ikke at stille mere offensivt op.

Nu talte jeg generelt om spillernes niveau, og ikke hvad Ancelotti har haft til rådighed denne sæson. Vores spillere bliver gjort dårligere end de er, hvor du specielt går hårdtnakket efter spillerne, fordi de ikke passer ind i trænerens systemer. Jeg har selv gjort det med Bale de sidste 6 år, men jeg har været ligeså meget efter Zidane og Ancelotti, for at spille Bale på den måde. 

4 år 5 måneder siden #93 af Thomaskjensen
Gode argumenter i begge har, men lad mig forsøge at komme med et input eller to til samtalen.

Jeg tror godt at vi alle kan være enige om at vi skal når det er muligt spille med Vini og Benz. Vi vil at Vini skal spille på kanten og udfordre mand mod mand, samtidig som vi vil at Benz skal deltage i det opbyggende spil.

1) Vi vil spille med Vini.
2) Vi har ingen god nok kant på høkre siden til at få nok ud af en 4-3-3

Problem 1. Skal vi så vælge ikke at spille med Vini i den position, eller have en ikke fungerende højre kant?

Problem 2. Benz-gate. For alternativet er at spille 4-3-2-1 med Hazard og Asensio ved siden af hinanden bagved Benz, og så med noget der minder om Wingbacks.
Der er flere udfordringer her, hvor den største nok er at dette ville ikke passe hverken Benz eller Vini (eller Mendy for den del).

Jeg tror der er og kommer forblive en 4-3-3 for det går "bare" ud over 1 spiller/position, men jeg er ikke blind for kritikken af Carlo når nu Vini OG Benz er ude at han ikke ryster posen.

4 år 5 måneder siden #94 af DeLaRed
@Dios

Okay, saa det er en formations aendring du ogsaa har i tankerne. Nu er det ikke fordi jeg er gift med en 433, og for den sags skyld giver jeg dig ret i at en taktik der ikke tvinger os til at have en decideret hoejre kant der skal holde bredden, ville vaere interessant (naar nu "den gamle" Bale ikke er til raadighed).

Mit problem med det er, at vi saa igen er ude i at visse positioner er svagere, pointen er, hvis vi forsoeger at goere noget ved Hoejre kanten, saa odelaegger man potentielt andre positioner, og skal maaske ogsaa se helt bort fra visse spillere (hvilket jeg som saadanne har det fint med, hvis vi skal ofre en spiller for at spille bedre, saa gjorde jeg det gerne). Det er svaert at komme naermere ind paa, da jeg ikke ved hvilken formation du har i tankerne, er det en 442, 4132, 451? Uanset hvilken en af dem du vaelger, saa kan der sagtens opstaa problemer ved dem, et meget godt eksempel er Kroos, som jeg ser det fungere han perfekt i en 433, (paa venstre side af midtbanen) saa snart du flytter ham fra det meget snaevre omraade han bevager sig i saa falder hans kvalitet betydeligt, og fint hvis vi ofre Kroos, men er det saa 18 aarige Camavinga du mener der skal tage over? Igen det er svaert at kommentere paa naar jeg ikke kender dine tanker her, men det er bare en balance-gang jeg synes du tager meget let paa.

Som jeg laeser det, lyder det til at dit fokus naesten udelukkende er at vi skal goere alt for at Hazard spiller godt, og saa maa resten af holdet bare omstille sig (fair nok hvis jeg laser det forkert), men saadanne fungere fodbold jo ikke :D

Og som naevnt tidligere saa er det en super kompliceret debat, naar vi er saa langt fra hinanden ifht til spillermaterialet:

1. At Lucas ikke goer Asensio daarligere, er vi komplet uenige i (han goer ogsaa Rodrygo daarligere for den sags skyld, det er ikke en hetz han koere specifik mod Marco)

