Vinicius snydes for Guldbolden

3 uger 2 dage siden #61 af Dragam
Besvaret af Dragam på emne Vinicius snydes for Guldbolden
Personligt havde jeg også rodri som vinder, så ser det ikke ligefrem som en skandale - tværtimod.
Tænker at de ikke ville hylde dårlig opførsel ved at give vini ballon dor.
Følgende bruger(e) sagde tak: Siempre fiel

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 uger 2 dage siden #62 af 9eren
Besvaret af 9eren på emne Vinicius snydes for Guldbolden
Man kan altså ikke bare give bagudbetalte titler fordi Messi lige skulle have lidt ekstra cucksucking.

Galactico downfall version 2
Sidste redigering: 3 uger 2 dage siden ved 9eren.

3 uger 2 dage siden #63 af 9eren

Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, Lars1991

3 uger 2 dage siden #64 af nono
Besvaret af nono på emne Vinicius snydes for Guldbolden
Balon D’or, Balon D’smor.

Enhver ved at verdens bedste fodboldspiller isoleret set har heddet Kylian Mbappe de sidste 3 år.

Hvis man accepterer en præmis om, at titler må og skal tælle med i regnskabet er Rodri en fin og fair vinder.

Vinicius vinder ikke i nogle af de to scenarier og vil nok også - qua sin tvivlsomme attitude - miste stemmer hen af vejen. Lad os håbe at det ansporer ham til mere fodbold og mindre brok - og frem for alt flere titler.
Følgende bruger(e) sagde tak: Raul7-2880, Jelle, Siempre fiel

3 uger 2 dage siden #65 af 9eren
Billedet som UEFA har brugt til at kåre den bedste klub er uden Vini JR på. Det er så klamt som det kan blive

3 uger 2 dage siden #66 af Real HWL
​Jamen stort tillykke til Rodri. Man kan ikke sammenligne ham med Vinicius. Men han når ikke Kroos til sokkeholderne. Kriterierne for at vinde Ballon dor er åbenbart landsholdsbold.
Følgende bruger(e) sagde tak: NadaMás, El Siete

3 uger 2 dage siden #67 af mohbar
Besvaret af mohbar på emne Vinicius snydes for Guldbolden
​der var mange fra tilskuerne der råbte Vini da vinderens skulle nævnes

3 uger 2 dage siden #68 af mohbar
Besvaret af mohbar på emne Vinicius snydes for Guldbolden
​dem der synes Real manglede format ved at de boycuttede ballonen. Jeg synes tværtimod det er klasse at de viser at de bakker vini op. Det har været tydeligt for enhver at Vini var storfavorit til den titel. 

Hvis Rodri havde spillet for Real Madrid istedet for City og havde leveret samme spil og stats havde Vinicius stadig været favorit til den titel. 

3 uger 2 dage siden #69 af NadaMás
​Jeg har før advokeret for at den kåring har mistet sin sportslige legitimitet. Jeg synes dog ikke, at Rodris sejr er et eksempel derpå.

At Messi vandt den pga. sin VM-sejr, over en Haaland der vandt The Treble samt smadrede flere rekorder, det synes jeg udstillede ceremonien. Specielt fordi, at udfaldet nok ikke havde været det samme, hvis Kolo Muani havde scoret i det 118. minut. Samme kan siges om at Martinez blev kåret til verdens bedste keeper, mens Bono (!!!) lå højere end ham på den generelle rangliste over verdens bedste. Bono blev verdens 11. bedste, I shit you not. Fedt at han var dikterende i at hive Marokko i semifinalen af VM, men come on .. 
Jorginho blev også verdens 3. bedste spiller da han vandt EM med Italien. 

Formuleringen skal i hvert fald ikke være, at Ballon D´or kårer verdens bedste. Det er en blanding af at have vundet mest, være mest indflydelsesrig i de sejre .. Og ja, jeg ved det sgu ikke helt. 

UEFA er åbenbart for første gang en del af denne Ballon D´or, og det er jo brænde til bålet for konspirationsteoretikerne - Og der foregår helt sikkert lobbyisme bag lukkede døre, og klubberne promoverer deres spillere - Men Rodri er en fortjent vinder. I en verden hvor en slutrundesejr vejer så tungt, er han det oplagte valg.

