Truppen mod Rayo Vallecano, LaLiga, 13. spillerunde

2 år 1 uge siden #169 af Kiwes
​Lad os lige vente lidt inden vi melder holdet ude. Vi manglede Kroos og Benzema, det må da alt andet lige forstærke holdet. Det sagt, så det klart vi har problemer i defensiven og særligt på backerne. Forhåbentlig kommer vi stærkt tilbage efter VM. VM kan jo vende op og ned på ALT. Jeg glæder mig i hvert fald til at få en pause fra Real Madrid og den evige spekulation jeg har oppe i mit hoved om hvorvidt spillerne ikke giver sig 100% pga VM. 
Sidste redigering: 2 år 1 uge siden ved Kiwes.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

2 år 1 uge siden #170 af Mølbat

Cristiano7 post=156287 skrev:

Dragam post=156262 skrev:

Cristiano7 post=156261 skrev: Ud med Ancelotti. Totalt 2.sæson syndrome. At det går ned ad bakke i anden sæson pga stædighed, tynd trup og ingen plan b.

Ellers forstærker vi ikke bredden.

​...

Og hvilken del af det her synes du er Ancelotti's skyld? Uddyb gerne...

​For at ikke ville forstærke truppen.

Give en lang snor til visse spillere, selvom de spiller en svag eller dårlig kamp efter kamp. 

Ancelotti er ofte blevet fyret i anden sæson for at have en alt for afslappet attitude til truppen. 

​Man kan kritisere Ancelotti for en hel del, men det der med ikke at ville forstærke truppen er noget pjat. Enhver burde efterhånden vide, at ingen Real Madrid-manager siden José Mourinho har haft indflydelse på spillerindkøb/salg. End ikke Zidane, hvilket formentlig var en af grundene til, at han smuttede den første gang (fordi han ikke fik dem, han pegede på samtidig med, at spillere, som han ville beholde, blev solgt, mens dem han ville af med, blev i klubben).
Det er 100 % Florentino Pérez og José Ángel Sánchez, der styrer showet, når det kommer til transfers.
Følgende bruger(e) sagde tak: Lars1991, Dragam

2 år 1 uge siden #171 af 9eren
Hold godt øje med ayuda arbitral i aften!

Galactico downfall version 2

2 år 1 uge siden #172 af Real HWL

Dragam post=156269 skrev:

Real HWL post=156265 skrev: Hold kæft en pinlig indsats, og vi kan ingen gang give dommeren skylden idag. 

​Det ved jeg squ ikke om jeg er enig i... dommeren tillod alle deres svinestreger, hvilket i stor grad kuede os... mindede helt om at spille mod Atletico madrid når det er værst...

I stedet for det hyleri, så må man bare give igen af samme skuffe. Dommeren havde lagt en hård linje. Fint vi smadre igen. Hvor svært kan det være. Vi var foran, stemningen var død men alligevel lader man hele lortet eksplodere igen fordi hele holdet bare er helt væk.
Følgende bruger(e) sagde tak: JesperThomsen

2 år 1 uge siden #173 af DeLaRed

Real HWL post=156293 skrev:

Dragam post=156269 skrev:

Real HWL post=156265 skrev: Hold kæft en pinlig indsats, og vi kan ingen gang give dommeren skylden idag. 

​Det ved jeg squ ikke om jeg er enig i... dommeren tillod alle deres svinestreger, hvilket i stor grad kuede os... mindede helt om at spille mod Atletico madrid når det er værst...

I stedet for det hyleri, så må man bare give igen af samme skuffe. Dommeren havde lagt en hård linje. Fint vi smadre igen. Hvor svært kan det være. Vi var foran, stemningen var død men alligevel lader man hele lortet eksplodere igen fordi hele holdet bare er helt væk.

