Hazard: Jeg vil spille mere

1 år 2 måneder siden #13 af Fondo_Sur
Besvaret af Fondo_Sur på emne Hazard: Jeg vil spille mere
Mit indlæg var rettet mod Hazards udtalelse.

Kan forstå frustrationen med Hazard. Der er bare ikke brug for unødvendig morbo i sagen.

Jeg tror at Ancelotti er iskold, og bare gerne vil spille med de bedste, hvorfor Hazard og Asensio er bagerst i køen.

Hazard spillede godt mod Celtic i Benzemas fravær.
->
Det gav ham chancen fra start igen mod Mallorca. Han spillede dårligt, og blev skiftet ud. Rodrygo spillede derefter 9’er og var med til at lukke kampen.
->
Rodrygo blev derefter foretrukket som 9’er og har gjort det godt og dermed holdt Hazard på bænken.
->
Benzema er vendt tilbage fra sin skade.
->
Hazard er endnu længere tilbage i køen igen, og alt er tilbage hvor det startede tidligere på sæsonen.

Der er ud fra mit perspektiv ikke noget hokus pokus. Han bliver pt. fravalgt af sportslige årsager.

Er dog enig i, at Asensio er i en dårlig situation, men den kommer jo af, at han er utilfreds med den manglende spilletid fordi der har været bedre alternativer. Lige siden hans rædselsfulde indsats ude mod PSG har han stort set ikke fået spilletid, og det var altså før den der situation med agenten.

Kan være at vi taler forbi hinanden. Jeg ser bare to sager, der minder om hinanden: to profiler der ikke får så meget spilletid pga. lavere niveau end alternativerne, og som derfor er utilfredse. End of story ;-) 
Sidste redigering: 1 år 2 måneder siden ved Fondo_Sur.
Følgende bruger(e) sagde tak: Lars1991, Thomaskjensen

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 år 2 måneder siden #14 af DeLaRed
Besvaret af DeLaRed på emne Hazard: Jeg vil spille mere
@Fondo_Sur, maaske vi taler forbi hinanden, men tror dog stadig vi er uenige (hvilket naturligvis er helt fint).

Men lad mig for god ordens skyld lige klarificere hvad jeg mener.

For at goere det nemt, saa lad os tage udgangspunkt i at der 3 niveauer/kategorier af kvalitet i den nuvaerende trup (meget oversimplificeret naturligvis, men for nemhedens skyld):

Kategori 1. God nok til Start opstillingen: her taler vi spillere som Thib, Luka, Alaba, Vini, Benzema osv...En interessant spiller at naevne her, er en der skaber stor debat, nemlig Mendy, for er han god nok til en start 11'er i Real Madrid eller spiller han fra start fordi der mangler alternativer? Ikke noget jeg skal svare paa her, men bare for at klargoere at bare fordi man starter for Real er det ikke noedvendigvis det niveau jeg taler om her, niveauet til en start 11'er i Madrid skal vaere fra aller oeverste hylde.

Kategori 2. God nok som indskifter/reserve:Her kan man maaske naevne spillere som Rodrygo (i hans nuvaerende form), Camavinga, og Militao (havde der vaeret stoerre konkurrence til Mili sidste seaosn er det langt fra sikkert at han havde bidt sig fast is start-opstillingen) osv. Det er spillere der ikke helt kan hamle op med spillere fra Kategori 1, men som med stor sansynlighed havde vaeret fast startere de 15-17 lavest rangerede La Liga manskaber.

Kategori 3: Bare ikke god nok til Real Madrid, selv ikke som reserve. Her er Vallejo et meget godt eksempel, han er en spiller med faa spids kompentencer (Hovedspillet og det fysiske) men er vanvittigt svag til alt andet, og derfor ikke hoerer til i Madrid, og en spiller der nok ogsaa ville faa svaert ved at vaere en succesfuld starter over flere seasoner i et top 10 hold i La Liga.

Saa med ovenstaaende simplificering, saa mener jeg netop at Asensio ligger meget solidt i Kategori 2, han er naturligvis ikke i naerheden af at kunne maale sig med Luka, Benz og Vini, men han var klubbens 3. topscorer sidste season, og har det med at vaere afgoerende i flere af de kampe hvor han kommer ind fra baenken, og saa er han en spiller der paa naer ATM og Barca ville vaere fast mand i start 11'eren hos alle andre La Liga hold.

