Optakt: Girona-Real Madrid, LaLiga, 31. spillerunde

3 år 3 måneder siden #97 af Kasillas
Personligt har jeg ret svært ved at blive skuffet i betragtning af at ligaen allerede var tabt stort set, og vi har fokus på Copa del Rey og Champions League. Desuden er det uklart for mig om nederlaget skyldtes at selve truppen er tyndt eller om det blot skyldtes koncentrationsmangel jævnfør den store gab, hvor vi har vidst at ligaen har været tabt og samtidig med at vi er tæt på pokalturneringen og CL.

Det er også møj, at Real Madrid har udstedt luksuskontrakter, hvor vi har svært ved at afskibbe spillere med høj løn (Hazard, Mariano, Odriozola). Måske Real Madrid kunne indføre specifikke klausuler for at motivere spillere til at forlade klubben under bestemte situationer. Såsom at hvis man kun har spillet 20% af kampene i sæsonen, så vil lønnen blive reduceret med 50% i Real Madrid medmindre spilleren skifter klub. Eller noget i den dur. Naturligvis vil spilleren så bede om højere løn, men så har Real Madrid i det mindste kontrollen og kan nemmere "tvinge" marginale spillere ud uden det store ståhej, når det kontraktsligt er  i spillerens interesse at undgå lønreduktion.

Fakta:
Franco fjernede Barcas gæld og hjælp med bygning af Camp Nou.
I Francos tid mellem 1939-1975 vandt Real Madrid 22 spanske pokaler, mens Barca vandt 23.
Som tak udnævnte Barca Franco til æresmedlem og gav ham æresmedaljer.😂😂😂😂😂

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 3 måneder siden #98 af El Siete

Lars1991 post=161597 skrev:

El Siete post=161594 skrev:

Lars1991 post=161588 skrev:

El Siete post=161585 skrev: ​Vi har en kompakt, erfaren CL-trup, men ikke bredden til at konkurrere i en hel La Liga sæson. 

Meget uenig, vi har en bredere trup end Barcelona.

​Og hvad så? Vi spiller om 6 trofæer, ikke Barcelona, og vi forventer stadig at truppen kan holde sig fysisk og mentalt friske en hel sæson, selvom vi bla. har en række spillere der aldrig spiller, da der ingen tiltro er til dem overhovedet - Hazard, Mariano, Vallejo, Odriozola. Vi har een 9'er og klare huller på forskellige positioner. Jeg ser det som dårlig planlægning sidste sommer. 

Hold nu op med de trofæer :D Super Cup imod Frankfurt er en enkel kamp i starten af sæsonen. VM for klubhold er 2 kampe imod hold der ikke ville kunne overleve i La Liga. Der er ingen chance for at det er dét der gør at vi er +10 point bagud, det kommer du aldrig til at bilde mig ind.

Vi har huller i vores trup, men det har Barcelona da også. De har stadig ikke nogen højre-back, men bruger deres midterforsvarer derude. De har hentet en ungdomsspiller op for at spille venstreback. Deres bedste reserve for Lewandowski er Ferran Torres.

Der er ingen gode undskyldninger desværre. Vores trup er god og bred nok til at kunne konkurrere med Barcelona i ligaen, men vi har ikke formået at kunne holde niveauet. Barcelona har været bedre til at holde fokus og at være sultne i hver kamp.. og så har de også været heldige med marginalerne på samme tid. Mange brændte chancer imod dem og, til tider, mærkelige dommerkendelser der er gået deres vej.

Barcelonas trup afspejler en klub i økonomisk krise, og har langt fra det samme program som vores, så dem behøver vi ikke sammenligne os med. Vi har 60-70 kampe med en trup der, reelt set, er på ca.18 effektive spillere og det er simpelthen for lidt, med skader og pauser in mente. Af de 18 finder vi også Vasquez, Mendy og Ceballos, som enten er præget af skader eller får perifært med spilletid, samt spillere der er godt oppe i årene, eller er tæt på ikke at have niveau til klubben længere. 

1 kamp eller ej, det er mange turneringer spredt udover en sæson, hvor spillerne skal være mentalt og fysisk skarpe, for slet ikke at nævne landsholdskampe der bliver smidt oveni. ​

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.

