Spansk presse: Pérez mødes med Dortmund-chef i de kommende dage

4 år 4 måneder siden #1 af Administrationen
Kylian Mbappé spiller...

Kylian Mbappé spiller i Real Madrid i den kommende sæson og nu vil Real Madrid forsøge at få en aftale med Erling Haaland også. Det melder den spanske journalist, Ramón Álvarez de Mon, som bebuder at Florentino Pérez i de nærmeste dage sætter sig sammen med Dormunds Watzke for at prøve at nå til enighed om en transfer.

Det er angiveligt kun Manchester City, som er konkurrent til den norske angriber og de står klar med en stor sum penge og det kan blive den største hæmsko for Real Madrid, som meget vel kan betale en samlet som på 350 millioner € for en seks-årig kontrakt med Haaland, når transfer og lønninger mv. regnes sammen.

Real Madrid skal dog være klar til at strække sig langt for at samle to af Europas stærkeste angribere til en offensiv, som kan skrive historie i det kommende årti.

Derfor skal man også allerede have meddelt Hazard og Ceballos, at man meget gerne vil afhænde dem til sommer og det samme gør sig gældende for navne som Jovic og Mariano, mens Marcelo, Isco og Bale forlader klubben på en fri transfer og dermed er med til at frigive lønkroner til den bekostelige affære.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 4 måneder siden #2 af Ramos4
Galacticos volume 2. Lad os håbe det går bedre denne gang.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024

4 år 4 måneder siden #3 af Steen
Jeg vil aldrig sige nej til en sommer bestående af Mbappe + Haaland. Kun Ronaldo og Kaka i samme vindue vil overgå den kombi. Men, når det så er sagt, så føler jeg, at vi vil være bedre stillet med at han tager en tur forbi City i 3-4 år, og så henter ham ind der. Jeg kan ikke se, hvordan man skal kunne spille Vinicius, Benzema, Haaland og Mbappe på samme tid? Angiveligt vil Mbappe ikke spille højrekant, så det bliver umuligt at få dem alle ind. En 4-4-2 med Benzema og Mbappe oppe foran, og med Vini som venstre midt, vil være langt mere balanceret, og i sidste ende er det netop balancen i start 11eren, som sikrer de store trofæer.

Mbappe + Rudiger + Tchouameni + ny HB ville være det perfekte vindue imo. Jeg er træt af Mendy, og jeg føler at vi ville være bedre stillet med Militao og Rudiger som CB og Alaba som VB.
Tchouameni har jeg ikke set spille, men ifølge folk der har, så er han den næste store CDM. Hans stats er i øvrigt ret gode. Men pt. er der rygter om ham eller Gravenberch. Kender ingen af dem, men sådan som Casemiro har spillet i snart 2 år nu, så skal han til at have en konkurrent på pladsen.

4 år 4 måneder siden #4 af elle44
Enig, det er nemt at blive forelsket i tanken om at hente både Haaland og Mbappe, men for fanden hvor er Benzema bare god for tiden. Måske er det bedst bare at lade ham smutte til city, selvom jeg ville begræde at se så dygtig en spiller i en olieklub.

Enig med Steens betragtninger mht. transfers.

4 år 4 måneder siden #5 af mohbar
​Messi Suarez Neymar .. nok en af de stærkeste offensive spillere på et hold.. og det vil sagtens kunne overgås.

Vi har Ancelotti som nok  skal kunne få alle 4 til at passe ind på holdet og så skal vi også huske at VM er klemt inde midt i en sæson så der vil være behov for at hville en spiller eller 2 plus nogle mulige skader.

Der er selvfølgelig altid risici ved at have 4 stjernespillere i angrebet, men de er få og ubetydelige ift fordelene

Og så vil der ikke være noget federe ved at vi napper Mbappe gratis fra den ene olieklub og samtidig napper Haaland for næsen af den anden olieklub og deres fesne træner.

Sidste redigering: 4 år 4 måneder siden ved mohbar.

4 år 4 måneder siden #6 af NadaMás
​Benz er oppe i årene, og Haaland er fremtids ubestridte målsluger - Derfor skal vi selvfølgelig gå efter Haaland. Vil være den overfladiske analyse.

