- Forum
- Madridista.dk
- Nyheder
- Optakt: Arsenal - Real Madrid, Champions League, kvartfinale, første kamp
Optakt: Arsenal - Real Madrid, Champions League, kvartfinale, første kamp
longwind post=184583 skrev:
Vinicius' atittude er skadende for holdet. Cristiano var også en diva, men han drev sine medspillere fremad. Vini gør det modsatte. Og lige nu er hans spil også skadende for holdet, hans eneste træk er at drible til baglinjen, få et hjørne og så forsøge at opildne tilskuerne. Det kunne Rommedahl ogsåLars1991 post=184580 skrev: Det giver ikke nogen mening at ville sælge verdensklasse spillere. Lad os nu se hvad en træner med ideer og ikke mindst noget mod, kan gøre med det her hold.
Jeg er dog enig så langt at man burde sende spillere der ikke har præsteret i lang tid på bænken. Det plejer at være en naturlig del af fodbolden, men ikke hos Ancelotti. Meritter og tidligere præstationer skal da helt klart også være inde over beslutningen.. for så har de det jo i sig. Men det kan jo ikke være det eneste man stiller en startopstilling ud efter. Men det er det altså i Real Madrid.
Og bare fordi man sender f.eks. Vini på bænken, betyder det jo ikke han skal sidde der resten af sæsonen. Han kan jo vinde sin plads tilbage. Jamen altså, det er jo så banalt.
Jeg er slet ikke uenig i at det ikke fungerer for Vini for tiden. Han er i en spillemæssig krise. Men jeg glemmer altså ikke hvad han har gjort for os før. Han var verdens bedste fodboldspiller sidste sæson. Han havde også et okay efterår. 2025 har været helt af helvedes til.
Vi skal have en ny træner, der har nogen ideer til hvordan man kan få forløst det her hold. Og har personligheden til at kunne tage modige beslutninger. Både taktiske og spillermæssige. Og hvis der er nogen der ikke kan rette ind, så må de forlade os.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
At han vælger den forkerte løsning hvergang var da klart medvirkende - det kan da ikke være anderledes. Var han den værst spillene? Nej, den tvivlsomme ære tilfalder selvfølgelig Camavinga... men vini var klart i blandt the bottom of the barrel.madrid2000 post=184586 skrev:
Så tabte vi 3–0, fordi Vinis ydersideaflevering i et forsøg på at spille Mbappe fri blev opsnappet af Arsenals forsvar, og fordi han brokkede sig til dommeren, da vi var bagud med 3–0?longwind post=184576 skrev:
Mest direkte med den forspildte aflevering til Mbappe ved 0-0. Senere hen ved 0-3 ved at gå mere op i at forklare dommeren, at han ikke trådte en Arsenal-spiller over tæerne, mens spillet er gået videre og hans medspillere er i pres. Den slags sker hele tiden. Medspillerne er jo også ved at få nok, se bare på Judes reaktioner.madrid2000 post=184573 skrev:
Hvordan skader han os I aften?longwind post=184571 skrev:
Vinicius burde være færdig i Real Madrid. Han er brændt sammen siden han ikke vandt ballon d'or. Han skader holdet mere end han gavner. Jeg så ham helst bænket resten af sæsonen.madrid2000 post=184565 skrev:
Løsning er det skyde Vinicious afsted?longwind post=184562 skrev: Vinicius skal skydes af til sommer, og så skal Jude tilbage i rollen som skyggeangiber. Rodrygo på venstrekanten og Mbappe på toppen og så er højrekanten ellers til salg til bedst præsterende. En balancespiller til midtbanen der er bedre end Ceballos og Modric og så nye backs og ny træner
Godnat du.
Fking ærgerligt vi skal til det der Penge-VM til sommer. Det giver ikke Alonso lang tid til at sætte sit præg på tingene.
Jeg havde egentlig det her som en svær sæson i forvejen. Mbappé som eneste indkøb. Dårligt besat på backerne. Carlo kunne tydeligt ikke få holdet længere end han allerede havde gjort. Men okay, det er svært at fyre en manager der lige har vundet the double - I get it.
Det er uhørt at være med i opløbet til Champions League næsten hvert år, selv når vi ikke er gode. For en gangs skyld bliver det ikke vores år. Det rammer egentlig ikke så hårdt. Men jeg håber ledelsen tør skifte grundigt ud til sommer. Vi har brug for nyt blod og nye idéer - det er klart. Og naturligt efter så megen succes de senere år.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Jeg har nydt Vini’s udvikling gennem hans Madrid tid. MEN, jeg føler han har peaket. Med ham nu følger alt alt alt for meget ballade på banen. Hans spil bliver påvirket af modstanderne og specielt deres fans. Jeg føler helt ærligt at, han trækker hans med spillere ned og han gør dem på ingen måde bedre.
Acceptere at vi muligvis har verdens bedste venstre kant i Mbappe og investere i en 9’er.