​Her er jeg uenig, for jeg mener netop ikke at dommeren fik lagt nogen som helst linje i kampen, og det gjorde jo at man ikke paa noget tidspunkt kunne vide sig sikker paa om spillet bare skulle fortsaette eller om han hev et roedt kort op ad lommen. F.eks. saa faar Rodrygo et gult kort for et lille puf i ryggen i en loebe duel, og at Rayo traener faar direkte roedt er ogsaa ret ekstremt (det afhaenger naturligvis af hvad han sagde i situationen, men normalt saa starter man med et gult kort).  Dommeren var forfaerdelig, MEN det undskylder naturligvis ikke at vi taber kampen, den ligger paa Reals bord og ikke paa dommerens, men vi kan bare ikke give dommeren aeren af at have lagt nogen som helst form for linje eller paa noget tidspunkt i kampen at have styr paa hverken spillere eller traenerstaben. Forfaerdelig ringe indsats, som man kun kan haabe faar konsekvenser for dommeren, som tydeligvis ikke skal doemme paa La Liga niveau mere!
(Og her skal jeg lige understrege at det gik begge veje, mener ogsaa der var tilfaelde hvor der ikke blev doemt frispark til Rayo hvor der tydeligvis skulle have vaeret det)

Donde está la biblioteca?
Følgende bruger(e) sagde tak: Dragam

2 år 1 uge siden #174 af Sebberg
Det her er jo bare skriften på væggen...

og skriften i mange af mine indlæg herinde preseason, der nu nærmest virker profetiske, da jeg gang på gang pointerede, at det var vanvittigt, hvis vi lagde alle æg i Benzemas og Vinicius' kurv, når det kom til de spillere, der kan vende og vinde kampene.

For hvad hvis én af dem - eller gud forbyde det - begge blevet skadet?

Nu har vi så mistet fem point på én af skaderne, og alligevel skulle man dengang være tilskuer til kommentarer fra gøg og gokke herinde - de samme, der mener, vi skal være mere nervøse og Atletico, Sevilla og Cadiz end Barca - som absolut ikke kunne se, at vi kunne hente en reserveangriber eller højre kant, fordi de to bedste bud havde forlænget.

Jeg opfordrede dengang til at vågne op, og jeg håber da, at det er sket for vedkommende nu. Rundt omkring i andre topklubber løber der reserver og breddespillere rundt og bomber, når de får chancen. Firmino, Giroud, Alvarez, Choupo-Moting - you name.

Vi har Mariano - og vi er Real Madrid. Det er jo en hån, og det understreger bare med al tydelighed, hvorfor vi skulle have hentet Dzeko, Cavani eller en helt tredje i sommer. Bare for ét eller to år. Én, man turde stole på i en kamp som i går. 

Det er fedt, at vi distancerer os fra en panisk købeklub som Barcelona, men det er som om, at vi er blevet lidt for hippiagtige. Lidt for fokuserede på det modsatte. Vi er blevet for forsigtige, og det mærker vi konsekvensen af nu. 

Heldigvis kan vi jo nå at reparere en smule på det til vinter, men mon ikke vi igen vil se en alt for passiv Perez.

2 år 1 uge siden #175 af Kiwes
​Det dejligt at læse at spansk presse nu melder at det er sandsynligt at vi henter Fran Garcia tilbage. Jeg håber at der er hold i det og det ikke kun handler om løst skriveri oven på den fantastiske kamp han spillede mod os.

2 år 1 uge siden #176 af YunisTaker
​1-1 mod Osasuna kan forsvares. Man var klart bedst, og et brændt straffe gjorde at Real Madrid ikke fik alle tre point. 3-2 nederlag mod Leipzig betød ikke det store, udover en ubesejret stime blev brudt. 1-1 mod Girona var det første rigtige pointtab, der gjorde ondt. Real var ikke bedst i den kamp, og ville ikke havde været ufortjent hvis man tabte.

Kampen i går er nok den dårligste Real Madrid har spillet siden 1-0 nederlaget til Getafe tilbage i januar måned. En gylden mulighed for at slutte 1'er før VM er formentlig gået tabt, da Barcelona nok ikke smider point i aften mod Osasuna.

Derudover ser kamprogrammet ikke særlig god ud efter VM. Efter udekampen mod Valladolid d. 31 dec (som kan være svær nok i sig selv), så står den på Villareal, Valencia, Athletic & Sociedad i det nye år. Så inden man når februar måned, kan det se meget grimt ud mht at genvinde La Liga.

Den første måned af den nye sæson tænkte man slet ikke over Casemiro's afgang, men man må bare indrømme, at det er et kæmpe tab at miste en så god defensiv spiller. Den rolle kan Tchouaméni muligvis udfylde om nogle år, men lige nu ser det ikke godt ud.

Real Madrid since 2002

Raul & Zidane.

Pepe, Marcelo & Benzema.

CAAAAASEEEEEEEMIIIIIIIIIIIROOOOOOOOO!!!

