Optakt: Celtic- Real Madrid, Champions League, 1. kamp
Og så havde jeg været glad på Marianos vegne :) Han giver sgu altid 100% når han spiller.Zyconith post=154196 skrev:
Mariano havde nok også scoret på den...longwind post=154191 skrev: Hvis man ikke under Hazard lidt succes efter alt det lort han har været igennem, så bør man se sig selv i spejlet og overveje hvornår man mistede sin empati.
Skønt at se Hazard smile i Madrid-trøjen, åbenbaring eller ej.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Brylle
- Gæst
-
Helt enig. Personligt var jeg SÅ irriteret over hans måde at komme til klubben på og følte at det var respektløst. Men det sidste 1½ års tid (mindst) kan man jo se at han har forsøgt at komme tilbage. Når Bale har smuttet fra de store sejre, har Hazard været der og deltaget i jublen. Han har faktisk udenfor banen genvundet sin sympati.longwind post=154191 skrev: Hvis man ikke under Hazard lidt succes efter alt det lort han har været igennem, så bør man se sig selv i spejlet og overveje hvornår man mistede sin empati.
Skønt at se Hazard smile i Madrid-trøjen, åbenbaring eller ej.
Og udover empatien, så er det sportsligt også vigtigt at der kommer noget smil på inde på banen. Jeg skal se flere kampe for at snakke om et "vendepunkt" men der skal jo være et startskud til det og man kan håbe at det var i aften.
Derudover vinder Shakhtar Donetsk ude over Leipzig. Jeg overrasket over at de stadig kan være med ift. krig og at miste alle deres brasilianske spillere. Respekt.
!Illa, Illa, Illa, Juanito Maravilla¡ !Hala Madrid¡!
@jfelixdiaz
- Madrid1998
- Platin bruger
-
Det rigtigt nok, men vi behøver jo hellere ikke en midtbane hvor alle er fysisk stærke. Problemet har jo været, at vi har haft en alt for statisk midtbane, da alle 3 mindede for meget om hinanden. Nogle gange tager man tingene for givet. Sætter man 3 camavingaer på midtbanen får man en del fysik, men mon ikke man kommer til at savne en Kroos der er så dygtig til det han laver.Dragam post=154192 skrev:
Det ændrer jo ikke på noget, at kroos kan slå en god bold ( det var en guld bold) - problemstillingen at han ikke kan følge med, når tempoet er højt, er der jo stadig.Madrid1998 post=154184 skrev: En fantastisk aflevering af Kroos, og et mål af Hazard, sikke en dårlig aften for haters :D
Scoringen fra Hazard - fint for ham, men det var en gratis omgang.
Det var da stadig godt løbet med af Hazard, og en masse Benzemas mål var da også "gratis". Han står til at vinde ballon d'or
Hahahaha og 10 minutter efter scorede han.Dragam post=154169 skrev:
Scorede Hazard ? Den må jeg have overset...Fondo_Sur post=154167 skrev: Hahaha, Dragam 0 - Hazard 1.
Edit: du beskyldte mig for at have alzimers for et par dage siden. Jeg tror at det er på tide for dig at skrue ned.
Men altså.. tredje sidste fod på det første mål, assist på andet mål efter han sætter en mand, scorer det tredje mål. Derudover er det også ham der giver Vini friløberen i første halvleg, ikke? Der kunne jo have været en assist mere. Men der er åbenbart stadig en bruger eller to der skal tale ham ned efter i dag - men forhåbentlig stopper folk bare med at tage dem seriøst herinde. For det jo fuldstændig absurd at man kan være så stædig haha.
- Brylle
- Gæst
-
Til det sidste: Det handler nok bare om at kigge forbi de indlæg. Ærgerligt for niveauet desværre.Lars1991 post=154205 skrev: Det største problem med Hazard som 9'er, som jeg kan se det, er at han ikke er så god til at time hvor han skal være på banen hvornår. Noget der falder Benzema utrolig naturligt, og gør at han altid er involveret i kampene. Benzema er utrolig god til at vide hvornår han skal hjælpe Vini, hvornår han skal falde dybt, og hvornår han skal stå på kanten af feltet, og hvornår han skal gå i selve feltet. Der ser Hazard lidt lost ud til tider, hvilket selvfølgelig ikke er så underligt når han ikke er 9'er.
Men altså.. tredje sidste fod på det første mål, assist på andet mål efter han sætter en mand, scorer det tredje mål. Derudover er det også ham der giver Vini friløberen i første halvleg, ikke? Der kunne jo have været en assist mere. Men der er åbenbart stadig en bruger eller to der skal tale ham ned efter i dag - men forhåbentlig stopper folk bare med at tage dem seriøst herinde. For det jo fuldstændig absurd at man kan være så stædig haha.
Til det første: Det er selvfølgelig rigtigt, at det er unaturligt, og jeg synes også ofte at han ender med at stå i positioner hvor backs eller midtbanen burde stå i støtte til boldholderen. Men personligt tænker jeg også at der er noget omkring selvtillid. Hvis Hazard får succes med at være i feltet som på sit eget mål, så tror jeg også at der kommer flere målsøgende løb. Der stod han netop tæt på en holdkammerat i en rigtig svær position for forsvaret, så han ved det godt. Jeg tror ikke det er tilfældigt at han binder den yderste forsvarsspiller for derefter at tage løbet. Det var ret klogt.
Så personligt tror jeg at flere gode oplevelser i feltet vil få ham mere derind på de rette tidspunkter. Uanset hvor god en spiller er i relation med de andre, så skal angriberen gerne have lyst til at score mål.
