Optakt: Real Madrid - Barcelona, LaLiga, 11. spillerunde

3 uger 4 dage siden #193 af NadaMás
​Jeg er, 99.9% sikker på, at Barcas succes med talenterne er fordi de netop bruger dem.

Casado er ikke bedre end Tchouameni, nu må galskaben stoppe. Fodboldspillere er ikke bedre end de hold de spiller på, og herunder hører selvfølgelig hvilke spillere de har omkring sig, og hvilket system de praktiserer.
Selvfølgelig skal man intet tage fra spillerne, men Yamal er det eneste generationstalent - Lige nu. Dermed ikke sagt at en Bernal/Casado ikke kan blive en Busquets osv. Der er dog rigtig mange ting der skal falde i hak inden da. Men det er yderst imponerende af kunne stille op med Balde, Cubarsi, Fort, Bernal, Casado, Gavi, Pedri (dog ikke La Masia), Fermin, Torre, Fati og Yamal af unge dygtige spaniere. Altså, helt uhørt. Men det er også nu de får det til at spille, og der er ingen garant for fremtiden.

Selvfølgelig hjælper det at mange af dem kender hinanden på forhånd. Men den der sang med at der er et eller andet Guds givent system man praktiserer i alle kæderne, stopper sgu når man kommer op på førsteholdet i Barca. De har endelig fornyet sig. Der er intet tiki-taka over Flick, og nøj hvor det klæder dem. Mange år blev brugt på sidelens fodbold og så afhængighed af Messis magi. Det virker til at klubben endelig er kommet videre derfra, og man må bare tage hatten af.

Fun fact kan jeg også sige, at Guardiola udtalte i 2010-2011 ish, at Barca havde mange talenter som Wilshere (der på daværende tidspunkt blev set som et af Europas største), men at konkurrencen var for stor til at bruge dem.

Et nærtliggende eksempel kunne også være en Palmer. Kunne ikke slå i gennem i City, trods han viste lovende takter, men så snart han tog til Chelsea, hvor han blev brugt korrekt, i et system der passer ham - Så blev han lige pludselig en af verdens bedste spillere.

Barca har altså ikke en eller anden hemmelig sprøjte til deres ungdomsspillere. Mig bekendt har de heller ikke kuren til kræft.
De har dog en ekstremt velsmurt ungdomsafdeling, og er ikke bange for af bringe spillerne op på førsteholdet.

Men det er ikke længe siden at se hentede Coutinho, Griezmann og Dembele. Meget af snakken bunder jo også i fans forventninger, og når økonomien var til det, satsede de ikke på talenterne. 

Men - Nok om dem!
Real har brug for et trænerskifte. Jeg har snakket om en systemtræner siden en gang i sidste sæson (elsker dog Carlo). Dertil må forsvaret få en fornyelse til januar, hvis nogen i klubben er seriøse om sportslig succes denne sæson. 

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 uger 4 dage siden #194 af madrid2000
​Denne her kamp kunne ligeså godt været gået vores vej, men hatten af for Barcelona.

I første halvleg har vi rigtig mange farlige optræk til store chancer inkl. Vinis store chance, hvor han efter en flot dribletur afslutter som 2020 Vini.

Mbappe ødelagede rigtig meget for os. Han løb rekord mange gange offside, og hans genpress er så halvhjertet. Indtil videre er han ikke engang halv så god som Vini. Han er decideret pinlig i aften. Jeg vil våve og påstår at med Joselu havde vi ikke tabt idag.

Lucas Vasquez er fantastisi, men med ham som permanent back vinder vi ikke noget.

Mendy er elendig idag.

Bellingham var pinlig ringe. Jeg tror ikke han viser noget i denne sæson. Han er totalt fortabt og virker træt i alle kampe. Tror ikke det passer ham godt at Mbappe ikke bidrager med en skid når vi ikke har bolden.

Jeg har aldrig rigtig hadet en Real Madrid spiller, men jeg kan virkelig ikke lide Mbappe.

