Optakt: Real Madrid - Alavés, LaLiga EA Sports, 7. spillerunde
Jeg fik også set kampen uden en dansk kommentator der ofte har et tvivlsomt kendskab til Real Madrid og uden - undskyld 😊 - den uendelige kritik fra forumet. Men jeg gik alligevel ind i pausen og ville se hvad der var skrevet. Og må bare sige, at den kritik der var mod Tchou forstod jeg slet ikke. Og generelt synes jeg bare vi havde spillet 45 super minutter. Måske de bedste i sæsonen. Så jeg satte mig for at nærstudere Tchou i resten af kampen.
Jeg vil medgive at det ikke var hans bedste kamp og AS, som jeg lige har læst, giver ham også kun en stjerne ligesom de fleste i defensiven. Men vi har Bellingham der næsten spiller venstrekant og Valverde der er over det hele, så jeg synes det var tydeligt at Tchou skulle blive i sit rum og ikke for langt væk fra midten. Måske det derfor folk kørte en lille hetz på ham? For vi ser ham ikke meget, men det tydeligt, at når Rüdiger og Militao ikke slår en diagonal, så er det Tchou der skal være opspilsstation og det faste element på midtbanen. Han er nok også den der er mest vokal overfor medspillere på midten og den eneste der skaber balance når de andre vil frem og (for Valverde) tilbage.
Anden halvleg stopper vi fuldstændig med at spille og det selvfølgelig under al kritik af holdet som helhed.
Og så Jesus Vallejo. Jeg der skriver han er boldmongol mv. Kom nu og få lidt format. Her var det skønt at se hvordan Bernabeu hyldede ham da han løb til opvarmning, da han løb de sidste spurter inden han skulle ind og ved hans indskiftning, hvor han fik dagens klart største hyldest. Smukt! Jeg tror de i Spanien kender mere til hans skades/sygdomsforløb end vi gør. Der var hvertfald fuld opbakning. Han ser skidt ud på3-2 målet og trist vi lukker to ind efter han kommer ind. MEN det altså ikke hans skyld at 10 holdkammerater er stoppet med at spille fodbold.
Ellers skønt at være på Bernabeu igen. Men helt tam stemning ude foran stadion. Hold op jeg savner de gode gamle dage hvor bussen kom ned af Paseo Castellana og ind langs puerta 75 i et fyldt menneskehav, hvor hestene skulle hjælpe den igennem. Nu det bare helt lukket ned. Sikkert af sikkerhedsårsager, men det kunne sgu noget at stå blandt romerlys, smedesange mod Pique og så se CR7 sidde på bagsædet med Marcelo, Pepe og Coentrao. Javist vi har det i semifinalerne i Champions League. Men det kunne jeg godt bruge mere af.
I øvrigt, let at sige på bagkant, men der var satme fart i Cafucas under opvarmningen, hvor han satte den ene efter den anden ind bag Lunin. Så at han scorede så tidligt kunne man næsten have sagt sig selv 😉
Real Madrid fan siden 2000, tidligere bosat i Madrid og med +30 kampe under bæltet.
Figo og Özil har rørt mig mest.
Mine indlæg vil ikke altid være mine egne holdninger, men nuancer til debatten fx Rodrygos rolle i truppen, forventningerne til Endrick, Mbappes ankomst.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Først laver han en reelt utilgivelig beslutning om at tage et spark fra 30 meter, som ender med et dybt mærkværdigt mål, selvom han havde mulighed for at spille vores to største profiler fri mod mål.
Og så losser han - helt uprovokeret - en spiller i nosserne i går. Det er jo historiens største røde kort, og det er godt nok uforståeligt, at vi slipper for det.
Der er grobund for et par samtaler med Ancelotti. Heldigvis har han også vist gode takter på banen, så jeg er spændt på fremtiden.
Haha, ikke engang for brok. Men gult for at komme med en OBSERVATION. Fuck nu af.