2. At Asensio er fravalgt paa den spanske landshold er jo en latterlig kommentar, og har intet med hans niveau at goere, men er derimod udelukkende en beslutning som ligger hos Enrique, og her er det ikke kun Nacho og Asensio der er set bort fra. Jeg er personligt dybt uenig i det hold som Enrique har sammensat, da det paa ingen maade er sammensat paa kvalitet og form, men jeg tvivler dog paa det har noget med Real/Barca konflikt at goere, og mere bare ham der sammensaetter et hold af spillere som han mener passer til hans projekt. Det beviser dog intet, og du om nogen er bedre en saadanne en kommentar!...vil naesten gaa saa langt som at sige at jeg havde respektere den kommentar mere hvis du havde sagt at @thomaskjensen ikke har valgt Asensio til hans Manager hold ;-)

3. Fede historien er jeg ogsaa ved at vaere paent traet af, som jeg har skrevet mange gange foer, Fede har baade vaeret skadet og syg, og det vigtigste for baade ham og Madrid er at han holder sig skadesfri (derfor en fantastisk klog beslutning IKKE at spille ham efter hans 2 kampe for uruguay). Narrativet omkring at han ikke faar nok spilletid, holder paa ingen maade, ud af de 28 kampe han har vaeret klarmeldt, har han vaeret paa banen 26 gange. Da det nu ser ud til at han er ved at vaere over sine skades problemer, burde man saa begynde at starte ham noget oftere? Helt sikkert! Men synes der har vaeret et rigtig fint grundlag for ikke at goere det saa ofte de seneste par maaneder. (Hans krop har vaeret hans stoerste modstander de seneste 3 aar, ikke traenerne)

4. Baseret paa din kommentar med Fede, maa jeg naesten tro at du basere hele denne debat paa meget faa kampe (maaske de seneste 3-4), hvis det er sandt saa mener jeg naturligvis ogsaa det er et alt for smaat data set. (og maaske er det ogsaa der vi gaar fejl af hinanden) Men ellers kan jeg slet ikke se hvordan du kan vaere serioes omkring dine Hazard kommentarer. Her vil jeg i saa fald gerne vende din kommentar "Vores spillere bliver gjort dårligere end de er" om og sige at "Du goer Hazard langt bedre end hvad han er" ;-) Du skriver at han har vaeret vores bedste spiller (paa naer Vini/Benz) siden han er kommet retur fra skade, her maa jeg antage at du mener hans "comeback" i December, og jeg gaar ogsaa ud fra vi kun taler offensive spillere (for smider vi Courtois, Alaba osv ind i snakken saa tror jeg du er enig i at han ikke er i naerheden af deres niveau). Der er flere ting i den kommentar som jeg slet ikke er enig i, den foerste er naar han en sjaleden gang har skulle have udgangspunkt i hoejre siden, her er han som minimum ligesaa daarlig til at holde bredden som Asensio, at han saa maaske har spillet godt i de kamp naar han har vaeret i venstre side, det understoetter jo saa bare ikke argumentet om at han har vaeret god som Hoejre kant. (Hvis Marcelo scorer et maal betyder det jo ikke automatisk at han er en god Venstre Back). Hvis vi kigger paa Granada kampen, saa har du ret i at han spiller fint (vil paa ingen maade mene at han var MOTM i den kamp, men det er jo subjektivt fra vores begges sider), men her maa vi ogsaa understrege at der er stor forskel paa at starte kampen mod Granada og at komme ind paa banen mod et traet Granada hold, efter at Fede (inkl resten af midtbanen) havde faaet tag paa kampen. Jeg vil netop mene at Hazard goer det lant bedre naar han kommer ind i 2. halvej end naar han starter kampene (meget ala Rodrygo). Det vi i flere kampe har set fra Hazard er at naar han dropper ned i banen for at gaa med i opspillet fra en dybere position, saa har han haft meget svaert ved at vende sig med bolden, i de fleste tilfaelde saa traekker han et ligegyldigt frispark (som giver modtanderen tid til at komme paa plads) og ellers er der alt for mange beroeringer paa bolden. Han forseoger at goere det Benzema ofte er god til, nemlig at modtage bolden og ligge den hurtigt videre, men han er alt for nem at presse fysisk, hvilket goer at han ofte ligner en daarlig version af Isco, der snurre mere rundt om sig selv end hvad godt er. Jeg er dog enig i at oppe omkring feltet, NAAR Benzema er paa banen, saa har han vaeret med til at skabe ting, naar det saa er sagt, saa mener jeg ogsaa han alt for ofte staar de forkerte steder naar han foerst kommer i feltet, hvis man observere ham naar andre spillere driver bolden ind i fletet, vil man ofte se en spiller der kigger fodbold istedet for at soege de huller der giver mulighed for afslutninger. (Og saa har han bestemt ogsaa kostet en 2-3 maal i denne season med hans signature-move, hop-over finten, han laver den i naesten hver kamp istedet for bare at trykke paa kassen). Hazard er stadig en rigtig staerk teknikker, men personligt synes jeg der er alt for meget showman og alt for lidt slutprodukt i ham, og jeg forsaar godt hvis man bliver en smule forblaendet af hans hael-og-taa afleveringer, men det er bare ikke hvad vi har brug for lige nu, vi har brug for maal og point, og ingen af delene kommer fra ham. Jeg giver dig ret i at Hazard ser bedre ud for hver kamp han spiller, men han har saamaend ogsaa spillet nogle kampe hvor han ikke har vaeret paa niveau med hans holdkammerater, siden hans seneste skade:
Cadiz: Rigtig skidt 1. halvej (som i virkelig fucking daarlig)!
Getafe: Gennemsnitlig at-best
Alcoyano: Han kommer fra banen med en assist, men ellers en skammelig praestation
Elche: Snurretop uden slutprodukt
Jeg vil understrege at jeg ikke giver Eden Hazard skylden for nogle af de ovenstaaende daarlige praestation, det ligger hos hele holdet (eller ihvertfald flere spillere end kun ham), men der er ingen af de kampe hvor han har overbevist mig om at han var banens bedste, eller taet paa.

