Optakt: Real Madrid – Girona, LaLiga, 12. spillerunde
- 9eren
- Gæst
-
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Første halvleg spillede vi helt skandaløst. Jeg synes det blev meget bedre da Camavinga blev hevet ud og Asensio kom ind. Det tydeligt at vi mangler Benzema, han gør bare vores spil bedre på næsten alle fronter. Jeg synes også at vi har manglet energi og intensitet i de sidste 2 kampe, vi vinder ikke mange af anden bolde og dueller. Forhåbentlig kan Ancelotti finde løsningen.elle44 post=155964 skrev: Der er ikke noget diskutere. Dommerfejl og marginaler går begge veje set over en sæson. De gode hold vinder på trods af dommerfejl, og så bliver fejlene ikke et tema. Vi skal se indad og erkende at det bare ikke er godt nok. Alle dommerens kendelser i kampen idag kan desuden forsvares.
Det er helt naturligt vi rammer formdyk i løbet af sæsonen, lad os håbe det bare er det. Jeg synes desuden vores tre bedste spillere i sidste sæson, Benz, Vini og Courtois har haft et formdyk i denne sæson. Vi er heldige at Kroos og Valverde og til dels Rodrygo har steppet op. Jeg synes vi mangler meget lige nu, især forsvar og angreb.Kiwes post=155965 skrev:
Første halvleg spillede vi helt skandaløst. Jeg synes det blev meget bedre da Camavinga blev hevet ud og Asensio kom ind. Det tydeligt at vi mangler Benzema, han gør bare vores spil bedre på næsten alle fronter. Jeg synes også at vi har manglet energi og intensitet i de sidste 2 kampe, vi vinder ikke mange af anden bolde og dueller. Forhåbentlig kan Ancelotti finde løsningen.elle44 post=155964 skrev: Der er ikke noget diskutere. Dommerfejl og marginaler går begge veje set over en sæson. De gode hold vinder på trods af dommerfejl, og så bliver fejlene ikke et tema. Vi skal se indad og erkende at det bare ikke er godt nok. Alle dommerens kendelser i kampen idag kan desuden forsvares.
Kiwes post=155965 skrev:
Enig, der mangler så meget intensitet og energi. Det virkelig trist at se på.
Derudover mangler vi også lidt kvalitet i en kamp som i dag. Både Modric og Kroos spiller under niveau. Modric mister bolden uprovokeret flere gange, og har generelt ikke særlig mange gode bolde fremad i banen. Han bliver domineret fysisk i flere situationer også.
Kroos misser flere af hans lange afleveringer og dominerer ikke bolden/kampen som han i nogle kampe kan gøre.
Faktisk synes jeg Camavinga bidrog med flere gode ting og kom i gode positioner, men så manglede der bare spillere omkring ham. En af hans bedre kampe (fra start) efter min mening, men derfor synes jeg stadig det var okay at han bliver skiftet ud. Han begynder at hænge meget når han bliver træt, så det helt fint.
Og ja, så mangler vi Benzema. Selv en halv-slatten Benzema gør bare meget for vores spil. Han er et referencepunkt i vores offensiv, noget man i hvert fald ikke kan sige om Rodrygo i dag.
Må dog sige, at Ancelotti stiller for defensivt op igen på hjemmebane mod en lettere modstander på papiret.
- 9eren
- Gæst
-
Courtois
Carvajal-Rüdiger-Nacho-Mendy
Kroos-Valverde-Camavinga
Rodrygo-Mariano-Vinicius
Måske at Benz og Vini også overpræsterede en smule.
Donde está la biblioteca?
Hvis man tager de positive briller på, så kan man jo sige at det er flot at vi næsten har sikret os første pladsen i vores CL gruppe samtidig med at vi fører ligaen, når man tænker på at vores stærkeste spiller i offensiven og nykronet ballon d'or vinder har været ude næsten hele sæsonen :). Tænker vi alle var enige om at offensiven var tynd til denne sæson, den kunne måske gå an, men med Benz ude, ja så er det svært.DeLaRed post=155972 skrev: Den periode vi er inde i nu, er der intet underligt ved, vi er kommet ind i denne season med en alt for tynd trup og alt for svag bredde, bare det faktum at vi "kun" har 23 spillere paa vores foerste hold er jo helt hovedloest, at der saa ud af de 23 spillere er navne som Vallejo, Odriozola, Mariano, Hazard og Ceballos goer jo at Ancelotti staar med omtrent 15 mark spillere der i et meget taet kamp program (inkl international fodbold) skal hive den ene sejr hjem efter den anden uden naevnevaerdige pauser, det holder bare ikke i laengden, og dette bliver ikke den eneste gang i denne season vi kommer til at betale prisen for den tynde bredde vi har, bare vent til Januar (efter VM) det blir op ad bakke for en meget meget traet trup, paa ~15 spillere!
urlis.net/nndyy2h