Optakt: Real Madrid - Mallorca, LaLiga EA Sports, 19. spillerunde

2 år 5 måneder siden #61 af Estadio Santiago Bernabéu

9eren post=171155 skrev: Vigtig vigtig vigtige 3 points. Ja kampen var ikke den kønneste. Men men men det er vigtigt vi får de 3 points efter julepausen.

Det er det vigtigste.

Rüdiger er gud i denne sæson. Bellingham må være Jesus.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

2 år 5 måneder siden #62 af Fondo_Sur

Cristiano7 post=171159 skrev:

Dragam post=171152 skrev:

Cristiano7 post=171150 skrev: Hvorfor skulle Ceballos sparke?

Har vi virkelig ingen gode frisparksskyttere længere? Så det ville være rart med Mbappe jo.

​Som andre har skrevet, så burde Bellingham få chancen.

​Ja, han skulle prøve at sparke frispark så. 

​Og straffespark…

2 år 5 måneder siden #63 af Lars1991

elle44 post=171140 skrev:

Lars1991 post=171135 skrev:

elle44 post=171133 skrev:

Lars1991 post=171131 skrev: ​Vini har altså været en del bedre end Rodrygo i den her kamp :D Mærkelig holdninger herinde omkring Vini tbh.

Til gengæld mangler vi både noget fra Bellingham og Modric, efter min mening. Ville nok også hellere have Brahim inde end Modric lige nu.

Og så det også vildt at vi står med 2 gule kort for brok, og Mallorca står med 1 gult kort efter alle deres små svinestreger. 

​Vini spiller som Vini nu spiller, han har mange aktioner fordi han prøver hele tiden, men blikket for spillet og sine medspillere mangler han altså, og det er ok at kritisere og sætte spørgsmålstegn ved den del af hans spil. Han er alt for kaotisk imo. 

Rodrygo har næsten ikke lykkedes med noget som helst - både mistet bolden uprovokeret flere gange og mislykkedes i nøglesituationer.. f.eks. da Vini lobber bolden over forsvaret til ham. Derudover, som jeg skrev, synes jeg ikke Bellingham og Modric har været specielt gode i dag. Især Bellingham ifht det man forventer af ham, har virkelig ikke bidraget med meget. Men alligevel er kritikken nærmest kun rettet imod Vini herinde. Sjovt som det har ændret sig efterhånden.

​Jeg ved ikke helt hvorfor du vil bruge en kritik af Vini som et modangreb på andre spillere. Det er da rigtigt at de spillere du nævner ikke har deres bedste kamp, men jeg må bare sige, at når Vini får bolden så flyder spillet bare ikke, der er ingen ide. Han er utilregnelig for modspillere, det er rigtigt, men det er han til gengæld også for sine medspillere. 

Modangreb? Jeg nævner de spillere jeg synes har været dårligere end Vinicius, blandt andet ham der ligger lige ved siden af ham, for at understrege min undren over lige netop den overvældende af kritik af Vini.

I dag har Rodrygo været værre i de ting Vini ellers er blevet kritiseret for herinde i dag. Han har ligget mere nede på jorden, det ham der brokker sig til gult, han har mistet bolden mere, færre driblinger, flere forkerte beslutninger. Han har simpelthen ikke lykkedes med noget. Det kan du kalde et modangreb hvis du vil, men for mig er det bare et udtryk for et negativt bias imod Vini, der gør at det ser meget værre ud når han gør det, end når Rodrygo gør akkurat det samme. Og det ikke fordi jeg har noget imod Rodrygo, jeg ser bare på kampen. Jeg synes de begge skal starte, da de er de to bedste spillere vi har i offensiven, også selvom Brahim har gjort det rigtig flot. Man kunne måske have fundet plads til ham på en anden måde.. f.eks. i stedet for enten Kroos og Modric. Der mangler stadig noget dynamik når begge af de to er inde. Og Modric lykkedes sjældent når han bliver skubbet længere op på banen - han blev også langt bedre i dag, da han overtog Kroos plads.