3 uger 4 dage siden #195 af zizou21
Alle, der har fulgt Real Madrid og Barcelona tæt, er næppe overraskede over resultatet i dag. Real Madrid har spillet tæt på det skandaløse hele sæsonen. Der er intet klart koncept, ingen tydelig plan og tilsyneladende heller ikke meget tro på projektet. Vi har en fantastisk trup spiller for spiller, men selve spillet har været ekstremt skuffende. Barcelona, under Hansi Flick, har derimod et klart koncept, og spillerne trives og leverer. Dagens kamp var utroligt skuffende og pinlig at overvære, men hvis man er overrasket, har man ikke fulgt ordentligt med. Det er ikke Mbappé eller Vinicius’ skyld, at vi taber 0-4 – måske er de snarere grunden til, at vi ikke taber 2-4 eller 3-4. Men uanset hvad, ville vi stadig have tabt. Manglen på koncept og stabilitet er smertefuld at se på. Det er ufatteligt, at vi ikke har forsøgt at erstatte Kroos, og endnu mere ufatteligt, at vi ikke har styrket vores forsvar. Det, der skete i aften på Bernabeu, var pinligt, men sæsonen er spildt uanset resultatet af dagens kamp. Vi er alt for ustabile og uden en klar plan.

Ancelotti bør fyres i morgen – hvis ikke, er sæsonen for alvor tabt.

Hala
Sidste redigering: 3 uger 4 dage siden ved zizou21.
Følgende bruger(e) sagde tak: Siempre fiel

3 uger 4 dage siden #196 af madrid2000

zizou21 post=179914 skrev: Ancelotti bør fyres i morgen, og det kan ikke ske hurtigt nok. Uanset hvem der kommer til som erstatning, kan det kun blive bedre. Sæsonen er langt fra ovre – vi har stadig gode chancer for at vinde både ligaen og Champions League. Men Ancelotti har ikke demonstreret nogen form for strategi eller taktisk fleksibilitet. Hans tilgang er alt for statisk og afslappet. Med en ny træner, uanset hvem det måtte være, kunne vi i det mindste få et frisk pust og en klar identitet. Det er smertefuldt at se på og frustrerende, at vi mangler et solidt koncept at støtte os til. Jeg har ikke en specifik kandidat i tankerne, men når alle ved, at der skal ske en ændring, hvorfor så ikke tage det første skridt nu og bruge denne fiasko som anledning – mens der stadig er mulighed for at redde sæsonen?

​Ancelotti skal have minimum denne sæson. Manden vandt the double sidste sæson og har vundet 3 CL titler til os, så det vil næste være pinligt at fyrer ham. Sæsonen er lang og alt kan ske.

3 uger 4 dage siden #197 af zizou21

madrid2000 post=179915 skrev:

zizou21 post=179914 skrev: Ancelotti bør fyres i morgen, og det kan ikke ske hurtigt nok. Uanset hvem der kommer til som erstatning, kan det kun blive bedre. Sæsonen er langt fra ovre – vi har stadig gode chancer for at vinde både ligaen og Champions League. Men Ancelotti har ikke demonstreret nogen form for strategi eller taktisk fleksibilitet. Hans tilgang er alt for statisk og afslappet. Med en ny træner, uanset hvem det måtte være, kunne vi i det mindste få et frisk pust og en klar identitet. Det er smertefuldt at se på og frustrerende, at vi mangler et solidt koncept at støtte os til. Jeg har ikke en specifik kandidat i tankerne, men når alle ved, at der skal ske en ændring, hvorfor så ikke tage det første skridt nu og bruge denne fiasko som anledning – mens der stadig er mulighed for at redde sæsonen?

​Ancelotti skal have minimum denne sæson. Manden vandt the double sidste sæson og har vundet 3 CL titler til os, så det vil næste være pinligt at fyrer ham. Sæsonen er lang og alt kan ske.

​Overvej følgende spørgsmål: 1. Står vi stærkt med en klar plan under Ancelotti, så vi realistisk kan vinde ligaen og Champions League?2. Spiller vi dårligt, uden plan eller koncept, og tvivler du på, at det ændrer sig under Ancelotti? Hvis svaret ikke er nummer 1, så er tidligere meritter ligegyldige – Ancelotti bør fyres.

Hala
Følgende bruger(e) sagde tak: Siempre fiel

3 uger 4 dage siden #198 af 9eren
Hvem vil du hive ind som ttæner og er det muligt at hente Xabi Alonso nu?