Saa igen maa jeg gaa tilbage til starten og erkende at vi to bare er alt for langt vaek fra hinanden ifht til spiller materialet. Og selvom vi maaske kunne finde et moedested ved Hazard, som vi nok ikke kan, saa aendre det ikke paa at Vazquez ikke er god nok HB, at Marcelo ikke er god nok VB, at Vallejo ikke er god nok CB, at Bale er konstant skadet, at Mariano vel mere kan betegnes som en atlet end en fodbold spiller, at Ceballos ikke er god nok til at sidde paa baenken i Arsenal og at Jovic's stoerste spids-kompetence er at faa Covid-karantaene. Saa jeg forseoger ikke at tage ansvaret vaek fra Ancelotti, men man bliver ogsaa bare noed til at se i oejnene hvad han har at arbejde med.

Jeg kunne dog af ren og skaer interesse, og fordi jeg respektere dit synspunkt, godt taenke mig at hoere hvilke(n) opstilling(er) du har i tankerne og med hvilke spillere, som du mener ville vaere bedre end en 433, for jeg er som sagt ikke gift med 433, og kunne sagtens vaere aaben overfor en system aendring, saa laenge vi holder os fra at sige dumme ting saa som at Marcelo skal spille venstre back eller at Jovic skal spille paa toppen med Benzema, for saa blir det for userioest ;-)

4 år 5 måneder siden #95 af Dios
@DeLaRed.