Men ja nok om det. Dejlig tidspunkt Rudiger scorer et af sine sjældne mål. 3 points og videre!

2 år 5 måneder siden #64 af elle44

Lars1991 post=171163 skrev:

elle44 post=171140 skrev:

Lars1991 post=171135 skrev:

elle44 post=171133 skrev:

Lars1991 post=171131 skrev: ​Vini har altså været en del bedre end Rodrygo i den her kamp :D Mærkelig holdninger herinde omkring Vini tbh.

Til gengæld mangler vi både noget fra Bellingham og Modric, efter min mening. Ville nok også hellere have Brahim inde end Modric lige nu.

Og så det også vildt at vi står med 2 gule kort for brok, og Mallorca står med 1 gult kort efter alle deres små svinestreger. 

​Vini spiller som Vini nu spiller, han har mange aktioner fordi han prøver hele tiden, men blikket for spillet og sine medspillere mangler han altså, og det er ok at kritisere og sætte spørgsmålstegn ved den del af hans spil. Han er alt for kaotisk imo. 

Rodrygo har næsten ikke lykkedes med noget som helst - både mistet bolden uprovokeret flere gange og mislykkedes i nøglesituationer.. f.eks. da Vini lobber bolden over forsvaret til ham. Derudover, som jeg skrev, synes jeg ikke Bellingham og Modric har været specielt gode i dag. Især Bellingham ifht det man forventer af ham, har virkelig ikke bidraget med meget. Men alligevel er kritikken nærmest kun rettet imod Vini herinde. Sjovt som det har ændret sig efterhånden.

​Jeg ved ikke helt hvorfor du vil bruge en kritik af Vini som et modangreb på andre spillere. Det er da rigtigt at de spillere du nævner ikke har deres bedste kamp, men jeg må bare sige, at når Vini får bolden så flyder spillet bare ikke, der er ingen ide. Han er utilregnelig for modspillere, det er rigtigt, men det er han til gengæld også for sine medspillere. 

Modangreb? Jeg nævner de spillere jeg synes har været dårligere end Vinicius, blandt andet ham der ligger lige ved siden af ham, for at understrege min undren over lige netop den overvældende af kritik af Vini.

I dag har Rodrygo været værre i de ting Vini ellers er blevet kritiseret for herinde i dag. Han har ligget mere nede på jorden, det ham der brokker sig til gult, han har mistet bolden mere, færre driblinger, flere forkerte beslutninger. Han har simpelthen ikke lykkedes med noget. Det kan du kalde et modangreb hvis du vil, men for mig er det bare et udtryk for et negativt bias imod Vini, der gør at det ser meget værre ud når han gør det, end når Rodrygo gør akkurat det samme. Og det ikke fordi jeg har noget imod Rodrygo, jeg ser bare på kampen. Jeg synes de begge skal starte, da de er de to bedste spillere vi har i offensiven, også selvom Brahim har gjort det rigtig flot. Man kunne måske have fundet plads til ham på en anden måde.. f.eks. i stedet for enten Kroos og Modric. Der mangler stadig noget dynamik når begge af de to er inde. Og Modric lykkedes sjældent når han bliver skubbet længere op på banen - han blev også langt bedre i dag, da han overtog Kroos plads.

Men ja nok om det. Dejlig tidspunkt Rudiger scorer et af sine sjældne mål. 3 points og videre!

Som sådan enig, Rodrygo spiller ca. den samme kamp som Vini, men det er altså ikke ham der pisker en stemning op, det er Vini. Det er efter ca. 30 minutter han allerede begyndte at skændes med dommere og modspillere, og som jeg siger så forplanter det sig bare til resten af holdet. Det er simpelthen spild af tid når man prøver at vinde en fodboldkamp. Mallorcas gameplan var jo ikke anderledes end de foregående 5 opgør, og han hopper sgu på den hver gang. 

