Optakt: Real Madrid – Girona, LaLiga, 12. spillerunde
Målmanden har tydeligt hånden på bolden, og bolden er i kontakt med jorden da Rodrygo sparker til den. Helt korrekt dømt, den kan der ikke være tvivl om. Rodrygo skulle bare have scoret på den inden.
Og begge Kroos gule kort er gode nok.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- JesperThomsen
- Platin bruger
-
Fondo_Sur post=155949 skrev:
Tak for at bidrage til debatten. Kan du komme nærmere ind på, hvorfor dommeren ikke lavede kampafgørende fejl?JesperThomsen post=155941 skrev:
Du lyder som Xavi nu..Fondo_Sur post=155938 skrev: 1. Der er ikke straffespark
2. Gironas målmand havde den ikke under kontrol
Dommeren gjorde sit bedste for at Real Madrid ikke skulle vinde, og det må vi lykønske ham med.
Jeg synes at man giver dommeren mulighed for at dømme den når bolden rammer armen. Jeg siger ikke der er straffe eller ej, men stop med det hyleri som Xavi!
ved “2-1” målet havde han den under kontrol.
Målmanden *havde* bolden under kontrol, men så valgte han selv at prøve at rulle den ind til sig. Det kalder jeg ikke under kontrol.Lars1991 post=155951 skrev: Jeg synes desværre alle tre kendelser imod os er gode nok. Ja, den rammer Asensio i brystet først, men han stopper også boldens retur med hans arm som han tager op for at stoppe bolden (fordi han bliver bange tror jeg?).
Målmanden har tydeligt hånden på bolden, og bolden er i kontakt med jorden da Rodrygo sparker til den. Helt korrekt dømt, den kan der ikke være tvivl om. Rodrygo skulle bare have scoret på den inden.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
- Cristiano7
- Platin bruger
-
Ramos4 post=155953 skrev:
Målmanden *havde* bolden under kontrol, men så valgte han selv at prøve at rulle den ind til sig. Det kalder jeg ikke under kontrol.Lars1991 post=155951 skrev: Jeg synes desværre alle tre kendelser imod os er gode nok. Ja, den rammer Asensio i brystet først, men han stopper også boldens retur med hans arm som han tager op for at stoppe bolden (fordi han bliver bange tror jeg?).
Ja, der er et lille sekund hvor han ikke har den under kontrol, fordi han ruller den, men da Rodrygo sparker til den, har han den under kontrol igen. Det viste billederne ret tydeligt.
Hvis du siger det.Lars1991 post=155955 skrev:
Ramos4 post=155953 skrev:
Ja, der er et lille sekund hvor han ikke har den under kontrol, fordi han ruller den, men da Rodrygo sparker til den, har han den under kontrol igen. Det viste billederne ret tydeligt.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Forummet var ikke eksploderet overhovedet.JesperThomsen post=155950 skrev:
Jeg mener at man giver dommeren mulighed for at dømme den - og dette Forum var eksploderet hvis det ikke havde givet straffe til Real Madrid.El Siete post=155948 skrev:
Så du mener helt ærligt at der var straffe?JesperThomsen post=155941 skrev:
Dommeren gjorde sit bedste for at Real Madrid ikke skulle vinde, og det må vi lykønske ham med.
De der hånd-på-bolden kendelser inde i feltet er så latterlige. Det er alle efterhånden enige om - på tværs af ligaer og fangrupperinger.
- JesperThomsen
- Platin bruger
-
Jeg synes da også det er en tåbelig regel da Asensio ikke bevidst prøver at snyde, men regler er jo regler og han rammer bolden med hånden.Ramos4 post=155957 skrev:
Forummet var ikke eksploderet overhovedet.JesperThomsen post=155950 skrev:
Jeg mener at man giver dommeren mulighed for at dømme den - og dette Forum var eksploderet hvis det ikke havde givet straffe til Real Madrid.El Siete post=155948 skrev:
Så du mener helt ærligt at der var straffe?JesperThomsen post=155941 skrev:
De der hånd-på-bolden kendelser inde i feltet er så latterlige. Det er alle efterhånden enige om - på tværs af ligaer og fangrupperinger.
Det jo ikke fordi hånden den bare flagrer lidt fordi han er oppe og hoppe, eller han har den lidt bredere end normalt imens han står stille. Han har taget armen op foran sig selv, i en meget unaturlig position, og derfor annullerer den reglen om at hvis den rammer noget andet først så er der ikke forseelse.
Det i hvert fald sådan jeg ser det - og hvis den ikke var blevet dømt i modsatte ende havde jeg blevet rasende.
- JesperThomsen
- Platin bruger
-
Det sidste del tror jeg alle er enige i, også de mest “farvede” fans!Lars1991 post=155961 skrev: Jeg tror at den bliver dømt på grund af positionen af Asensios hånd/arm. Han tager den jo op for at beskytte sig selv - og det kan være en ret naturlig refleks, men så er der altså alle dage straffespark.
Det jo ikke fordi hånden den bare flagrer lidt fordi han er oppe og hoppe, eller han har den lidt bredere end normalt imens han står stille. Han har taget armen op foran sig selv, i en meget unaturlig position, og derfor annullerer den reglen om at hvis den rammer noget andet først så er der ikke forseelse.
Det i hvert fald sådan jeg ser det - og hvis den ikke var blevet dømt i modsatte ende havde jeg blevet rasende.