Hyg jer med Dragam og de andre spader.
Hans forcer er vanvittige. Lavt tyngdepunkt, hurtig, stærk, god afslutning, driblestærk.
Kunne godt se Endrick og Yamal blive de nye ansigter på El Clasico inden for en årrække.
Men ja, det er udover al fornuft at han slipper med gult i går. Endnu et eksempel på en dommer der ikke var opgaven moden.
- Siempre Madrid
- Væk
- Administrator
Helt enig omkring Endrick........og jeg holder fast i de minimum 15 mål i denne sæson.NadaMás post=178634 skrev: Jeg kunne sagtens se, at der ikke går meget længe inden angrebet må omstruktureres fordi at Endrick skal spille. Det bliver nok ikke i denne her sæson, men han ligner virkelig en spiller hvor kun det er er spørgsmål om tid, før han brager ind i start-11’eren.
Hans forcer er vanvittige. Lavt tyngdepunkt, hurtig, stærk, god afslutning, driblestærk.
Kunne godt se Endrick og Yamal blive de nye ansigter på El Clasico inden for en årrække.
Men ja, det er udover al fornuft at han slipper med gult i går. Endnu et eksempel på en dommer der ikke var opgaven moden.
Og så er jeg voldsomt chokeret over, at han havnede i rød zone i går, hvor han naturligvis skulle have haft rødt kort og adskillige dages karantæne. Det er endog MEGET langt fra den Endrick, som jeg har fulgt i et par år nu. Han har hele tiden virket meget moden og velovervejet, som selvfølgelig har kunnet give og tage, som man nu gør i almindelige nærkampe, men det i går..............det havde jeg ikke troet, at jeg skulle se fra ham og jeg regner bestemt ikke med, at jeg skal se mere af den slags.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
den der med sparket fra de 30 meter er en holdning du er meget ene om. Men det er nok mangel på kendskab til spillerens færdigheder der gør at du sidder med denne følelseSebberg post=178632 skrev: Det er godt nok noget af en spiller - og person - vi har fået i Endrick.
Først laver han en reelt utilgivelig beslutning om at tage et spark fra 30 meter, som ender med et dybt mærkværdigt mål, selvom han havde mulighed for at spille vores to største profiler fri mod mål.
Og så losser han - helt uprovokeret - en spiller i nosserne i går. Det er jo historiens største røde kort, og det er godt nok uforståeligt, at vi slipper for det.
Der er grobund for et par samtaler med Ancelotti. Heldigvis har han også vist gode takter på banen, så jeg er spændt på fremtiden.
Galactico downfall version 2
Det handler jo ikke om spillerens færdigheder, men om at spille chancen større. Nu var vi foran, og som jeg selv skrev i en anden tråd så er han ung og ærgerrig så selvfølgelig skal han prøve, men står der 0-0 i en storkamp i CL, så skal han sgu spille den videre.9eren post=178638 skrev:
den der med sparket fra de 30 meter er en holdning du er meget ene om. Men det er nok mangel på kendskab til spillerens færdigheder der gør at du sidder med denne følelseSebberg post=178632 skrev: Det er godt nok noget af en spiller - og person - vi har fået i Endrick.
Men fedt mål lige meget hvad :D
Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
Ift. Vallejo føler jeg nu ikke der ligefrem bliver kørt hetz mod ham, med enkelte undtagelser, om end det kommer til udtryk således fordi man som fan er frustreret.
Generelt set er det ledelsen og planlægningen der kritiseres her, at man overhovedet står i den situation. Og ja det er ikke alene hans skyld og holdet svigter. Men det burde jo også være en del af overvejelserne/planlægningen, at når man i forvejen har en Lucas til defensiven, så skal man ikke slacke til ens tredje naturlige CB.
Lad os bare håbe vi ikke skal undvære Militao/Rudiger i længere tid, og så er alt godt til næste sæson.
