Optakt: Real Madrid – Almería, LaLiga, 21. spillerunde
- 9eren
- Gæst
-
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Enig. Havde det været Ronaldinho i 2006 havde vi hyldet det som en genialitet (med rette). Jeg synes personligt at alt det VAR-fnidder tager meget af romantikken ud af fodbold. Men det er delvist fansenes egen skyld, fordi man er gået i for små sko med hensyn til fx marginale offside-kendelser. Hvem gider i virkeligheden diskutere om det er arm eller skulder, herregud. Men så skal man sige det samme når det går modstandernes vej.Brylle post=171973 skrev: Hvor er det egentlig helt vildt sat ind af Vinicius med 2 mand på ryggen af ham og så kunne dirigere den ind med skulderen. Ærgerligt der går fnidder i den i stedet for at hylde så flot en aktion
Med VAR lader vi for ofte sandheden komme i vejen for en god historie, og det synes jeg personligt er lidt trist :)
Kiwes post=171988 skrev: Er der kun mig der begynder at blive frustreret af Tchouaméni. Han lunter bare rundt og bidrager med minimalt i defensivt. Han beskytter slet ikke forsvaret, han er bare aldrig der hvor han skal stå. Det som Casemiro var verdens bedste i. Når man så samtidig ikke kan ramme målet på sine skud eller skabe spillet, så er det er problem. Måske det bare er mig, men jeg vil gerne have ham tilbage på bænken og Fede på midten. Så må han sku komme op i omdrejninger!
Jeg var chokeret over ham i sidste kamp, og synes han får alt for lidt kritik ved Griezmans mål, hvor Vini fik alt skylden i stedet for.. i hvert fald herinde. Ancelotti var ude og sige at Tchouameni skulle have gjort mere ved den scoring også.
I dag var han ubrugelig i første halvleg, men det var mere på grund af hvordan holdet var sat op og hvordan halvlegen forløb. Vi havde ikke brug for en DM som ham med en Kroos ved siden af. I anden halvleg var det bedre, hvor han blev rykket ned som en CB.
Han er ikke ligeså god som Casemiro defensivt, men han er trods alt et niveau eller to over ham i det opbyggende spil. Men han ser lidt slatten ud for tiden, ved ikke hvad der er sket. Med så hård konkurrence på midtbanen, så må det jo bare være ham der sidder på bænken lidt og så få Camavinga ind, som jeg synes vokser og vokser.. selvom han var lidt for overtændt i dag i overtiden, hvor han begår et par dumme frispark. Men han er altså bare klasse når han finder det helt rette tændningsniveau og er godt med i kampen.
Dommerne i La Liga er bundkorrupte.
Matamoro post=171994 skrev: Der er en del brugere herinde der er meget hurtige på aftrækkeren når det kommer til at anklage Barca for dommerhjælp, men når Madrid i dag helt åbenlyst og nærmest skamløst, får sejren foræret af dommeren, så er man helt tavs. Det var sgu da en pinlig affære. Almeria blev tydeligvis bortdømt og så lader vi da bare som om at det var helt efter bogen.
Dommerne i La Liga er bundkorrupte.
Hvilken situation mener du var forkert dømt da?
Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.
- 9eren
- Gæst
-
Straffet skal dømmes for der er arm på
Bellingham får en hånd i hovedet. Der skal dømmes frispark med det samme og det er ringe dommeren ikke ser det, ligesom da han heller ikke så frisparket hvor Bellingham bliver stemplet helt op på anklen. I begge situationer står dommeren foran og kan se det hele. Men det er åbenbart svært at dømme frispark til Bellingham
Og så er der Vinis mål. Tja der er vinkler der viser skulder og der er vinkler som er svært at se hvad han rammer den med.
Ligesom Carlo og Roncero siger. Det er 3 korrekte VAR kendelser.
Vi er lige røget ud af pokalen hvor VAR ikke gik ind hvor det var nødvendigt
Almeria-spillere og træner siger både direkte og indirekte, hvor bortdømte de føler sig.
Barca-forummer koger over i vrede - Og som @matamoro siger, havde vi jo sikkert gjort det samme.
1) Straffesparket SKAL dømmes.
Jeg syntes ikke at sådan er straffespark skal dømmes, men her er der tale om forskruede hands-regler, og ikke tilgodeseelse af Real på hjemmebane.
2) Almerias 3-1 mål bliver også korrekt underkendt. Et skub i hovedet som det på Bellingham, vil altid udløse et frispark og gult kort.