Hazard derimod vil jeg kategorisere paa graensen til Kategori 3, han har i snart 3 seasoner nu budt ind med stort set ingenting, han er horrible i det opbyggende spil, kan han holde fast i bolden (hvilket han ofte ikke kan) saa traekker han et frispark istedet for faktisk at skabe et angreb...og jeg kunne blive ved i en uendelighed, men faktum er han har simpelthen bare ikke har niveauet til at goere sig gaeldene som reserve i Madrid, det handler ikke om om Rodrygo, Vini eller andre er hans direkte konkurrenter, det handler helt simpelt om at han ikke er god nok (naturligvis hvis hele vores angreb blev skadet, saa stod han jo til spilletid fra start, men det goer ham ikke god nok, det goer ham bare heldig)

Og det er saa her jeg mener, at Asensio ikke har faaet den spilletid tildelt som andre spillere fra samme kategori (isaer med tanke paa hvor tyndt besat vores angreb er og hvor mange kampe der skal spilles i efteraaret) som hans spil paa banen har fortjent (og her taenker jeg paa andet end en enkelt kamp mod PSG, vi kan jo bare kigge paa de seneste 2 kampe han har spillet 2 x G/A paa 100 minutter eller paa det slutprodukt han boed ind med sidste season, som naturligvis ikke er godt nok til Kateogri 1, men som uden tvivl er godt nok til Kategori 2)

Og jeg vil som saadanne egentlig gerne give dig ret i at Ancelotti generelt er ret kold i roeven, og helst spiller med de spillere der praestere, MEN han har nu ogsaa nogle favoritter iblandt OG i hazards situation er der helt sikkert ogsaa noget internt politik med i spillet ifht til den spilletid han har faaet i starten af seasonen. Og lige netop her, tror jeg Ance taenker langsigtet, han vil naturligvis hellere udvikle paa spillere som Fede og Rodrygo som ogsaa er en del af hans fremtidige hold, fremfor at give minutter til Asensio, som nok allerede staar med det ene ben ude af klubben (potentielt allerede til januar), det valg tror jeg nemlig ogsaa at Ance er kold nok til at tage.

Saa helt grundlaeggende saa mener jeg Eden og Marco's situationer er meget forskellige, den ene har faaet langt mere spilletid end hvad niveauet tillader og den anden er blevet skubbet ud i periferien pga kontraktmaessige forhold. Og her skal lige naevnes at jeg ikke koeber den ide med at Marco forseogte at tvinge mere spilletid ud af klubben, naturligvis vil han gerne spille mere, men +2.000min i Madrid burde nemt give adgang til VM hos en saa latterligt svagt Spansk landholds trup. Det handler om Penge, og mit bedste gaet gaar paa at det var den nye agent der pressede paa i meget stoerre grad end det var Asensio selv, og her har den kaere Marco jo bare begaaet en forretningsmaessig fejl, ved at skifte til den givne agent og paa den givne tidspunkt, og saadanne fejl sker jo, hans fodbold karriere fortsaette et andet sted seneste om 12 maaneder, men havde han ikke truffet den forretnings maessige beslutning, saa kunne han maaske allerede havde staaet med en underkrevet kontrakt forlaengelse, og havde han det, havde han imo naturligvis ogsaa faaet mere end 47 spilleminutter i seasonens foerste 9 kampe.

Donde está la biblioteca?

1 år 2 måneder siden #15 af Fondo_Sur
Besvaret af Fondo_Sur på emne Hazard: Jeg vil spille mere
@DeLaRed

Man må bare erkende, at man kan se tingene anderledes.

Begge spillede har store mangler i sit spil, men på hver deres måde.

Sidste redigering: 1 år 2 måneder siden ved Fondo_Sur.
Følgende bruger(e) sagde tak: DeLaRed

1 år 2 måneder siden #16 af Thomaskjensen
Som "neutral" læser syntes jeg i begge har ret.

Mit take er at de begge lider af at Vini nu er den spiller i verden som er mest værd, og han spiller på en position H&A nok skulle shine mest på-

For at være hård er jeg fulstendig ligeglad med de mål Assensio har lavet da de ikke er "Bale" mål, eller Hazard ditto.

Skal du være en legende i RM skal du lave 3 hatrik i CL, eller score i en finale på Fede assist.

Lav mål når det behøves, ikke mod Mallorca.

Så NEJ og tak til dem begge.
Følgende bruger(e) sagde tak: Fondo_Sur

• 9eren
  • 9eren's profilbillede
  • Platin bruger
  • Platin bruger
  • Real Madrid er en livsstil, Spanien og Madrid er mit hjem
1 år 2 måneder siden #17 af 9eren
Besvaret af 9eren på emne Hazard: Jeg vil spille mere
Hazard giver ikke nok til holdet. Hans ord om at han vil give os en fremragende sæson kræver at han præsterer meget mere.

Så lad det blive til nogle flere minutter til Rodrygo, Asensio, Fede, Lucas og evt Arribas som stormer frem.

Hay que sufrir
Nico Williams, Alphonso Davies, Frimpong, Wirtz på ønske listen

1 år 1 måned siden #18 af Zyconith
Besvaret af Zyconith på emne Hazard: Jeg vil spille mere
​I forhold til de 5-7 års nederdrægtige moraliseren af Bales fodboldspil og person der blev lagt for dagen af Real Madrids fans, er det slående hvor tavst det er omkring fadæsen Hazard, klubbens højest lønnede spiller og dyreste indkøb nogensinde.

Hvis ret skal være ret burde han vel også ligges for had og pres skal ligges på at han opsiger sin kontrakt.

