Optakt: Real Madrid - Athletic Club, LaLiga, 30. spillerunde

2 år 2 måneder siden #1 af Nicklas
...

Jude Bellingham fejrer sit mål på San Mamés

Der venter et usædvanligt syn for tilskuerne på Santiago Bernabéu, når Real Madrid i aften tager imod Athletic Club fra Bilbao. Hjemmeholdet spiller nemlig i lilla, mens udeholdet trækker i hvide dragter.

Det skyldes promoveringen af denne sæsons Y-3-trøjer fra Adidas og Yohji Yamamoto, der udover at være beklædt med et par gigantiske roser, også er svinedyre. En trøje står i €180 på Real Madrids hjemmeside, mens man kun må slippe €90 for et par shorts. Men der får du så heller ingen roser.

Nede på grønsværen må Real Madrid undvære Thibaut Courtois og David Alaba pga. skader, mens Vinícius Jr. fik sæsonens femte gule kort mod Osasuna, og dermed fik karantæne til dagens kamp.

Til gengæld er der et glædeligt gensyn til Éder Militão, der dog efter al sandsynlighed starter kampen på bænken. Forsvarsspilleren har været ude siden august, hvor han fik en skade imod netop Athletic Club i sæsonens første kamp.

Tilbage er også LaLigas topscorer, Jude Bellingham, der har overstået sin karantæne, og han forventes at glide direkte ind i startopstillingen.

Athletic Club må undvære deres stærkeste offensive kort, Nico Williams, der drev alvorligt gæk med det brasilianske landshold i løbet af landskampspausen.

Det er et baskisk hold i fornuftig form, og de har endda overhalet Atlético Madrid på ligaens 4. plads. De står dog i lidt af et dilemma, for på den ene side skal de selvfølgelig gå efter kvalifikationen til Champions League, men på den anden side har de om en uge muligheden for klubbens første Copa del Rey-trofæ siden 1984.

Vinícius’ fravær kan vise sig at være en velsignelse i forklædning for Rodrygo. Brasilianeren har haft svært ved at levere på det seneste, men med landsmandens karantæne, vil der formentlig være muligheder for Rodrygo længere mod venstre. Ved siden af ham står kampen mellem Brahim og Joselu, og der er Brahim favorit.

I centerforsvaret er Militão med i truppen, men han kommer ikke til at starte inde. Ifølge Carlo Ancelotti kan han dog få minutter, da han naturligvis mangler kamptræning. Rüdiger tager sig af den ene plads, mens Nacho og Tchouaméni vil konkurrere om den anden.

Eduardo Camavinga humpede fra banen i Frankrigs kamp mod Chile, men han er altså blevet klar, og hvis Tchouaméni skal bruges i centerforsvaret, kan det betyde, at Camavinga starter inde.

Næste weekends Copa del Rey-finale betyder i øvrigt, at dette er Real Madrids sidste kamp, inden Manchester City venter på Santiago Bernabéu den 9. april.

Der er kick-off i aften kl. 21:00, og kampen kan ses på TV2 Sport X samt TV2 Play.

Real Madrids forventede hold: Lunin, Carvajal, Tchouaméni, Rüdiger, Mendy, Valverde, Camavinga, Kroos, Bellingham, Brahim, Rodrygo.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

2 år 2 måneder siden #2 af Chamartin
Det pisser mig af, der nu igen skal være så meget fokus på promovering af en ligegyldig 4. trøje (ikke en kritik mod redaktionen men mod klubben).
Vi husker nok alle, hvordan det gik for to år siden, hvor der var den samme fokus på den sorte 4. trøje inden en hjemmekamp mod Barcelona. Jeg tvivler på, der er mange, der har haft lyst til at lufte den trøje efterfølgende. Den stinker langt væk af fiasko.

