Optakt: Las Palmas – Real Madrid, LaLiga, 3. Spillerunde
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- JesperThomsen
- Platin bruger
Og så er det også ret tydeligt hvor meget Kroos er savnet. Jeg tror hele fodboldverden kan se det, med udtagelse af Perez.
Casemiro: Valverde
Kroos: Bellingham
Modric: Arda
Ronaldo: Mbappe
Benzema: Endrick
Bale: Vinicius
Og så simpelthen lade Mbappe og Vini skiftes til at højrefløjen i løbet af kampene. Når alle hold står med 11 på egen banehalvdel når de møder Real er man bare nødt til at bruge banens fulde bredde og også nødt til, som det er nævnt i tråden, at have en poacher i feltet. Mbappe er simpelthen for god til stå på toppen og spille one-touch fodbold. Han skal meget mere på bolden.
Enig, synes også at Mbappé ser farlig ud. Det klædte ham meget at gå lidt længere ned i banen mod Las Palmas. Vini spillede som om han var alene på banen. Måske kan det hele gå op med at spille Endrick fra start. Han knokler og er farlig i feltet.
nono post=177589 skrev: Hvis jeg var Ancelotti ville jeg gå i gemmeskuffen taktisk og rulle årene tilbage til den gode gamle 4-3-3 og så sætte følgende erstatninger:
Casemiro: Valverde
Kroos: Bellingham
Modric: Arda
Ronaldo: Mbappe
Benzema: Endrick
Bale: Vinicius
Og så simpelthen lade Mbappe og Vini skiftes til at højrefløjen i løbet af kampene. Når alle hold står med 11 på egen banehalvdel når de møder Real er man bare nødt til at bruge banens fulde bredde og også nødt til, som det er nævnt i tråden, at have en poacher i feltet. Mbappe er simpelthen for god til stå på toppen og spille one-touch fodbold. Han skal meget mere på bolden.
Jeg kan sagtens se din pointe, men den midtbane vil bare blive løbet over let som ingen ting. Der fyldte modric og kroos altså noget mere defensivt end guler og bellingham, og casemiro var også en bedre defensiv midt end valverde er - han er jo bedst som en boks til boks spiller, så man ville næppe få det maksimale ud af ham ved at gemme ham væk dernede.
Jeg er dog enig i at vi skal gå tilbage i taktik gemmebogen, men fra sidste sæson. Jeg ville stille op på følgende måde i et par kampe (hvor bellingham erstater modric og camavinga erstater tchoumani når de er tilbage) :
Mbappe........................Endrick
..................Brahim....................
Modric........................Valverde
................Tchoumani................
Fran...rudiger...militao...carvajal
Jeg tror at vi vil få klart mest ud af mbappe som en meget bevægelig venstre forward, og endrick ligeledes i højre side. Og brahim vil være essentiel til at modtage bolden i mellemrummet og vende på modstanderne - det kunne også være güler. Modric vil naturligvis erstattes af bellingham når han er tilbage.
For mig lugter det desværre af de gamle galactico dage, på den dårlige måde... hvor det udelukkende handler om store navne, og så er balancen på holdet iøvrigt ligegyldig.JesperThomsen post=177588 skrev: det er ret tydeligt at der mangler en rigtig 9’er til at holde modstanderens forsvar beskæftiget. Lige nu står de bare lavt og afventer. Vini og Mbappés fart er svært at få ført ud i livet når de samtidig skal agere angribere uden at træde hinanden over tæerne.
Og så er det også ret tydeligt hvor meget Kroos er savnet. Jeg tror hele fodboldverden kan se det, med udtagelse af Perez.