Optakt: Real Madrid - Athletic Club, LaLiga, 30. spillerunde

2 år 2 måneder siden #25 af Lars1991
​Det jo den samme diskussion hver gang :D Vini er bare bedre end Rodrygo, det burde der ikke være to meninger om. Men det er der åbenbart hos nogen få. Men heldigvis ikke hos dem der træffer valgene. Ligemeget hvilken træner vi får, kommer det aldrig til at ske, fordi de kan godt se det Vini gør på venstrekanten, det ekstraordinært og et niveau over Rodrygo. Og det har vi jo også kunne se resten af halvlegen. Så kan man blive utilfreds over de kampe, hvor tingene ikke lige fungerer for Vini, men han er altid til stede. Rodrygo forsvinder. Der er så meget mere værdi i at være til stede, selv når det ikke kører. Men ja, lad os tage diskussionen igen næste gang Vini har en dårlig kamp eller Rodrygo gør noget godt på venstrekanten, can't wait!
Følgende bruger(e) sagde tak: -#7-, NadaMás

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

2 år 2 måneder siden #26 af elle44
Vini er bedre, ingen tvivl. Rodrygo har perioder med et tårnhøjt topniveau hvor han ser bedre ud end Vini, men det er alt for få gange vi ser det. Vini er farlig uge efter uge og det er sjældent han falder helt ud af en kamp. Rodrygo falder ud to måneder i streg. Som jeg ser det er det ikke kun hvorvidt han spiller i højre eller Venstre, når han rammer de gyldne perioder er han god i begge sider.

• Brylle
  • Gæst
  • Gæst
2 år 2 måneder siden #27 af Brylle
​Klasse af Rodrygo! Vi skal lukke den kamp.

Rodrygo venstre, Vini højre!!!

2 år 2 måneder siden #28 af mohbar
​håber Arda får spilletid i aften
Følgende bruger(e) sagde tak: NadaMás

2 år 2 måneder siden #29 af Dragam

NadaMás post=173875 skrev: ​Vini er nu på sin tredje sæson, hvor han viser et niveau, Rodrygo endnu har til gode at vise.

Det er da muligt at Rodrygo ville kunne vise noget lignende hvis han spillede til venstre - Og så alligevel ikke.

Jeg vil vove at påstå at Vini er sværere at forsvare end Rodrygo, fordi han bliver ved og ved og ved med de hurtige ryk, over en hel kamp. Han kommer frem til noget hver kamp.

Rodrygo er rigtig dygtig til at løbe med bolden tæt klistret, og er ret beset også en bedre dribler end Vini (Vini er dog bedre til tricks), men han umiddelbart ikke lige så mange forcer som Vini. Rodrygo er virkelig farlig når han trækker ind i banen, hvor Vini i højere grad kan være rigtig farlig begge veje, mod baglinjen og når han trække ind af.

Selv Mbappé kommer ikke til at rykke på Vini. Han er holdets farligste kort, og det fungerer altså. 28 kampe med 18 mål og 8 assist taler vel sit tydelige sprog i Vinis favør.

​Jamen jeg er meget enig et stykke af vejen. Vinis gå på mod er helt sikkert hans største kvalitet - han bliver ved og bliver ved. Men der er en hel del hovedløs kylling over ham, synes jeg. Der virker rodrygo væsentligt mere intelligent i sit spil, med bedre overblik for medspillere.

Men som vi har talt om før, så vil det nok være i alle parters bedste interesse, at Rodrygo i så fald bliver solgt her til sommer - for han er spildt på den højrekant, og brahim er en del bedre der (og vi får / har både endrick og güler der også). Så kan det være at Rodrygo rundbarbere vores højre side for en anden klub i champions league næste sæson :p
Følgende bruger(e) sagde tak: mohbar

2 år 2 måneder siden #30 af Kiwes
​Nu skal du altså til at sparke den ind Brahim!