3 år 3 måneder siden #99 af El Siete
​Hvor er der bare mange kampe i La Liga hvor man efterfølgende kan se klip af hvad Vinicius bliver udsat for af racistiske tilråb, som “mono” osv, bla. under kampen igår. Det er simpelthen en skændsel for fodbolden og La Liga er, åbenbart, fløjtende ligeglade. Man væmmes.

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
Følgende bruger(e) sagde tak: Lars1991

3 år 3 måneder siden #100 af Lars1991

DeLaRed post=161599 skrev:

Lars1991 post=161593 skrev:

DeLaRed post=161592 skrev:

Lars1991 post=161588 skrev:

El Siete post=161585 skrev: ​Vi har en kompakt, erfaren CL-trup, men ikke bredden til at konkurrere i en hel La Liga sæson. 

Meget uenig, vi har en bredere trup end Barcelona.

​Men Barca har tydeligvis valgt at fokusere deres kraefter paa visse turneringer og er isaer gaaet 100% efter La Liga, det er jo klogt fra deres side, hvorimod Real har foersoegt at kaempe med om 6 trofaer med en trup der langt fra er bred nok til at kunne vinde alle turneringer. Vi kan stadigvaek ende med CL og Copa Del Rey, og derved 4 ud af 6 trofaer, hvilket ville vaere et virkelig flot resultat med denne trup, men truppen er paa ingen maade bred nok til at vinde det hele, og vi kan ogsaa tabe begge de turneringer og saa kun staa med 2 trofaer ud af 6, hvilket jo saa vil vaere en klokke klar fejlprioritering....hvis man gerne ville have vundet La Liga saa skulle man have prioriteret anderledes i andre turneringer, truppen er paa ingen maade bred nok til at kunne kaempe med i alle turneringer (isaer ikke med et VM oveni hatten).

Vi har haft denne diskussion før og jeg er uenig i at Barcelona er gået mere efter ligaen end andre turneringer. De har spillet stærkeste hold i Europa hver gang og vandt Super Cuppen.

​Du kan da vaere nok saa uenig, men du kan da bare gaa igennem Barca's start-opstillinger i europaeiske kampe, det ville vaere synd at sige at de har startet i staerkeste opstilling hver gang, bare se United kampene hvor Christensen starter paa baenken (utvetydigt deres bedste forsvars spiller denne season) og i 2. opgoer hvor Roberto starter paa banen, eller deres 3-0 nederlag mod bayern hvor Xavi starter en helt skaev opstilling med bla. Raphina and Gavi paa baenken. Xavi har tydeligvis prioriteret, og det mener jeg ogsaa man har set paa spillerne hvor der i flere kampene ikke har vaeret samme sult som i La Liga.

Jeg har selvfølgelig kigget deres kampe igennem og de stiller i så stærk opstilling som (Xavi syntes er) muligt. Hvis du husker tilbage til situationer, hvor kampene bliver spillet vil det måske give mere mening. Hverken Gavi eller især Raphina har været fast mand igennem hele sæsonen. Og hvis du kigger på liga-kampene rundt om den Bayern kamp kan du også se at Gavi ikke starter kampene der heller. Det samme med Raphina i den periode i efteråret.

Derudover er Araujo da klart bedre end AC. Med det sagt, synes jeg også det mærkelig at AC blev skiftet ind og ikke startede i den ene kamp mod United, kan ikke huske om det blev forklaret dengang. Men ville da være underligt hvis Xavi valgte at spare AC i 60 minutter som den eneste mand i truppen, fordi han satser på ligaen :D Tænker ikke der er specielt meget at vinde der.. I den anden kamp har Gavi karantæne btw, hvilket er grunden til at Roberto spiller.

Det er lidt irriterende at gå ned i detaljerne på den her måde, men du har jo bare ikke ret haha.

@El siete

Hele mit argument for at det ikke handler om Real Madrids bredde, gik jo ud på at sammenligne den med Barcelonas bredde (som jeg ikke synes er bedre), så kan du jo ikke bare pludselig sige at vi ikke kan sammenligne holdene :D

Og mit andet argument er at Barcelona har stort set ligeså mange kampe som os (indtil vi spillede kampene imod Chelsea). De tre kampe ekstra der er i Supper Cuppen og VM for klubhold nægter jeg, som nævnt, at tro på har gjort udfaldet i ligaen og det har været den eneste forskel på programmet. Man kan endda sige vi har haft det lidt lettere, fordi vi fik en markant nemmere gruppe i Champions League og kunne fokusere mere på ligaen i den periode, hvis vi nu endelig skal tælle de bagateller med...