Galactico downfall version 2

3 uger 4 dage siden #199 af Hamid8210
Altså kæmpe roser Flick. Hvem fuck tør spille med sådan en for forsvarslinje mod Vini og Mbappe. Det er ren kunst det de lavede i 1 halvleg. Har ikke set noget lignende før. Wow

4-0 på hjemmebane mod Barca gør altid ondt, i hvert fald til næste kamp :/

3 uger 4 dage siden #200 af 9eren
This has to be said, Carlo Ancelotti got the set up in the first half spot on. If our attackers knew how to stay onside & finish we would be 4-5 goals up already and the game would be over. Barcelona are lucky to be still in this game.

Det er ikke ukorrekt og hvad alle der har analyseret kampen kommer frem tll.
Vi har 2-3 100% chancer i kampen der fejles grusomt.

3 uger 4 dage siden #201 af 9eren
Fortea op og Chema Andres op nu tak. Brug Arda Güler og brug Endrick.

Gør noget!

Ændre taktikken så vi spillere som CR7, Benzema og Bale i deres prime.

Gør noget

hvordan kan Vini ikke samarbejde med Mbappe når han kunne det med Karim

gør noget

Sidste redigering: 3 uger 4 dage siden ved 9eren.

3 uger 4 dage siden #202 af PMO
Sjældent jeg kommenterer, men er gerne passiv læser i perioder. 

Det er ret komisk at følge med i herinde. Den ene uge er det “remontada” og Vini er verdens bedste fodboldspiller, endda med længder - dog ikke lige en diskussion jeg gider at starte, og nu, ovenpå kampen i går, er Ancelotti en gammel og taktisk ubegavet træner. Det er lidt spøjst. 

Hvis man kigger lidt på trupsammensætning, står det vel klart at der er åbenlyse svagheder. Får svar tror jeg ikke der er nogen grund til at kommentere yderligere på Og det virker på grænsen til amatøragtigt, at man ikke havde en plan to, da ens førsteprioritet skiftede til Manchester United i stedet.
Hvis Mbappé umuliggøre andre forstrækninger, er han vel næppe det værd - om det er tilfældet ved jeg ikke. Spekulerer bare. 

Endrick og Güler skal man enten satse på, eller også skal de videre. For deres egen skyld. Det kan simpelthen ikke passe, at man betaler i dyre domme for et af Brasiliens største talenter, hvorefter han blot skal tilbringe sin tid på bænken. Det samme gør sig gældende for Güler. 

Slutteligt er jeg personligt træt af Vinis attitude. Ja han er dygtig, men hvor er han virkelig svær at holde af. Det er måske lige meget, så længe han scorer mål, RM vinder osv. 

Sidste redigering: 3 uger 4 dage siden ved PMO.
Følgende bruger(e) sagde tak: asp3200, Siempre fiel, Dragam

3 uger 4 dage siden #203 af Sebberg
For mig er der virkelig én central sætning, der presser sig på i den nuværende situation: Så gik den ikke længere.

Der er de seneste år truffet en lang række mærkværdige beslutninger, der på en eller anden måde er blevet negligeret, fordi vi - også på magisk vis - har skabt vilde resultater særligt i CL.

I år er det så kulmineret med de her absurde beslutninger. Vi spiller to venstrekanter i angrebet. Vi lægger alle vores kreative æg hos en næsten 40-årig kroat. Vi har ingen angriber. Vi spiller tit vores centrale midtbanespiller i forsvaret. Vores backs er langt under niveau. Og så videre.

Det er sgu da klart, at vi har svært ved at få det til at fungere, og meget af det hænger desværre sammen med en manglende erstatning for Kroos og købet af Mbappe. Eller - lad mig forklare: Jeg har drømt om Bappen i årevis, og selvfølgelig bør han spille i Real Madrid, men det hele virker bare så enormt naivt og tilfældigt med ham. Du har i forvejen den bedste spiller i verden på hans plads, og så sætter du ham bare på top. Det giver sgu ingen mening. 

Følgende bruger(e) sagde tak: asp3200, Raul7-2880, Bismo, Siempre fiel, Kimbo, JesperThomsen, Dragam, NickyMad

3 uger 3 dage siden #204 af Real HWL
Dagen der på. Det gør stadigvæk ondt helt ind i sjælen. Lysten til at se fodbold er total væk lige nu. Jeg er så skuffet. Men hvis man skal se lidt lyst på tingene, sidste gang vi tabte 0-4 til Barca, der vandt vi La Liga plus Champions League.
Følgende bruger(e) sagde tak: El Siete, JesperThomsen

Leveret af Kunena Forum