Optakt: Girona-Real Madrid, LaLiga, 31. spillerunde
DeLaRed post=161592 skrev:
Men Barca har tydeligvis valgt at fokusere deres kraefter paa visse turneringer og er isaer gaaet 100% efter La Liga, det er jo klogt fra deres side, hvorimod Real har foersoegt at kaempe med om 6 trofaer med en trup der langt fra er bred nok til at kunne vinde alle turneringer. Vi kan stadigvaek ende med CL og Copa Del Rey, og derved 4 ud af 6 trofaer, hvilket ville vaere et virkelig flot resultat med denne trup, men truppen er paa ingen maade bred nok til at vinde det hele, og vi kan ogsaa tabe begge de turneringer og saa kun staa med 2 trofaer ud af 6, hvilket jo saa vil vaere en klokke klar fejlprioritering....hvis man gerne ville have vundet La Liga saa skulle man have prioriteret anderledes i andre turneringer, truppen er paa ingen maade bred nok til at kunne kaempe med i alle turneringer (isaer ikke med et VM oveni hatten).Lars1991 post=161588 skrev:
El Siete post=161585 skrev: Vi har en kompakt, erfaren CL-trup, men ikke bredden til at konkurrere i en hel La Liga sæson.
Meget uenig, vi har en bredere trup end Barcelona.
Vi har haft denne diskussion før og jeg er uenig i at Barcelona er gået mere efter ligaen end andre turneringer. De har spillet stærkeste hold i Europa hver gang og vandt Super Cuppen.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Og hvad så? Vi spiller om 6 trofæer, ikke Barcelona, og vi forventer stadig at truppen kan holde sig fysisk og mentalt friske en hel sæson, selvom vi bla. har en række spillere der aldrig spiller, da der ingen tiltro er til dem overhovedet - Hazard, Mariano, Vallejo, Odriozola. Vi har een 9'er og klare huller på forskellige positioner. Jeg ser det som dårlig planlægning sidste sommer.Lars1991 post=161588 skrev:
El Siete post=161585 skrev: Vi har en kompakt, erfaren CL-trup, men ikke bredden til at konkurrere i en hel La Liga sæson.
Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
Girona-spillerne gik på ingen måde unødigt hårdt til ham, alligevel ser man ham konstant være hånende og nedladende over for dem. Han er tilsyneladende for dum til at forstå det, når Carlo og de rutinerede spillere fortæller ham at fodbold handler om respekt.
Han skal have en pause fra ligaen. Ingen spiller er hævet over klubbens idealer.
El Siete post=161594 skrev:
Og hvad så? Vi spiller om 6 trofæer, ikke Barcelona, og vi forventer stadig at truppen kan holde sig fysisk og mentalt friske en hel sæson, selvom vi bla. har en række spillere der aldrig spiller, da der ingen tiltro er til dem overhovedet - Hazard, Mariano, Vallejo, Odriozola. Vi har een 9'er og klare huller på forskellige positioner. Jeg ser det som dårlig planlægning sidste sommer.Lars1991 post=161588 skrev:
Hold nu op med de trofæer :D Super Cup imod Frankfurt er en enkel kamp i starten af sæsonen. VM for klubhold er 2 kampe imod hold der ikke ville kunne overleve i La Liga. Der er ingen chance for at det er dét der gør at vi er +10 point bagud, det kommer du aldrig til at bilde mig ind.
Vi har huller i vores trup, men det har Barcelona da også. De har stadig ikke nogen højre-back, men bruger deres midterforsvarer derude. De har hentet en ungdomsspiller op for at spille venstreback. Deres bedste reserve for Lewandowski er Ferran Torres.
Der er ingen gode undskyldninger desværre. Vores trup er god og bred nok til at kunne konkurrere med Barcelona i ligaen, men vi har ikke formået at kunne holde niveauet. Barcelona har været bedre til at holde fokus og at være sultne i hver kamp.. og så har de også været heldige med marginalerne på samme tid. Mange brændte chancer imod dem og, til tider, mærkelige dommerkendelser der er gået deres vej.
