Real Madrid møder Dortmund - igen

13 år 3 måneder siden #13 af JesperA
Når skribenten skriver "den på papiret næstsværeste modstander" er det vel den modstander der officielt ifølge fakta er den næstsværeste. Af de tre modstandere man kunne trække var Barcelona - nr. 2 i Spanien sidste sæson, Dortmund - tyske mestre og Bayern - nr. 2 i Tyskland. Så kan man måske mene at man i stedet bør kigge på UEFAs officelle seedninger, eller man kan se på en masse andre rangeringer, eksempelvis de nuværende ligastillinger. Man kan også se på hvilke hold der har klaret sig bedst i årets CL-turnering, som nok er mest aktuelt. Her er det vel Bayern-Dortmund-Barcelona i nævnte rækkefølge.

Når Siempre så forsvarer påstanden med sin subjektive vurdering (jeg er ikke klar over om det er ham der har udformet den oprindelige artikel) så virker det dog lidt som en tom påstand.

Der er ingen tvivl om at det er 4 fantastiske hold der var i bowlen, og uanset hvordan lodtrækningen var faldet ud, ville det betyde at vi får 4 fantastiske kampe at se. Når det er sagt, så frygtede jeg selv mest Bayern. Efter hvad jeg har set hidtil i turneringen vurderer jeg Barcelona til at være det svageste hold, dog med det in mente at Dortmund var alt for uskarpe mod Malaga, og vil blive straffet fo sådan sløseri mod et stærkere hold. Dortmund viste i gruppen at de har værktøjerne til at slå Real Madrid, det har Barcelona ikke formået i denne sæson, hverken i Supercuppen, ligaen eller Copa del Rey. At de fører ligaen er et udtryk for at Reals indstilling i de lettere kampe har været for dårlig, og at skader har været dyre. Det er derfor som jeg ser det, ikke aktuelt at tage med i betragtningen, når vi taler om to direkte dueller, og ikke 38 kampe mod forskellige hold. CL er det Mourinho brænder for, det han er ansat for at vinde. Her er det alt andet lige en fordel at møde et hold man har et kæmpe kendskab til, og adskillige gange har bevist man kan slå, selv med et reservespækket hold. Jeg mener dog også at man beviste at man kunne spille lige op med Bayern i sidste sæson, og jeg synes egentlig det var en smule latterligt at de gik videre ved den lejlighed, en kende ufortjent vil jeg mene. De virker dog stærkere i denne sæson, og helt klart det stærkeste tilbageværende hold sådan som jeg ser det.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• yuzuf1
  • Gæst
  • Gæst
13 år 3 måneder siden #14 af yuzuf1
Besvaret af yuzuf1 på emne Real Madrid møder Dortmund - igen
Spilfirmaerne laver bare deres odds ud fra hvordan de på sikrest mulig måde tjener penge, som nogenlunde afspejler hvem folk oddser på vinder. Mange Barcelona fans oddser jo nok på at de vinde uanset hvad, så det tror ikke man skal tage helt seriøst med hvem der er den rigtige favorit.

Jeg mener at vi er sikre favoritter til Dortmond kampen, mens Bayern - Barcelona er en lige kamp. Barcelonas spillestil ligger godt til Bayern, men vi må se hvor dårlig en dag deres forsvar har.

• Bernabéu
  • Gæst
  • Gæst
13 år 3 måneder siden #15 af Bernabéu
Besvaret af Bernabéu på emne Real Madrid møder Dortmund - igen

Jelle skrev:

Bernabéu skrev: Godt nok er deres defensiv svækket, men det er deres defensiv ikke.

Den lader vi lige stå, mens vi nyder vores gode lodtrækning ;)

Der skulle naturligvis stå at deres Offensiv ikke er svækket ;-)

• Saforcada
  • Gæst
  • Gæst
13 år 3 måneder siden #16 af Saforcada
Besvaret af Saforcada på emne Real Madrid møder Dortmund - igen

Siempre Madrid skrev:

Saforcada skrev:

Siempre Madrid skrev: Umiddelbart vurderer jeg, at Bayern München er den sværeste af de tilbageværende, mens Barcelona er den "letteste", fordi vi i denne sæson har haft pænt tag på dem og at de mangler en del folk til i hvert fald den første semifinale.

Jeg ved godt, at man her på siden ynder at sende små stikpiller afsted mod vores rival. Men når Barcelona hos bookmakerne er favoritter til at snuppe titlen, alt i mens Dortmund giver odds 7,5. Så er det direkte forkert at skrive, det på papiret er den næst sværeste modstander, som vi møder.

Så stak det catalanske mindreværd atter sit grimme ansigt frem. Det er fantastisk, som det kan titte frem, hver eneste gang der kommer en sætning, som ikke lovpriser Barcelona. Nok om det, jeg vil formode at det er derfor, at Gud skabte psykologerne og det kan de så have velsignede dage på at udrede.