Hold nu op.9eren post=178638 skrev:
I dag er fodbold i så høj grad bygget op om optimering, statistik, xG, effektivisering og så videre. Endricks mål/skud havde en xG på 0.05. På hver sin side havde han Mbappé og Vinicius, der med den rette og ikke voldsomt komplicerede aflevering kunne få en langt større chance.
Så jo, jeg ved godt, at Endrick har et hårdt spark, men det er ikke ensbetydende med, at det på nogen måde giver mening at afslutte i den position, når man har et kontraangreb med så mange mulige chancer. At afslutningen så faktisk er middelmådig, og keeperen bør tage den, gør vel sagen endnu værre.
Og jo - in before alle mulige åndssvage kommentarer - selvfølgelig skal man ikke ALTID spille chancen større, og der er også selvtillidsfyldte spillere, der gennem tiden er kommet langt ved at tro på egne evner... det her er bare ikke en af de situationer. Det er simpelthen en alt for lille chance, som han har, hvis du sammenligner med alternativerne.
Du skal jo forstå, at der pågår et enormt arbejde med at få sine spillere til at træffe den perfekte beslutning, om så det handler om aflevering, spark, clearing, pres eller lignende på fodboldbanen. Derfor er man naturligvis fra et professionelt perspektiv lidt ligeglade med, om det endte med et mål, hvis de statistiske redskaber skriger, at det var den dårligste beslutning, hvis man gennemspillede situationen 100 gange. Det kan du ikke ignorere.
Så jeg kan også love dig for, at man i et stært trænerteam, som Real Madrid er, selvfølgelig har lykønsket Endrick med målet, men også helt klart meddelt ham, at han ikke skal træffe den beslutning en anden dag.
Morata blev også slagtet herinde pga manglende teknik.
Har du evner som Endrick så skal man dælme også bruge den. Chancen var i den grad også stor nok til afslutning. Målmanden er ude af position, og er i ubalance.
“at han ikke skal træffe den beslutning en anden dag”Sebberg post=178641 skrev:
Hold nu op.9eren post=178638 skrev:
I dag er fodbold i så høj grad bygget op om optimering, statistik, xG, effektivisering og så videre. Endricks mål/skud havde en xG på 0.05. På hver sin side havde han Mbappé og Vinicius, der med den rette og ikke voldsomt komplicerede aflevering kunne få en langt større chance.
Så jo, jeg ved godt, at Endrick har et hårdt spark, men det er ikke ensbetydende med, at det på nogen måde giver mening at afslutte i den position, når man har et kontraangreb med så mange mulige chancer. At afslutningen så faktisk er middelmådig, og keeperen bør tage den, gør vel sagen endnu værre.
Og jo - in before alle mulige åndssvage kommentarer - selvfølgelig skal man ikke ALTID spille chancen større, og der er også selvtillidsfyldte spillere, der gennem tiden er kommet langt ved at tro på egne evner... det her er bare ikke en af de situationer. Det er simpelthen en alt for lille chance, som han har, hvis du sammenligner med alternativerne.
Du skal jo forstå, at der pågår et enormt arbejde med at få sine spillere til at træffe den perfekte beslutning, om så det handler om aflevering, spark, clearing, pres eller lignende på fodboldbanen. Derfor er man naturligvis fra et professionelt perspektiv lidt ligeglade med, om det endte med et mål, hvis de statistiske redskaber skriger, at det var den dårligste beslutning, hvis man gennemspillede situationen 100 gange. Det kan du ikke ignorere.
Så jeg kan også love dig for, at man i et stært trænerteam, som Real Madrid er, selvfølgelig har lykønsket Endrick med målet, men også helt klart meddelt ham, at han ikke skal træffe den beslutning en anden dag.
Jeg vil gerne vide om du vil gøre det samme, hvis navnet var CR7, Ronaldo, Zizou, Roberto Carlos eller Mbappe.