2 år 2 måneder siden #31 af -#7-

Dragam post=173873 skrev:

-#7- post=173870 skrev: ​Jeg tror sgu godt nok du misforstår pointen i mit indlæg Dragam. Pointen er jo ikke om Rodrygo er bedre på den ene eller den anden plads, men at han skulle være så meget bedre til venstre, at man ligefrem skal ud i at omskole Vinicius.

​Vinicius er aldrig blevet afprøvet højrekanten, så vi ved jo ret beset ikke om han er ligeså god på højre som venstre. Vinicius spil bygger primært på fart, og hans fart ville også gøre, at han langt nemmere vil kunne gå på ydersiden på højrekanten, end rodrygo kan. Omvendt bygger Rodrygos spil langt mere på teknik, og den stråler i langt højere grad, når han kan trække ind i banen på hans stærke ben.

Men det er som sagt aldrig blevet afprøvet - det kunne være interessant at se det blive.

Men hvis Rodrygo aldrig kommer til at spille venstrekant, specielt når mbappe kommer, så bør man sælge Rodrygo til sommer (som der også er blevet talt om før)... for han er bare ikke højrekant.

​Det passer faktisk ikke helt at Vinicius aldrig er blevet prøvet på højrekanten. På landsholdet har han spillet en del kampe på højrekant, og under Zidane spillede han også kampe på højrekanten, ja sågar højre wingback under Zidanes hjerneblødning af en opstilling mod Chelsea.

Skulle jeg være lidt fræk, kunne jeg jo skrive at man kan blive i tvivl om hvor mange Real Madrid kampe du egentlig har set…. ;-)  

DC19
Følgende bruger(e) sagde tak: Brylle

2 år 2 måneder siden #32 af mohbar

-#7- post=173884 skrev:

Dragam post=173873 skrev:

-#7- post=173870 skrev: ​Jeg tror sgu godt nok du misforstår pointen i mit indlæg Dragam. Pointen er jo ikke om Rodrygo er bedre på den ene eller den anden plads, men at han skulle være så meget bedre til venstre, at man ligefrem skal ud i at omskole Vinicius.

​Vinicius er aldrig blevet afprøvet højrekanten, så vi ved jo ret beset ikke om han er ligeså god på højre som venstre. Vinicius spil bygger primært på fart, og hans fart ville også gøre, at han langt nemmere vil kunne gå på ydersiden på højrekanten, end rodrygo kan. Omvendt bygger Rodrygos spil langt mere på teknik, og den stråler i langt højere grad, når han kan trække ind i banen på hans stærke ben.

Men det er som sagt aldrig blevet afprøvet - det kunne være interessant at se det blive.

Men hvis Rodrygo aldrig kommer til at spille venstrekant, specielt når mbappe kommer, så bør man sælge Rodrygo til sommer (som der også er blevet talt om før)... for han er bare ikke højrekant.

​Det passer faktisk ikke helt at Vinicius aldrig er blevet prøvet på højrekanten. På landsholdet har han spillet en del kampe på højrekant, og under Zidane spillede han også kampe på højrekanten, ja sågar højre wingback under Zidanes hjerneblødning af en opstilling mod Chelsea.

Skulle jeg være lidt fræk, kunne jeg jo skrive at man kan blive i tvivl om hvor mange Real Madrid kampe du egentlig har set…. ;-)  

​det var dengang ZZ så et lys i Hazard og brugte ham på Venstrekanten 

2 år 2 måneder siden #33 af Kiwes
​VAR DER JO IK OFFSIDDE!=

2 år 2 måneder siden #34 af Kiwes
​NU MÅ DE SIMPELTHE STRAMME OP I DET VAR RUM!

• 9eren
  • Gæst
  • Gæst
2 år 2 måneder siden #35 af 9eren
Shit at vi ikke får straffe der

2 år 2 måneder siden #36 af mohbar
​det er ligefrem fordi vi har hjemmebane dommer på..

Leveret af Kunena Forum