Optakt: Real Madrid - Bayern München, Champions League, semifinale, 2. kamp

1 år 4 dage siden #133 af Ramos4

Real HWL post=175430 skrev: ​Stort tillykke alle sammen. Sikke en magtdemonstration af Real i aften, og alligevel ender det med at det helt store samtale emne er at Bayern bliver snydt. Utroligt!! 

​Haters be hating. Man kan ikke være så store og vinde så meget uden at folk får ondt bagi.

Hala Madrid!
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• 9eren
  • Gæst
  • Gæst
1 år 4 dage siden #134 af 9eren
Det er nemt at sige nu. Men jeg sad og tænkte det meste af kampen at Neuer ville begå en fejl. Jeg er også sikker på at jeg brugte mine telepatiske evner på Neuer i momentet da han skulle til at gribe Vinis bold.

• 9eren
  • Gæst
  • Gæst
1 år 4 dage siden #135 af 9eren
Det er også efterhånden nogle målmænd der har haft en form for Karius syndrom mod RM
Sidste redigering: 1 år 4 dage siden ved 9eren.

1 år 4 dage siden #136 af Estadio Santiago Bernabéu

9eren post=175432 skrev: Det er nemt at sige nu. Men jeg sad og tænkte det meste af kampen at Neuer ville begå en fejl. Jeg er også sikker på at jeg brugte mine telepatiske evner på Neuer i momentet da han skulle til at gribe Vinis bold.

Hvis du har sådanne evner, så må du meget gerne bruge dem igen i finalen. På forhånd tak!

• 9eren
  • Gæst
  • Gæst
1 år 4 dage siden #137 af 9eren
Det har jeg ikke, men jeg forudså at Bayern ville komme foran som jeg skrev i pausen i går. At hvis vi ikke ville få scoret snart, så ville Bayern få sådan en mulighed som Davies fik. Ham skal vi bare have!!!!

Men jeg tror at der ligger dybt i min hukommelse nogen af de mange mål vi har fået på målmandsdrop i de store kampe og i de store finaler, at jeg sad og håbede på sådan en hændelse i det meste af kampen. Vinicius skud virkede for mig som sådan en situation inden han tabte bolden

1 år 4 dage siden #138 af Real HWL

Ramos4 post=175431 skrev:

Real HWL post=175430 skrev: ​Stort tillykke alle sammen. Sikke en magtdemonstration af Real i aften, og alligevel ender det med at det helt store samtale emne er at Bayern bliver snydt. Utroligt!! 

​Haters be hating. Man kan ikke være så store og vinde så meget uden at folk får ondt bagi.

Hala Madrid!

Jeg ved godt folk har ondt i røven, men jeg syntes alligevel det er ærgerligt at det er en "dommerfejl" langt inde i overtiden vi skal snakke om efter kampen. Og ikke at Bayern var udspillet i nærmest samtlige 90 min. Der var kun et hold på banen i går plus Neuer.

1 år 4 dage siden #139 af madrid2000
​Er der nogen som kender reglerne, der kan forklare mig, hvordan dommeren regner tillægstid ud?

Vi spiller 90 minutter og dommeren finder 9 minutters tillægstid. Det svare til ca. 8% ekstra tid.

Så spiller vi 9 minutter, men dommeren fløjter af i det 114.3 minut. I de 9 minutter finder han ekstra 5.5 minutter? dvs. vi spiller over 50% mere end hans oprindelig 9 minutter.

Dommeren signalere igen i det 10.3 minut(Han viser 2 finger), at der er 2 minutter tilbage, men alligevel fløjter han af i det 114.3 minut. Her spiller vi 100% over tid.

Nogen der har kendskab til regler?

1 år 4 dage siden #140 af Ramos4

Real HWL post=175436 skrev:

Hala Madrid!

Jeg ved godt folk har ondt i røven, men jeg syntes alligevel det er ærgerligt at det er en "dommerfejl" langt inde i overtiden vi skal snakke om efter kampen. Og ikke at Bayern var udspillet i nærmest samtlige 90 min. Der var kun et hold på banen i går plus Neuer.

