Spansk presse: Pérez mødes med Dortmund-chef i de kommende dage

4 år 4 måneder siden #13 af Vinícius

9eren post=146900 skrev: Det med skaderne bekymrer også mig men faktisk ligger min største bekymring mest på om Håland og Mbappe kan spille sammen hvis de begge kommer til Madrid. Hvad så med Vini og evt Benzema

Et par mellemsæsoner i City, hvor Haaland kan lære noget teknisk og taktisk og noget om hierarki af Guardiola kunne bekomme ham godt, og så kan vi også se an med skader. Men han kunne også lære en masse af Benz i RM. Den er svær.

Vini virker ikke til at have de der ego stjernenøkker(men han laver stadig nogle mærkelige beslutninger), men Mbappe har vist de tegn i hvert fald tidligere i hans karriere, hvor han går selv, når han burde spille en medspiller. Men det må alt andet lige være anderledes i RM; især hvis Benz stadig er her. Jeg mener også, at der har været en række episoder med Haaland, hvor egoet blive lidt for stort. De er unge, og det kan læres. 

Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 4 måneder siden #14 af El Siete

elle44 post=146879 skrev: Enig, det er nemt at blive forelsket i tanken om at hente både Haaland og Mbappe, men for fanden hvor er Benzema bare god for tiden. Måske er det bedst bare at lade ham smutte til city, selvom jeg ville begræde at se så dygtig en spiller i en olieklub.

Enig med Steens betragtninger mht. transfers.

Enig, men vi skal vel kigge på seriøse arvetagere for ham, for han bliver altså 35 senere i år. Han bliver kun ramt af flere skader og har brug for flere pauser i løbet af en sæson, og som vores primære målscorer, dur det jo ikke at bruge Jovic fordi Benzema er skadet i kvart- eller semifinaler i Champions league. Han spiller fantastisk, men vi skal heller ikke blive forblændet og glemme at vise rettidig omhu og tænke langsigtet. 

Det er jo nærmest umuligt at 'time' det så vi ser en flydende overgang fra én fuldgod 9'er til en anden, så det kommer jo an på om Haaland vil indfinde sig med en sekundær rolle i en kort læringsperiode, eller om han mener han skal være fast starter i City. Minutter skal nok få masser af i Madrid alligevel. 

Når det så er sagt så er jeg også enig med jer omkring at det ikke må være på bekostning af at styrke andre positioner, da det kan vise sig lige så, hvis ikke mere, værdifuldt for truppen.

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
Sidste redigering: 4 år 4 måneder siden ved El Siete.
Følgende bruger(e) sagde tak: Elto92

4 år 4 måneder siden #15 af Fondo_Sur
Real Madrid kan sagtens overleve uden Haaland. Selv hvis Benzema bliver skadet, så kan Mbappé eventuelt tage over som angriber.

Pengene kan i stedet bruges på forsvars- og midtbanespillere.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, Real HWL

• 9eren
  • Gæst
  • Gæst
4 år 4 måneder siden #16 af 9eren

Kratmus post=146901 skrev:

9eren post=146900 skrev: Det med skaderne bekymrer også mig men faktisk ligger min største bekymring mest på om Håland og Mbappe kan spille sammen hvis de begge kommer til Madrid. Hvad så med Vini og evt Benzema

Et par mellemsæsoner i City, hvor Haaland kan lære noget teknisk og taktisk og noget om hierarki af Guardiola kunne bekomme ham godt, og så kan vi også se an med skader. Men han kunne også lære en masse af Benz i RM. Den er svær.

Vini virker ikke til at have de der ego stjernenøkker(men han laver stadig nogle mærkelige beslutninger), men Mbappe har vist de tegn i hvert fald tidligere i hans karriere, hvor han går selv, når han burde spille en medspiller. Men det må alt andet lige være anderledes i RM; især hvis Benz stadig er her. Jeg mener også, at der har været en række episoder med Haaland, hvor egoet blive lidt for stort. De er unge, og det kan læres. 

