Optakt: Real Madrid – Girona, LaLiga, 12. spillerunde
Jeg er helt enig i at vores resultater er exceptionelle hvis man tager truppens manglende bredde med i ligningen. Det kommer sig både af visse spillere som har steppet op (vi ville f.eks. på ingen måde være hvor vi er i denne season, hvis ikke Fede havde taget et kvante-spring i sin karriere, som han har de seneste 3 måneder), men helt overordnet så er det Ancelotti der har formået at spille denne season med “kun” ~15 markspillere, og det er super flot, men også svært at vedligeholde med så tæt et kamp program, inkl VM.Kiwes post=155973 skrev:
Hvis man tager de positive briller på, så kan man jo sige at det er flot at vi næsten har sikret os første pladsen i vores CL gruppe samtidig med at vi fører ligaen, når man tænker på at vores stærkeste spiller i offensiven og nykronet ballon d'or vinder har været ude næsten hele sæsonen :). Tænker vi alle var enige om at offensiven var tynd til denne sæson, den kunne måske gå an, men med Benz ude, ja så er det svært.DeLaRed post=155972 skrev: Den periode vi er inde i nu, er der intet underligt ved, vi er kommet ind i denne season med en alt for tynd trup og alt for svag bredde, bare det faktum at vi "kun" har 23 spillere paa vores foerste hold er jo helt hovedloest, at der saa ud af de 23 spillere er navne som Vallejo, Odriozola, Mariano, Hazard og Ceballos goer jo at Ancelotti staar med omtrent 15 mark spillere der i et meget taet kamp program (inkl international fodbold) skal hive den ene sejr hjem efter den anden uden naevnevaerdige pauser, det holder bare ikke i laengden, og dette bliver ikke den eneste gang i denne season vi kommer til at betale prisen for den tynde bredde vi har, bare vent til Januar (efter VM) det blir op ad bakke for en meget meget traet trup, paa ~15 spillere!
Og så vil jeg stadig mene at vores offensiv er tynd, vi ser det i kampen igår, vi mangler alternativer og flere af spillerne begynder at se trætte ud, imo så så Fede, Dani og til dels også Vini ikke ud som om de ikke var på 100%, for Dani’s vedkomne skal man huske at det er første gang i over 2 år han har spillet så meget fodbold som han har i starten af denne season og ifht Fede og Vini så er det stort set alt det offensive der skal komme fra en af de to (når Benz ikke spiller) og det sætter naturligvis sine spor.
Imo har vi 16-17 spillere der har niveauet til Madrid og på den ene eller anden måde kan bidrage positivt på banen, men over en hel season så mangler vi den perifære bredde, vi mangler 4-5 spillere mere der kan bidrage, så Ance både har flere muligheder rent taktisk, men så der også bliver plads til pauser og den luksus har man bare ikke i år. Og det koster helt simpelt i perioder.
Donde está la biblioteca?
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- 9eren
- Gæst
-
Målmanden havde kun 2-3 fingre på bolden da Rodrygo skyder. Det er atså ikke nok.
Asensio får den i brystet og den rammer minimalt hans albue bagefter. Ikke straffe
- 9eren
- Gæst
-
9eren post=155976 skrev: Jo mere jeg ser situationerne med Rodrygo og Asensio, jo mere buttfucked synes jeg vil blev i går.
Målmanden havde kun 2-3 fingre på bolden da Rodrygo skyder. Det er atså ikke nok.
Asensio får den i brystet og den rammer minimalt hans albue bagefter. Ikke straffe
Ej nu må det altså stoppe. Efter jeg har set den igen er jeg endnu mere sikker - den er klokkeklar!! Har du set hvordan Asensio smider armen op foran sig? Og han rammer bolden nok til at den ændrer fuldstændig retning. Der kan simpelthen ikke være tvivl om straffesparket.
Så jeg egentlig ligeglad med hvor mange gange den har ramt hans bryst, når man har armen sådan der og bolden rammer den og ændrer retning, jamen så er der straffespark.
Det sidste du skriver er bare usandt. Jo det er nok. Sådan er reglerne, de ret tydelige. 2-3 fingre er nok.
Vi er ikke blevet snydt, ikke engang tæt på. Vi var til gengæld virkelig dårlige og set over hele kampen er 1 point til hver nok et ret fortjent resultat.
Men Lars, en vigtig detalje i den her situation er at bolden rammer ham i brystet foerst (hvilket slet ikke er til diskution) og her har vi i tidligere seasoner set mange dommere ikke doemme et saadanne straffespark, da det er tilfaeldigt at bolden springer fra en anden kropsdel og op paa armen, nu skal jeg ikke goere mig klog paa om den regel har aendret sig, men et utal af straffespark er blevet bortdoemt paa baggrund af det i de seneste par seasoner. Hvor meget bolden saa i sig selv aendre retning synes jeg ogsaa der er meget tvivl omkring, bolden rammer ham knald haardt i brystet men synes det er meget svaert at bedoemme hvor meget den egentlig bliver rettet af af hans arm, jeg er med paa den rammer armen, men hvor meget retningen aendre sig er ikke saa ligetil at se, selv i langsom (man kan ihvertflad sagtens argumentere for at havde hans arm ikke vaeret der hvor den var, saa havde Asensio stadig staaet med bolden under kontrol bagefter). Saa jeg synes den er vanvittigt tyndt, men vi kommer naturligvis aldrig igennem en season med et par kendelser som denne imod os, og nok ogsaa med os i andre kampe...det tager naturligvis ikke vaek fra at vi spillede en generelt daarlig kamp, imod en modstander som vi ret nemt skulle have kunne vinde imod, men det er jo bare heller ikke noget nyt at vi saetter point til mod de daarlige hold, det er jo naermest en tradition ;-)Lars1991 post=155983 skrev:
9eren post=155976 skrev: Jo mere jeg ser situationerne med Rodrygo og Asensio, jo mere buttfucked synes jeg vil blev i går.