Madrid skal spille i hvidt på hjemmebane, færdig!
Sidste redigering: 2 år 2 måneder siden ved Chamartin.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, Dragam, Ramos4

• 9eren
  • Gæst
  • Gæst
2 år 2 måneder siden #3 af 9eren
Jeg elsker Y3 tøjet selvom det er i den høje ende af penge. Læderjakken klæder Bellingham ret godt. Den gad jeg godt at have.

Tror ikke folk går rundt og tænker over hvilken trøje man har tabt i, men mere hvad klubben præstere overall. Jeg vil gerne se flere tiltag. Jeg har handlet meget hos Real Madrid og har også fået den seneste vinterjakke, så det nyder jeg.

Mere af dette.

2 år 2 måneder siden #4 af Ramos4

Chamartin post=173851 skrev: Det pisser mig af, der nu igen skal være så meget fokus på promovering af en ligegyldig 4. trøje (ikke en kritik mod redaktionen men mod klubben).
Vi husker nok alle, hvordan det gik for to år siden, hvor der var den samme fokus på den sorte 4. trøje inden en hjemmekamp mod Barcelona. Jeg tvivler på, der er mange, der har haft lyst til at lufte den trøje efterfølgende. Den stinker langt væk af fiasko.

Madrid skal spille i hvidt på hjemmebane, færdig!

I det mindste er den her trøje lilla, som historisk har tilknytning til klubben og det er "kun" mod Athletic. Men jeg er enig.
At spille i sort i El Clasico på hjemmebane var helt væk i min optik. Er det virkelig det værd for at få nogle asiatere til at købe noget merch? Det er meget fint at Perez ikke vil sælge stadionnavnet, men alt andet er da hvert fald til salg for ussel mammon. ​

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024

2 år 2 måneder siden #5 af NadaMás
​Fodboldtrøjer er lidt blevet nye ‘statement-pieces’ på de moderigtige kanter af TikTok, Instagram etc.

For Real Madrid er et samarbejde med Y-3, hvor Japans største avantgarde-designer står bag, er det jo en målsætning om at nå den målgruppe. Simpelthen at gøre Real Madrid mere attraktiv for en målgruppe, som dog måske ikke er Real Madrid-fans.

Man har set PSG gøre det samme med Jordan Brand før i tiden. 

Adidas er også begyndt at producere nogle af deres populære trøjer til hverdagsbrug, i et materiale der ligner en let strik. 

Det er branding i ordets bedste forstand.

At bære den sorte trøje i en El Clasico fra to år siden var intet mindre end tosset. Ganske metaforisk for kampens udfald.
Her kommer det her brandings-‘galskab’ simpelthen til at overtrumfe det sportslige, og så bevæger det sig mod det latterlige. Til en kamp som den i dag, gør det mig som sådan intet.

2 år 2 måneder siden #6 af Kiwes
​RODRYGO I VENSTRE!!! SÅDAN!
Følgende bruger(e) sagde tak: Dragam

2 år 2 måneder siden #7 af NadaMás
​rodryyyygoooooool!

• 9eren
  • Gæst
  • Gæst
2 år 2 måneder siden #8 af 9eren
Og ti så stille om Rodrygo

Folk fatter hat hvor god han er

2 år 2 måneder siden #9 af longwind
Så smid da Vinicius over på den højrekant!

2 år 2 måneder siden #10 af Dragam
Rodrygo er så god, når han spiller i venstre side.

Jeg synes man skulle prøve at bytte om på kanterne, og se om vini ikke er ligeså god i højre side, som han er i venstre. Rodrygo er ihvertfald markant bedre i venstre end i højre.

2 år 2 måneder siden #11 af Dragam

longwind post=173861 skrev: Så smid da Vinicius over på den højrekant!

​Præcis min tanke, om det ikke overordnet ville fungere bedre.

2 år 2 måneder siden #12 af -#7-
​Rodrygo kan jo være nok så god på venstrekanten, men den plads bliver bare aldrig hans i Real Madrid. Han må tage sig sammen og spille bedre på den højrekant istedet. 

DC19
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL

Leveret af Kunena Forum