​der kunne dukke noget op i mellemtiden, så skal vi have Håland skal det være nu. Ham den unge 15årig braser der på nogle billeder ligner en på 22 år, kunne jo blive our next big target

4 år 4 måneder siden #17 af Dios
​Jeg er 100% alene om, at jeg aldrig ville takke ja til Haaland. Faktisk interessere han mig slet ikke, og måske en anelse overvurderet i mine øjne, men er der ikke en seriøs bruger, som er for at hente ham, som specifikt kan komme med en masse gode argumenter for, hvorfor han ville være svaret? For som nævnt før, så ser jeg faktisk ikke nogle plusser ved at hente ham. Hans ærgerrighed vil nok være det som kommer tættest på, men så stopper legen også der. 

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

4 år 4 måneder siden #18 af Sebberg

Dios post=146941 skrev: ​Jeg er 100% alene om, at jeg aldrig ville takke ja til Haaland. Faktisk interessere han mig slet ikke, og måske en anelse overvurderet i mine øjne, men er der ikke en seriøs bruger, som er for at hente ham, som specifikt kan komme med en masse gode argumenter for, hvorfor han ville være svaret? For som nævnt før, så ser jeg faktisk ikke nogle plusser ved at hente ham. Hans ærgerrighed vil nok være det som kommer tættest på, men så stopper legen også der. 

​Jeg kan prøve, selvom det nok preller af, og selvom jeg selv er i tvivl. Men hvis jeg skulle argumentere for købet, ville det være med følgende:

Haaland skal købes, da vi ikke må forpasse chancen. Han er ikke den ideelle angribertype til vores klub, men hvis du for en pistol for panden og bliver bedt om at udpege den spiller, der er verdens bedste angriber om fem år, så vil ni ud af ti pege på nordmanden.

Sådan en spiller bør med nutidens marked koste 2 mia, men han en brøkdel af det, og rent forretningsmæssigt kan vi ikke lade være med at købe ham. Man kan næsten snakke om en decideret investering. Vi kan købe ham for 75 mio. euro, bruge ham i en sæson og sælge ham for det tredobbelte.

Og så er et argument nok også, at vi heller ikke skal være FOR negative omkring den spillertype, han er. Ja, det er ingen Benzema, men han har en voldsom acceleration, afslutter ubehageligt knysk og fylder desuden meget i feltet. Kvaliteter, som vi altid kan bruge.

Så må vi sætte resten af holdet op på en måde, hvor det kreative alene kommer fra midtbanen/backs, eller hvor vi sender Vinicius afsted og får en højre kant, der ala Messi/Bernardo Silva/Dybala kan være mere med i spillet.

Følgende bruger(e) sagde tak: Thomaskjensen

4 år 4 måneder siden #19 af Vinícius

Dios post=146941 skrev: ​Jeg er 100% alene om, at jeg aldrig ville takke ja til Haaland. Faktisk interessere han mig slet ikke, og måske en anelse overvurderet i mine øjne, men er der ikke en seriøs bruger, som er for at hente ham, som specifikt kan komme med en masse gode argumenter for, hvorfor han ville være svaret? For som nævnt før, så ser jeg faktisk ikke nogle plusser ved at hente ham. Hans ærgerrighed vil nok være det som kommer tættest på, men så stopper legen også der. 

Du er faktisk ikke alene. Jeg synes egentlig ikke, at han passer ind, og jeg frygter han blive en ny forbedret version af Jovic som et fremmedlegeme på banen. Læg dertil, at han er meget skadet og angiveligt har et lidt for stort ego. Jeg ser ham kun som et aktiv, hvis han kan lægge nogle ting på sit spil, som han nok bedst kan lære i anden klub end Dortmund, der er mere bold-dominerende - fx City.

Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

4 år 4 måneder siden #20 af Thomaskjensen

​Du er nok ikke 100% alene om den holdning, jeg har også en masse røde flag ved Haaland, men hvad er alternativet til de penge? 
Benz holder ikke for evigt, og det er vel ikke op til diskution om hans evner, det er vel mere om de passer i RM. 
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

• 9eren
  • Gæst
  • Gæst
4 år 4 måneder siden #21 af 9eren
Godt der ikke er en Roy Keane jr i Atletico, hvis Håland kommer til Madrid.