​Enig. Det er altid ærgerligt. Og alle TV kanalerne elsker at høste seere på at snakke om det, i stedet for at snakke fodbold.
Men så må vi selv være bedre til at ignorere det.

Kunne godt lide udtrykket at vi tog "kvælertag" på Bayern i slutningen af 2. halvleg, som kommentatoren ydtrykte det. Har aldrig set noget hold presse modstanderen i bund i slutningen af en kamp, som vi gør. Selv ikke City og deres possesion-pis kan måle sig med det vi kan på Bernabéu når det virkelig gælder.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, Estadio Santiago Bernabéu

1 år 4 dage siden #141 af mohbar

Ramos4 post=175441 skrev:

Real HWL post=175436 skrev:

Hala Madrid!

​Enig. Det er altid ærgerligt. Og alle TV kanalerne elsker at høste seere på at snakke om det, i stedet for at snakke fodbold.
Men så må vi selv være bedre til at ignorere det.

Kunne godt lide udtrykket at vi tog "kvælertag" på Bayern i slutningen af 2. halvleg, som kommentatoren ydtrykte det. Har aldrig set noget hold presse modstanderen i bund i slutningen af en kamp, som vi gør. Selv ikke City og deres possesion-pis kan måle sig med det vi kan på Bernabéu når det virkelig gælder.

​Det var Khabib versus McGregor igår.

Og selvom McGregor blev domineret fuldstændig så snakker man stadig om den enkelte detalje efter kampen
Sidste redigering: 1 år 4 dage siden ved mohbar.

1 år 4 dage siden #142 af doven

madrid2000 post=175437 skrev: ​Er der nogen som kender reglerne, der kan forklare mig, hvordan dommeren regner tillægstid ud?

Vi spiller 90 minutter og dommeren finder 9 minutters tillægstid. Det svare til ca. 8% ekstra tid.

Så spiller vi 9 minutter, men dommeren fløjter af i det 114.3 minut. I de 9 minutter finder han ekstra 5.5 minutter? dvs. vi spiller over 50% mere end hans oprindelig 9 minutter.

Dommeren signalere igen i det 10.3 minut(Han viser 2 finger), at der er 2 minutter tilbage, men alligevel fløjter han af i det 114.3 minut. Her spiller vi 100% over tid.

Nogen der har kendskab til regler?

Jeg har lige set tillægstiden gennem igen, og synes egentligt den tid der blev lagt til virker meget passende. VAR check'et på Joselus andet mål tager næsten de 3 første minutter af tillægstiden. Derudover er der også en enkelt udskiftning som tager omkring 30 sekunder. Så at dommeren signalere minimum 2 minutter ekstra ved omkring 90+10:30 er der ikke noget at sige til. Da de 2 minutter er gået, omkring 90+12:30, kommer så Bayerns offside situation, hvorefter han bruger over et minut nede ved deres bænk for at uddele gule kort, samt Vini trækker tiden ved et efterfølgende indkast. Så mellem 90+12:30 og 90+14:30 er bolden faktisk kun i spil i hvad jeg tæller til 17-18 sekunder.

Men i forhold til dit spørgsmål omkring hvordan han regner tillægstid ud: i udgangspunktet skal al tid der går til VAR check samt længere spilstop (fx skader, udskiftninger, målfejringer) lægges til. Alle andre spilstop er så op til dommeren at vurdere, om det skal lægges til eller ej. 15 sekunder på at tage et indkast bliver nok ikke lagt til, men 15 sekunder der går til bevidst tidsspild vil han formentligt vælge at lægge til.
Sidste redigering: 1 år 4 dage siden ved doven.

• 9eren
  • Gæst
  • Gæst
1 år 4 dage siden #143 af 9eren
Ja du har nok ret i det men vi spillede laangt over tid alligevel. Og han peger altså 2 minutter op i luften, hvilket så ikke giver mening efterfølgende. Han skulle ha fløjtet af før offside episoden

1 år 4 dage siden #144 af Ramos4
Det er generelt altid hilarious når det hold der har trukket tiden en hel kamp, kommer bagud og pludselig godt kan bruge mere tid.
Følgende bruger(e) sagde tak: schreiber77, Estadio Santiago Bernabéu

Leveret af Kunena Forum