Hvis ligaen havde været helt lige nu, men Barcelona havde vundet på slutspurten, ja så kunne jeg gå med til det, da de er røget ud af Europa og vi stadig spiller med, plus vi har pokal-finalen. Men sådan er det jo desværre ikke.

3 år 3 måneder siden #101 af Lars1991

El Siete post=161614 skrev: ​Hvor er der bare mange kampe i La Liga hvor man efterfølgende kan se klip af hvad Vinicius bliver udsat for af racistiske tilråb, som “mono” osv, bla. under kampen igår. Det er simpelthen en skændsel for fodbolden og La Liga er, åbenbart, fløjtende ligeglade. Man væmmes.

Og man forstår pludselig meget bedre Vinis opførsel i går...
Nu må dommerne også træde ind og så stoppe kampene, når der er tydelig racisme til stede.. Jeg tror simpelthen ikke på at ingen af de 4 dommere på banen ikke hører noget.
Følgende bruger(e) sagde tak: El Siete

3 år 3 måneder siden #102 af DeLaRed
@Lars1991

Saa dit argument er at der blev eksperimenteret fra Xavi's side i efteraaret om hvem der var de bedste 11 til start-opstillingen, og det kan du da have delvist ret i, men saa kan man da klandre ham for at eksperimentere i CL, netop ved ikke at stille ved de spillere der praestere bedst og fungere bedst som enhed...og den med Gavi og Raphina koeber jeg ikke, i de foerste 10 kampe af La Liga starter Gavi 9 af kampene (meget mere fast mand bliver man ikke) og Raphina starter 6 af kampene og bliver skiftet ind i de resterende 4. Ud af de 10 opgoer mister Barca kun 4 point, det er fandme svaert at argumentere for hvorfor Xavi ikke stiller med dem fra start, naar de er udtaget til kamp...Og kigger vi specifikt paa La Liga (altsaa den turnering de vinder fordi de har prioriteret den) saa har Gavi startet 25 af 29 kampe han har vaeret med i truppen, Raphina har startet 18 af 29 og AC har startet 15 ud af 20 (har kaempet med skader)...Er man fast mand skal man ogsaa spares en gang imellem men naar man spiller 65-90% af kampene fra start saa er man mere fast mand end sin direkte konkurrent.
...Ifht til AC, saa har du helt ret, glemte Araujo, jeg taenke mere paa niveau forskellen fra AC ned til Alonso, Kounde, Alba, Garcis osv, men du har ret ifht Araujo.

Men saa fik vi da i det mindste paa plads at du tog fejl ;-) ...Raphina, Gavi og AC skulle alle have startet de CL kampe de var klarmeldt (ogsaa selvom de ikke var 100% klar), og saa har vi slet ikke vaeret inde paa de indskiftinger der blir lavet, for alt imens Ancelotti mere end gerne giver 90min til Benzema og Fede selvom de tydeligvis er helt faerdige, saa skifter Xavi gerne spillere som Gavi, Busquets, Raphina, AC og Lewa ud foer kampen er spillet faerdigt, og det handler naturligvis ikke om noegt taktisk ifht til kampen da de spillere der kommer paa banen ikke kommer i naerheden af det niveau de foernaevnte besidder. Xavi kunne have startet de bedste og presset dem til fuld spilletid for at give Barca den stoerste chance for success i Europa, men her var Xavi's tanker tydeligvis paa Ligaen, en prioritering han nu hoester frugterne af.

Donde está la biblioteca?

3 år 3 måneder siden #103 af Lars1991
Raphina:

Gavi:

Ingen af dem startede kampene i ligaen op til eller efter Bayern kampen. Og så er der vist heller ikke meget mere at sige til det her haha.
Følgende bruger(e) sagde tak: elle44

3 år 3 måneder siden #104 af Hamid8210
Hvordan tænker i at Don A vil stille op city? Den sikre med Valvervde, Kross, Modric og Tchomanei på midtbanen? Eller offensivt indstillet med Rodrygo instartwren?

Leveret af Kunena Forum