Det er sjovt, for da jeg sad og læste alt indtil dit punkt nr. 4, så sad jeg med tanken om, at du kun basere samtlige af dine indlæg på kampform. Bare for at slå det fast, så kigger jeg utrolig meget på at skabe et så homogent hold som overhovedet muligt. Hazard er en undtagelse, da han sådan set har været den eneste hvor jeg omtaler ham i hans nuværende form siden hans tilbagevendelse fra hans skade. Var det ikke imod Bilbao? Ellers tænker jeg meget på typer, og hvad spillerne er gode til. 
For mig handler det ikke om tal kombinationer, men om at alle spillerne skal være bevægelige og dække forskellige rum. Det betyder f.eks. at Vinicius ikke altid skal stå og kridte stregen, men også søge ind centralt og bytte plads med Benzema for at skabe bevægelse og rotationer for modstanderen, som kan skabe rum andre spillere kan løbe i og blive spillet i. Vi kan godt kalde det en 4-3-3, men for mig er det bare utrolig vigtigt, at vores centrale spillere så ikke modtager bolden på kanten og de ikke ligger på linje, eller specifikt med Modric og Kroos, at de ikke begge søger ned, så Casemiro er den forreste centrale spiller som skal modtage bolden. 

Som tidligere nævnt, så kan jeg godt lide ideen med en flakkende Hazard med udgangspunkt i højre side i en 4-3-3 bare for at nævne nogle forskellige ideer ud fra spillermaterialet  nu. Hvor Hazard skal fungere som 10'er med en Valverde og Carvajal som skal true i højresiden. Et opspil kunne være man stod højt med Carvajal som skubber Hazard ind centralt, hvor Valverde kommer i løbet mod baglinjen imellem Hazard og Carvajal. Det hele er sat på spidsen til forståelsen, men i bund og grund handler det om, at vi har den traditionelle kantspiller i Vinicius som skal isoleres, og man dermed skaber fokus i højreside for at kunne slå en diagonalbold til ham, eller selv skabe et etableret angreb som beskrevet lige før med Hazard, Valverde og Carvajal.
For at udpensle det endnu mere, så handler det om bevægelse, og hvis Benzema samtidig trækker ned i banen (så Hazard og Benzema nu begge ligger i mellemrummet nogenlunde side om side), så opstår presset centralt og vi kan enten åbne spillet op til begge kanter, ellers så kan Hazard løbe i det rum Benzema lige har efterladt. Det bliver teknisk, men det er simpel taktik og som træner bliver du netop uddannet i den slags. Måske er det en god ting, at Ancelotti ikke har et trænercertifikat, så han skal på bænken igen :D Kasper Hjulmand f.eks. er så inspirerende når han taler taktik (i hvertfald for mig :D).

Skal man rive gulvet væk under spillerne som jeg egentlig foretrækker, så ville jeg nok gå over til en 4-2-3-1 formation. Spille Valverde med en 6'er som kan noget med bolden. Er vild med Camavinga på sigt, som jeg håber skal spille en form for dybdeliggende playmaker. Faktisk forstår jeg slet ikke hvorfor man ikke kigger nærmere på Blanco, som gjorde det mere end fint synes jeg, men han må være dårlig til træning. 
Spille med en decideret 10'er som mellemrumsspiller, som ud fra materialet vil passe Hazard mere end glimrende. Vinicius på ventrekanten, Mbappé på højrekanten og Benzema på toppen. Som jeg nævnte, så forstår jeg ikke hvorfor man ikke går mere offensivt til værks. Savner den følelse af, at Real Madrid altid kan scorer mål. Dengang vi altid scorede flere end modstanderen. Om de så scorede 2-3 imod os, så scorede vi bare 5-6 mål.
Tanken om Haaland sammen med Vinicius og Mbappé skræmmer mig utrolig meget. Jeg ser langt flere problemer end jeg ser noget andet. Alle 3 spillere skal sættes op, men hvem skal sætte dem op? Og her har vi slet ikke snakket om den problematik som kommer med Mbappé. For han foretrækker jo venstrekanten, så hvor skal han spille? 
Som tidligere nævnt, så går jeg utrolig meget op i et homogent hold, og det er sjovt du nævner det med Marcelo, hvis han scorer 1 mål. For er det netop ikke det du beskriver som gør Hazard dårlig? At han netop ikke har nok slutprodukt i sig? Men hvad med alle de ting han gør, for at holdet kan scorer flere mål? Det er jo præcis samme sang som Benzema også fik. Nu vil jeg ikke sammenligne deres karriere i Real Madrid med hinanden, for det vil være pinligt for Hazard, men typemæssigt minder de utrolig meget om hinanden. De er holdsspillere fremfor alt, og behøver ikke at være dem som scorer målet. Overordnet set synes jeg Hazard har været kritisabel dårlig, og jeg prøver ikke at glorificere Hazard. Jeg synes bare alternativerne er markant dårligere. Asensio har scoret mange flere mål, men det er yderst sjældent han skaber noget i kampene. Det kan være at springe over en bold, eller lægge den hurtigt af. Det er netop det jeg elsker ved Hazard, og som jeg altid har elsket ved Benzema. Den spilforståelse og intelligens er unik, og det har Hazard modsat Asensio og Rodrygo. 