Den “negative bias” som du snakker om er jo også et produkt af de forventninger vi har til Vini, det er ikke nok at han skal sammenlignes med en sløj Rodrygo præstation. Han har vist at han har potentiale til at være en top 5 spiller i verden, så vi forventer at han udvikler sig på sine svage punkter, men de seneste 1,5 sæson er han umiddelbart ikke blevet bedre i sin beslutningstagen eller i sin modenhed på banen. Hvis ikke han udvikler sig yderligere, så ser jeg ingen grund til at han skal sidde på den venstrekant den næste æra, det er han alt, alt for endimensionelt i sit spil til. 
Følgende bruger(e) sagde tak: KWE, Kiwes

2 år 5 måneder siden #65 af Matamoro
Selvom Vinicius har haft to længere skadesperioder i denne sæson, skal han nok ende med at have flere mål/assists end Rodrygo.

2 år 5 måneder siden #66 af Lars1991
Vini var også en top5 spiller i sidste sæson. 23 mål og 21 assists. Er med til at vende kampen imod Liverpool i CL og har også nøglerollen i vores første semi-finale kamp imod City. Begge gange skaber han ting ud af ingenting, når vi har allermest brug for det. Han har svage punkter, men han behøver ikke at udvikle dem for stadig at være top5 i verden.

Så dine forventninger i dag var at Vini, der har været ude med skade i 7 uger, ville gøre det bedre end Rodrygo, som sluttede 2023 af i sit, måske, livs form? Så må jer be folk om at justere deres forventninger :D

Må altså bare tage bladet for munden og sige, at det er absurd  så meget kritik vores største stjerne og mest afgørende spiller de sidste 2-3 år får, hver gang han spiller bare en mellem kamp. Og det har han været selv med alt det han var igennem sidste sæson. 
Sidste redigering: 2 år 5 måneder siden ved Lars1991.
Følgende bruger(e) sagde tak: Kialpe

2 år 5 måneder siden #67 af Estadio Santiago Bernabéu
​Alligevel har Rodrygo et bedre målsnit per spillet minut over hele sin Real Madrid karriere end Vini har haft over hele sin Real Madrid karriere.

Tallene ændrer sig måske hvis man udelukkende fokuserer på de seneste 2-3 år som der bliver omtalt men det er ikke sikkert fordi det er i denne periode de begge har blomstret.

Læg dertil at Vini har spillet deres begges yndlingsplads igennem deres karriere og Rodrygo har måtte indfinde sig med at oftest være angriber og højre wing.

2 år 5 måneder siden #68 af longwind

Lars1991 post=171167 skrev: Vini var også en top5 spiller i sidste sæson. 23 mål og 21 assists. Er med til at vende kampen imod Liverpool i CL og har også nøglerollen i vores første semi-finale kamp imod City. Begge gange skaber han ting ud af ingenting, når vi har allermest brug for det. Han har svage punkter, men han behøver ikke at udvikle dem for stadig at være top5 i verden.

Så dine forventninger i dag var at Vini, der har været ude med skade i 7 uger, ville gøre det bedre end Rodrygo, som sluttede 2023 af i sit, måske, livs form? Så må jer be folk om at justere deres forventninger :D

Må altså bare tage bladet for munden og sige, at det er absurd  så meget kritik vores største stjerne og mest afgørende spiller de sidste 2-3 år får, hver gang han spiller bare en mellem kamp. Og det har han været selv med alt det han var igennem sidste sæson. 

​Til gengæld en rimelig forventning at han snart kan lære at lægge låg på sine følelser. Han er 23 år, og så er man altså en fuldvoksen mand, ikke en humørsyg teenager. Elle44 har jo ret i, at det kun skader holdet at han ikke kan styre sig.
Følgende bruger(e) sagde tak: KWE

2 år 5 måneder siden #69 af Lars1991

Estadio Santiago Bernabéu post=171168 skrev: ​Alligevel har Rodrygo et bedre målsnit per spillet minut over hele sin Real Madrid karriere end Vini har haft over hele sin Real Madrid karriere.