Jeg vil selvfølgelig ikke stille mig i mod en signing af Haaland. Han er en spiller der kan forbedre enhver trup.
Men Benzema er stadig Real Madrids 9´er i næste sæson. Alt andet vil være bindegalt. Det vil sige, at Haaland skal kunne indfinde sig i en sekundær rolle i, i hvert fald, næste sæson. Det ville være et meget uambitiøst signal at sende hans side. Samtidigt vil det være et meget usympatisk signal at sende fra klubbens side, hvis man erstattede sin faste spidsangriber i gennem 12 sæsoner - I sit livs form - For den nye dreng i klassen.

Jeg er ikke et sekund i tvivl om at en frontrio af Vini, Haaland og Mbappe ville fungere, men de har alle tre deres absolut force i farten. Benzema har sin force i hans bevægelse og positioneringsevne (foruden samspil og afslutning), upåagtet af hvorvidt modstanderen stiller sig højt eller dybt. De bedste frontrioer har typisk den type.
I MSN var det Messi, i BBC var det selvfølgelig Benz, i CR7-Rooney-Tevez-trioen var det Rooney, i Liverpool er det Firmino, i Lukaku-Matinez var det Martinez, Trezeguet-Del Piero, Henry-Bergkamp etc. 
Jeg tror helt sikkert at holdet, i næste sæson, står bedst i form af Vini - Benz - Mbappe.

Som jeg dog indledningsvis nævnte, er jeg nok også blindet af tanken om Mbappe og Haaland. Det kan man ikke sige nej til. 
En Haaland-transfer er dog ikke til højrebenet, hverken sportsligt eller økonomisk for den sags skyld.

Ved siden af Mbappe skal fokus ligge på en CM, HB og reserve-CB. 
Sidste redigering: 4 år 4 måneder siden ved NadaMás.

4 år 4 måneder siden #7 af Ramos4
Jeg vil egentlig være glad om Haaland kommer eller ej. Hvis han kommer har vi de to største verdensstjerner fremover - og hvis han ikke gør, jamen så har vi en fin trio i Mbappe, Benz og Vini.

Jeg er sikker på at Haaland vil være åben for at skifte til Madrid senere, efter lad os sige 4-5 år i City.

Det bliver bøvlet med 4 offensive stjerner, der alle bør spille, men omvendt er det svært at sige nej til Haaland. Det vil formentlig kun være 1 sæson, indtil Benz stopper i 2023. Og det kan jo være lidt hårdt at smide Benz på porten i 2023, men det kan blive en nødvendighed.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024

4 år 4 måneder siden #8 af DeLaRed
Til at starte med, hvor ville det dog vaere et fantastisk transfer vindue, hvis man kunne komme af med ovenstaaende 6 spillere + Vallejo, det vil vaere grundstenen i at skulle opbygge det naeste stor hold i Madrid ala 3xCHL Vinderholdet. Naturligvis handler det ogsaa om hvem der kommer ind, men at faa ryddet ud i spillere der har taet paa 0% vaerdi for fremtidens Real hold, ville virkelig vaere et kaempe skridt i den rigtige retning.

For det andet, saa synes jeg ideen omkring "hvordan man skal faa Mbappe, Vini, Benzema og Haaland til at fungere sammen" er en forkert maade at anskue situationen paa, ihvertfald naar man vaegter "spilletid" hoejt, for som jeg forstaar det saa er der flere der hentyder til at man ikke kan goere alle 4 spillere "Glade" fordi der reelt set kun er 3 pladser i start-opstillingen...inden jeg fortsaetter saa vil jeg dog som saa mange gange foer gerne understrege at jeg ikke tror paa at Haaland kommer til Real, men lad nu det ligge.