Jeg bliver ikke forblændet af hæl og tå. Jeg mener det er sådan fodbold skal spilles, og jeg mener det er netop lige det Real Madrid har brug for. Vi har altid brug for mål, men for at score mål skal der chancer til, og for at skabe chancer skal der netop disse ting til. Medmindre man vil have de mål jeg kalder tilfældighedsmål, som Asensio's mål imod Granada. Der var en graf som viste der var 5% chance for den bold ville gå ind. Her er jeg bare fortaler for der bliver skabt chancer som der er 80-90% chance for at gå ind. For set over en hel sæson, så skal man bare ikke være skide god til matematik for at regne ud, hvor der ligger flest mål at hente. 

Asensio's niveau er den eneste grund til han ikke bliver valgt til landsholdet. Han passer glimrende ind, og har jo også tidligere været indkaldt. Hans niveau er bare slet ikke højt nok, og slet ikke sidste år under EM. 
Jeg ved ikke om du ikke forstår hvad jeg mener. Jeg mener ingen af vores breddespillere er gode nok til Real Madrid udover Hazard. Jeg mener bare ikke, at de alene er grunden til det ikke fungere for dem i Real Madrid. Selvfølgelig er Lucas ikke god nok til Real Madrid. Har du hørt mig sige andet? Jeg mener de er glimrende spillere, og det har alle spillerne jo vist før de kom til Real Madrid. Jovic var da fremragende for Frankfurt, og de kvaliteter er jo ikke gået tabt. Mariano havde en fantastisk sæson i Lyon, og Ceballos viste stor overlegenhed i Betis, men det er jo ikke ens betydende med de kan overføre det til Real Madrid. Kommer Jovic til Chelsea, United, Bayern etc. så tror jeg da vi vil se ham banke kasser ind igen. Det tror jeg sådan set også han ville gøre under Mourinho tilbage i 2010 i Real Madrid. Det handler bare om hvordan du spiller dine spillere. Derfor mener jeg ikke vores breddespillere er så dårlige som de bliver gjort til. De passer bare ikke til Real Madrid, men kvalitet er der nok af.

Sidste redigering: 4 år 5 måneder siden ved Dios.

4 år 5 måneder siden #96 af DeLaRed
@Dios

Haha, nu er jeg kun endnu mere forvirret ;-) Jeg var maaske ikke specific nok i mit spoergsmaal ang hvilke aendringer du ville fortage nu, for paa en eller anden maade endte snakken pludselig i Mbappe og Haaland :D Maaske jeg bare har mistforstaaet hvor vi startede denne debat :-)

Jeg vender lige tilbage og forholder mig til den trup vi har i denne season (ikke at en snak om fremtiden ikke er interessant, men bare for at blive ved hvor vi staar lige nu og her)