Er der andre angribere end Håland som kunne være enorm fede at have på holdet ved siden af Mbappe og Benzema.

4 år 4 måneder siden #22 af Sebberg
​Altså. Jeg bliver nok upopulær, for der er sjældent tiltro til spillere, som ikke har præsteret i Real Madrid, men vi har jo to unge spillere, der rent faktisk har en profil, som passer.

Brahim Diaz og Kubo.

Begge er vævre, venstrebenede typer, der gerne falder ned i banen og bevæger sig rundt i et større område.

Begge er unge.

Begge har langt fra niveauet lige nu, men det får de heller aldrig uden tiltroen.

Og så vil - hvis de finder niveauet - være fremragende ved siden af Haaland og Mbappé. 

4 år 4 måneder siden #23 af mohbar
​Han scorer mål - i snit 1 mål pr. kamp.
Han presser rigtig meget oppe foran
Han er stor gejst og vindervilje
Han har alderen med sig
Han er nærmest et skridt foran de fleste forsvarsspillere i han bevægelser og tænkning
Han kommer til afslutninger og forsvaret har konstant fokus på ham når han er i boksen
Han er meget bevægelig og dynamisk
Han er hurtig - sin store fysisk taget i betragtning
Han deltager godt i opspillet
Han er iskold og kynisk foran mål
Han er toppro og virker meget bevidst om hvad han vil (fx vælger udviklingsvejen -> Salzburg ->Dortmund og nu formentlig Madrid). Han kunne sagtens vælge fx United, men han valgte udviklingsvejen i Dortmund. Og formentlig vælger han Real (fodbold) fremfor City (penge)

Sammenligning med Benz giver nok ikke meget mening andet end trøjenummeret. Benz har nogle andre kvaliteter og en helt anden erfaringsniveau og alder.  Benzema er i superform, men det bør ikke betyde at klubben skal stille sig tilfreds med det alene. På et tidspunkt falder niveauer - måske topper det nu?! Selv Bayern ser sig omkring efter en ny angriber end Lewandowski der også bare score den ene basse efter den anden. Og er det nogen der viser rettidig omhu så er det Bayern.

Sidste redigering: 4 år 4 måneder siden ved mohbar.
Følgende bruger(e) sagde tak: El Siete

• Brylle
  • Gæst
  • Gæst
4 år 4 måneder siden #24 af Brylle

Sebberg post=146946 skrev: ​Altså. Jeg bliver nok upopulær, for der er sjældent tiltro til spillere, som ikke har præsteret i Real Madrid, men vi har jo to unge spillere, der rent faktisk har en profil, som passer.

Brahim Diaz og Kubo.

Begge er vævre, venstrebenede typer, der gerne falder ned i banen og bevæger sig rundt i et større område.

Begge er unge.

Begge har langt fra niveauet lige nu, men det får de heller aldrig uden tiltroen.

Og så vil - hvis de finder niveauet - være fremragende ved siden af Haaland og Mbappé. 

​Det fede ved timingen er, at man har tid til at undersøge om det virker og om de kan tage skridtet. Det næste skridt i spillernes karrierer kan sagtens være blandt de første reserver i Real Madrid. For Brahim er det ikke et særlig stort skridt og for Kubo er det nok lidt større. Der er stadig år i Benzema, så det er naturligt at sætte dem ind i Vini-Mbappe-trioen når Benzema skal hviles. Jeg synes, at begge er vildt gode i små rum. Kubo er vild til at vende med bolden derinde, og Brahim Diaz er både stærk foran mål og i relationerne til sine medspillere. De små glimt vi har set af ham her i klubben, har jo faktisk været ret gode og jeg forstod aldrig hvordan han ikke fik mere spilletid kontra det man fik ud af ham i kampene.

I mit hoved tænker jeg på Vinicus og Mbappe som den kommende duo dog. Men det er lidt samme princip om at de to gerne vil løbe fremad og Brahim/Kubo vil have den i fødderne. Jeg kan godt lide tanken, og jeg tror vitterligt at sådanne spillere kan tage kæmpe skridt bare ved at holdkammeraterne bliver bedre og hvis der er kloge løb omkring dem.

Leveret af Kunena Forum