Imo er det ikke saa relevant at forsoege at skabe en perfekt start 11'er, men derimod istedet kigge paa hvor minutterne skal komme fra. Hvis vi tager udgangs punkt i at 433 er koomet for at blive under Snce, saa taler vi om 4 spillere der skal "deles" om 3 pladser (Nu ved jeg godt de ikke alle sammen er lige gode paa alle 3 pladser, men vi maa ogsaa gaa ud fra at de 4 spillere med deres individuelle kvaliteter, nok paa den ene eller anden maade skal faa tingene til at gaa op som front trio, stort set uanset hvem der har udgangs punkt hvor, det saa vi ogsaa under Galatico aeraen for 20 aar siden, at nok individuel kvalitet nok skal faa det til at fungere)

Saa tilbage til minutterne:
- Hvis vi tager sidste season som et gennemsnit, saa spilles der 52 kampe, hvilket giver 4.680 minutter per plads (ud af de 11 paa banen) at spille om, hvor vi ser vores mest brugte markspillere spille omkring 3.500-3.700 minutter i loebet af en season.
- 3 pladser x 4.680 minutter = 14.040 minutter / 4 spillere = 3.510 minutter.
- Dvs, at hvis de 4 spillere bare deles om minutterne i alle kampe, paa de 3 pladser (altsaa at man koere perfekt rotation) saa gaar regnestykket altsaa helt fint op...nu ved jeg selvfoelgelig godt at det ikke er saadanne fodbold fungere, men foer vi kommer til min naeste pointer, saa er det trods alt stadig et vigtigt regnestykke at tage i betragtning, hver af de ovenstaaende spillere tror jeg ville vaere fint tilfredse med at faa 3.500 minutter for Real naeste season, hvis man fik et par pokaler oveni hatten. (Naturligvis bare et gaet ;-)

Men saa skal vi ogsaa kigge paa spillerne individuelt.
- Hvis vi tager Vini foerst, saa har vi set ham i slut Januar og Februar set noget slidt ud, efter baade at spille naeste alle kampe for klub og landshold, ydermere saa har han ikke en snaert af konkurrence paa venstre kanten, hvilket maaske ogsaa kan fungere som en sovepude til tide. Saa for Vini;s vedkomne tror jeg ikke det vil goere noget at han baade fik lidt flere regelmaessige pauser, samt ogsaa noget konkurrence, saa han ved at han potentielt bliver revet ud tidligere i kampene hvis han ikke praestere.
- Ifht Benzema, saa ligger den jo lige til hoejre benet, han er netop blevet skadet, og han har doejet med andre smaa problemer efter nytaar, og har ogsaa i visse kampe ikke lignet en spiller der har vaeret 100%. Det tror jeg hverken Benzema eller Real er godt tjent med, saa han kunne om nogen godt bruge lidt flere hvil, isaer med kampe hver 3-4 dag, samt ogsaa faa muligheden for at komme ud at hvile benene med 20-30 igen paa uret. Det tror jeg personligt kun vil goere ham endnu bedre naar han saa faktisk kan spille paa 100%, da en stor del af Benzema's spil de seneste aar har vaeret meget bevaegelse og haardt arbejde i pres-spillet, det bliver svaert for ham at blive ved med, hvis han skal spille stort set fuld tid i alle kampe, det er kun meget faa spilere der kan lave en Luka Modric ;-)

Og saa er der Haaland helt specifikt:
- Haaland har haft en del skades problemer, isaer i denne season, og hvem ved, maaske er det noegt der foelger ham resten af karrieren, og i saa fald bliver han nok ikke det bedste koeb...MEN, der kan ogsaa vaere en anden grund, for naar man foelger bare en smule med i Dortmunds season, saa ved man hvor meget deres resultater afhaenger af om Haaland spiller eller ej, og derfor kan man ogsaa nemt komme til den konklusin at Haaland alt for ofte (efter skader) bliver bragt for hurtigt i spil, og naar han saa spiller saa afhaenger alt spillet af ham, saa det er altsaa lige paa og haardt hver gang han kommer retur fra en skade. Saa hvis vi specikt kigger paa naeste season, saa kunne der ogsaa vaere et fint argument for at Haaland kommer til Madrid hvor han baade faar lov til at arbejde med verdens absolut bedste fysiske traener, PINTUS, samt ogsaa faar lidt mere ro paa og maaske ikke spiller helt saa mange minutter i sin foerste season, saa han kan faa kroppen helt op paa 100% igen. (Lidt som man gjorde det med Asensio efter knaeskaden, hvor man langsomt faser ham ind paa holdet igen, og meget sjaeldent i de foerste 12 maaneder lader ham spille alle 90min. for man kan sige hvad man vil om Asensio's niveau, men han ligner ikke ens piller der har problemer med kroppen mere, og har siden hans knaeskade, vaeret meget lidt skadet, sammenlignet med hans holdkammerater)