Ej nu må det altså stoppe. Efter jeg har set den igen er jeg endnu mere sikker - den er klokkeklar!! Har du set hvordan Asensio smider armen op foran sig? Og han rammer bolden nok til at den ændrer fuldstændig retning. Der kan simpelthen ikke være tvivl om straffesparket.
Så jeg egentlig ligeglad med hvor mange gange den har ramt hans bryst, når man har armen sådan der og bolden rammer den og ændrer retning, jamen så er der straffespark.
Det sidste du skriver er bare usandt. Jo det er nok. Sådan er reglerne, de ret tydelige. 2-3 fingre er nok.
Vi er ikke blevet snydt, ikke engang tæt på. Vi var til gengæld virkelig dårlige og set over hele kampen er 1 point til hver nok et ret fortjent resultat.
Og at han har armen i den position er somend meget normalt naar bolden rammer en i brystet (hvor tit ser vi spillere der har begge arme bag kroppen naar man laver en bryst taemning paa et haardt indlaeg?), jeg forstaar godt det ser lidt underligt ud naar du ser den i langsom, men se den et par gange i normal tempo, saa er det tydeligt at alt foregaar alt for staerkt for en spiller at kunne naa at reagere, han ser jo foerst bolden da den ryger forbi Mendy som staar 1m fra ham, man kan ikke baade staa med armene bag ryggen OG vaere klar til at hoppe op i en luftduel det der med han smider armen op foran sig den holder ikke imo.
Donde está la biblioteca?
- 9eren
- Gæst
-
hold nu op altså. Hvorfor skulle Gironas træner så gå ud og påpege at der skulle ha været mål efter kampen. Stop dig selvLars1991 post=155983 skrev:
Som jeg også skrev tidligere, så gælder den regel med at den rammer en kropsdel og så ind på hånden i situationer hvor armen måske bare flagrer lidt, f.eks. når man er oppe og hoppe eller måske bare står og er lidt bred. Her har Asensio jo taget armen og hånden op foran sig, fordi han måske er bange for at få bolden i hovedet. Det altså en virkelig unaturlig position for armen og det tænker jeg at dommer skønner ophæver det, hvilket jeg er helt enig i. Man kan altså ikke have armen i den position som vi ser på billedet og slippe godt fra det :D
@9eren
Du taler jo usandt igen. Ja han udtaler at han synes at det burde gælde som et mål, men siger også at reglerne er sådan at der ikke er mål og så er der ikke så meget at diskutere. Han synes altså reglen burde laves om, fordi han ikke føler det er i fodboldens ånd (kamp om bolden i dette tilfælde). Men man kan jo ikke lave reglerne om midt i en kamp. Så jeg må gentage mig selv: selvfølgelig er der ikke mål. Og det er Gironas træner også enig i.
Det simpelthen pinligt hvordan Real Madrid har håndteret det her. Det Barcelona-niveau. Det troede jeg vi var hævet over. Ærgerligt.
- 9eren
- Gæst
-
Anyways. Han har ikke hånden nok på bolden til at der skal dømmes frispark. Han triller den hen til sig og mister kontakten med bolden med hele håndeni det Rodrygo skyder. Målmanden får jo heller ikke frispark når han tackler en spiller med hænderne og bolden bliver bouncet ind på benene vel. Der vitterligt kun ydersiden af de to fingre han har på bolden.
Det er kun madridista dk og nogle af brugerne herinde som mener det er en pinlig tilgang til denne her kamp. Der bliver fokuseret på at kampen skal vindes på banen. Men alle inklusiv Butragueño, Carlo og spillerne, fans på Bernabeu osv osv har altså en anden holdning og den støtter jeg op omkring. Når du har en dommer som dømmer så ringe igennem hele kampen, så skal man sgu også sige noget. Det der foregik var så amatør agtigt som noget kunne blive!
Det er jo en fortolking om Asensios arm bare flagrer eller står i en unaturlig position.
Må dog ærligt sige, at jeg troede at man undgik straffe i disse situationer med de nye regler om afretninger fra kroppen. Men åbenbart kan der stadig dømmes straffe.
Den ser slem ud, da armen står foran målet. Men det må da være en tilfældighed, da han ikke kan nå at reagere. Synes stadig at det var vildt at den blev dømt. For Girona var det som at vinde i lotto. “Lad os slå et hårdt indlæg i en klump af mennesker og håbe på en afretning, der kan ramme en arm”.
Synes personligt, at der bliver dømt alt for mange straffespark med hånd på bolden. Og er skråsikker nok til at tro, at jeg heller ikke synes at der skulle være dømt noget, hvis det skete i det modsatte felt.
- 9eren
- Gæst
-
Hånd på bold i felt ikke straffe
Omg og der ryger bolden lige på armene. VAR på og det hele.
det viser jo bare at ingen har styr på reglerne
- 9eren
- Gæst
-