Et homogent hold, den er jeg med paa, og jeg er enig med dig i at Ancelotti forsoeger at holde en meget "stiv" 433, selvom han ikke noedvendigvis har alle spillerne til det. Saa langt saa godt ;-)

Og den aendring du snakker om, naar vi kun tager vores nuvaerende trup med i betratningen, den er jeg somend ogsaa game paa....MEN den underbygger jo bare min pointe til punkt og prikke, fordi det taktiske oplaeg du ligger for dagen fungere jo kun naar du har Carvajal, Fede og Hazard friske, det er jo netop det modsatte Ancelotti har haft i denne season. Lad mig lige slaa fast, at havde Anncelotti haft alle 25 spillere klar til hver kamp, saa ville jeg sku ogsaa vaere paent skuffet over at vi ikke havde faaet mere ud af denne season indtil videre, men det har jo bare ikke vaeret situationen (og var det heller ikke for Zidane).
- Siden Januar '21, har Fede haft 4 skader og haft Corona 2 gange, netop derfor er jeg kaempe fan af at man goer alt hvad man kan for ikke at saette hans krop under unoedvendig stress, saa han igen kan komme tilbage til sin udvikling (som vi maa vaere aerlige har vaeret lidt paa stand-by igennem alle disse pauser).
- Alene i denne season har Dani misset 12 kampe pga 3 forskellige skader og Covid. For dit taktsike oplaeg er han uhyr vigtig, det ville ALDRIG kunne fungere med de alternativer vi har paa Hoejre Backen.
- Hazard var svingende i efteraaret, ved godt de fleste folk siger det udelukkende er fordi han ikke fik nok spilletid, men den historie koeber jeg aldrig, man skal kunne goere sig gaelende kamp efter kamp, selvom man kun far 20min paa banen, hvis man ikke kan det, saa er der intet grundlag for at en traener skal give mere spilletid, det er jo ikke Ajax det her ;-)
- Og ifht til ovenstaaende 3 spillere saa maa vi ikke glemme at der er en hvis skadeshistorik der foelger med dem i Ancelotti's (og Pintus') overvejelser.

Og det er jo netop min pointe, hvad goer du naar du ikke har Fede og Dani paa 100%, for saa fungere dit oploeg ikke. Vi har ikke en eneste spiller der kan det Fede kan. Og da slet ikke nogen der kan det Dani kan. Men jeg er 100% enig i at hvis de spillere var klar og 100% (husk en spiller er meget sjaeldent 100% naar de kommer retur fra skader) saa er din taktik da helt sikker interssant (minder en smule om noget Zidane proevede i de kampe hvor han spillede med 3 forsvars spillere). Men det kraever at de helt rigtige spillere er klar paa samme tid, og alle i form, for elleres falder det hele til jorden.

Ifht til din 4231, saa vil du gerne have at Fede spiller centralt med en 6'er der kan noget med bolden, men hvem? Gaar ud fra det ikke er Casemiro du vil have ved siden af Fede, og Kroos fungere ikke som 6'er, det ved vi begge, saa hvordan gaar dette op. Jeg kan ogsaa godt lide Cama, men foerst og fremmest ikke som 6'er, og ydermere saa er det helt som du siger et fremtids projekt, han er ikke en loesning til denne season, og det kan vi heller ikke forlange af en 19 aarig. (Helt enig i Blanco, er ogsaa aergelig over at vi ikke har set mere til ham, han er om nogen den spiller i Madrid der minder mest of Alonso fra Ance's foerste periode, men tror din konklusion er god nok, han overbeviser nok bare ikke helt til traening, for faktum er hvis han virkelig spillede som Xabi, saa var han ikke Castilla spiller...lad os dog haabe at han er en skikkelse i fremtidens Real og lad os heller ikke glemme at Ance har haft ham med paa baenken en hel del kampe, nok ikke noget Italieneren goer for at vaere ond). Saa igen loeber du ind i et problem, fordi den spiller du gerne vil have som 6'er, har Ancelotti pt ikke til raadighed, understreger min pointe igen.

