Optakt: Barcelona – Real Madrid, LaLiga, 11. spillerunde
Både Vini og Rodrygo fungerer kun på kanten. Det klæder holdet at have Joselu inde i boksen.
Camavinga skal spille alle større kampe som venstreback.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Helt enig.Matamoro post=169161 skrev: Håber at kampen i dag bliver et taktisk vendepunkt. Vi skal tilbage til 4-3.-3.
Både Vini og Rodrygo fungerer kun på kanten. Det klæder holdet at have Joselu inde i boksen.
Camavinga skal spille alle større kampe som venstreback.
Det løser mere eller mindre alle vores problemer.
Mendy / Fran, hvor ingen viser niveauet, udskiftes med Camavinga, der i den grad viser niveauet.
Vi får den 9´er ind vi mangler så meget, i form af Joselu som indtil nu har gjort det ganske fint.
Vini og Rodrygo kommer ud på sine naturlige positioner, hvorfra vi vel kan forvente at niveauet hæves.
Joselu fungerer ikke meget som station mellem Vini og Rodrygo, der mangler han noget teknisk snilde. Der må Bellingham så støtte op, når holdet har bolden. Det hjælper også til, at Camavinga går med frem og involvere sig i det centrale spil, omend han er på backen.
Måske er det fordi når han kommer derud er det en kæmpe opgradering i forhold til hvad vi har, men når han spiller på midten er det ca. samme niveau som de andre midtbanespillere. Men jeg kan sagtens se din pointe.longwind post=169160 skrev:
Jeg synes oprigtigt at Camavinga er bedre på venstre back end på midten lige nu. Jeg tolker Ancelottis tidligere udtalelser som, at Camavinga nok "frygter" at spille backen lidt, fordi han er bange for at blive opfattet som VB i fremtiden. Det forstår jeg dog ikke helt, for i mange spilsystemer er der jo ikke kæmpe forskel mellem backs og defensive midtbanespillere, og han er jo mindst lige så deltagende i spillet på den position. Hvis jeg var Ancelotti, så havde jeg forsøgt at overtale ham til at spille VB, fordi han simpelthen er så stor en opgradering i forhold til vores alternativer. Hans boldsikkerhed og driblinger kombineret med hans gode tacklinger minder mig faktisk en smule om Marcelo, også fordi de begge havde/har høj acceleration men lav topfart.elle44 post=169158 skrev: Og Camavinga med to verdensklasse præstationer i træk, en på 6’eren og en som venstre back. Ville ønske han blev spillet på den samme plads hver gang, så han virkelig kan udvikle sig til verdens bedste på den position han nu ender på. Jeg vil gerne have ham på midten, men det er helt urimeligt af mig, at bede Ancelotti om at sætte Mendy og Fran på holdkortet, det kan jeg trods alt godt se.
Camavinga, sammen med Modric, ændrer vores udtryk idag. Bellingham er bare klasse.
Fakta:
Franco fjernede Barcas gæld og hjælp med bygning af Camp Nou.
I Francos tid mellem 1939-1975 vandt Real Madrid 22 spanske pokaler, mens Barca vandt 23.
Som tak udnævnte Barca Franco til æresmedlem og gav ham æresmedaljer.😂😂😂😂😂
https://www.marca.com/futbol/primera-division/2023/10/28/653d4197ca474199548b45a1.html
as.com/futbol/primera/laliga-denunciara-...icius-en-montjuic-n/
Fakta:
Franco fjernede Barcas gæld og hjælp med bygning af Camp Nou.
I Francos tid mellem 1939-1975 vandt Real Madrid 22 spanske pokaler, mens Barca vandt 23.
Som tak udnævnte Barca Franco til æresmedlem og gav ham æresmedaljer.😂😂😂😂😂
Vini og Rodrygo:
Jeg har svært ved at se nogen andre 22-årige håndtere det Vinicius bliver udsat for, eller håndtere det bedre end han gør. Dommerne har valgt at køre en helt anden linje over for ham, end de gør med nogen andre spillere. Samtidig bliver der kastet bananer efter ham og jeg ved ikke hvad. Det er svært at forestille sig, hvordan det må være at være Vini Jr. Det er ikke godt for La Ligas ry.
Når det kommer til spillet, så synes jeg det halter gevaldigt. Den der evne til at træffe de rigtige beslutninger er der bare alt for sjældent. Han dribler på tidspunkter, hvor det ikke giver mening og skyder direkte ind i forsvarsparaderne. Det sidste er dog formentlig mere et tegn på hans manglende afslutningsevne. Han fungerer meget bedre på fløjen, med en boksangriber at sigte efter.
Rodrygo havde igen en skidt kamp. Han træffer ligeledes forkerte beslutninger hele tiden og hans skud er helt skævt i øjeblikket. Det er tydeligt at de to brassere ikke fungerer som spydspidser. Noget de også begge har udtrykt misbehag over for at skulle spille.
Ancelotti:
Det bringer os videre til Carlo. Han får rigtig meget ud af vores nye 5'er med den her opstilling, men det er tydeligt at de to brassere er bedst som wings. Rodrygo er desuden bedst som super sub. Men det virker topstyret og bestemt oppe fra, at de to med brasiliansk pas bare SKAL spille hver gang.
Derudover starter han med Mendy, og det var naturligvis en fejl. Carlo ved lige så vel som alle os andre med øjne i hovedet, at Camavinga er vores bedste venstreback. Han ændrede kampens forløb da han kom ind. Argumentet med at Camavinga helst ikke vil spille back, køber jeg ikke i gårsdagens perspektiv, da han i stedet startede på bænken. Jeg tænker at han 100 gange hellere vil starte på venstreback i El Clasico end slet ikke at starte overhovedet.
Jeg synes også at det er blevet bevist så mange gange efterhånden, at Kroos ikke fungerer mod hold der presser højt og godt. Dvs. Barca og City f.eks. Det er unfair at han skal udstilles hver gang vi møder dem, for det er jo ikke hans skyld. Det må være trænerens. Modric og Camavinga kan vende langt hurtigere og komme ud af presset, mens Valverde kan løbe sig ud af det. Kroos er nødsaget til at have en spilmulighed, for at komme fri at presset og hvis han ikke har det, så ligner han en stivbenet pensionist. En fejl af Ancelotti at starte ham imo.
Jeg ser helst ikke at vi forlænger med Carlo efter sommeren 2024. Men som jeg nævnte i en anden tråd for nylig, så nytter det ikke meget at ansætte Xabi Alonso, hvis man alligevel fortsætter med at topstyre hele klubben. Hvis Xabi ikke får lov at præge indkøb og taktik, så ender det lige så hurtigt og fatalt som det gjorde med Benitez og Lopetegui. Hvis Perez har tænkt sig at topstyre hele lortet, så kan vi lige så godt forlænge med Ancelotti.
Bellingham:
Sikke en spiller. Nå nu vi heller ikke denne gang kunne sætte Barca rigtigt til vægs, så sælger jeg gerne kampen for et comeback og en aldeles mindeværdig præstation af Jude. Verdens bedste spiller lige nu. Og han er ikke engang falsk 9'er som nogen ynder at sige. Han er overalt på banen jo. Venstrekanten når vi forsvarer eller 8'eren nogen gange. Selv Zidane var ikke så alt-dækkende som Bellingham. Det er vel kun Di Stéfano, der har haft en lige så altoverskyggende rolle som vores nye wonderkid har nu.
Jeg håber fysikken holder, for han løber dælme mange meter og er altafgørende for vores hold pt. så han kan dårligt spares særlig tit.