Vinicius snydes for Guldbolden

3 uger 2 dage siden #37 af Sebberg
​Det er virkelig i sådan nogle situationer, at det går op for en, hvor unuanceret og faktisk latterlig fodbolddiskussioner til tider kan være.

Prøv lige at vågn op folkens :-))))) Det er på ingen måde en skandale, at Rodri vinder den her. Han var i løbet af sidste sæson den måske mest bærende kraft på Europas utvivlsomt bedste hold (over alle kampe hele sæsonen) og var så også styrmanden på et helt suverænt Spanien-hold. 

Så lad nu være med at sammenligne med Carvajal, for heeeeelvede. Det kan godt være, at Dani har alle trofæerne, men naturligvis er Rodri en bedre fodboldspiller og har en vigtigere rolle. Det ville for alvor være en hån, hvis Carvajal vandt verdens bedste fodboldspiller.

Og ja - Vini. Naturligvis har han også fortjent at vinde den. Han ville nok også være min vinder, men det er spinkelt. Han er jo slet ikke i Messi/Ronaldo-kategorien og har også over en sæson et hav af tarvelige præstationer. Desuden er 9'erens screenshot med de mange jævnbyrdige Rodri-karakterer et falsk billede. Går du på Whoscored eller lignende, vil du se, at Rodri scorer en højere gennemsnitskarakter end Vini i sidste sæson.

Summa summarum. Vini er en fortjent vinder af Ballan D'or. Rodri er en fortjent vinder af Ballon D'or. Den er simpelthen ikke længere, medmindre man er enormt partisk. Hvis du har set en håndfuld City-kampe, har du også set, hvor fuldkommen vanvittig en midtbanespiller, Rodri er. Det er selvfølgelig ærgerligt, at der har været de her stærke rygter med en Vini-sejr, og måske det gør følelsen af tyveri større, men come on. Det er simpelthen tæt på pinagtigt at læse en række indlæg herinde.
Følgende bruger(e) sagde tak: Lanagan, Raul7-2880, Siempre fiel, Rasmus75, Jakobsif555, NadaMás, Kimbo, PMO, JesperThomsen, Cristiano7 og 2 flere

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 uger 2 dage siden #38 af Lars1991

PMO post=179985 skrev: ​Jeg skal lige forstå det ret?

Hvis en RM spiller vinder, er det helt fair?

Hvis Rodri, en spiller som flere påpeger ville være den ultimative tilgang, vinder, er det korrupt og ceremonien skal boykottes?
Med mindre man ligger inde med klokkeklare beviser på korruption og at det ikke er gået ærligt til, synes jeg man skal stoppe med at brokke sig. 

Rodri er vel Citys vigtigste mand og har været det i mange sæsoner. Helt fair han vinder. 

Direkte korruption er det jo nok ikke, men der er ingen tvivl om at det er en meget politisk titel, hvor der foregår utrolig meget lobbyisme. Det jo en offentlig hemmelighed. Tidligere spillere har allerede snakket om det, blandt andet Sergio Ramos, der fortalte at der blev gjort meget for at han skulle vinde den på et tidspunkt.

Det er også meget tydeligt at Real Madrid ligger i en "politisk krig" med nogen meget magtfulde herrer, både i UEFA og i PSG. Og Nasser Al-Khelaifi sidder jo i tusind bestyrelser rundt omkring. Det ville være naivt at tro at de ikke har lobbyet meget imod Vini som vinder, plus der også sidder nogen i Manchester City som har lobbyet for Rodri.

Men altså det tydeligt det har fungeret sådan her i mange år. Hvert år siger vi så "Det jo en skændsel! Den har mistet alt betydning!" og så bliver vi overrasket året efter igen. Og sådan bliver det sikkert også næste år.

3 uger 2 dage siden #39 af Lars1991
​Hvis de der billeder der gør grin af Vini faktisk er blevet vist ved balon d'or ceremonien er ægte... ja så ved jeg snart ikke hvad der foregår i den her verden mere. Men lad os lige se om det er rigtigt, kan næsten ikke tro på det :D

3 uger 2 dage siden #40 af Siempre fiel

9eren post=179989 skrev:

Siempre fiel post=179988 skrev:

9eren post=179983 skrev: Så er det nu vi skal have de tyske hold på banen i det nye super league projekt

Italienske klubber med og så står England alene. Kom nu

​Du tror ikke seriøst på at så store ændringer ville ske på baggrund af at voksne mænd sidder og er tøsefornærmede på en mandag aften 🤣🤣 Jeg tror ikke der er andre klubber eller fans der er det mindste oppe at køre over at Vini ik vinder den ligegyldige PR-pris 😆😆

​du tror det er prisen det handler om? Så er du da tabt

​Nu skriver du jo om dine vilde teorier i en debat om Ballonen. Men jeg erkender at det er vanskeligt at følge med i hvilken af dine konspirationsteorier du nu fabler om. Og bare rolig - jeg tænker at det også blir tirsdag i morgen selv om Vini ik vandt en Grammy eller whatever i aften 😆😆😘