Du kan da vaere nok saa uenig, men du kan da bare gaa igennem Barca's start-opstillinger i europaeiske kampe, det ville vaere synd at sige at de har startet i staerkeste opstilling hver gang, bare se United kampene hvor Christensen starter paa baenken (utvetydigt deres bedste forsvars spiller denne season) og i 2. opgoer hvor Roberto starter paa banen, eller deres 3-0 nederlag mod bayern hvor Xavi starter en helt skaev opstilling med bla. Raphina and Gavi paa baenken. Xavi har tydeligvis prioriteret, og det mener jeg ogsaa man har set paa spillerne hvor der i flere kampene ikke har vaeret samme sult som i La Liga.Lars1991 post=161593 skrev:
DeLaRed post=161592 skrev:
Men Barca har tydeligvis valgt at fokusere deres kraefter paa visse turneringer og er isaer gaaet 100% efter La Liga, det er jo klogt fra deres side, hvorimod Real har foersoegt at kaempe med om 6 trofaer med en trup der langt fra er bred nok til at kunne vinde alle turneringer. Vi kan stadigvaek ende med CL og Copa Del Rey, og derved 4 ud af 6 trofaer, hvilket ville vaere et virkelig flot resultat med denne trup, men truppen er paa ingen maade bred nok til at vinde det hele, og vi kan ogsaa tabe begge de turneringer og saa kun staa med 2 trofaer ud af 6, hvilket jo saa vil vaere en klokke klar fejlprioritering....hvis man gerne ville have vundet La Liga saa skulle man have prioriteret anderledes i andre turneringer, truppen er paa ingen maade bred nok til at kunne kaempe med i alle turneringer (isaer ikke med et VM oveni hatten).Lars1991 post=161588 skrev:
Vi har haft denne diskussion før og jeg er uenig i at Barcelona er gået mere efter ligaen end andre turneringer. De har spillet stærkeste hold i Europa hver gang og vandt Super Cuppen.
Donde está la biblioteca?
Hver gang han skændes med dommeren eller lader sig gå på af modstanderen, slår det mig altid, hvor alene han ser ud. Jeg synes ikke det er ofte man ser en Benzema eller Modric lige lægge en arm om skulderen på ham for at hjælpe ham med at falde ned, eller række ham en hånd og sige "spil videre", når han ligger på græsset og appellerer til dommeren. Det synes jeg mangler lidt.Matamoro post=161596 skrev: Gider ikke alt det pis med Vinicius. Han sætter sig konstant over holdet med alt sit pis med modstanderholdet, tilskuere, dommeren, osv.
Girona-spillerne gik på ingen måde unødigt hårdt til ham, alligevel ser man ham konstant være hånende og nedladende over for dem. Han er tilsyneladende for dum til at forstå det, når Carlo og de rutinerede spillere fortæller ham at fodbold handler om respekt.
Han skal have en pause fra ligaen. Ingen spiller er hævet over klubbens idealer.
Ligesom hans spil på banen, hvor han tager en masse ansvar på egne skuldre og aldrig gemmer sig eller giver op, så tror jeg det ligger i hans natur at tage hver kamp op alene og ikke gemme sig fra modstand, når det handler om hans kontroverser med både dommer og modspillere. Det tror jeg gør det svært for ham at vende den anden kind til, når han står med det helt alene. Når der så også er et helt stadion med fans der er på nakken af ham, så bliver det lidt en alle mod en-situation, som gør at det koger over for ham. Selvfølgelig er han selv med til at skabe mange af konflikterne, og han bør være bedre til selv at kunne håndtere sine frustrationer. Men ind til han lærer det, så synes jeg også der ligger et ansvar hos resten af holdet, og især de ældre spillere, for at lige hjælpe ham en gang imellem, bare så han ikke føler at han er nødt til at kæmpe hver kamp helt alene.
MEN nu maa vi heller ikke glemme at Vini snart er 23 aar gammel, han er ikke en teenager mere, han er derimod en verdensstjerne der har spillet i verdens stoerste fodbold klub i snart 5 aar, der er masser fa billeder af baade Modric og Benzema (og Casemiro) der taler med ham i tidligere seasoner, men kan sku godt forstaa de ikke gider blive ved naar han ikke aendre sig, paa et eller andet tidpunkt maa man som holdkammerat bare acceptere at der ikke er noget man som individ kan goere for at faa ham ned i gear, og det ser tydeligvis ud til at de "gamle" i truppen godt ved at deres ord ikke hjaelper, og derfor fokusere de istedet paa deres eget spil og ikke paa Vini's konstante udfald!doven post=161600 skrev:
Hver gang han skændes med dommeren eller lader sig gå på af modstanderen, slår det mig altid, hvor alene han ser ud. Jeg synes ikke det er ofte man ser en Benzema eller Modric lige lægge en arm om skulderen på ham for at hjælpe ham med at falde ned, eller række ham en hånd og sige "spil videre", når han ligger på græsset og appellerer til dommeren. Det synes jeg mangler lidt.Matamoro post=161596 skrev: Gider ikke alt det pis med Vinicius. Han sætter sig konstant over holdet med alt sit pis med modstanderholdet, tilskuere, dommeren, osv.