Siidst men ikke mindst, saa ved jeg der sidder en stor gruppering af Ancelotti-hadere, der er ved at koge helt over fordi Ancelotti jo "ALDRIG ROTERE", og til dem vil jeg sige, det statement ser jeg gerne bevist hvis han havde de 4 ovennaevnte spillere i sin trup, fordi den eneste grund, og jeg mener den ABOLUT ENESTE GRUND, til en spiller som Benzema spiller stor set alle minutter paa toppen, er fordi Ancelotti ikke har et relevant alternativ, glem alt det han siger i pressen og glem alle de konspirationer i fortaeller hinanden, hvis han havde haft Haaland til Raadighed, saa var han naturligvis blevet brugt, og ham og Benzema havde begge to faaet lov til at spille og hvile sig som de havde brug for, og derved potentielt ogsaa praesteteret paa deres top niveau i de minutter de fik. Men Ancelotti har nu engang ikke andet valg naar han vil vinde titler, for dem vinder en klub som Real bare ikke med Jovic og Mariano, niveauet frem dem og op til Benzema er simpelthen for gigantisk! Vi har i denne season set Ancelotti rotere paa hoejre backen (naar baade LV og Dani har vaeret klar, saa bliver starteren ofte taget ud med 10-20 minutter igen), han saetter stort set altid en midtbane spiller ind i 2. halvej, og saa er det sjaeldent at Rodrygo og Asensio faar fuld spilletid paa hoejrekanten, det er pladser hvor Ancelotti tydeligvis mener han har nogle brugbare alternativer, til den/de spillere han starter kampen med, men netop derfor goer han det ikke paa flere af de andre positioner, da han simpelthen mangler alternativer med nok kvalitet (Ihvertfald som han selv ser det).

Saa JO, Vini-Mbappe-Benzema-Haaland, ville sagtens kunne fungere i Madrid, de kommer bare sjaeldet til at spille alle 4 mand paa banen paa samme tid, her vil der komme et helt naturligt roations moenster.
- Og saa skal baade Real Madrid men ogsaa Haaland, Vini og Mbappe ogsaa taenke laengere fremaf, til en tid hvor Benzema ikke laengere er i klubben, hvornaar det bliver, ved vi ikke, men det kommer til at ske...
- Benzema spillede 1.700 minutter i sin foerste season i Real, og efterfoelgende 2.700 minutter, saa selvom han ankom til Real som en af de mest eftertragtede unge angribere i Europa, saa var der stadigvaek Ruud, Raul og Higuain han skulle kaempe med om spilletid, men se hvor han er den dag idag, det taenker jeg ogsaa godt baade Vini, Mbappe og Haaland kan forstaa, naar de kigger paa et potentielt +10 aarigt ophold i verdens stoerste klub.

Hvis baade Mbappe og Haaland ankommer til klubben, saa vil den helt store vinder vaere Klubben og alle Madridista's, og de store tabere bliver spillere som Rodrygo, Asensio og potentielt LV (hvis altsaa der kommer en ny Hoejre Back), samt ogsaa haabefulde offensive spillere fra Castilla, for dem bliver der bare ikke meget regelmaaesigt spilletid til, hvis de 4 "Galacticos" kan holde sig fra lange skadespauser....hvis de altsaa vaelger at blive i klubben, man kunne maaske godt taenke sig at en spiller som Asensio ville soege vaek hvis baade Mbappe og Haaland kommer, medmindre Ancelotti kan overbevise ham om at der er en plads til ham paa midtbanen.

Om de 4 spillere saa rent taktisk fungere samme, det afhaenger imo meget af traeneren. Som tidligere naevnt saa mener jeg de 4 spillere besidder saa meget individuelt kvalitet at de nok skal kunne skabe noget magisk i angrebet, uanset placeringer osv, men det kraever naturligvis den rette traener, for vi ser jo tydeligt i PSG at bare fordi man har historiens dyreste angreb, saa nytter det ikke saerlig meget naar man har en traener der ikke ved hvad han skal stille op med holdet som helhed.

Donde está la biblioteca?
Følgende bruger(e) sagde tak: mohbar, El Siete

4 år 4 måneder siden #9 af Kasillas

Ramos4 post=146872 skrev: Galacticos volume 2. Lad os håbe det går bedre denne gang.