Som side kommentar, Synes ogsaa selv Hjulmand er en herlig traener ;-)

Jeg husker ogsaa selv den tid hvor vi bankede kasser ind, naar det var noedvendigt, det var den periode hvor jeg forelskede mig i Madrid, men baade holdet og fodbolden var en anden dengang. Synes dog her det er sjovt at du underminere Asensio's maal som heldige (i flertal, fordi hvis Granada var heldig, saa maa der vaere en del andre som ogsaa er heldige), det giver for mig ingen mening, betyder det saa at langskud og doedbolds maal ikke taeller? Og hvis de ikke goer det, hvad mener du saa om alle Carlos' maal i den "Romantiske" periode du beskriver? ;-)

Nu ikke fordi jeg vil gaa laengere ind i snakken om Hazard, for her er vi bare uenige, men synes det er en skaevvridning af debatten, naar Hazard skal spille en fri-rolle fra hoejre side, hvor Fede/Dani skal holde bredde, jeg vil netop mene at det er de kampe hvor Asensio faar lov til at bevaege sig frit at han spiller bedst, fair nok hvis du mener at Hazard ville vaere bedre til det end Asensio, men det er forkert at doemme Asensio ud fra det "forkerte" taktiske oplaeg, og Hazard ud fra det "rigtige".

At Ceballos "engang" var god nok til Betis, at Jovic "engang" (og vel at maerke kun i en enkelt season) var god i Frankfurt, at Mariano havde en enkelt god season i Frankrig, goer bare ingen af dem gode nok til Real, uanset hvilket system man saa presser dem ind i.

Ifht foelgende "Jeg mener ingen af vores breddespillere er gode nok til Real Madrid udover Hazard. Jeg mener bare ikke, at de alene er grunden til det ikke fungere for dem i Real Madrid.", det er jeg glad for du siger, og helt sikkert noget jeg havde misforstaaet. Og jeg er slet ikke uenig, jeg siger paa ingen maade at Ancelotti traeffer alle de rigtige beslutninger, baade taktisk, spillervalg osv, og kigger man paa de enkelte kampe, saa tror jeg sagtens man kunne have faaet mere ud af denne season. MEN, vi kan bare heller ikke vaere blinde overfor hvilket materiale (inkl hvem der faktisk har vaeret til raadighed og frisk) Ance har haft at arbejde med i denne season, og her synes jeg ikke det er saa skidt som det bliver gjort til, vi har faaet en nem pokal i hus og vi ligger nr. 1 i ligaen, og vi er videre i CHL, ikke saa heldigt at vi moeder PSG, men det er ikke Ance's skyld, og mener personligt at havde vi moedt dem i efteraaret, saa havde vi vaeret favoritter, men pga af de problemer vi har med traethed og skader, saa ligger kampene til PSG (et hold der ellers er utrolig uimponerende taget deres trup i betratning), kunne det have set anderledes ud hvis Ance havde roteret bedre, ja det kunne det nok godt, men det er nemt at sige naar man ikke tager med i den betratging at spillere som Fede, Dani, Mendy, Kroos og nu Benzema alle har vaeret skadet, samt ser helt bort fra at vores bredde er som du naevner "ingen...er gode nok". Der er jo en grund til at Elche ikke banker kasser ind som det passer dem, som Madrid gjorde under Del Bosque, og det kommer du ikke til at aendre paa om du saa saetter Hjulman, Klopp, Pochettino eller Isco :-) i spidsen for deres trup, det har helt simpelt noget at goere med det spiller materiale de har. Og personligt synes jeg de spillere vi begge to er enig om ikke er gode nok til Real, pt ville have svaert ved at begaa sig paa et niveau over Elche.

Ellers en herlig debat, som ville have vaeret rigtig fin at tage over et par fadoel ;-)

Leveret af Kunena Forum