Ligesom hans spil på banen, hvor han tager en masse ansvar på egne skuldre og aldrig gemmer sig eller giver op, så tror jeg det ligger i hans natur at tage hver kamp op alene og ikke gemme sig fra modstand, når det handler om hans kontroverser med både dommer og modspillere. Det tror jeg gør det svært for ham at vende den anden kind til, når han står med det helt alene. Når der så også er et helt stadion med fans der er på nakken af ham, så bliver det lidt en alle mod en-situation, som gør at det koger over for ham. Selvfølgelig er han selv med til at skabe mange af konflikterne, og han bør være bedre til selv at kunne håndtere sine frustrationer. Men ind til han lærer det, så synes jeg også der ligger et ansvar hos resten af holdet, og især de ældre spillere, for at lige hjælpe ham en gang imellem, bare så han ikke føler at han er nødt til at kæmpe hver kamp helt alene.
Donde está la biblioteca?
Kiwes post=161598 skrev: Der stadig lidt skræmmende at det eneste vi hører om på transfer-fronten er Bellingham. Vi har altså virkelig brug for en 9'er og en med kvalitet. Jeg kan nok godt acceptere at have Rodrygo og Asensio på højrekanten..men der skal simpelthen en 9'er til.
Uanset hvad kommer der en ny 9'er i truppen til sommer, det er uomtvisteligt. Mariano fucker omsider af.
Det store spørgsmål er blot om skal vi nøjes med Alvaro, som netop ikke er proven på dette niveau, eller om vi får en ind.
Personligt gad jeg godt se en fri transfer som Firmino, hvis vores transferbudget nu alligevel er afsat.
Jeg kan da kun give dig ret i at han burde være gammel nok til at holde hovedet koldt i de situationer, og jeg ville da også klart foretrække, at han bare lærte at tælle til 10 og så komme videre. Men han har tydeligvis svært ved at beherske sig selv i de her situationer, og det er en klar svaghed hos ham at han ikke er i stand til det. Men nu er han en del af et hold, og en svaghed hos den enkelte spiller er en svaghed for hele holdet. Derfor synes jeg ikke de andre bare kan kigge den anden vej og lade Vini køre sit eget show.DeLaRed post=161601 skrev:
MEN nu maa vi heller ikke glemme at Vini snart er 23 aar gammel, han er ikke en teenager mere, han er derimod en verdensstjerne der har spillet i verdens stoerste fodbold klub i snart 5 aar, der er masser fa billeder af baade Modric og Benzema (og Casemiro) der taler med ham i tidligere seasoner, men kan sku godt forstaa de ikke gider blive ved naar han ikke aendre sig, paa et eller andet tidpunkt maa man som holdkammerat bare acceptere at der ikke er noget man som individ kan goere for at faa ham ned i gear, og det ser tydeligvis ud til at de "gamle" i truppen godt ved at deres ord ikke hjaelper, og derfor fokusere de istedet paa deres eget spil og ikke paa Vini's konstante udfald!doven post=161600 skrev:
Jeg kan da sagtens forstå, hvis man som holdkammerat bliver træt af hele tiden at se ham hidse sig op og argumentere med dommeren. Det ville jeg også selv blive. Men det synes jeg bare giver bare endnu mere grund til at de træder i karakter og blander sig. Så kan det godt være det ikke er en beroligende arm om skulderen der skal til, men nærmere en knyttet hånd der har fat i kraven på ham. Men i min optik bør resten af holdet være mere synlige i de her situationer for at gøre ham opmærksom på, at han også er en del af et hold, og at det ikke er i holdets interesse at han går ind i alle de her konflikter. For som jeg sagde tidligere, så tror jeg bare slet ikke det ligger i hans natur at bakke væk og ignorere, når han synes han bliver uretfærdigt behandlet. Så hvis ikke resten af holdet hjælper ham med det, så vil han blive ved.
- Thomaskjensen
-
- Platin bruger
-
IKKE at vi skal have Barca "ledere" der omringer dommeren, det har jeg skrevet tidligere. Men en Benz der lige tager en snak, hej du der dommer, det er 4 gang! Hvad har du gang i???
Brækker mig over deres mangel på lederevne, ta en ostemad for Vini, for klubben, for holdet. Vær en leder!