Madridista.dk har ikke nogen dagsorden om at komme med stikpiller af nogen art til Cataloniens største klub og når vi skriver, at Dortmund var den næstsværeste modstander at trække, så er det naturligvis begrundet i Real Madrids blandede held mod de tyske hold, kontra det øjeblikkelige overtag på Barcelona.

Vores holdning understøttes iøvrigt i høj grad af vores brugere, som med meget stort overtag også hellere have set en semifinale mod Barcelona, samt de madrilenske madrilenere i Madrid (!), som også havde catalanerne som favoritmodstander.

Og det er på ingen måde ensbetydende med, at vi regner Barcelona for en walk over, for på dette tidspunkt i turneringen (og med de hold) kan man sagtens ryge ud. Men tager vi et øjebliks-billed, så synes Barcelona spillemæssigt at være det svageste af de tilbageværende hold, men ikke mere end at de sagtens kan komme til at løfte en pokal i London i næste måned.

Det Catalanske mindreværd?... Den insinuation er vel fair nok. Men min kritiske tilgang til denne side, kommer dog ikke af at være fan af andre klubber en Real Madrid. Den udspringer netop fordi jeg er Real Madrid-fan.
Jeg synes nemlig det er skandaløst, hvorledes i skribenter og moderatorer bringer jeres budskaber på siden. Artiklerne er stort set altid farvet i så høj en grad, at de Real-fans jeg omgås - samt utallige på internettet, simpelthen finder madridista.dk frastødende og pinlig i sin repræsentation af madridismoen.

Det er vel ikke så underligt, at jeres primære målgruppe her på forum ligger omkring de 15 år. Se blot hvorledes størstedelen af jeres indlæg herinde er formuleret. Men hvis I så bare ville stå ved, at I i bund og grund er nogle småtossede fans, som i sin tid åbnede en hjemmeside, så ville det ikke være nær så provokerende, som nu hvor I taler på Danmarks Real-fans' vegne.

Men jeg har tidligere set mange eksempler på jeres håndtering af kritik, hvor du, Siempre, svarer igen med de mest usaglige gloser. Så jeg vælger at kalde dette mit sidste indlæg. Så kan du i vanlig stil svare med en umoden tone. Eller også kan du jo slette dette indlæg, inden alt for mange af jeres læsere føler sig stødt, over det spejl der nu er hængt op foran dem.

13 år 3 måneder siden #17 af asp3200

Saforcada skrev:

Siempre Madrid skrev:

Saforcada skrev:

Siempre Madrid skrev: Umiddelbart vurderer jeg, at Bayern München er den sværeste af de tilbageværende, mens Barcelona er den "letteste", fordi vi i denne sæson har haft pænt tag på dem og at de mangler en del folk til i hvert fald den første semifinale.

Jeg ved godt, at man her på siden ynder at sende små stikpiller afsted mod vores rival. Men når Barcelona hos bookmakerne er favoritter til at snuppe titlen, alt i mens Dortmund giver odds 7,5. Så er det direkte forkert at skrive, det på papiret er den næst sværeste modstander, som vi møder.

Så stak det catalanske mindreværd atter sit grimme ansigt frem. Det er fantastisk, som det kan titte frem, hver eneste gang der kommer en sætning, som ikke lovpriser Barcelona. Nok om det, jeg vil formode at det er derfor, at Gud skabte psykologerne og det kan de så have velsignede dage på at udrede.

Madridista.dk har ikke nogen dagsorden om at komme med stikpiller af nogen art til Cataloniens største klub og når vi skriver, at Dortmund var den næstsværeste modstander at trække, så er det naturligvis begrundet i Real Madrids blandede held mod de tyske hold, kontra det øjeblikkelige overtag på Barcelona.

Vores holdning understøttes iøvrigt i høj grad af vores brugere, som med meget stort overtag også hellere have set en semifinale mod Barcelona, samt de madrilenske madrilenere i Madrid (!), som også havde catalanerne som favoritmodstander.

Og det er på ingen måde ensbetydende med, at vi regner Barcelona for en walk over, for på dette tidspunkt i turneringen (og med de hold) kan man sagtens ryge ud. Men tager vi et øjebliks-billed, så synes Barcelona spillemæssigt at være det svageste af de tilbageværende hold, men ikke mere end at de sagtens kan komme til at løfte en pokal i London i næste måned.

Det Catalanske mindreværd?... Den insinuation er vel fair nok. Men min kritiske tilgang til denne side, kommer dog ikke af at være fan af andre klubber en Real Madrid. Den udspringer netop fordi jeg er Real Madrid-fan.
Jeg synes nemlig det er skandaløst, hvorledes i skribenter og moderatorer bringer jeres budskaber på siden. Artiklerne er stort set altid farvet i så høj en grad, at de Real-fans jeg omgås - samt utallige på internettet, simpelthen finder madridista.dk frastødende og pinlig i sin repræsentation af madridismoen.