Det positive er at vi scorer nogle gode hold-mål. God dynamik på holdet - men igen kun i anden halvleg.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Man er bare stadid nødsaget til at have et minimum af fysik som midtbane spiller på topplan - og der synes jeg kroos er under minimumsgrænsen.Madrid1998 post=154202 skrev:
Det rigtigt nok, men vi behøver jo hellere ikke en midtbane hvor alle er fysisk stærke. Problemet har jo været, at vi har haft en alt for statisk midtbane, da alle 3 mindede for meget om hinanden. Nogle gange tager man tingene for givet. Sætter man 3 camavingaer på midtbanen får man en del fysik, men mon ikke man kommer til at savne en Kroos der er så dygtig til det han laver.Dragam post=154192 skrev:
Det ændrer jo ikke på noget, at kroos kan slå en god bold ( det var en guld bold) - problemstillingen at han ikke kan følge med, når tempoet er højt, er der jo stadig.Madrid1998 post=154184 skrev: En fantastisk aflevering af Kroos, og et mål af Hazard, sikke en dårlig aften for haters :D
Scoringen fra Hazard - fint for ham, men det var en gratis omgang.
Det var da stadig godt løbet med af Hazard, og en masse Benzemas mål var da også "gratis". Han står til at vinde ballon d'or
Joh, benz har også scoret mange nemme mål, men han har så også scoret meget tricky mål, som ikke mange andre ville kunne have scoret - eksempelvis hovedstødet mod chelsea, hvor bolden ligger bag ham, men han alligevel får hovedet tilbage på den, og lobbet den over i det lange hjørne. Sådan nogle mål kommer hazard jo aldrig til at score.
Så vil jeg hellere have Marianos vildskab, til at jagte bolde i forreste led - han skal nok også tage løbet, ogligge bolden ind i et tomt mål.
Brylle post=154206 skrev:
Til det sidste: Det handler nok bare om at kigge forbi de indlæg. Ærgerligt for niveauet desværre.Lars1991 post=154205 skrev: Det største problem med Hazard som 9'er, som jeg kan se det, er at han ikke er så god til at time hvor han skal være på banen hvornår. Noget der falder Benzema utrolig naturligt, og gør at han altid er involveret i kampene. Benzema er utrolig god til at vide hvornår han skal hjælpe Vini, hvornår han skal falde dybt, og hvornår han skal stå på kanten af feltet, og hvornår han skal gå i selve feltet. Der ser Hazard lidt lost ud til tider, hvilket selvfølgelig ikke er så underligt når han ikke er 9'er.
Til det første: Det er selvfølgelig rigtigt, at det er unaturligt, og jeg synes også ofte at han ender med at stå i positioner hvor backs eller midtbanen burde stå i støtte til boldholderen. Men personligt tænker jeg også at der er noget omkring selvtillid. Hvis Hazard får succes med at være i feltet som på sit eget mål, så tror jeg også at der kommer flere målsøgende løb. Der stod han netop tæt på en holdkammerat i en rigtig svær position for forsvaret, så han ved det godt. Jeg tror ikke det er tilfældigt at han binder den yderste forsvarsspiller for derefter at tage løbet. Det var ret klogt.
Så personligt tror jeg at flere gode oplevelser i feltet vil få ham mere derind på de rette tidspunkter. Uanset hvor god en spiller er i relation med de andre, så skal angriberen gerne have lyst til at score mål.
Du har ret, men det holder også bare nogle brugere jeg ellers synes har gode pointer væk fra forummet. Så ja, det en skam!
Det ikke kun det at gå med i feltet. Jeg synes også nogle gange at der bliver spillet lidt over ham/forbi ham fordi han placerer sig forkert når han prøver at gå med i spillet, og så blev spillet rykket frem uden ham, og så mangler han længere fremme (håber det gav mening haha). Men ja, som du siger, det kan sagtens ændre sig med mere kampform og selvtillid. Men forhåbentlig bliver da ikke på bekostning af en længere skadespause til Benzema!
Jeg henviser til min kommentar omkring 15. minut, det var aabentlyst at Celtic satte alt paa spidsen i et forseog paa at scorer inden for de foerste 30minutter, de loeb solen sort, men da scoringen ikke kom, saa gik luften langsomt af ballonen, og Real kunne efter pausen skubbe spillet laengere op paa banen, og isaer Modric var genial til at kontrollere tempoet paa midtbanen, der derved fik Celtic spillerne til at loebe ufattelig mange meter forgaeves, efter scoringen saa havde Celtic ikke energien til at jagte et maal og samtidig sikre deres defensiv, og det giver plads til at Real kan scorer et par nemme maal.Ramos4 post=154207 skrev: Imponerende anden halvleg. Det er der vi vinder kampene denne sæson. Meget pragmatisk må man sige - og lidt kedeligt til tider.
Det positive er at vi scorer nogle gode hold-mål. God dynamik på holdet - men igen kun i anden halvleg.
Dette er samme taktik Real har brugt i begge perioder under Ancelotti OG Zidane, naar de moeder hold der presser hejt fra starten "Lad dem loebe og opbruge deres energi i foerste halvej, og saa gaar vi ud og bruger vores pasnings spil eller slaar til paa omstilling efter pausen naar de ikke kan faa vejret mere". Det er samme taktik hver gang, det kan vaere frustrende at se 1. halvej, men tilgengaeld saa hiver Real neasten altid sejren hjem efter pausen, hvor spillet ogsaa anedre sig betydeligt.
Donde está la biblioteca?