Nu spurgte du jo ind til hvor han skadede os. På intet tidspunkt har jeg sagt noget om, at han var årsagen til nederlaget. Hvis du har tænkt dig at tolke så frit på mine udsagn, så er det vist fint vi slutter den her.madrid2000 post=184586 skrev:
Så tabte vi 3–0, fordi Vinis ydersideaflevering i et forsøg på at spille Mbappe fri blev opsnappet af Arsenals forsvar, og fordi han brokkede sig til dommeren, da vi var bagud med 3–0?longwind post=184576 skrev:
Mest direkte med den forspildte aflevering til Mbappe ved 0-0. Senere hen ved 0-3 ved at gå mere op i at forklare dommeren, at han ikke trådte en Arsenal-spiller over tæerne, mens spillet er gået videre og hans medspillere er i pres. Den slags sker hele tiden. Medspillerne er jo også ved at få nok, se bare på Judes reaktioner.madrid2000 post=184573 skrev:
Hvordan skader han os I aften?longwind post=184571 skrev:
Vinicius burde være færdig i Real Madrid. Han er brændt sammen siden han ikke vandt ballon d'or. Han skader holdet mere end han gavner. Jeg så ham helst bænket resten af sæsonen.madrid2000 post=184565 skrev:
Løsning er det skyde Vinicious afsted?longwind post=184562 skrev: Vinicius skal skydes af til sommer, og så skal Jude tilbage i rollen som skyggeangiber. Rodrygo på venstrekanten og Mbappe på toppen og så er højrekanten ellers til salg til bedst præsterende. En balancespiller til midtbanen der er bedre end Ceballos og Modric og så nye backs og ny træner
Godnat du.
Eller hvad? Det er måske bare mig
Vi skal hvert fald gøre op med os selv, hvordan vi gerne vil spille. Vil vi spille offensiv fodbold som et hold, eller vil vi give bolden til Vini og lade det være op til ham. Det fungerer ikke som det kører nu.elle44 post=184594 skrev: Men kan vi ikke godt blive enige om at Vini er et sort hul for alt fornuftigt opspil? Både i det etablerede spil og i kontrafasen.
Eller hvad? Det er måske bare mig
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
Men omvendt er jeg også ked af det eftermæle han lige får med her til sidst, fordi en røvfuld mod de evige tabere fra Arsenal, og muligvis (sandsynligvis) 4 tabte kampe mod Barcelona på én sæson, det er satme godt nok en bitter eftersmag man så har.
Florentino er blevet blødsøden på sine gamle dage, fordi han har før fyret trænere for det halve. Jeg synes jo det kunne være spændende at se hvad man eventuelt havde i Raúl eller Arbeloa, inden Alonso blev næste mand i det varme sæde. Det kan vel næppe blive værre end lige nu.
DC19
- Madrid1998
- Platin bruger
-
Jeg har altid ment, at han blot drog fordel af Mourinhos hold, og levede af spillerenes erfaring og vindermentalitet. Samme med Zidane imo.
Vi skal have en ordentlig systemtræner, der rent faktisk har en gameplan. Vi skal have noget at falde tilbage på, og ikke håbe individuelle aktioner, eller redemption sæsoner fra enkelte spiller (Benzema sæsonen) redder os hver gang.
Vi har ikke haft sådan en træner siden Lopetegui imo, men mere uheldig træner finder man ikke. Det var ren stolpe ud, og så var det sæsonen efter Ronaldos afgang, der efterlod et stort hul, og en mangel på omkring 50 mål.
Jeg håber inderligt, at Ancelotti er væk ved sæsonens udgang, selv hvis vi vinder the treble. Det her er utåleligt.
- Siempre fiel
- Platin bruger
-
100% enigMadrid1998 post=184598 skrev: Forfærdelig kamp, men det er endelig snart forbi med Ancelotti. Jeg har aldrig været fan af hans fodbold (har han overhovedet noget), og mener han skulle være blevet fyret for 2 år siden, hvor vi kun vandt copa del rey. Her havde vi en oplagt mulighed.
Jeg har altid ment, at han blot drog fordel af Mourinhos hold, og levede af spillerenes erfaring og vindermentalitet. Samme med Zidane imo.
Vi skal have en ordentlig systemtræner, der rent faktisk har en gameplan. Vi skal have noget at falde tilbage på, og ikke håbe individuelle aktioner, eller redemption sæsoner fra enkelte spiller (Benzema sæsonen) redder os hver gang.
Vi har ikke haft sådan en træner siden Lopetegui imo, men mere uheldig træner finder man ikke. Det var ren stolpe ud, og så var det sæsonen efter Ronaldos afgang, der efterlod et stort hul, og en mangel på omkring 50 mål.
Jeg håber inderligt, at Ancelotti er væk ved sæsonens udgang, selv hvis vi vinder the treble. Det her er utåleligt.
Ceballos har startet inde i 18 kampe i denne sæson
14 vundet (78%)
2 uafgjort (11%)
2 tabt (11%)
Uden Ceballos i startopstillingen
19 sejre (56%)
6 uafgjort (18%)
9 nederlag (26%)
Kigger man på samtlige kampe han har deltaget i både som starter og indskifter ser det således ud:
Ceballos 2,37 point pr. kamp
Asencio 2,34
Spillere med værste point pr. kamp:
Fran Garcia 1,89
Camavinga 1,97
Lucas 2,05
No soy sólo perfecto, soy Madridista también.