Tallene ændrer sig måske hvis man udelukkende fokuserer på de seneste 2-3 år som der bliver omtalt men det er ikke sikkert fordi det er i denne periode de begge har blomstret.

Læg dertil at Vini har spillet deres begges yndlingsplads igennem deres karriere og Rodrygo har måtte indfinde sig med at oftest være angriber og højre wing.

Haha jamen altså, case in point. De længder og krumspring man prøver at tage for at underkende Vini :D

@longwind

Ja, det er sted, hvor det burde være relativt nemt at se noget fremgang. Jeg oplevede det ikke som særlig slemt i dag. At han slår lidt ud med armene og griner når han mener han bliver bordømt (hvilket han ofte, ikke altid, har ret i), det tror jeg er noget vi altid kommer til at se. Der er bare spillere, der er på den måde.
Det mere når han kommer helt op og køre, og skændes med modspillerne hele tiden, og man bare kan mærke at hans spil bliver negativt påvirket.. det er der det bliver kritisk, efter min mening.

2 år 5 måneder siden #70 af Fondo_Sur
Vini var helt fantastisk, da vi spillede med 4-3-3, hvor han var venstre kant. Holdet spiller dog helt anderledes nu, og det lader ikke til at passer så godt ind her. Rodrygos og Brahims styrker passer bedre ind. Det hjælper heller ikke, at han giver modstanden det mentale overtag, hver gang han flæber op.

2 år 5 måneder siden #71 af elle44

Lars1991 post=171167 skrev: Vini var også en top5 spiller i sidste sæson. 23 mål og 21 assists. Er med til at vende kampen imod Liverpool i CL og har også nøglerollen i vores første semi-finale kamp imod City. Begge gange skaber han ting ud af ingenting, når vi har allermest brug for det. Han har svage punkter, men han behøver ikke at udvikle dem for stadig at være top5 i verden.

​Jeg plejer nu ikke at kritisere Vini, har altid været fortaler for ham, men ret skal være ret, han har mangler, og det er mangler der kan koste os på banen. Det er rigtigt at han skaber ting ud af ingenting, men han prøver jo gudhjælpemig også på det i stort set hvert evigt eneste angreb. Det er fint på et dysfunktionelt hold, men nu hvor vi egentlig har et velfungerende hold med potentiale for at spille chancerne større, så forventer jeg også at han udvikler den del af sit spil.

Brahim er jo fx væsentligt mindre talentfuld end Vini, men en god holdspiller, det må man sige at han er. Jeg ved heller ikke hvor tilfældigt det var, at vi genvandt kontrollen af kampen idag, i det moment Vinicius trådte ud af banen. 

Og…. nej, mine forventninger til Vini, en top 5 spiller sidste år (dine ord), er at han gør det bedre end en Rodrygo der havde en dårlig kamp, det har da ikke noget at gøre med hvordan Rodrygo spillede for 2 uger siden. Hvad er det for en argumentation? Så er jeg altså nødt til at bede dig om at justere dine forventninger til en top 5 spiller, tak. 

Og det er ikke fair mod Benzema at kalde Vini vores største og mest afgørende spiller de seneste tre år. Mange af Vinis mål og assist er da netop et produkt af vores forrygende, guldboldsvindende, franskmand. 

Fint hvis du synes kritikken er uberettiget, men der sidder nu alligevel en del fans derude og er enige i, at Vinicius skal steppe op når det gælder hans ødelæggende attitude på banen og hans evne til at træffe de rette beslutninger. 

Følgende bruger(e) sagde tak: KWE

2 år 5 måneder siden #72 af Lars1991
​Jeg synes egentlig det jeg har skrevet indtil videre er nok til at udstille det negative bias, men en sidste ting vil jeg dog nævne. Jeg ser ikke denne enorme kritik af Vini andre steder end herinde. Så jeg ved faktisk ikke, hvor mange der egentligt har denne holdning om Vini som et problem for Real Madrid. Men du har ret, jeg er i undertal herinde!
Følgende bruger(e) sagde tak: Kialpe

Leveret af Kunena Forum