Optakt: Real Madrid – Villarreal, LaLiga, 28. spillerunde
- 9eren
- Gæst
-
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Woops :PDaniel post=161028 skrev:
Det håber jeg da, for nyheden har været på madridista.dk ganske længe ;-)Kimbo post=161027 skrev: Hat i læst det med Valverde ?
Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
Forstår dog ikke helt hvorfor hans markedsværdi ligger så lavt?
Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
- 9eren
- Gæst
-
Det må være jalousien, der får dem til det. Irriterende kamp tre dage efter en storkamp og få dage før Chelsea-kampen. Med sparede spillere og et umotiveret hold.
Er godt nok træt af La Liga. Modstanderne bruger psykisk terror i hver kamp. Der sker aldrig sådan noget her i de europæiske kampe.
Som sagt kan det ikke betale sig at komme i hovedet på Real Madrid spillerne. For i næste sæson vil kampene mod Villarreal rent faktisk blive en høj prioritering.
- Thomaskjensen
-
- Platin bruger
-
Han var varm, måske den bedste kamp i år fra hans side, men på ingen måde afgørende. Den kamp jeg så tabte vi 2-3 og hans stats var som normalt ikke noget der indikere andet end endnu en middelmådig præstation. (men meget let at være klog her efter kampen) :)DeLaRed post=160959 skrev: Asensio med endnu et signature rush op igennem banen, målet er lidt tilfældigt men det er den chance der blir skabt ikke…FORLÆNG FORLÆNG FORLÆNG
@Thomaskjensen, han er aldrig afgørende vel ;-)
2 skud mod mål.
1 skud på mål (flot redning selv om den var lige på målmanden)
1 key pass
Store chancer skabt - 0
86% afleveringsprocent
1/3 lange afleveringer lykkedes
54 gange rørte han bolden
Defensivt
1 frispark begået
2 boldtab
1 clearing
0 gange vandt han bolden
2 af 3 taklinger vandt han.
En meget sigende statastik er at Benzema og Rodrigo ikke blev taklet i går, 0 frispark begået mod dem. Vini blev igen taklet 9 gange i kampen. Resten af holdet 10 gange. Det er lidt vildt.
Den statistik siger netop alt om holdet. Vinicius bærer hele holdet. Tænk hvis man havde en gennembrudstærk spiller i højre side. Det ville splitte ethvert modstanderhold.
Chukwueze er interessant fordi han minder lidt om Vinicius i sin meget pågående stil. Han binder altid to til tre spillere når han kører ned af linjen.
Jeg har faktisk fået ret meget tiltro til Rodrygo, jeg synes han tager enormt store skridt. Kan i huske ham i sidste sæson? Han var uduelig og usynlig 90% af tiden. Jeg tror han havde scoret 1 liga mål på samme tid sidste sæson. (han ender på 4 i alt).
Selvfølgelig er han ikke helt der hvor han skal være. Men han gør altså en meget større forskel for holdet i denne sæson. Han skal blive bedre til at afslutte (det der med at han er kølig foran mål er en kæmpe myte, fordi han er teknisk god. Han har altid brændt mange chancer) og generelt være mere effektiv. Men spillemæssigt har han taget kæmpe fremskridt denne sæson, efter min mening.
- Thomaskjensen
-
- Platin bruger
-
Chukwueze er spændende og bare 23 år, men vi skal ikke glemme at han spillede sit livs kamp i går, enligt scoren på whoscored har han haft et rigtig godt 2023.
Han kan dog stadig fortsætte med at udvikle sig, og han kan sikkert købes for €15-30m og ville være tilfreds med en årsløn som modsvare hvad Assensio tjener på 1 måned.
Så 1000 gange hellere Chukwueze end Assensio. Lidt sjovt at de har spillet næsten lige mange kampe i år;
Assensio 37 kampe, 8 mål og 6 assist. (værdi €25m)
Chukwueze 40 kampe, 13 mål og 11 assist. (værdi €20m)
Sandheden er dog at Chukwueze score hvert 198 minut, Assensio skal "bare" bruge 172 minutter og Chukwueze laver også mål mod lette modstandere, som 2 mål og 2 assist i 0-9 kampen mod CD Santa Amalia.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024