Jeg synes dog der bliver lagt al for meget vægt på landsholdsturneringerne, da konkurrencen typisk ikke er lige så høj, som den er i ChL - Men der er betydeligt flere seere under slutrunder, og jeg tror det har meget at sige i hvorfor det vægtes så meget tungere end resultaterne på klubplan. 

Jeg havde selv givet den til Vini, men det kan langt hen ad vejen være mit Real-bias, for Rodri er lige så afgørende, men selvfølgelig på en helt anden måde, som ikke skaber lige så mange highlights. 
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, El Siete, JesperThomsen, Bogelund

3 uger 2 dage siden #70 af GuldsmedeN
​Generelt enig i, at titler ikke burde vægte så tungt, som de gør, når årets individuelt bedste spiller skal findes. Men fans er vel langt henad vejen med til at gøre slutrunder så afgørende i fodbolddebatten (folk på dette forum inklusiv), når de netop altid nævnes som argument for, hvorfor én spiller er større end en anden osv. osv.
Desuden enig i, at Mbappe har været verdens bedste spiller de sidste par år.

Sidste redigering: 3 uger 2 dage siden ved GuldsmedeN.

3 uger 2 dage siden #71 af Kimbo
Besvaret af Kimbo på emne Vinicius snydes for Guldbolden
Dette er den pinligste tråd meget meget længe. Granvoksne mænd der ikke kan styre deres følelser eller være den mindste smule objektive.

Anført af konspirationsfanatikeren 9’eren.
Det var så rart at læse med mens han var blokeret. Nogle er gode til at grine af hans elendigheder, for mig ødelægger det samtlige tråde.
Jeg hopper fra igen og tjekker ind en sjælden gang i mellem for at se om 9’eren stadig er her eller om man kan vende tilbage til en saglig debat.

Tillykke Rodri, Vini du tager den næste år!
Følgende bruger(e) sagde tak: JesperThomsen, 9eren

3 uger 2 dage siden #72 af Siempre Madrid
​Man kan vel vælge at anskue afstemningen ud fra tre kriterier:
1) Betydning for klubhold og landshold
2) Antallet af vundne titler med ovenstående.
3) Øjetesten

Ad 1). Her falder Vinícius jo på landsholdsdelen i forhold til Rodri og Carvajal, som begge havde stor betydning for deres klubhold OG deres landshold. Her har Vinícius nærmest været fornærmende ringe for Brasilien. Men det hører jo også med, at han kæmper en umulig kamp på det måske dårligste brasilianske landshold i historien. Og det dårligst ledede. Det virker ikke til, at der er hverken hoved eller hale i det, de foretager sig i det fodboldgale land. Til gengæld er Vinícius helt afgørende for Real Madrids offensiv og har i flere kampe båret det på egne skuldre.
Ad 2). Her fører Carvajal jo med sin CL-titel, LaLiga-titel og EM-sejren med det spanske landshold.
Ad 3). Måske den mest afgørende og den sværeste. For jeg synes eksempelvis at Vinícius er en langt bedre fodboldspiller end både Rodri og Carvajal, altså en større nydelse, når han vel at mærke spiller fodbold. Her har han noget helt afgørende, som meget få spillere i verden har, hvilket også bakkes op af statistikkerne for mål og assists. Men andre kan jo med lige så gode øjne synes at eksempelvis Rodri er en nydelse.

Jeg vil ikke gå ind i nogen konspirationsteorier om den såkaldte afstemning, men jeg vil da ikke afvise, at Vinícius´ fodbold-kvaliteter er blevet lidt skjult af, at han med blandet succes også tager kampen mod racisme i fodbold. Og jeg er på ingen måde ude i at smide racisme-kortet, men han er bare meget dårligt vejledt om, hvordan man fører en helt berettiget kamp mod racisme og det har givet en modvilje mod ham nogen steder, som jeg tror kan  have smittet af på stemmerne.

Men Vinícius har i kalenderåret 2024 spillet 41 kampe for Real Madrid. Her er det blevet til 31 mål og 14 assists. Der er således tale om en særligt kampafgørende spiller.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Sidste redigering: 3 uger 2 dage siden ved Siempre Madrid.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, El Siete

Leveret af Kunena Forum