Du mener vist volume 3? - Og jeg vil endda påstå at volume 1 var sportsligt succesfuldt sådan set bortset fra den sidste del af perioden.

Volume 1 hentede vi Figo, Zidane, Ronaldo, Beckham hvert sæson. Fodboldmæssigt gik det godt de 3 første sæsoner med 2 la liga og 1 champions league, men de sidste 2-3 sæsoner gik det ned hovedsageligt fordi Perez ignorerede Makeleles lønkrav fordi han ikke var en galactico og offensiv stjerne, og ikke hentede erstatning, og dengang havde Perez ultrakort snor til trænere, hvor de kun holdt 2-3 måneder. Sindssygt var det, men Perez gør der heldigvis ikke mere. Økonomisk var alle sæsoner succesfulde.

Volume 2 hentede vi Ronaldo, Kaka og Benzema, Alonso i samme vindue hvis jeg husker rigtigt. Det blev svært fordi vi kæmpede mod det bedste barca-hold nogensinde, men vi blev legendariske og succesfulde takket være de 4 Campions League. Økonomisk var alle sæsoner succesfulde.

Nå ja, så har vi den forestående Volume 3 med Mbappe og eventuelt Haaland.

Sådan her ca. husker jeg de foregående volumer. 3 i alt mener jeg, at det var. Og den første var sportsligt succesfuld trods alt bortset den sidste del af perioden. 

Fakta:
Franco fjernede Barcas gæld og hjælp med bygning af Camp Nou.
I Francos tid mellem 1939-1975 vandt Real Madrid 22 spanske pokaler, mens Barca vandt 23.
Som tak udnævnte Barca Franco til æresmedlem og gav ham æresmedaljer.😂😂😂😂😂
Sidste redigering: 4 år 4 måneder siden ved Kasillas.

4 år 4 måneder siden #10 af Sebberg
​Kæft, jeg synes, den er svær.

Ville det være ekstremt fedt at se Haaland i den hvide trøje? Utvivlsomt. Ville han hugge kasser ind på samlebånd? Sandsynligvis.

Er det rent sportsligt en fornuftig signing? Jeg tvivler. En anden bruger sagde det fint: De fleste store hold gennem de seneste årtier har altid haft minimum én spiller blandt de forreste tre, der blandt andet har sine styrker i at holde i bolden, falde ned i banen og så videre.

Det vil vi ikke have med Haaland, Mbappé og Vinicius. Jeg kan godt være nervøs for selv spillet, men så alligevel: Er deres niveau ikke så højt, at man alligevel vil se dem brænde banen af?

Min konklusion er, at det nok skal gå, men så er jeg til gengæld mere nervøs for det økonomiske aspekt. Javel, vi har råd til Haaland, men hvad betyder det for resten af sommerens signings? Står det i vejen for en verdensklasse back og midtbanespiller? Er det Reece Jamec + Tchouaméni vs. Haaland? Så vælger jeg uden tvivl den førstnævnte kombination. Vi må forvente, at Mbappés ankomst vil betyde så meget for vores offensiv, at det er bedre at prioritere de andre huller på holdet. 

4 år 4 måneder siden #11 af Vinícius
Haaland har en skadeshistorisk, der er næsten lige så lang som Bales. Det er vi nødt til at have in mente. Det kan være, at han får færre skader under varmere himmelstrøg, men det er uvist. I kontrast hertil havde ingen forventet en masse skader til Hazard. Den omvendte historie med markant færre skader kan ske for Haaland. Man kan kun gisne. Men som det er nu, kan vi kun forholde os til, at han har haft rigtig mange skader, og det trækker ned.

Mbappe og en forstærkning til højre back må være førsteprioritet.

I øvrigt er jeg på ingen måder tilhænger af Reece James. Derudover er han brite, hvilket sjældent har været nogen succes i det spanske.

Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.

• 9eren
  • Gæst
  • Gæst
4 år 4 måneder siden #12 af 9eren
Det med skaderne bekymrer også mig men faktisk ligger min største bekymring mest på om Håland og Mbappe kan spille sammen hvis de begge kommer til Madrid. Hvad så med Vini og evt Benzema

Leveret af Kunena Forum