3 uger 2 dage siden #41 af 9eren
Besvaret af 9eren på emne Vinicius snydes for Guldbolden

Lars1991 post=179992 skrev: ​Hvis de der billeder der gør grin af Vini faktisk er blevet vist ved balon d'or ceremonien er ægte... ja så ved jeg snart ikke hvad der foregår i den her verden mere. Men lad os lige se om det er rigtigt, kan næsten ikke tro på det :D

​de er rigtige. For han grinte helt vildt af dem

Galactico downfall version 2

3 uger 2 dage siden #42 af 9eren

Siempre fiel post=179993 skrev:

9eren post=179989 skrev:

9eren post=179983 skrev: Så er det nu vi skal have de tyske hold på banen i det nye super league projekt

​Du tror ikke seriøst på at så store ændringer ville ske på baggrund af at voksne mænd sidder og er tøsefornærmede på en mandag aften 🤣🤣 Jeg tror ikke der er andre klubber eller fans der er det mindste oppe at køre over at Vini ik vinder den ligegyldige PR-pris 😆😆

​Nu skriver du jo om dine vilde teorier i en debat om Ballonen. Men jeg erkender at det er vanskeligt at følge med i hvilken af dine konspirationsteorier du nu fabler om. Og bare rolig - jeg tænker at det også blir tirsdag i morgen selv om Vini ik vandt en Grammy eller whatever i aften 😆😆😘

​så lad være med at følge med hvis det er så
svært for dig og dit lille hovede

3 uger 2 dage siden #43 af 9eren

3 uger 2 dage siden #44 af Siempre fiel

9eren post=179995 skrev:

Siempre fiel post=179993 skrev:

9eren post=179989 skrev:

​så lad være med at følge med hvis det er så
svært for dig og dit lille hovede

​😆😆😆😆 Så så Steffen, ik hidse dig op 🙈

3 uger 2 dage siden #45 af Kasillas
​Elsker reaktionerne og forbløffelsen 😂😂😂😂

Det var Spaniens sejr i EM-finalen, der afgjorde det. Det er jeg slet ikke i tvivl om. Efter det faldt oddset dramatisk ned på Rodri som vinder af Ballon'Dor. Og mens Vinicius var favorit hos alle bettingfirmaer, så var Rodri kun lidt bagud. Og endnu længere afstand var der til tredje favoritten, Bellingham.

Jeg vil tro, at afstemningen var tæt på, og at kun få points adskilte Vini fra Rodri.

På den anden side kan Real Madrid ikke altid være bedst i alt, så selvom vi er indehaver af rekorden med flest Champions League og flest ballon'Dor/The-Best-awards, så bør andre klubber også lige have chancer. ;-)

Fakta:
Franco fjernede Barcas gæld og hjælp med bygning af Camp Nou.
I Francos tid mellem 1939-1975 vandt Real Madrid 22 spanske pokaler, mens Barca vandt 23.
Som tak udnævnte Barca Franco til æresmedlem og gav ham æresmedaljer.😂😂😂😂😂

3 uger 2 dage siden #46 af mohbar
Besvaret af mohbar på emne Vinicius snydes for Guldbolden
​hvilke kanaler/stream viser det lor...

3 uger 2 dage siden #47 af Kasillas

real89 post=179972 skrev: korruption.
Intet andet.
Har du penge, kan du købe de 100 journalister der har stemt.

Mens de arabiske oliestater med deres sportswashing har tiltrukket sig uheldige avisoverskrifer med alt fra VM, PSG og Man City, tvivler jeg stærkt på, at Man City har forsøgt sig med bestikkelse af stemmere til Ballon'Dor, når alles øje er rettet mod dem i øjeblikket jævnfør de famøse 115 anklagepunkter (plus den forrige sag). Så dumme tror jeg ikke de er med at tage sådanne risiko. ;-)

Fakta:
Franco fjernede Barcas gæld og hjælp med bygning af Camp Nou.
I Francos tid mellem 1939-1975 vandt Real Madrid 22 spanske pokaler, mens Barca vandt 23.
Som tak udnævnte Barca Franco til æresmedlem og gav ham æresmedaljer.😂😂😂😂😂

3 uger 2 dage siden #48 af Lars1991

9eren post=179994 skrev:

Lars1991 post=179992 skrev: ​Hvis de der billeder der gør grin af Vini faktisk er blevet vist ved balon d'or ceremonien er ægte... ja så ved jeg snart ikke hvad der foregår i den her verden mere. Men lad os lige se om det er rigtigt, kan næsten ikke tro på det :D

​de er rigtige. For han grinte helt vildt af dem

Så tænker jeg det på tide de sidste herinde vågner op. Der er ikke noget fair spil ved denne ceremoni. Real Madrid spiller deres våben, bliver væk. De spiller deres, ydmyger Vini for åben skærm. Det havde de jo ikke gjort hvis han var der. Det alligevel vildt nok.

Leveret af Kunena Forum