3) Vinis mål er det eneste diskuterbare.
Jeg syntes mest af alt det ligner arm, men i virkeligheden er det nok på skel lige mellem skulder og arm. Det baserer jeg på, at boldens kurve og fart efter at den har sluppet Vini, er noget nær umulig at gøre med sin overarm. Kommentarernes snak om at han fører armen, har intet med det at gøre. Hvis det er ren arm, kan man simulere den situation 100 gange, uden samme udfald.
MEN, ud fra billederne, kan man sagtens dømme arm på den, så der havde vi bestemt heldet med os.
4) Hvis det skulle være så bundkorrupt som folk siger, var Bellinghams 3-2 mål vel ikke blevet annulleret, som det korrekt blev.
Når der er en 50/50 dom på Bernabeu, Camp Nou, Etihad, Anfield, San Siro etc., så falder dommen også typisk til hjemmeholdet.
Det var, klart overordnet hvis ikke udelukkende, korrekte domme.
Men, vi kommer til at høre for denne kamp, sådan er det.
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Du rammer den lige i røveren med 1eren. Der er jo nogle fuldstændig vanvittige regler med de hands i feltet. Altså, for helvede, spillerne skal jo have deres arme med ind på banen og det vil bare give en masse polemik, når enhver forseelse med armen ud fra kroppen udløser straffe. Men det er reglen og derfor skal Real Madrid naturligvis også have straffesparket.NadaMás post=171998 skrev: Mediemøllen er virkelig i gang oven på kampen.
Almeria-spillere og træner siger både direkte og indirekte, hvor bortdømte de føler sig.
Barca-forummer koger over i vrede - Og som @matamoro siger, havde vi jo sikkert gjort det samme.
1) Straffesparket SKAL dømmes.
Jeg syntes ikke at sådan er straffespark skal dømmes, men her er der tale om forskruede hands-regler, og ikke tilgodeseelse af Real på hjemmebane.
2) Almerias 3-1 mål bliver også korrekt underkendt. Et skub i hovedet som det på Bellingham, vil altid udløse et frispark og gult kort.
3) Vinis mål er det eneste diskuterbare.
Jeg syntes mest af alt det ligner arm, men i virkeligheden er det nok på skel lige mellem skulder og arm. Det baserer jeg på, at boldens kurve og fart efter at den har sluppet Vini, er noget nær umulig at gøre med sin overarm. Kommentarernes snak om at han fører armen, har intet med det at gøre. Hvis det er ren arm, kan man simulere den situation 100 gange, uden samme udfald.
MEN, ud fra billederne, kan man sagtens dømme arm på den, så der havde vi bestemt heldet med os.
4) Hvis det skulle være så bundkorrupt som folk siger, var Bellinghams 3-2 mål vel ikke blevet annulleret, som det korrekt blev.
Når der er en 50/50 dom på Bernabeu, Camp Nou, Etihad, Anfield, San Siro etc., så falder dommen også typisk til hjemmeholdet.
Det var, klart overordnet hvis ikke udelukkende, korrekte domme.
Men, vi kommer til at høre for denne kamp, sådan er det.
Annulleringen af Almerías mål..........jamen, forseelsen mod Bellingham er jo klokkeklar og der er ikke noget at komme efter. Klart, at det bliver mere polemisk af, at Almería scorer inden forseelsen bliver efterset, men det er jo VAR-forbandelsen.
Ved Vinícius´ mål er vi ovre i den mere heldige genre, indrømmet. Den kunne akkurat lige så godt være dømt som arm på bolden, men lydoptagelserne fra VAR-rummet giver jo indtryk af, at der er enighed om, at målet skal godkendes.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
- Madridista02
-
- Platin bruger
-
- Real Madrid fan i det øjeblik jeg opdagede Roberto Carlos. Senere blev det Pepe og Marcelo der var mine yndlingspillere.
Jeg savner Pepe :(
Hvad angår Vinicius, så synes jeg der er to vinkler som forvirrer, den ene synes jeg viser at den rammer ham på overarmen, altså ikke mål, mens den vinkel dommeren starter med at få vist ude på VAR-skærmen, ligner det at den rammer skulderen. Jeg havde ikke for alvor været oprevet hvis den var blevet annulleret, det er 50/50.
1-3 scoringen er derimod klokkeklar, og den eneste grund til at det bliver kontroversielt er fordi Spaniens uduelige dommere fandme ikke engang kan se et soleklart frispark på Bellingham, selvom idioterne står halvanden meter derfra, det er rent ud sagt til grin.
DC19