"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos
Sidste redigering: 1 år 1 måned siden ved Zyconith.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dragam

1 år 1 måned siden #19 af -#7-
Besvaret af -#7- på emne Hazard: Jeg vil spille mere
Sådan helt personligt er jeg bare blevet lidt ligeglad hvad angår Hazard, og det tror jeg mange er, derfor er der ikke samme grad af pres fra os fans samt medierne på belgieren. Derudover ligner Vinicius jo efterhånden en kommende Ballon d'Or vinder, så det er jo ikke fordi vi mangler en Hazard i topform som sådan på den venstrekant.

Og så var Bale jo heller ikke sen til at komme med nogle små mærkelige bemærkninger ind imellem, noget som jeg slet ikke har set Hazard gøre, tværtimod vil jeg næsten sige.

Men jeg vil da så sige at når Hazard rent faktisk spiller, så er det her forum i hvert fald ikke sen til at give ham en bredside hvis han ikke spiller som om han har kostet 100 mio. €, hvilket han jo så også sjældent gør må man sige. Men han er jo heller ikke fredet på samme måde som Bale var det, hvor man bare spillede ham hver gang selvom det var tydeligt for alle og enhver at det ikke fungerede, det gjorde jo heller ikke noget godt for "metaltrætheden" omkring Bale.

DC19
Sidste redigering: 1 år 1 måned siden ved -#7-.
Følgende bruger(e) sagde tak: Lars1991, Thomaskjensen, Ramos4

1 år 1 måned siden #20 af Lars1991
Besvaret af Lars1991 på emne Hazard: Jeg vil spille mere
Er det tredje kommentar på tre dage du har haft om Hazard? Obsessed? 

Det da tydeligt for enhver hvorfor der er forskel på Hazard og Bale. Hazard har kun vist respekt over for Real Madrid - det samme kan man vist ikke sige om Bale. Ham og hans agent sked på Real Madrid op til flere gange. Jeg ved ikke engang hvem der er agent for Hazard!

Hazards historie er tættere på historien om Kaka. Ham var der heller ikke mange der hadede, selvom han kostede kassen, var skadet hele tiden og ikke præsteret særlig godt når han spillede. Bare en sympatisk fyr der prøvede sit bedste.

Vil også lige rose det sidste podcast-indslag hvor man også snakkede lidt om Hazard - jeg har været lidt forundret over de samme ting mht. inkonsekvent spilletid, så var meget rart at høre det blive bragt op med nuance. 
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, JimmyBroe, Thomaskjensen, El Siete

1 år 1 måned siden #21 af Zyconith

Lars1991 post=155487 skrev: Er det tredje kommentar på tre dage du har haft om Hazard? Obsessed? 

Det da tydeligt for enhver hvorfor der er forskel på Hazard og Bale. Hazard har kun vist respekt over for Real Madrid - det samme kan man vist ikke sige om Bale. Ham og hans agent sked på Real Madrid op til flere gange. Jeg ved ikke engang hvem der er agent for Hazard!

Hazards historie er tættere på historien om Kaka. Ham var der heller ikke mange der hadede, selvom han kostede kassen, var skadet hele tiden og ikke præsteret særlig godt når han spillede. Bare en sympatisk fyr der prøvede sit bedste.

Vil også lige rose det sidste podcast-indslag hvor man også snakkede lidt om Hazard - jeg har været lidt forundret over de samme ting mht. inkonsekvent spilletid, så var meget rart at høre det blive bragt op med nuance. 

​Respekt at møde uforberedt (fedladen) op til sæsonstart?

Respekt at rejse med landsholdet i tide og utide og blive skadet når man ikke engang har været klar for sit klubhold? 

Respekt at blive i klubben og støvsuge lønbudgettet når det er åbenlyst at han aldrig vil kunne retfærdiggøre sin løn? 

1 år 1 måned siden #22 af Lars1991
Besvaret af Lars1991 på emne Hazard: Jeg vil spille mere
​Det da vildt så lang tid Hazard haters kan køre på at han var lidt chubby i en preseason for 3 år siden :D Ja det var ikke optimalt, men så er det vist hellere ikke værre....

De to andre er ikke engang værd at svare på... om han tager på landshold og vælger at blive i klubben har intet med mangel på respekt at gøre.. Kig du på Bale i stedet, så kan du se hvordan man håndterer noget med mangel på respekt.

1 år 1 måned siden #23 af Ramos4
Besvaret af Ramos4 på emne Hazard: Jeg vil spille mere
Problematisk at Hazards kontrakt først udløber i 2024. Vi får nok ikke nogen store indkøb før da. Men det er jo også der Haaland kan hentes :)

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022
Følgende bruger(e) sagde tak: DeLaRed

1 år 1 måned siden #24 af Zyconith
​Eden Hazard, €160.000.000/1.190.263.071,36 DKK: 71 kampe, 7 mål.

Mariano: 76 kampe, 12 mål. 
​​

Sidste redigering: 1 år 1 måned siden ved Zyconith.

Leveret af Kunena Forum
Annonce