Her er Real Madrids mulige CL-modstandere

4 år 4 måneder siden #1 af Administrationen
Real Madrid er...

Real Madrid er klar til kvartfinalerne i Champions League og på fredag trækkes der lod.

Her kan Real Madrid atter trække Benfica, som man blev ”snydt” for i ottendedelsfinalen på grund af lodtræknings-sjusk hos UEFA.

I alt har Spanien tre hold med til kvartfinalerne og det samme har England. Herudover har Tyskland og Portugal hver et hold med.

De otte hold er:
Real Madrid
Atlético Madrid
Villarreal
Manchester City
Liverpool
Chelsea
Bayern München
Benfica

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 4 måneder siden #2 af Sebberg
Med holdets nuværende forfatning er vi simpelthen derhenne, hvor jeg ikke længere har den her 'lad os bare trække de gode hold'-mentalitet.

Og med PSG-lodtrækningen synes jeg faktisk, at vi fortjener at få et godt hold op af hatten. For mig er den ganske tydelig:

Villarreal eller Benfica: Relativt nemt videre
Atletico: Vi går formentligt akkurat videre
Chelsea: Vi ryger formentligt akkurat ud
Liverpool, City eller Bayern: Relativt nemt ud

Så det siger sig selv: Cirka 50/50 for en god lodtrækning. Giv os nu bare Benfica. Alt kan ske i en semifinale.

4 år 4 måneder siden #3 af Salix7

Sebberg post=146927 skrev: Med holdets nuværende forfatning er vi simpelthen derhenne, hvor jeg ikke længere har den her 'lad os bare trække de gode hold'-mentalitet.

Og med PSG-lodtrækningen synes jeg faktisk, at vi fortjener at få et godt hold op af hatten. For mig er den ganske tydelig:

Så det siger sig selv: Cirka 50/50 for en god lodtrækning. Giv os nu bare Benfica. Alt kan ske i en semifinale.

​Jeg forstår godt din tankegang, men som Madridista, verdens bedste hold gennem historien og kongerne af turneringen, mener jeg, at klubben skal udstråle, at vores modstander er underordnede, da vi kan slå alle :)
At vi så ikke har den stærkeste trup lige nu er ligegyldigt, da det er vores mentalitet, der bør vægte højere :)
Derudover vil jeg hellere have en svær vej til finalen og derved kunne vise alle, hvor stærke vi er, fremfor at have en nem lodtrækning og blive beskyldt for held ;)

"Noventa minuti en el Bernabéu son molto longo."

“Oh, extraordinary! They prayed for miracles and miracles arrived! … For the 17th time, this club of glitz and legend will go to the final of the European Cup.”

4 år 4 måneder siden #4 af elle44

Salix7 post=146930 skrev:

Sebberg post=146927 skrev: Med holdets nuværende forfatning er vi simpelthen derhenne, hvor jeg ikke længere har den her 'lad os bare trække de gode hold'-mentalitet.

​Jeg forstår godt din tankegang, men som Madridista, verdens bedste hold gennem historien og kongerne af turneringen, mener jeg, at klubben skal udstråle, at vores modstander er underordnede, da vi kan slå alle :)
At vi så ikke har den stærkeste trup lige nu er ligegyldigt, da det er vores mentalitet, der bør vægte højere :)
Derudover vil jeg hellere have en svær vej til finalen og derved kunne vise alle, hvor stærke vi er, fremfor at have en nem lodtrækning og blive beskyldt for held ;)

​Vi bliver beskyldt for held lige meget hvad. Det er de tre sejre i træk et godt eksempel på. 

4 år 4 måneder siden #5 af mohbar
​Fedeste scenarie:

Real - Benfica
Liverpool - City
Atletico - Chelsea
Villarreal - Bayern

Så kan vi møde Liverpool i semien, hvor vi har langt friskere kræfter (da La ligaen er afgjort på det tidspunkt og vi har givet lidt pause til Vini og Benzema). Derefter laver vi "hattrick" på Atletico i finalen :-)

4 år 4 måneder siden #6 af Elto92
Jeg synes ingen af de andre storhold er så dominerende som de har været. Det kan vi måske lige lure på.

altså her tænker jeg bayern.

chelsea ser heller ikke så robuste mere.

Liverpool har lidt tur i den pt. men mon det stadig er tilfældet når/hvis vi skal møde dem? det kræver egentlig blot at vi holder stand på anfield og selv afgøre det på bernabeu

City har det med at bottle it.
måske tager vi en lille hævn denne gang?

4 år 4 måneder siden #7 af Dios
​Ønskescenariet for mig er helt sikkert, at så mange spanske hold skal videre som overhovedet muligt og helst så få engelske.

Real - Benfica
Liverpool - City
Bayern - Chelsea
Villarreal - Atletico

Det er hvad jeg håber på :)

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: asp3200

4 år 4 måneder siden #8 af Sebberg
​Man vidste bare, at Liverpool, City og Bayern ikke ville støde ind i hinanden. Suk.

4 år 4 måneder siden #9 af Steen
Chelsea er de absolut værste vi kunne møde. Ikke fordi, at de er bedre end City, Bayern eller Liverpool, men udelukkende fordi, de spiller på en måde, som Real Madrid altid har det svært imod. Ultra defensive og farlige på kontra-angreb. Suk. Til gengæld føler jeg mig ret sikker på en finaleplads, såfremt man er i stand til at slå Chelsea. City er sårbare på kontraangreb, og Atletico, som jeg faktisk tror kan gå hen og slå dem, vinder man altid over.
Tror dog desværre ikke, at man slår Chelsea.

4 år 4 måneder siden #10 af Cristiano7
Chelsea i kvartfinalen uhhh.
Dernæst City eller Atletico i semifinalen.

Vi skal ikke stille op med Casemiro, Kroos og Modric mod Chelsea. Så bliver midtbanen løbet over igen.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

4 år 4 måneder siden #11 af Ramos4
Udekampen bliver måske uden tilskuere. Fordel til os.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024

4 år 4 måneder siden #12 af Fondo_Sur
Det bliver vel to taktiske kampe, men med Bernabeu i returen kan de sagtens besejres.

Leveret af Kunena Forum