2 år 1 uge siden #177 af Mathiaska

YunisTaker post=156299 skrev: Derudover ser kamprogrammet ikke særlig god ud efter VM. Efter udekampen mod Valladolid d. 31 dec (som kan være svær nok i sig selv), så står den på Villareal, Valencia, Athletic & Sociedad i det nye år. Så inden man når februar måned, kan det se meget grimt ud mht at genvinde La Liga.

Har de sidste to runder i La Liga ikke (nok engang) vist, at modstanderen er ligegyldig. Alle kampe er svære, hvad end det er Rayo, Sevilla eller lillesøster man møder. Når holdene møder os, så giver de oftest det allerbedste de har i sig. Bund niveauet i ligaen er hævet betragteligt. Der er der ingen skam i, det er snarere en god ting. 

Det værste ved kampprogrammet efter VM er, at det et nøjagtig lige så tæt som nu. Der kommer så bare 2 ekstra turneringer i form af Super Cuppen og CdR. 
Det hedder fortsat kamp hver 3.-4. dag og hver kamp er svær.

YunisTaker post=156299 skrev: Den første måned af den nye sæson tænkte man slet ikke over Casemiro's afgang, men man må bare indrømme, at det er et kæmpe tab at miste en så god defensiv spiller. Den rolle kan Tchouaméni muligvis udfylde om nogle år, men lige nu ser det ikke godt ud.

​Altså.. hvad?? Tchouaméni har spillet størstedelen af dette efterår på verdensklasse niveau og har mere end udfyldt Casemiros rolle. At kæde hans formnedgang over de seneste par uger, i øvrigt med små-skavanker, op med at han muligvis kan udfylde Casemiros rolle om nogle år er efter min mening helt på månen. Jeg er rystet over at nogen kan se på ham og tænke sådan. 

Det er som altid meget, meget reaktionært når der smides point og når holdet rammer en hård periode. Ganske som sidste sæson. Heldigvis varer sæsonen til juni og INTET er afgjort på baggrund af vores første liga nederlag i sæsonen mod et i øvrigt markant bedre mandskab. 
Følgende bruger(e) sagde tak: El Siete

• Brylle
  • Gæst
  • Gæst
2 år 1 uge siden #178 af Brylle
​Problemet med Tchouameni er jo det samme som det har været med Casemiro de sidste mange år. Der er ikke en spiller som kan gå direkte ind og aflaste ham. Da vi købte Tchouameni løste vi Casemiros problem men det giver sig selv at det genopstod da Casemiro så blev solgt. Læg dertil at Tchouameni er ung, lige er kommet til klubben og at det er hans første periode her hvor han har modgang. Der mangler vi den spiller der kan gå ind og hjælpe holdet så Tchouameni kan lade batterierne op og spille sig ind i en fremgang igen. 

Med Hazard ude af ligningen (han er nu droppet helt) så forsvandt de offensive muligheder også og det hjælper hverken Asensio, Vinicius eller Rodrygo. Vi snakkede om det inden sæsonstart hvor blot en enkelt bruger krigede den igennem for at være uenig. Der mangler sgu kvalitet til bænken. Det hjælper ikke at de samme 3 offensive spillere skal kæmpe for at bryde igennem hele kampen når det ikke kører. Så skal der ny energi og nye ideer ind.

2 år 1 uge siden #179 af 9eren
Osasuna.DK tak

Galactico downfall version 2

2 år 1 uge siden #180 af El Siete

Cristiano7 post=156289 skrev:

El Siete post=156272 skrev:

Cristiano7 post=156261 skrev: Ud med Ancelotti. Totalt 2.sæson syndrome. At det går ned ad bakke i anden sæson pga stædighed, tynd trup og ingen plan b.

Ellers forstærker vi ikke bredden.

​Ah, ro på nu, vi har tabt ÈN La Liga kamp indtil videre :) 

​Det her er måske starten ;) 

Bliver der ikke handlet ind i Januar, så tvivler jeg på at truppen er fortsat stærk nok til resten af sæsonen.

​Og hvis det er vil jeg også være kritisk :) Men lige nu er vi 2 point bag ved Barcelona og 8 point foran Atletico på 3. pladsen, samt vi vandt vores gruppe i CL. Så lad os nu ikke male fanden på væggen. Endnu. Den manglende intensitet og mangel på fokus skyldes helt sikkert at VM er lige om hjørnet. 

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
Følgende bruger(e) sagde tak: Lars1991

Leveret af Kunena Forum