Det er vel ikke så underligt, at jeres primære målgruppe her på forum ligger omkring de 15 år. Se blot hvorledes størstedelen af jeres indlæg herinde er formuleret. Men hvis I så bare ville stå ved, at I i bund og grund er nogle småtossede fans, som i sin tid åbnede en hjemmeside, så ville det ikke være nær så provokerende, som nu hvor I taler på Danmarks Real-fans' vegne.

Men jeg har tidligere set mange eksempler på jeres håndtering af kritik, hvor du, Siempre, svarer igen med de mest usaglige gloser. Så jeg vælger at kalde dette mit sidste indlæg. Så kan du i vanlig stil svare med en umoden tone. Eller også kan du jo slette dette indlæg, inden alt for mange af jeres læsere føler sig stødt, over det spejl der nu er hængt op foran dem.

Så bliv dog væk hvis du er så utilfreds. Du bidrager jo ikke med noget, kun brok.

13 år 3 måneder siden #18 af REAList

Saforcada skrev:

Siempre Madrid skrev:

Saforcada skrev:

Sjovt at du kalder dig Real Madrid fan når dit brugernavn hedder "Saforcada" som i "Carles Puyol Saforcada" kan du ikke li at fcb ikke bliver ophøjet på denne side kan du jo bare lade vær med at kigge ind.
Haha no life prøver på at spille spion (ved at kalde sig real fan) og ændre dagsorden :)

¡Hasta la Victoria Siempre!
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding, Dios, rezamadridista

13 år 3 måneder siden #19 af Siempre Madrid
Nå, I opdagede det også ;-)

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding, Daniel

13 år 3 måneder siden #20 af asp3200
Alle de nye forum begynder er jo fra fcbarcelona.dk. Den typiske Barca fan.

13 år 3 måneder siden #21 af REAList
On topic igen.

Hvad gør Real Madrid anderledes i forhold til taktik? her er en artikel jeg faldt over idag

- Vi vidste, hvor de ville slå afleveringerne fra, hvordan de ville søge Cristiano. Vores plan var at tage Xabi (Alonso, red.) ud af kampen. Hvis Alonso kan få lov til at spille frit, så er det umuligt at forsvare mod Madrid, sagde Klopp.

Han uddybede også mere præcist, hvordan han så greb den viden an:

- Götze dækkede ham af. Vi vidste, at hvis vores backs, Piszczek og Schmelzer var meget bevægelige, så ville vi få et overtag på Cristiano. Hvis man få blokeret Xabi, så sørger man for, at Pepe altid har bolden. Det gør en stor forskel, sagde Klopp.

kilde: www.sporten.dk/fodbold/bommert-af-klopp-...taktik-i-spansk-avis

13 år 3 måneder siden #22 af asp3200

REAList skrev: On topic igen.

Hvad gør Real Madrid anderledes i forhold til taktik? her er en artikel jeg faldt over idag

- Vi vidste, hvor de ville slå afleveringerne fra, hvordan de ville søge Cristiano. Vores plan var at tage Xabi (Alonso, red.) ud af kampen. Hvis Alonso kan få lov til at spille frit, så er det umuligt at forsvare mod Madrid, sagde Klopp.

Han uddybede også mere præcist, hvordan han så greb den viden an:

- Götze dækkede ham af. Vi vidste, at hvis vores backs, Piszczek og Schmelzer var meget bevægelige, så ville vi få et overtag på Cristiano. Hvis man få blokeret Xabi, så sørger man for, at Pepe altid har bolden. Det gør en stor forskel, sagde Klopp.

kilde: www.sporten.dk/fodbold/bommert-af-klopp-...taktik-i-spansk-avis

Pepe kommer ikke i spil, så hvem af varane eller Ramos som fører bolden frem er kun positivt ift Pepe.
hvis modric er med skal de dække ned for Alonso og ham, det sker ikke.

13 år 3 måneder siden #23 af REAList
Er ret sikker på at Khedira spiller, så hvis Modric skal spille skal det være på bekostning af Özil eller DiMaria. DiMaria er nok den bedste til at sætte en modstander af 1 mod 1, super speed han har. samtidig har han også bare et bund niveau som gør at jeg godt kan se ham blive ofret for en 3 mands midtbane

13 år 3 måneder siden #24 af asp3200
Lopez
essien,varane,Ramos,coentrao
Alonso,modric
khedira( med frihed fremad som for det tyske landshold)
ozil ronaldo
benzema

den opstilling vinder mod dortmund:)

men jeg har heller ingen fidus til di maria netop på hans utrolig lave bundnivau
Sidste redigering: 13 år 3 måneder siden ved asp3200.

Leveret af Kunena Forum